Jump to content
BulForum.com

акумулатор за Рено Clio Symbol 1.5 dci


wlado

Recommended Posts

Имам Renault clio Symbol 1.5 dci. Млад шофьор съм (пак една седмица) и се чудя какъв акумулатор да взема за реното. Явно има проблем с него, освен че свети акумулатора на таблото, имаше някой трудни запалвания. иначе колата си върви супер но...

Дайте ми моля съвет - какви показатели (60 аH)? Аз си мисля за нещо марково бош или варт, но не знам и от къде (Пловдив)?

Link to comment
Share on other sites

ЪЪЪ като за начало, като запали не трябва да свети акумулатора на таблото. Това показва, че в момента не зарежда и имаш някакъв проблем с алтернатора. Това не е лампичка за смяна на акумулатор, ако за такава я мислиш. Моя съвет е първо мини през някой сервиз да ти видят заряда. След това ще мислим за акумулатор.

Link to comment
Share on other sites

Дам jozo e прав в случая. Провери дали всичко е наред с генератора и пак пиши да видим какво става :)

Link to comment
Share on other sites

Аз не се сещам светеше ли по време на шофиране. Но като дам котнакт светва.

След проблема със запалването си шофирах и се позареди - запали веднага. Но на контакт пак показа акумулатор.

Link to comment
Share on other sites

  On 9/29/2010 at 4:10 AM, wlado said:

Аз не се сещам светеше ли по време на шофиране. Но като дам котнакт светва.

След проблема със запалването си шофирах и се позареди - запали веднага. Но на контакт пак показа акумулатор.

 

Само си си дал парите на вятъра за тия шофьорски курсове!!! ;) А уж вече започнали да показват кое,какво и как по колата...

Link to comment
Share on other sites

  On 9/29/2010 at 4:18 AM, transporterpld said:

Само си си дал парите на вятъра за тия шофьорски курсове!!! ;) А уж вече започнали да показват кое,какво и как по колата...

Дали са ме научли нещо или не си е моя работа.

Офтопик - "Гледайки обаче как карат селинджърите по улиците и какви номера правят си мисля, че и повече може да съм научил."

 

Като дам на контакт ми свети акумулатора и имам проблем с паленето... след като покарах 40 минути се позареди и нямах проблем с паленето...

Това ми е проблема! (дали го описвам с правилните думи не знам - винаги имам проблеми с обясняването хахахахах)

 

И на шофьорските курсове НИЩО не показват. Те си мислят, че сам ще си го покажеш след време...(може би зависи в коя автошкола си, знам ли?)

Link to comment
Share on other sites

  On 9/29/2010 at 6:15 AM, wlado said:

Като дам на контакт ми свети акумулатора и имам проблем с паленето... след като покарах 40 минути се позареди и нямах проблем с паленето...

Ако това го прави всеки път, според мен имаш утечка някъде.

Link to comment
Share on other sites

  On 9/29/2010 at 7:12 AM, JDFU said:

Ако това го прави всеки път, според мен имаш утечка някъде.

След запалването индикацията за акумуилатора изгасва. Така че не би трябвало да е утечка. Не го прави всеки път. Вчера бях забравил за 20-тина минути включени фаровете.

Акумулатора си е оригналния от колата - би трябвало да не му е проблем, че съм забравил за млако време фаровете?!

Решението ми е да отида в Bosch сервиза на Скобелева майка и да си взема един 60 АЧ, и да не го мисля...

Link to comment
Share on other sites

Под всеки път, имам предвид всяка сутрин примерно или казано по друг начин, след като си го оставил за по-дълго време.

Link to comment
Share on other sites

На 99% от колите лампата с картинка на акумулатор до/върху нея светва, когато дадеш на контакт...работата е после да изгасне.

За начало е добре да се замери с един обикновен волтметър, колко показва сутрин (след като е престояла 1 нощ), преди да си я запалил и след това на запалена кола да се измери отново напрежението, за да се види с колко волта всъщност ти зарежда.

Link to comment
Share on other sites

  • 3 months later...

@wlado, недеи бърза с покупка на нов. Първо ако акумулатора е обслужваем /демек може да се отваря и долива вода/, отвори го виж как е течноста в него, ако се налага купи 1л дейонизирана вода /1лв/, долей и го зареди 12-24 часа. Ако проблема продължава чак тогава си давай парите по сервизи. И какво разбираш под "трудно палене" за повечето дизели, какъвто карам и аз е нормално да се направят няколко оборота преди да запали, с цел подготвяне работата на мотора и смазване на цилидрите? 60Ач ти е ОК ;) - гледай да е с по голяма гаранция, в мемнта в ситроен имат промоция на акумулатори ... :)

@Midex и колко трабва да показва според теб ....:) минимума е 13 волта :)

Link to comment
Share on other sites

  On 1/12/2011 at 8:45 AM, dqdo_koleda said:

@Midex и колко трабва да показва според теб ....:) минимума е 13 волта :)

 

Нищо подобно - имам 10 годишен Моторкрафт (който по принцип си е с 96 едит:100 месеца гаранция), който в последните 2 години, след по-дълъг престой на изгасено, ми показва твърдо 12.6 волта и винаги, дори и в най-големите студове паля от раз. :))

Имах предвид най-вече след запалване да замери, за да види с колко му зарежда, понеже от неправилно напрежение при зареждането, животът на акумулаторът се съкращава във времето...

Link to comment
Share on other sites

  On 1/12/2011 at 7:56 PM, Midex said:

Бензин, американски форд, 6 цилиндров... :f1:... с американски акумулатор. :P

 

 

П.П. Гаранцията му всъщност била 100 месеца...забравил съм го...

 

Батка, ще ме извиняваш но има меко казанао "Балкан разлика" между паленето на дизел и бензин, а и от там и спецификите на батеритята. Ако колегата ти даде нековия акумулатор ще палиш пак от раз, дори и да си заминава ....

п.п. сигурно аз съм баткото ама такава е приказката :)

п.п.п. не се заяждам, всело да е ;)

Link to comment
Share on other sites

  On 9/28/2010 at 7:59 PM, wlado said:

чудя какъв акумулатор да взема за реното. Явно има проблем с него, освен че свети акумулатора на таблото, имаше някой трудни запалвания. иначе колата си върви супер но...

 

 

И аз карам дизел, само че Bravo 1,9 JTD. В тея студено време сутрин, пък и през деня, е нормално да палиш малко по-трудно(както е при мен, както е и при 50% от дизелите по нашите пътища). Колкото до лампата на акумулатора - тя ще ти свети всеки път щом дадеш на контакт. Въпроса е след като запалиш да изгасне. Изгасне ли - нямаш проблем. Свети ли - имаш проблем с генератора.

Ето ти някои прости съвети:

 

1. Прегледай акумулатора дали има вода в клетките за всеки случай. Ако знаеш как - провери напрежението на акумулатора при неработещ двигател колко е (трябва да се върти около 13V). След това запали и премери колко ти показва напрежението (трябва да е около 14V - това е напрежение на зареждане)/

 

2. За да запалиш по-лесно сутрин на студено - подгрей двигателя 2-3 пъти и тогава върти да палиш (дизелите не сакто бензинките да палят от искра). Подгряването предполагам знаеш какво представлява.

 

3. Ако не си палил колата дълго време (1-2 седмици) нормално е акумулатора да ти е паднал малко и това да доведе до по-трудно стартиране на двиагтеля. Хубаво е да припалваш веднъж на седмица и да оставиш да загрее колата до работна температура (с това си зареждаш акумулатора).

 

4. Как се познава "умрял" акумулатор (ама наистина заминал):

Като за начало - всички лампи в купето ти светят едвам-едвам и ако решиш да си свалиш прозореца на вратата - сваля се за 3 кафета и 2 цигари време (това ако имаш ел.джам). Когато завърти стартера, двигателя се завърта с неимоверни усилия (все едно си закачил на него да върти още 5 двигателя) и колкото повече въртиш, толкова по-трудно му става. При тези признаци налице - време е да заделиш известна сума пари за нов :)

 

Това са простите съвети относно поддръжката на акумулатор. Препоръчително е да проверяваш за вода в клетките веднъж на 3-4 месеца (най-добре е като си проверяваш маслото и всички течности, да поглеждаш и акумулатора).

 

Ако пък си със сух акумулатор - той не се нуждае от поддръжка. Пробваш само напреженията и ако са ОК - карай и да не ти пука :)

 

Лека и безаварийна.

 

 

  On 1/12/2011 at 9:54 PM, dqdo_koleda said:

 

п.п. сигурно аз съм баткото ама такава е приказката :)

 

Едва ли :rolleyes: И аз не се заяждам, но просто познавам Midex ;)

Link to comment
Share on other sites

  On 1/12/2011 at 9:54 PM, dqdo_koleda said:

Батка, ще ме извиняваш но има меко казанао "Балкан разлика" между паленето на дизел и бензин, а и от там и спецификите на батеритята.

 

Вероятно се изказвам малко неподготвен, що се отнася до спецификата на дизелите, но говоря по принцип за батерията на автомобила като такава. Кое пали по-трудно и защо...си е отделна работа, но батерията си е една и съща, когато трябва да я поддържаш, когато зарежда и когато дава фира.

Link to comment
Share on other sites

малко offtopic: Моторкрафт съм ги признал за най-добрите, продават ли се в България и оригинални ли са ако има?

Навремето баща ми си внесе БМВ с най-обикновен обслужваем Моторкрафт (не се знае на колко години беше), кара го 6-7 години и така продаде колата без абсолютно никакъв проблем, дори оживя след като цяла зима колата не беше палена и забравил да го изключи :blink:

 

 

Link to comment
Share on other sites

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.

×
×
  • Create New...