Jump to content
BulForum.com

Проблем с рутер


didsanka

Recommended Posts

Здравейте,

 

Наскоро се преместихме в ново жилище, като запазихме доставчика си на интернет - заради оптиката.

Взехме и рутера, който си ползвахме досега.

Проблемите обаче започнаха още от ден 1.

Рутера не ще да дава нет.

Когато кабела на нета е плъгнат направо в компютъра - няма проблеми, но когато е в рутера нито компа, нито лаптопа(wireless) получават.

Обаждахме се на доставчиците, които ни обясниха, че е заради MAC-а на рутера и трябва да изчкаме, за да се изчисти кеша и да го прихване на новото място(което нормално отнема няколко дни). Чакаме вече трета седмица.

Същевременно забелязахме, че в настройките на рутера не се хваща динамичното IP от доставчика - всичко е 0-ли.

Когато махна и сложа кабела на интернета, за около 5 минути се хваща IP-то(но не всеки път). След което отново всичко става в 0-ли.

 

Някой има ли идея какъв може да е проблема?

 

Благодаря предварително!

 

Сърдечни поздрави,

Даниела

Link to comment
Share on other sites

здравей,

за кой доставчик на интернет и за кой район в града става въпрос?

питам, защото преди два дена имах аналогичен проблем, само където не съм се местил :)

Link to comment
Share on other sites

Оптика,местене...

Сега и остава да сте с еднакви рутери и доставчици и стана егати филма :blink:

П.С. Всъщност какво общо има МАС-а в случая като никой не ти го записва :unsure:

Link to comment
Share on other sites

Направете пълен Reset на рутера, белким се оправи. Ако не, очевидно в доставчика е проблема.

Ресет се прави обикновено с карфица или нещо такова, в дупка на рутера с надпис Reset, вижте документацията, но вероятно ще трябва да натиснете каквото има в дупката за 10-20-30 секунди.

Но после ще трябва да го настроите отново! Затова или извикайте някой, или запомнете какви настройки са направени до момента.

Link to comment
Share on other sites

Направете пълен Reset на рутера, белким се оправи. Ако не, очевидно в доставчика е проблема.

Ресет се прави обикновено с карфица или нещо такова, в дупка на рутера с надпис Reset, вижте документацията, но вероятно ще трябва да натиснете каквото има в дупката за 10-20-30 секунди.

Но после ще трябва да го настроите отново! Затова или извикайте някой, или запомнете какви настройки са направени до момента.

аз това го бях направил поне 5-6 пъти, но не даде резултат. в една друга тема бях писал, че с връщането към фабричните настройки на рутера нещата не се оправяха. както е посочила didsanka, нулите продължаваха да си седят на WAN статуса.

иначе аз съм с рутер TL-WR841N, а доставчика е cooolbox. района е кичук париж(до събота пазара) :P

Link to comment
Share on other sites

Оптика,местене...

Сега и остава да сте с еднакви рутери и доставчици и стана егати филма :blink:

П.С. Всъщност какво общо има МАС-а в случая като никой не ти го записва :unsure:

Абе не е баш така.Давам пример с пловдивски интернет(Евроком),защото и на менгалан ти записват мак адреса.

Другият вариант е да се смени мак адреса на рутера.

Link to comment
Share on other sites

Говорех за оптиката в къщи!

За ЛАН-а и кабелните модеми е ясно че те заключват по МАК и без клониране не става:music

 

@samkijot - твоя рутер от край време ти върти номера.Дядо Мраз ти предложи кабелен,аз също имам един китайско карго ама пак кабелен

Ако трябва дай го на някой познат да го ползва на друга мрежа ако ще.

Иначе нещо по фирмуеъра да е сбозало :wacko:

Link to comment
Share on other sites

С кабелните модеми отдавна спряха да ти "записват" МАК адреса. До последно като бях на ЕК единственото, с което те идентифицират беше кабелния модем. След него си връзваш различни МАК-ове, даже дали не даваха и 15 ИП адреса, от което нуждата от рутер отпадаше, но може и да греша.

Link to comment
Share on other sites

Последно на една приятелка и пусках Близууу-то на TL-WR841N.

Без МАК клон ти казва че устройството не им е познато.

Моя рутер като го взех,отидох при едно приятече на ГГбит.

Без МАК клон - същото - обадете се на най близкия офис.

На ДЦЦ или там каквото им е името в момента съм го клонирал отдавна,така че за тях нямам сведения как е в момента.

Link to comment
Share on other sites

Последно на една приятелка и пусках Близууу-то на TL-WR841N.

Без МАК клон ти казва че устройството не им е познато.

Моя рутер като го взех,отидох при едно приятече на ГГбит.

Без МАК клон - същото - обадете се на най близкия офис.

На ДЦЦ или там каквото им е името в момента съм го клонирал отдавна,така че за тях нямам сведения как е в момента.

Аз говорех за кабелните модеми.

При ггбит (или ЕК ЛАН или квото са ся) и другите ЛАН способи MAK e хардуерният начин да те засичат.

Link to comment
Share on other sites

 

На ДЦЦ или там каквото им е името в момента съм го клонирал отдавна,така че за тях нямам сведения как е в момента.

 

при dcc последно нямаше филтрация по мак. като разкачиш модема и после го пуснеш, веднага ти захапва.

Link to comment
Share on other sites

Аз говорех за кабелните модеми.

При ггбит (или ЕК ЛАН или квото са ся) и другите ЛАН способи MAK e хардуерният начин да те засичат.

Като казах Близуу и после ГГбит мислех че ще стане ясна разликата.

Значи става дума за Кабелен модем на Близуу-то

Link to comment
Share on other sites

Здравейте,

 

Доставчика е Cooolbox. Вече година сме супер доволни от тях. Досега е нямало проблем с връзката.

А за рутера... какво ли не правихме - и ресети, и преконфигурации...

Писах тук преди пак да им се обадя, за да съм малко по-сигурна, че проблема е в тях, а не при нас.

Модела на рутера е Linksys WRT111N или 110N.

 

Страшно ви благодаря за барзите отговори!

 

Поздрави,

Даниела

Link to comment
Share on other sites

Може да е капризен конвертор.

Нормално в този случай е да се пробва с друг рутер, или от супер съпорта на Кулбокс да дойдат на място с друг рутер да пробват и отстранят проблема.

Link to comment
Share on other sites

http://www6.nohold.net/Cisco2/ukp.aspx?pid=80&login=1&app=search&vw=1&articleid=4572

Май не сте първите с този проблем.

Не знаех че МАК-а има значение при Куулбокс :unsure:

 

П.С. И любимото ми в случая

NOTE: If you’re not online after performing this procedure, you may need to upgrade the firmware of the router. For instructions, click here.

П.С. 2 @tedy - Имаше един Супер ама той се казваше ЛЮБО и беше на друг доставчик :laughing:

Link to comment
Share on other sites

На този линк нищо ново не виждам, което те вече да не са направили стотици пъти (предполагам, а и са правили ресет, рестарт и т.н.).

Същият този рутер със същия фърмуер е работел пак на Кулбокс преди.

didsanka, натискай ги да ти обяснят къде точно какъв кеш трябва да се изчисти. И как така 3 седмици траеш и чакаш?!

 

:)BTW и ние сме в кичук париж(до събота пазара).

Хм :laughing: , и аз скоро ще се местя там. Значи определено на Кулбокс няма да се вържа! :pirate

Link to comment
Share on other sites

аз това го бях направил поне 5-6 пъти, но не даде резултат. в една друга тема бях писал, че с връщането към фабричните настройки на рутера нещата не се оправяха. както е посочила didsanka, нулите продължаваха да си седят на WAN статуса.

иначе аз съм с рутер TL-WR841N, а доставчика е cooolbox. района е кичук париж(до събота пазара) :P

 

:)BTW и ние сме в кичук париж(до събота пазара).

Link to comment
Share on other sites

На този линк нищо ново не виждам, което те вече да не са направили стотици пъти (предполагам, а и са правили ресет, рестарт и т.н.).

Същият този рутер със същия фърмуер е работел пак на Кулбокс преди.

 

Хм :laughing: , и аз скоро ще се местя там. Значи определено на Кулбокс няма да се вържа! :pirate

Да не изпадаме в подробности,НО и ти преди няколко поста предлагаше същото.

Аз също предполагам че им е писнало но за да съм сигурен че го правят както трябва - показвам HOW TO.

И ако изпълнят това което е написано там и положението е същото,имат право да запалят ушите на съпорта.

Link to comment
Share on other sites

Здравейте отново :)

Причината да пиша тук и помоля за помощ не беше да ви откажа от Cooolbox, били сме и на други доставчици, но никога не сме били толкова доволни, колкото от Cooolbox. За Пловдив определено няма друга алтернатива с подобно качество.

 

Колкото до cache-a, а и нека се опитам да обясня/разасня малко по-подробно. PC-то има 2 LAN карти. На стария адрес работеше рутера + Лан карта номер 1, когато кабела се включи директно в нея. На новия адрес рутера не си взима IP и каквито и да е други DHCP конфигураций, когато е настроен на Automatic DHCP (имайки в предвид, че е задължително да е на Automatic). Та, на новия адрес Лан карта номер 1 също не прихваща, както и рутера. Сега кабела трябва да е включен директно към Лан карта номер 2, за да имаме интернет нa PC-to. Това ни накара да се замислим и да стигнем до заключението, че проблема е в Cooolbox и прословутия cache. След няколко телефонни разговора ни подсигуриха, че всякакъв cache е изчистен и ни предложиха да пратят човек да провери и види проблема на място (мисля да се възползваме).

 

Но тук идва интересната част. Снощи след поредните неуспешни опити (правим ги всеки ден) решихме няколко пъти да изкараме/вкараме кабела за интернета в рутера, за да проверим дали проблема не е в него. На третия "щтрак" :)))) лампичката на рутера, че е прихванал нет, светна и наистина даваше за около 10 минути. Така че това до голяма степен премахва проблема с cache и възможността Cooolbox да са "ни виновни", не сме се и съмнявали че биха ни излъгали, хората си личи, че се опитват да предлагат европейско качество (реклама от доволни клиенти сори :). Според вас възможно ли е входа на рутера да се е "сбъгясал" нещо? Тогава ще се молим да е в гаранция :)

 

Мерси отново и сори са стената от текст :)

Link to comment
Share on other sites

Винаги е възможно да се е сбъгясал. Но пък казваш, че в същото време трябва и ЛАНка номер 1 да се е сбъгясала, щото и на нея няма нет :) .

Колкото до рутера пак, затова и съветите да пробвате с друг рутер, и очевидно втората ланка да я включите в рутера, а не първата. за теста.

А що не да са бъгнати и двете неща, правили сте толкова опити, може някой токов удар да е поразил и двете по някое време.

Link to comment
Share on other sites

Но тук идва интересната част. Снощи след поредните неуспешни опити (правим ги всеки ден) решихме няколко пъти да изкараме/вкараме кабела за интернета в рутера, за да проверим дали проблема не е в него. На третия "щтрак" :)))) лампичката на рутера, че е прихванал нет, светна и наистина даваше за около 10 минути ...

 

пробвахте ли дали след това "щтрак" има интернет и през 2-те лан карти? ... и казваш "даваше за около 10 мин.", а след това?

 

п.п. довечера ще взема един друг рутер(макар пак tp-link) и ще видя как се държи 2-3 дни.

Link to comment
Share on other sites

Забийте статично ИП адреса и другите адреси, за теста, да видим дали ще има нет и дали проблема не е само в DHCP.

При булшит тоя номер не минаваше, защото бяха сложили някаква защита, и на статични нет нямаше дори за миг. Но не пречи да пробвате, може при Кулбокс да не е така, и поне в периода на леасе-а да има нет.

Link to comment
Share on other sites

Забийте статично ИП адреса и другите адреси, за теста, да видим дали ще има нет и дали проблема не е само в DHCP.

 

пробвал съм го. не става.

Link to comment
Share on other sites

@samkijot - Ще чакам с интерес резултатите.

Само за статистиката - нали е друг модел спрямо настоящия ти.

Да елиминираме субективния фактор че дадено моделно семейство е сдухало по едно и също време

Link to comment
Share on other sites

Друга проба.

Пробвайте рутерната функция на рутера в домашната мрежа, без ISP да е фактор.

Включете WAN на рутера в една от ланките на първия комп, в другата ИСП-то с нета. В рутера настройвате друга мрежа някаква, и в него включвате друг комп и гледате дали има нет на него. Разбира се в Вин-а шервате конекцията от първата към другата ланка. Нещо такова.

Но явно проблемите на дидсанка и самкиойт са от различно естество. При първата проблема сигурно е хардуерен в тях нещо :) .

Link to comment
Share on other sites

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.

×
×
  • Create New...