Jump to content
BulForum.com

Recommended Posts

Електро лайната(това не са автомобили) са за заможни късопишковци. Електро лайното е пародия.

 

Закривай форОма

 

This year's study found that Tesla's electric luxury sedan, the Model S, has improved to "above average" reliability. The electric crossover, the Model X, was one of its worst-rated models for reliability in the survey.

 

Не мога да цитирам от телефона

Edited by DON_CHEFO
Link to comment
Share on other sites

  • Replies 1.9k
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Posted Images

Доста относителна ситуация. Източниците на зелена енергия стават все повече, в някои държави го докарват до ситуация да ти плащат за ползване на ток в определени моменти.
Съответно, зелена електроенергия = нулеви CO2 емисии за зареждане на електричките,  оставаме само с CO2 емисиите за производство на батериите при което електричката става по-зелена след 8мата година от съществуването си.

А както споеман Вокса, електричките спомагат за намаляване на замърсяването в градовете, нека не забравяме, че от ауспусите ни не излиза само CO2.  

Link to comment
Share on other sites

Така го каза, все едно в тая ситуация ще източиш метан от земята или ще нарежеш някое дърво и ще го хвърлиш в резервоара.

Електромобила си кара по 500-600км с едно зареждане без проблем. Колкото, че дори и повече, от метановата система.

Какъв е проблема?

 

Не, но метанът има второ гориво бензин... Тоест когато метанът свърши, минаваш на бензин...

Link to comment
Share on other sites

Не, но метанът има второ гориво бензин... Тоест когато метанът свърши, минаваш на бензин...

 

Това обаче лишава от ефективността. И все пак си мисля, че 600км пробег са пре-достатъчно за да идеш до хижата и да се прибереш после. Освен това, ако колата е електрическа, ще си по-предпазлив с енергията си. Няма да го има момента с "все ще намеря къде да заредя", при който няма къде да заредиш. Защото на мен ми се е случвало да не мога да намеря никаква бензиностанция, като дори не говоря за такава, която да е част от позната за мен верига. Накрая заредих на някаква с една колонка за 20лв, колкото да стигна до Пловдив.

Link to comment
Share on other sites

А моите въпроси останаха не уважени.... Пък после аз съм бил в ляво...

 

А нещото, което ще е наистина грийн, трябва да работи с водородни клетки. Понеже все още нямаме технологии с достатъчно висок КПД за добив на енергия от възстановяеми източници.

Колкото до сегашните акумулатори и фотоволтаици, всеки с нещо между ушите може и сам да си провери от какво се правят, каква и колко енергия се разходва за производството им... И какви са дълготрайните последствия за околната среда след депониранито им. Щот, нали... всяко нещо му иде времето да се изведе от експлоатация по някое време. И тъй като съм си правил труда да се информирам по въпросите, оказва се, че ядрената енергия е доста по-грийн  от тези змийски масла :)

 

А Мъск... изключая ПейПал, единственото читаво нещо, което успя да направи е СпейсЕкс. Всичкото останало е цирк и безвкусен ПиАр.

Link to comment
Share on other sites

Това с ядрената енергия ни го казаха още като завършвахме магистратурара. Явно все още не се е променило.

 

Това да караш тролей... Не знам какъв човек трябва да си. Веган, гей... Тотален анти автоманиак и тн

Link to comment
Share on other sites

Че Хонда от доста време имат Clarity, май в момента са на 3тата генерация. Тойота имат Мирай

Що сте го захапали конкретно Мъск? Далеч не е единственият правещ електрички, и все повече компании скачат на същият влак.

Link to comment
Share on other sites

И колкото и да лаят и да пИкат срещу вятъра, тоя влак е все по-сериозен и ще става още по-сериозен. Аз съм спрял да обръщам внимание отдавна и просто чакам да станат по-достъпни и веднага си взимам. И не съм ни гей, ни веган...

А хора като Мъск трябва да им се радваме. Той парите си в гроба не може да занесе, но след него ще остане безценен опит и велики технологии, които тепърва ще се развиват. 

Link to comment
Share on other sites

Това обаче лишава от ефективността. И все пак си мисля, че 600км пробег са пре-достатъчно

600 км ама през крив макарон,говорих със собственика на една от първите Тесли в Сф,350 км ако раздаваш много газ (пардон ток).От София умира доста преди Бургаз.Тия коли за градско и за къси разстояния са ок. иначе...Лятото ми се наложи да чакам н границата 2.5 часа заради срив в системата на Гп.Два часа и половина в жегата,колата си работи на място,вътре прохладно,радиото работи два телефона в зарядните,щерката отза д гледа детски на таблет и той забоден в зарядно.Разход 0.8-1 литра нафта...С електричката знаеш ли кога?И къде ще заредиш че не се сещам?С дизеловата кола минавам спокойно 1000 км с един резервоар,спирам зареждам и бягам.Не се съобразявам с нищо.Ами зимата в студа?Я си представи че закъсаш някъде и трябва да се топлиш час-два в някоя преспа...После ще си имаш един голям камък насред нищото.За мен електрическите коли в този си вид имат ограничено приложение,Далеч по-интересни като бъдеще са хибридите с малък двигател,plug-in,за градско каране се движиш на ток извън градско помага генератора,така няма как да свърши тока когато не трябва...

Link to comment
Share on other sites

,Далеч по-интересни като бъдеще са хибридите с малък двигател,plug-in,за градско каране се движиш на ток извън градско помага генератора,така няма как да свърши тока когато не трябва...

Абсолютно съгласен това мнение. Според мен в този си вариант имат повече бъдеще.

Link to comment
Share on other sites

Е той скача а педала и се оплаква от малък пробег. Ти седиш на едно място и говориш за малък разход.

 

Малко го обърнахме на сравнения между Андроид телефон за 150лв и iPhone за 1100.

 

За твоя справка само, с 1/4 заряд, теслата ще изкара само на климатик и малки източници като екрани и телефонни зарядни към 40-50 часа. Сметни си твоята кола колко ще изкара, защото това ти е почти целия резервоар.

И също помисли какво става ако ти свърши на дизела горивото, защото електрическата я включваш някъде и я зареждаш.

 

И пак. Аргументите срещу електрическите коли са подплатени единствено от неща, резултат на тяхната лимитирана наличност. Ако са налични повече, изобщо няма да ти пука дали си в трафик, защото на следващата бензностанция ще има зарядно до колонките.

Link to comment
Share on other sites

И това е така, но покажи ми как да заредя електричка за 1мин. и ако свърши нафтата /случайно/ отиваш с тубата и наливаш от някоя бензиностанция. Ако свършат батериите? Търсим разклонител?

 

Защо не приемете, че освен идеята за електричките, другото е бошлаф? Я да видим как ти си купуваш електричката, която супер много те кефи /и мен ме кефи Теслата, изчистена е и много приятна за окото/ и... отиваш пред вас?! И? Къде я зареждаш вечерта? Теглиш кабел от таблото, сваляш от стълба? Нали се сещате, че в България има ли кабел навън, сметката ще ти е за целия вход? Още повече - как се прави такова нещо като зарядно пред блока? Не е като да си метнеш макарата от терасата до долу за нещо дребно...

Изобщо няма инфраструктура за този вид транспорт и скоро няма да има. Да и мен ме кефи да е екологично, но не е достъпно и в България няма как и да стане. Трябва да имаш гараж, да си я зареждаш. И винаги, ама винаги, когато тръгнеш да пътуваш да мислиш за мястото където отиваш, да има ток до колата.

Link to comment
Share on other sites

 

 

Аргументите срещу електрическите коли са подплатени единствено от неща, резултат на тяхната лимитирана наличност

Бинго!Имаме участник познал верния отговор...Не съм против електричките тъкмо обратното но за момента минусите са много повече от плюсовете...Поне за мен и моят начин на живот,електрическо возило би ми вършило работа само като градска кола.Имам гараж с трифазен ток и конвенционална кола за сериозно каране...

Link to comment
Share on other sites

Времето за зареждане е минус, но те и телефоните се зареждаха за 3 часа преди едва 15 години. Сега за 30 минути се зарежда половината батерия, която на всичкото отгоре е с 3-5 пъти по-голям капацитет.
Ако ти свърши нафтата на дизеловия автомобил, няма да стане с туба, че ще трябва да се обезвъздушава двигателя. Бензина може и да стане с тубата, което е окей. В бъдеще и за тоя вариант може да се намери решение на електрически автомобили.

 

Аз защитавам идеята. А и нека не забравяме, че технологията е на има - няма 15 години. Да направим сравнение с двигателите от средата на миналия век. Първо за ефективност сравнени със сегашните и второ за обща степен на развитие  спрямо сегашните. Развили са се и са по-добри и ефективни, но като се погледне общата картинка - са си същите с някои дребни изменения. Принципа на ДВГ се е запазил като цяло.

 

Инфраструктура няма в БГ - с това съм напълно съгласен. И това е единствената причина да не карам един електрически скутер примерно за из града. Защото изобщо няма как да го съхранявам и зареждам.

Но света не е само България. В Амстердам има зарядни на всяка пресечка в центъра (не преувеличавам), а останалите плащат по 80 евро за паркинг на ден.

 

Бинго!Имаме участник познал верния отговор...Не съм против електричките тъкмо обратното но за момента минусите са много повече от плюсовете...Поне за мен и моят начин на живот,електрическо возило би ми вършило работа само като градска кола.Имам гараж с трифазен ток и конвенционална кола за сериозно каране...

 

Добре де, но ако всички се обявят против и чакат, от къде да дойдат тия пари за развиване на технологията и навлизане по-масово?

Link to comment
Share on other sites

 

Добре де, но ако всички се обявят против и чакат, от къде да дойдат тия пари за развиване на технологията и навлизане по-масово?

Пак казвам не съм против,просто живеем в относително бедна страна,никаква инфраструктора,за да започнат да се карат масово има много фактори намесени...за момента не става.

 

За градско придвижване далеч по-екологично е колелото :) Да не говорим и че в повечето случаи е далеч по-ефикасно :)

Да,и хората са го установили много отдавна...в скандинавските страни задръстванията са в...алеите за велосипеди...

Edited by HEMO
Link to comment
Share on other sites

За градско придвижване далеч по-екологично е колелото :) Да не говорим и че в повечето случаи е далеч по-ефикасно :)

 

Дооооооооооооообре. Метни се на колелото лятото или зимата, да те видя как ще стигнеш до офиса...

Или пък иди вземи два стека минерална вода от магазина. :D Или пък излез вечерта в дъжда с половинката си на ресторант.

 

Пак казвам не съм против,просто живеем в относително бедна страна,никаква инфраструктора,за да започнат да се карат масово има много фактори намесени...за момента не става.

 

 

Да,и хората са го установили много отдавна...в скандинавските страни задръстванията са в...алеите за велосипеди...

 

Аз мислех, че ги обсъждаме като цяло в световен мащаб, като технология, като бъдещ потенциал и като позитиви над конвенционалните автомобили.. За България са извън въпроса на тоя етап.

Link to comment
Share on other sites

За градско придвижване далеч по-екологично е колелото :) Да не говорим и че в повечето случаи е далеч по-ефикасно :)

 

Колело в Пловдив? Ти да не си си намерил белия дроб на улицата?

Link to comment
Share on other sites

За градско придвижване далеч по-екологично е колелото :) Да не говорим и че в повечето случаи е далеч по-ефикасно :)

 

Откровено си признавам, че на 10 бири кола мога да карам перфектно, но с колело 100% съм се пребил...  :laughing1:  :laughing1:  :laughing1:

Link to comment
Share on other sites

Откровено си признавам, че на 10 бири кола мога да карам перфектно, но с колело 100% съм се пребил...  :laughing1:  :laughing1:  :laughing1:

 

Каква работа имаш на 10 бири в кола?

Сигурно караш толкова перфектно, колкото аз пея перфектно на 3-4 големи водки.

Edited by w00x
Link to comment
Share on other sites

Понякога животът поднася изненади. Случва се. И колело определено не може да помогне. Сега ме подсети за оня клип дето пееше. Определено аз карам по-добре  :bgrin:

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...