plameni Posted June 22, 2018 Share Posted June 22, 2018 Не виждам никаква надежда на хоризонта, скоро да започнем да работим по-бързо с електронните разплащания. Не мога да разбера, защо дебитна Mastercard издадена в друга държава, за секунди се регистрира в Paypal и след въвеждане на кода за проверка от тестовата транзакция, веднага може да се използва, докато за същата тази карта, при регистрация в Epay, дори след успешна транзакция и въвеждане на кода за потвърждение, се изписва "Кодът е въведен успешно. Картата ще бъде проверена от оператор."?!? На всичко отгоре, след като попитах по тел. колко време отнема проверката, ми отговориха: "Зависи от банката издател, кога ще отговорят на запитването ни. Обикновено отнема 4-5 работни дни." Защо бе, хора? За чий Х (да се чете като "хикс") са тези проверки? Как едни могат без тях, а вие не? При нас всичко трябва да е мнооого сложно и авторитетно. Не може просто ей така. Нямам думи... т.е. имам, ама Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
plameni Posted June 22, 2018 Share Posted June 22, 2018 И още по темата за бързината, този път на банковите преводи. Как едни могат, а други не... Споделено от мой колега в UK: Преди 2 години бях по някаква работа в ОББ и там между другото, момчето на бюрото ме попита: - Вярно ли е че преводите между сметките в UK стават за минути? Аз, да ти кажа, в началото не го разбрах този въпрос, защото преводите стават всъшност за няколко секунди, дори и между различни банки. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
instinct Posted June 22, 2018 Share Posted June 22, 2018 (edited) Защо бе, хора? За чий Х (да се чете като "хикс") са тези проверки? Как едни могат без тях, а вие не? При нас всичко трябва да е мнооого сложно и авторитетно. Не може просто ей така. Нямам думи... т.е. имам, ама Не може просто ей така, защото тук няма кой да покрие загубите от измамите с карти. На запад концепцията която развиват от дълги години е такава, че е решено да наложат лесното разплащане - без проверки, без много умуване, обаждаш се, казваш номера и от магазина пращат стоката. Обаче това е рай за картовите измамници . Добре, че пазарът дава толкова голяма печалба (пък и "идват" разни пари не само с пазарни методи), че да може банките и търговците да избиват стойността на загубите и на застраховките. И пак плачат де, може да потърсиш credit card fraud losses usa примерно, Edited June 22, 2018 by instinct Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
plameni Posted June 22, 2018 Share Posted June 22, 2018 В случая става въпрос за карта, при която има пълно съвпадение на името на титуляра на картата и на акунта в Epay, както и съвпадение на билинг адреса с адреса по регистрация. Това са достатъчно допълнителни проверки. Регистрацията на картата в Paypal всъщност стана от третия път, защото при първите два опита се оказа, че съм сбъркал една цифра в билинг адреса. Както виждаш, проверки се правят. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Midex Posted June 22, 2018 Share Posted June 22, 2018 И още по темата за бързината, този път на банковите преводи. Как едни могат, а други не... Споделено от мой колега в UK: В Пощенска банка когато примерно имам refund от Paypal, парите се появяват в наличност в сметката ми едва след 2-3 или 4 дена - нямам представа защо се бавят чак толкова. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
instinct Posted June 22, 2018 Share Posted June 22, 2018 Аммм, темата е направо философска - защо там е така, а същото тук го няма, и как да го направим тук да го има, ама без да загубваме това, което пък тук го има, а там - не Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
w00x Posted June 22, 2018 Share Posted June 22, 2018 В Пощенска банка когато примерно имам refund от Paypal, парите се появяват в наличност в сметката ми едва след 2-3 или 4 дена - нямам представа защо се бавят чак толкова. Рефъндите се обработват по-бавно от плащанията. Дори в САЩ отнемат до 10 работни дни, за да излезнат на извлечението. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Midex Posted June 22, 2018 Share Posted June 22, 2018 Причина? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
w00x Posted June 22, 2018 Share Posted June 22, 2018 Не мога да ти отговоря. Мисля, че просто процедурата е по-трудоемка. Може да имат прозорец, в който да изчакат, за да няма злоупотреби. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
biodesign Posted June 23, 2018 Share Posted June 23, 2018 (edited) В Пощенска банка когато примерно имам refund от Paypal, парите се появяват в наличност в сметката ми едва след 2-3 или 4 дена - нямам представа защо се бавят чак толкова.Защото Пейпал имат 2 дни в седмицата в които се нареждат преводи, също като повечето фирми в Европа Майтапче И при мен е така. Банката е различна от твоята. Парите се виждат в Пейпал акаунта на секундата, обаче се трансферират в картата ми след няколко работни дни. Edited June 23, 2018 by biodesign Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
RaptoR Posted June 23, 2018 Share Posted June 23, 2018 Не виждам никаква надежда на хоризонта, скоро да започнем да работим по-бързо с електронните разплащания. Не мога да разбера, защо дебитна Mastercard издадена в друга държава, за секунди се регистрира в Paypal и след въвеждане на кода за проверка от тестовата транзакция, веднага може да се използва, докато за същата тази карта, при регистрация в Epay, дори след успешна транзакция и въвеждане на кода за потвърждение, се изписва "Кодът е въведен успешно. Картата ще бъде проверена от оператор."?!? На всичко отгоре, след като попитах по тел. колко време отнема проверката, ми отговориха: "Зависи от банката издател, кога ще отговорят на запитването ни. Обикновено отнема 4-5 работни дни." Защо бе, хора? За чий Х (да се чете като "хикс") са тези проверки? Как едни могат без тях, а вие не? При нас всичко трябва да е мнооого сложно и авторитетно. Не може просто ей така. Нямам думи... т.е. имам, ама Епаъ - така трябва да се пише - е мегатотален гнусен боклук... Опитвайки се днес да си сменя паролата, понеже съм на майната си и съм я забравил, вече тотално се убедих в това! МЕГАТОТАЛНИ БОКЛУЦИ!!! Ще ходя аз по банкомати да въвеждам кодове, ще ходя аз в офис техем ,че и пари ще платя, за да си сменя шибаната парола!!! Вместо да ми се прати на мейла... Е такава гнусарщина не бях виждал!!! Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
tedy Posted June 23, 2018 Author Share Posted June 23, 2018 Рапторе, разбирам раздразнението ти, но помисли малко преди да сипеш огън и жупел . Ипей аз пък го намирам за едно от добрите неща в тази иначе скапана държава, където централизирано и лесно можеш да правиш доста повече неща от битови сметки. С малки досади и/или бъгове през годините съм се сблъсквал, но няма идеални неща. Забравянето на парола за нещо толкова важно, е рядко явление (или поне трябва да е рядко), и възстановяването й е нормално да е по-сложна процедура от това просто да ти пратят нова парола на мейла! Аз даже се радвам, че е сложна процедурата. Виж, промяната на парола от профила щеше да е абсурдно да е сложно и свързано с ходене някъде. Нагоре се спомена за 4-5 дни за регистриране на карта в ипей... Хм, аз винаги съм ги регистрирал за около час, колкото да отида до банкомат да въведа кода в b-pay. Виж, понякога на това се чудя защо трябва да се ходи на крака някъде след като картите ги регистрирам в пейпал примерно, без ходене (очевидно), макар че там пък се чака доста. Е, поне последно, защото от години само променям valid date в акаунта си, защото банката ми я преиздава с един и същ номер всеки път, с което ми спестява нова регистрация в пейпал, и така от поне 10г. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Godfather Posted June 23, 2018 Share Posted June 23, 2018 Епаъ - така трябва да се пише - е мегатотален гнусен боклук... Опитвайки се днес да си сменя паролата, понеже съм на майната си и съм я забравил, вече тотално се убедих в това! МЕГАТОТАЛНИ БОКЛУЦИ!!! Ще ходя аз по банкомати да въвеждам кодове, ще ходя аз в офис техем ,че и пари ще платя, за да си сменя шибаната парола!!! Вместо да ми се прати на мейла... Е такава гнусарщина не бях виждал!!! Или по-скоро ти си мегатотален мисир. Трябва да им благодариш, че мерките за сигурнст са такива, щото не става въпрос за акаунта ти в Стийм. Ако беше толкова лесно да се получва забравена парола (да повторим отново, щото си мисир), досега можеха да са ти източили маса пари от сметката. Я се замисли малко. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
plameni Posted June 23, 2018 Share Posted June 23, 2018 ... Нагоре се спомена за 4-5 дни за регистриране на карта в ипей... Хм, аз винаги съм ги регистрирал за около час, колкото да отида до банкомат да въведа кода в b-pay... Пропуснал си същественото, а в резюме то е: - картата е дебитна Mastercard издадена в друга държава; - тестовата транзакция от Epay е успешна; - кодът за потвърждение е приет; - съвпадат името върху картата с името на потребителя в Epay; - идентичен билинг адреса на картата с адреса на потребителя в Epay; И въпреки това, излиза съобщение: И в добавка, с картата може да се плаща на POS терминал, а днес проверих, че няма проблем и с теглене от банкомат. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
tedy Posted June 23, 2018 Author Share Posted June 23, 2018 Е, това съм го пропуснал, че е издадена в чужда държава. Вероятно е нормално, аз и не знаех че поддържат такива карти. Последно като гледах епей работеше само с карти, издадени от определени български банки, пък били те картите виза електрон или мастеркард. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
plameni Posted June 23, 2018 Share Posted June 23, 2018 Тц. Бачка и с чужди. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
tedy Posted June 24, 2018 Author Share Posted June 24, 2018 Тц. Бачка и с чужди. Да, това стана ясно, не съм казал, че не ти вярвам като го каза по-нагоре, а моята информация е стара. Предполагам забавянето се дължи на фактори извън контрола на epay, докато отговори чуждата банка през различни международни системи за свързаност и т.н. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
RaptoR Posted June 24, 2018 Share Posted June 24, 2018 Или по-скоро ти си мегатотален мисир. Трябва да им благодариш, че мерките за сигурнст са такива, щото не става въпрос за акаунта ти в Стийм. Ако беше толкова лесно да се получва забравена парола (да повторим отново, щото си мисир), досега можеха да са ти източили маса пари от сметката. Я се замисли малко. Мисирът тук си ти, както обикновено, а тия са тотални боклуци. Жалко, че няма алтернатива за някои дребни плащания, аз съм разкарал всичко по-съществено от тия наглеци. Оставил съм 2-3 дребни неща по 20-30 лева. И между другото, МИСИР с мисира ти, има маса нормални начини да се свърши тази операция. Дори банковата си парола мога да сменя без да се занимавам с тъпотии, горе колегата каза за Пейпал и прочее. Само дебилите на епаъ са най-големите тарикати. Иначе могат да ми искат ЕГН и прочее, но не могат да ми звъннат един телефон, например или нещо подобно от 19-ти век. Няма какво да го коментирам повече - боклуци и некадърници. Искането пък на 1 лев да смениш паролата също троши всичкия фаянс! Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
tedy Posted June 24, 2018 Author Share Posted June 24, 2018 Банките (не всички) не могат винаги да се дават за 100% пример за всякакви добри практики във всички сфери на сигурността. Освен това и там не е съвсем проста процедурата. Последно моята банка като гледах, също искаше някакво ходене на гише. От друга страна система като epay е по-"обща", т.е. може да събере в себе си няколко карти от различни банки, а разплащанията са даже по-опасни от тези на едната ти банка. Оттам плащаш с карта без да потвърждаваш в система на самата банка, което прави система като epay доста по-подлежаща на по-строги мерки за сигурност ако питаш мен . А къде искат 1 лв за възстановяване на парола, наистина питам? Като гледам в сайта им, просто отиваш да се идентифицираш в офис, predpolagam безплатно. А да, ако се идентифицираш на банкомат...., но след това не ти ли връщат сумата?! Знам, че е принципен въпросът, но предвид колко рядко се случва това, 1лв не мисля че ще събори когото и да е и да е някакъв фактор. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
RaptoR Posted June 24, 2018 Share Posted June 24, 2018 Само предполагаш, че е безплатно... Отделно как пък не тръгнах да обикалям из Лозенец да търся офис на тия скапаняци... Добре че имам кой да ми свърши работа. А тези при първа възможност като тапи ще летят надалеч от мене... Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
tedy Posted June 24, 2018 Author Share Posted June 24, 2018 Като каза, че си оставил само дребни 20-30 лв... как плащаш битовите сметки? В сайта на всеки търговец регистрираш карта ли? На мен това ми харесва, че само при тях регистрирам карта, и плащам всичко, около 15 битови сметки, централизирано и лесно. Не обичам директните дебити, затова ръчно си влизам и плащам на 1-2 бач-а през месеца. Имаше някаква алтернатива на epay, ама забравих как се казваше... и май малко хора я ползваха. За 1-ния лев, почти съм сигурен, че на офис ще е безплатно. 1 лв ти взимат за услугата през b-pay на банкомат. Те ти го взимат и при рег. на карта. Предполагам е нужно като някаква минимална такса за b-pay, иначе можеше и това да е безплатно, все пак въвеждаш уникален дълъг код, генериран от системата докато си в акаунта си пред компютъра. С такси и таксички ежедневно навсяктде те дерат..., дори банката ти ти взима 2 лв на месец такса "поддръжка" на дебитна карта. Пейпал как дере пък, там да не говорим. С паролата поне имаш избор - да не я забравяш . Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
RaptoR Posted June 24, 2018 Share Posted June 24, 2018 Точно в офиса ще платя един лев според великите им "инструкции". Иначе да, картата ми е регистрирана например в ЕВН. Откъде накъде ще давам всеки месец по 10 и нагоре лева (с парно става и повече) на тъпаците от епаъ? С тях плащам водата - около 15 лева, близу и куулбокс по няма 30 лева и точка - дотам. И както вчера спешно ми се наложи да наредя едно директно плащане, или някое дарение на Дивите животни. Толкова ми е ползването. Принципно аз имам не повече от 4-5 пароли, които ползвам, защо нищо не сработва тук не знам, нещо пропускам. У дома абсолютно всичко ми е на автомат и тъй като вече са минали много години, някои работи не ги помня. Като се прибера ще видя къде съм сбъркал. Но остава тоя момент със спешното плащане, което ми е нужно да направя оттук. И ме спират откровени дебилщини. Кредитната ми карта не ми взима нищо, освен едногодишна еднократна такса. В Пейпал като ми се наложи, прехвърлям през банката си валути. Така или иначе - нищо общо с идиотските такси на епаъ. До лев-два мога да преглътна, повече не. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Samo_minava Posted June 24, 2018 Share Posted June 24, 2018 Откакто имам регистрация в тази платформа забравих какво да е да чакам по опашки. Особено дразнещо за мен беше висенето пред касите на мобилния оператор. Определени магазини, като например в търговски център "Гранд" в Пловдив, беше една от причините да стигна до това решение. Сега, в рамките на максимум минутка, всичко е платено - телефон, ток, интернет и прочие. Видът на картата и банката, която ползвам, не изискват такса при преводите. Аз също имах премеждия със забравена парола, спорове, разговори. В крайна сметка регистрирах картата и сега просто посочвам плащане директно с карта, не с микросметка и прочие, през телефона с приложението им е изключително удобно. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
w00x Posted June 24, 2018 Share Posted June 24, 2018 Мисирът тук си ти, както обикновено, а тия са тотални боклуци. Жалко, че няма алтернатива за някои дребни плащания, аз съм разкарал всичко по-съществено от тия наглеци. Оставил съм 2-3 дребни неща по 20-30 лева. И между другото, МИСИР с мисира ти, има маса нормални начини да се свърши тази операция. Дори банковата си парола мога да сменя без да се занимавам с тъпотии, горе колегата каза за Пейпал и прочее. Само дебилите на епаъ са най-големите тарикати. Иначе могат да ми искат ЕГН и прочее, но не могат да ми звъннат един телефон, например или нещо подобно от 19-ти век. Няма какво да го коментирам повече - боклуци и некадърници. Искането пък на 1 лев да смениш паролата също троши всичкия фаянс! Самоче през онлайн банкирането не можеш да правиш нареждания единствено с парола. С парола можеш да направиш само справка и това е. С epay акаунт може да се направят много повече бели. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
sheep Posted June 24, 2018 Share Posted June 24, 2018 /// Малко офтопик и от мен - значи относно Ипей - някои от банките (може би и доста повече) предлагат плащане на комунални услуги директно през електронното банкиране само с потребителско име и парола, т. е. работи от всякакви компютри без специални настройки, инсталиране на сертификати, валидиране с тоукъни и т. н. Не съм се регистрирал в Ипей и не знам какво е, но почти съм сигурен, че е същото и през банката - телефон, кабелна, ток, вода, парно и т. н. В момента в който платиш с банката като комунално плащане веднага ти се отразява като платено. Примерно логваш се в А1 и виждаш, че имаш излязла сметка. Логваш се в банката ти, там ако си регистрирал номера в А1 автоматично те известява, кога имаш излязла сметка. С 1 - 2 клика на мишката (без да пишеш нищо) плащаш. После веднага рефрешваш в сайта на А1 и ти показва, че вече сметката е платена. Та това, което прави Ипей, не е някаква кой знае каква философия. Явно всички работят с една и съща база данни за комунални услуги и се конкурират помежду си за клиенти, които да си плащат услугите през тях. /// Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.