Jump to content
BulForum.com

StarCraft 2


Dread Lord

Recommended Posts

Еее, най-накрая :)

 

Според мен проблема на протосите е че в сравнение с другите раси разполагат с много по-малко билдове. Да, винаги можеш да тръгнеш за даркове, войд рей, феникси, но това граничи с all-in. Освен това не разполагат с много и ЛЕСНИ начини за тормоз, като зерговите муталиски, кучета и бенглинги при работниците, теранските дропове, хелиони, рипъри, беншита..

 

davidert ти не получи ли два бана миналия месец?

 

E хайде сега. Тормоз със феникси? Дроп със призма + допълнително warp-ване на още няколко юнита на мястото на дропа?

 

Дарк темпларите не те спират да се развиеш нормално като имаш на разположение и twilight council a като изкараш няколко сентрита ефективно спираш доста сериозна армия (ако няма колоси или торове или ултралиски) и те се въртят отдолу докато ти си изкараш най-спокойно още войска за да ги спреш... особено ранен харас на теран или зерг с ММ или зерглинги и хлебарки ако нямаш армия но имаш 2-3 сентрита можеш да спиш спокойно...

 

Аз пък си мисля че протосите имат огромен потенциал ами още не се е намерил такъв който да ги ползва толкова добре и креативно.

 

 

ПС: Само аз ли съм така - ако тръгна да играя и имам един вид план/идея в главата си как да играя и какво да правя и се кефя как ей сега ще извъртя нам си каква гадост на противниците и то вземе че стане и ги размажа. Ако просто играя и без план правя юнити, експандвам се и ей тъй - и аз не знам какво правя, събирам войска, наливам се и дум - отнасям боя... досега почти не е имало игра да не съм знаел какво правя и да не падна. Е като правя простотии (т.е. въпреки че имам план) не винаги бия но това е друга тема - не може да ми се наливат хлебарки а аз да имам рипъри примерно и да бия но това си е премерен риск, ако бях атакувал по-рано или ако противниците идват със зерглинги са дотам.

 

не че и нещо са написали де/визирам оня от бронза

 

Кой тва бе майна? Я дай линк до профила му, че нещо не мога да стопля кой тук е в бронза?

Link to comment
Share on other sites

  • Replies 10.1k
  • Created
  • Last Reply

Не казвам, че е невъзможен тормоза, но е по-труден. Много по-лесно е да качиш малко от многото маринки които така или иначе имаш в един медивак, който така или иначе имаш, или да пуснеш 5-6 кучета ей така само за проба.

 

Като тръгна да правя бърз мадършип, или нещо по-така печеля 90% от случаите, та има нещо вярно за плана.

 

Пробвах няколко игри 2в2, където терана праща кинти на протоса, това няма спирачка просто. Имаш парички да правиш толкова уорпгейтове, че на края цялата карта е в пилони и казарми :)сбиете се, 200/200-> 100/200 уорпуорпуорп 200/200

 

През свободното време напредваш , като крийп с пилони и мощно спамиш канони.

Link to comment
Share on other sites

При 2в2 и нагоре е твърде трудно да се говори за каквото и да било.

 

При 3v3 особено е касапница и основно сработване с колектива. Особено на карти с по-голям вход успех със спирането на 3 зерга правещи 6-pool. Особено от протос. Особено ако не си скаутнал още преди да пуснеш първия работник...

 

И 2v2 не е съвсем като 1v1 но пак трябват малко повече умения а не чак толкова сработване на екипа и добра стратегия. И все пак има тактики при които единия прави примерно само медиваци и праща пари на другия да прави войска и толкова и тактиката всъщност си е доста добра. Играл съм с муталиски + медиваци - мачкат много здраво стокъри, марини и хидри (както и други муталиски или викинги) Само торовете имат шанса да им видят сметката и то основно ако успеят да отнесат медиваците или ако са в много големи количества.

 

Пробвах няколко игри 2в2, където терана праща кинти на протоса, това няма спирачка просто. Имаш парички да правиш толкова уорпгейтове, че на края цялата карта е в пилони и казарми :)сбиете се, 200/200-> 100/200 уорпуорпуорп 200/200

 

През свободното време напредваш , като крийп с пилони и мощно спамиш канони.

 

Има има... въпроса е противниците ти да се сработят правилно и да отреагират. Примерно на Lost temple където входовете им са доста отдалечени можеш да успееш да изненадаш единия и да го отнесеш преди да реагира. Докато на карти с общ вход няма особена идея

Link to comment
Share on other sites

Две интересни новини за добро утро:

 

1. GOMtv ще пусне VODs на някои от квалификациите! Така ще имаме възможност да видим дали големите имена са паднали честно и почтено, или са станали жертва на тенекия със сирене.

 

2. Blizzard и GOMtv обявиха All Stars турнир. Както и на Blizzcon, поканените играчи са само 16, но пък като ги видите кои са, гарантирам, че ще почнете да слюноотделяте :)

zerg-big.gif TSLFruitdealer vs HongunPrime protoss-big.gif

terran-big.gif Foxer vs oGsZenio zerg-big.gif

protoss-big.gif NEXGenius vs IMNestea zerg-big.gif

protoss-big.gif TSLssKs vs oGsNada terran-big.gif

terran-big.gif ST_Rainbow vs oGsTheWind zerg-big.gif

protoss-big.gif oGsInca vs MakaPrime terran-big.gif

terran-big.gif oGsEnsnare vs KyrixZenith zerg-big.gif

protoss-big.gif TSLSangho vs SlayerSBoxer terran-big.gif

Според календара на ТЛ, първите мачове ще са в 4:30 сутринта (наше време) в събота, а втората четворка ще играе от 8:30 на същия ден. Наградният фонд от 13 000 долара според мен ще гарантира, че играчите ще дадат всичко от себе си.

 

Лошото е, че не се очаква коментар на английски език.

Link to comment
Share on other sites

10 роуч срещу 5 мародера по начало е неравна битка от гледна точка на ресурси. 10 срещу 7 е друга работа. Сбих ги сега няколко пъти на unit tester без абсолютно никакво микро и резултатите са прекалено разнородни, за да се направи заключение - веднъж останаха 2 хлебарки на червено, друг път 4 почти на зелено, трети път остана един мародер на зелено. 10 хлебарки изискват 3 оврита, 7 мародера - 2 депа. Отделно изискват и малко повече газ. С ъпгрейди за мародерите сметките са следните: 7х100 + 100 + 50 = 850 минерала; 7х25 + 100 + 50 = 325 газ. За зерга: 10х75 + 100 (оври) = 850 минерала; 10х25 = 250 газ. Дори и да се махне кънкашън, за да може разликата в газта да е минимална, мародерите със стим ще победят всеки път.

Вярно, това са просто кръчмарски сметки. Съгласен съм, че в лейт гейм зергът може да извади 30 роуча наведнъж, стига да има добро макро. Но ако и теранът има добро макро, спокойно може да доизвади още няколко танка и мародери и с добро позициониране ще ги спре. Не знам как точно биха се отразили промени в цената или времето за раждане на хлебарката, но съм убеден, че pure roach армия доста често не е добро решение.

 

http://www.teamliquid.net/video/streams/FragFortune

Не знам дали знаете, но наш dToHio (коментаторите до преди 10 минути го произнасяха ДиТиОхайо :D) е мениджър на Dignitas. Евала!

Чакай сега. Нали мародерът е ХАРД каунтър на роуч. Би трябвало като цена мародерът да е на такава цена, че 5 мародера да могат да победят 10 роуча, както 5 роуча могат да победят (без загуба) 10 хелиона, които са 1004420405 пъти по - скъпи от тях. Та ако смятаме с кръчмарската математика, се оказва, че роучът е най - кост ифектив юнит в играта, защото цената му е ниска, а демиджът и кръвта му са убер огромни.

Link to comment
Share on other sites

Вижте ги бе.. Бъд Спенсър и Терънс Хил...

 

InControl кара Идра да изглежда още по-голям отхлюв, отколкото е всъщност...

 

 

 

Link to comment
Share on other sites

Чакай сега. Нали мародерът е ХАРД каунтър на роуч. Би трябвало като цена мародерът да е на такава цена, че 5 мародера да могат да победят 10 роуча, както 5 роуча могат да победят (без загуба) 10 хелиона, които са 1004420405 пъти по - скъпи от тях. Та ако смятаме с кръчмарската математика, се оказва, че роучът е най - кост ифектив юнит в играта, защото цената му е ниска, а демиджът и кръвта му са убер огромни.

Може би не трябваше да въвличаме термина "хард каунтър". :)

Знам, че знаеш, че нещата са много ситуационни - почти винаги изходът от битката зависи от разположението и ъпгрейдите на армиите, после от микро и чак тогава от композицията. Да, ако тръгнеш с пюре танкове срещу пюре муталиски, никакво разположение няма да ти помогне. Предполага се, че става дума за разумни играчи, които полагат усилия да скаутват и се адаптират според действията на противника.

Няма да споря - роуч наистина е супер cost effective, за "най" не съм сигурен. Но и всичките роуч на света не могат да пробият блокада от танкове и някакво месо отпред. Сега пробвах 20 роуч срещу 5 танка и 5 марини - роучовете са 500 минерала отгоре, 125 газ по-малко, но 20 съплай повече - и въпреки това всичките танкове оцеляха, при това без стим и щит на марините. Дори и със спийд на роуч, дори и със статър степ и навиране в танковете, пак измряха. Ако има кучета и бейнлинги за обиране на първия залп, резултатът може би ще е различен. С ФФ, стокъри и колос, че даже и без колос, протосите също могат да се справят с маса хлебарки, ако опазят стокърите от евентуалните спийдлинги.

Може би ако изравнят цената им с мародерите или премахнат спийда, за да може да се разчита само на крийп, нещата ще са по-балансирани, не знам.

Според мен не трябва да се гледа на всяка единица като универсална. Хелионите например нямат никаква работа да се бият с роуч или стокър - тяхната цел са работници, зерглинги и зелъти (и марини уж).

 

Искам да уверя теб и всички останали, че хич не се смятам за капацитет - нещата ги казвам такива, каквито ги виждам аз. Възможно е (и много вероятно) да съм в пълна заблуда.

 

Вижте ги бе.. Бъд Спенсър и Терънс Хил...

InControl кара Идра да изглежда още по-голям отхлюв, отколкото е всъщност...

Баш така трябва да изглежда един нърд-геймър :) iNcontrol е заплашителен от гледна точка на това, че може да те смачка с кутрето си, но ако става дума за видео игри, охлюви като IdrA са най-опасните :D

 

Новият SotG: http://www.filefront.com/17524888/SotG---11.16.10.mp3/

Link to comment
Share on other sites

...Сега пробвах 20 роуч срещу 5 танка и 5 марини - роучовете са 500 минерала отгоре, 125 газ по-малко, но 20 съплай повече - и въпреки това всичките танкове оцеляха, при това без стим и щит на марините. Дори и със спийд на роуч, дори и със статър степ и навиране в танковете, пак измряха. Ако има кучета и бейнлинги за обиране на първия залп,...

 

:) Кой зерг ще сбие pure roаch с добре композирана армия ?

НЕправилно композиран и сбит зерг може да е пълна скръб, но правилно композиран и сборен и съвсем друго, то е ясно.

Преди време бяхме сборили с Runner едни "влакови" композиции, за които той твърдеше, че терана оставал с не знам си колко тора и т.н., но при правилна подредба преди влизане в бой, повече от 1/2 от зергската армия оцеля - при същото съотношение на силите.

То за всяка раса важи правилната подредба, композиция и място на битката, но при зерг е ключов момент, който с правилен подход се превръща в непредодолима преграда при челен сблъсък с армията на терана, за тосс не съм сигурен.

 

 

 

Сай, кажи ако не те затруднявам за какво най-общо става дума, че аз един пост го пиша 1 час, пък ако искам да го чуя не знам кога ще стане.

Link to comment
Share on other sites

Може би не трябваше да въвличаме термина "хард каунтър". :)

Знам, че знаеш, че нещата са много ситуационни - почти винаги изходът от битката зависи от разположението и ъпгрейдите на армиите, после от микро и чак тогава от композицията. Да, ако тръгнеш с пюре танкове срещу пюре муталиски, никакво разположение няма да ти помогне. Предполага се, че става дума за разумни играчи, които полагат усилия да скаутват и се адаптират според действията на противника.

Няма да споря - роуч наистина е супер cost effective, за "най" не съм сигурен. Но и всичките роуч на света не могат да пробият блокада от танкове и някакво месо отпред. Сега пробвах 20 роуч срещу 5 танка и 5 марини - роучовете са 500 минерала отгоре, 125 газ по-малко, но 20 съплай повече - и въпреки това всичките танкове оцеляха, при това без стим и щит на марините. Дори и със спийд на роуч, дори и със статър степ и навиране в танковете, пак измряха. Ако има кучета и бейнлинги за обиране на първия залп, резултатът може би ще е различен. С ФФ, стокъри и колос, че даже и без колос, протосите също могат да се справят с маса хлебарки, ако опазят стокърите от евентуалните спийдлинги.

Може би ако изравнят цената им с мародерите или премахнат спийда, за да може да се разчита само на крийп, нещата ще са по-балансирани, не знам.

Според мен не трябва да се гледа на всяка единица като универсална. Хелионите например нямат никаква работа да се бият с роуч или стокър - тяхната цел са работници, зерглинги и зелъти (и марини уж).

 

Искам да уверя теб и всички останали, че хич не се смятам за капацитет - нещата ги казвам такива, каквито ги виждам аз. Възможно е (и много вероятно) да съм в пълна заблуда.

 

 

Баш така трябва да изглежда един нърд-геймър :) iNcontrol е заплашителен от гледна точка на това, че може да те смачка с кутрето си, но ако става дума за видео игри, охлюви като IdrA са най-опасните :D

 

Новият SotG: http://www.filefront.com/17524888/SotG---11.16.10.mp3/

 

Аз съм СУПЕР съгласен със всичко, което казваш, но имам проблем :). В късна игра, когато вече се биеш на 105050501 фронта и си се радваш, че си супер защитен от неговите зерглини и муталиски с твоите торове и хелиони. Противникът ти не издържа и се налива. Защитата ти е ПЕРФЕКТНА, навсякъде хвърчи гнусоч и карантия. Тръгваш към базата му с твоите ...торове и хелиони (което е нормално да имаш при положение че той играе на зерглини и муталиски). Тогава от базата му излиза ОГРОМНО КОЛИЧЕСТВО ХЛЕБАРКИ, които те РАЗМАЗВАТ !

Ти не губиш самообладание и вадиш хард каунтъра на ХЛЕБАРКИТе, което е мародери и танкове. Хлебарките идват, ти ги биеш и тогава по средата на бойното поле си с малко мародери и танкове. И тогава идват зерглините. Възможността на зерга в късна игра да суичне тек на две евтини решения (роуч или зерглинг) е просто умопобъркваща. И дори и малко да не знаеш на какво ще суичне (примерно очакваш зерглини и правиш хелиони и марини, а той продължава с роучове), е пагубна, защото мине ли ти защитата веднъж, играта свършва.

Link to comment
Share on other sites

Възможността на зерга в късна игра да суичне тек на две евтини решения (роуч или зерглинг) е просто умопобъркваща.

Така е, теран и протос трудно могат да се сравняват с производствената мощ на 4-5 хачерита с кралици.

Не разбирам много от теран, но ми се струва, че ако се играе на мек, основната цел трябва да е танковете да стоят ънсийджнати минимално количество време, особено ако са на крийп. Тоест т.нар. bunny hop да се прилага с изключителна прецизност и минимално напредване. Разликата между атака с роуч срещу сийджнати танкове, дори и на крийп, и атака срещу сийджващи се танкове спокойно може да е 20-30-40 съплай. Разбира се, това би изисквало нечовешки APM, докато attack move с роуч и съраунд с линг не е кой знае колко сложно нещо :)

Лошото е, че не са чак толкова много баш лейт гейм игрите между добър теран и добър зерг, за да има примери.

А ако се набляга на био, 3-4 бази с орбитали би трябвало да могат да поддържат 10-15, че и повече бараки (повечето с реактори). Наскоро май Джинро (или Джимпо) гледах да прилага такова нещо. Марини със стим и щит в големи количества не са съвсем безпомощни срещу роуч, особено ако битката е близо до твоята база и постоянно идват подкрепления.

Лейт гейм безспорно става мнооооого сложно и тогава най-малките грешки могат да костват играта. Препоръчвам на всички да гледат Socke vs Jinro на Desert Oasis - това нещо трябва да се гледа няколко пъти, за да може да видиш всичко, което става по картата.

Link to comment
Share on other sites

Абе... то така си мислеше едно лапе, дето с една простотия ме отстрани от един турнир и като обясни в мое присъствие, че съм е*ахти и леймъра някакси седна, без да го усети...

 

Не знам, ама мен тоя плужек Идра ако земе да ми говори irl така смело, както ги храни в играта, ще влезне доста вътре в играта. Например - цялата му глава в монитора

Link to comment
Share on other sites

Loses natural hatch

Voidrays !!!!

Hydras barely save!

Miraculous hold by fruitdealer!!!!!!

MIRACLE WIN BY FRUITDEALER!!!!!!!! CANT BELIEVE IT!!!!

 

Ето го въпросният последен мач:

 

http://www.youtube.com/watch?v=RNNBHph__qI&feature=channel

 

Тук: http://www.gomtv.net/videos/?cate=23 започват да качват игри от квалификациите. Изисква се регистрация в сайта - през Facebook е най-лесно.

Link to comment
Share on other sites

Тоя unit tester е много зарибителен.

 

Ей сега се смея как без микро 5 феникса убиват 5 мути без жертви.

Вече мога да убия зелът с 4 кучета без жертви (след десетина опита :) ). Честно, изведнъж увереността ми в ZvP скочи с поне две нива. :D

Червен хелион срещу зерглинг е елементарно, но срещу спийдлинг иска страшно много кликане, а и точно нацелване на момента за стрелба - ако спреш, преди да е свършил куулдауна, поемаш ненужно много демидж, също и ако продължиш да кликаш, преди да е стрелял. Много респект за тези, които могат да кайтват успешно. Със син пламък вече е доста по-лесно, особено ако има 3+ хелиона.

 

Сега ще се мъча да разделям марини срещу спийд бейнлинги.

Link to comment
Share on other sites

Ето го въпросният последен мач:

 

Тук: http://www.gomtv.net/videos/?cate=23 започват да качват игри от квалификациите. Изисква се регистрация в сайта - през Facebook е най-лесно.

 

Ебати лудата игра. На 2 пъти си помислих че ще го отнесе и как успя да го спре не знам. Напред-назад... струва ми се че протоса щеше да пробие блокадата на спайновете но се отказа... И това че не направи втора база му беше грешката... И това че тръгна да гони кралиците вместо да отнесе горе базата със войдовете... Хубаво я беше почнал ами защо не я довърши ми се зариби по кралиците...

 

Зави ми се свят да го гледам (ужасен запис, постоянно някой минаваше а и снимащия не можеше да държи камерата кой знае колко неподвижна), но си заслужаваше. Евала и на 2мата - невероятна игра направиха!

 

-------------

 

Между другото каква игра направих не е истина (и паднах но единия от противниците просто ме накефи как игра). В началото правеше САМО феникси... и сигурно направи 30... ние се наляхме със земна армия и пича почва да вдига наред ... загуби сигурно 15 феникса но що нещо изтреби не е истина. Успяхме и да отнесем донякъде неговия ally, и тъкмо си мислим че играта е наша пича идва с може би 50 феникса и успява да изтреби ВСИЧКИ работници - и мои и тези на партньора, както и половината ни армия. Аз вадя коруптори но успях да изкарам примерно 15, пича прелита покрай тях с неговите вече сигурно 60 феникса, те застрелват 10тина и умират, аз вадя нови 10тина пак така... моя човек засилва стокъри и темплари, сторми ги това, онова - умират повечето но и той остава без армия. През цялото време тоя тип ни скри топката с тези феникси. Малко като онази игра само с рейвъните на металополис за която някой пусна линк по-рано в темата.

Link to comment
Share on other sites

zerg-big.gif TSLFruitdealer vs HongunPrime protoss-big.gif

terran-big.gif Foxer vs oGsZenio zerg-big.gif

protoss-big.gif NEXGenius vs IMNestea zerg-big.gif

protoss-big.gif TSLssKs vs oGsNada terran-big.gif

Или аз нещо съм объркал, или са променили информацията в календара, защото сега пише, че горепосочените мачове ще се играят днес (т.е. утре сутрин по никое време - първите два от 4:30, другите два от 9). Хич не ми се иска да пропусна Фрут, но баш в този час...

Link to comment
Share on other sites

...

2. Blizzard и GOMtv обявиха All Stars турнир. Както и на Blizzcon, поканените играчи са само 16, но пък като ги видите кои са, гарантирам, че ще почнете да слюноотделяте :)

zerg-big.gif TSLFruitdealer vs HongunPrime protoss-big.gif

terran-big.gif Foxer vs oGsZenio zerg-big.gif

protoss-big.gif NEXGenius vs IMNestea zerg-big.gif

protoss-big.gif TSLssKs vs oGsNada terran-big.gif

terran-big.gif ST_Rainbow vs oGsTheWind zerg-big.gif

protoss-big.gif oGsInca vs MakaPrime terran-big.gif

terran-big.gif oGsEnsnare vs KyrixZenith zerg-big.gif

protoss-big.gif TSLSangho vs SlayerSBoxer terran-big.gif

Според календара на ТЛ, първите мачове ще са в 4:30 сутринта (наше време) в събота, а втората четворка ще играе от 8:30 на същия ден. Наградният фонд от 13 000 долара според мен ще гарантира, че играчите ще дадат всичко от себе си.

 

Лошото е, че не се очаква коментар на английски език.

 

Лелеее ! Това сега го виждам, наистина изглежда мега апетитно. Почти са ми изпълнили мечтата, само дето Нада не е вс някой луд зерг, но да се надяваме да стане.

Искам да видя успешен лейт срещу зерг, на високо ниво. Ако е възможен такъв към момента.

Дано да има къде да се гледа после.

Link to comment
Share on other sites

---

Прогнози:

Кирикса ще схруска Еnsnare като царевична пръчица;

Фрутчо ще вземе Хонгъна;

Нада ще прегази Скс;

Нестий ще види сметката на най-приятния ми тосс - тук много се надявам да греша...;

FoxeR -a ще надиграе тотално Зенио, а Императора ще се наложи над СангХо. Другите не са ми ясни. :)

 

П.П. Използването на горните прогнози с хазартна цел е изцяло ваша отговорност. :)

Link to comment
Share on other sites

:lol: -> Foxer is a direct counter to IdrA! <- :lol:

 

Моите прогнози:

Фрут бие ХонГън, просто защото е Фрут

Зенио бие Фоксер, защото вече всеки му знае номерата на малкия

Джиниъс ще бие Нестий, защото на шампиона му е време да загуби

СКС ще прегази Нада, защото Светлия прогнозира обратното :)

Хоуп ще бие Уинд, защото Уинд стана треньор на oGs и сигурно вече няма толкова време за практика

Мака ще омаже Инка, защото ще приложи "Мака ракс"

Инснеър ще надделее над Кирикс, защото ще построи рафинерия, ще точи газ и ще прави единици, различни от марини ;)

СангХо ще си нападне Нексуса с пробите, за да си спести унижението от Императора

Link to comment
Share on other sites

Аз викам да се обзалагаме и който има най-много познати резултати да спечели 100 форумни кредита. После ще видим къде може да бъдат употребени.

Ако има 8 от 8 позналият ги ще вземе и джакпота от 1000 форумни кредита.

 

---

И за да участвам, добавям и победа за Инка над МакаРакса, и загуба на ХТ от Уинд - колкото и да е слаб Уинд, първо зерга е ОП и второ не си представям ХТ да бие зерг различен от Чек.

 

П.П. Liquid и без да ти гледам профила се вижда, че си тосс юзър. Това горе са ти мечтите - дай и прогнозите сега. :)

Link to comment
Share on other sites

ха-ха, верно само на тосове съм заложил. дори не се замислих точно колко много съм заложил на тях :) вярвам, че точно сега в тези MUс тосовете ще излезнат победители.

Link to comment
Share on other sites

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.


×
×
  • Create New...