Jump to content
BulForum.com

Recommended Posts

Направо да се самоуволнява....guy who burns coal to generate electricity to power vehicles, and then promulgates the lie that what he is doing reduces pollution. That's Elon Musk, a glorified used car salesman.

С този начин на "мислене" нали се сещаш защо в България никога няма да се реализира нито Мъск, нито Тесла, нито Айнщайн. Ама това изобщо не е проблем на потенциалните български Мъсковци, защото има достатъчно места по света, където биха могли да си реализират мечтите. Проблемът е за България и от там идват всичките й трагедии, ама няма кой да схване тази елементарна истина. Иначе няма нужда да се притесняваш за Мъск, той вече си гарантира място в историята. Въпросът е какво място сме си гарантирали ние с елементарните си тарикатлъци и балканско чувство за "превъзходство" над другите.

Link to comment
Share on other sites

  • Replies 1.9k
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Posted Images

Кръстник, попадал съм на изследване, което показва, че за производството на самата батерия се отделят огромно количество вредни емисии. Също и голяма част от произведената електроенергия идва от фосилни горива. И аз бих искал да видя свят, в който замърсяването е сведено до минимум, но не мисля, че настоящите електромобили го постигат. Може би са крачка в тази посока, но не са чак толкова Еко, колкото ги промотират.

Link to comment
Share on other sites

Кръстник, попадал съм на изследване, което показва, че за производството на самата батерия се отделят огромно количество вредни емисии. Също и голяма част от произведената електроенергия идва от фосилни горива. И аз бих искал да видя свят, в който замърсяването е сведено до минимум, но не мисля, че настоящите електромобили го постигат. Може би са крачка в тази посока, но не са чак толкова Еко, колкото ги промотират.

Виж сега, очевидно е, че няма чисто производство на каквото и да било. Обаче да се хвърлят всякакви фриволни обобщения, включително идиотски картинки като горната на Винила, в които няма ГРАМ НАУКА е меко казано проява на пълно невежество. Същото като ония дето вярват, че земята е плоска, и че човек не е стъпвал на Луната. Дори на току-що паднал от космоса извънземен веднага би му станало ясно, че интернет е препълнен с откровени глупости и тотална дезинформация (особено пък така, спонсорирана от интересите на разни лобита). Пълен идиотизъм е да вадиш предимство на автомобил с двигател с вътрешно горене (хеле пък по въпроса замърсяването), чийто КПД е между 17-20% и да го сравняваш с модерен електрически такъв, чийто КПД е 59-62%. Това е признак на пълно невежество и липса на елементарни познания от началното училище. Освен това има и друг момент - ефективността на електрическия автомобил няма нищо общо с начина на производство на електроенергия и това не е причина да се отрича технологията, напротив. Има държави и държави. Все си мисля, че електромобилите на този етап са популярни там, където процента на чиста енергия е сравнително висок. При нас на национално ниво 59% от електроенергията е произведена от ВЕЦ, 10% от АЕЦ, 6% от вятър и други възобновими източници и само 25% е от централи на фосилни горива (основно природен газ). В провинцията, в която живея пък производството на електроенергия от ВЕЦ е умопомрачителните 88%. Как мислиш биха стояли електромобилите в такава ситуация? Животът на двигателя с вътрешно горене е към своя край, колкото и на някои лобита да не им се иска това да се случва. Овладяването на термоядрения синтез чука на вратата и това ще удари последния пирон в ковчега на фосилната енергийна зависимост. Между другото, точно до фирмата ми се намира офиса и лабораториите на General Fusion - една от водещите и перспективни компании за термоядрен синтез, които готвят до 4-5 години действащ модел на реална централа по съвсем уникална технология, която няма нищо общо с класическия ТОКАМАК или пък с тези на лазерно запалване.

Та нека да си говорим след десетина години. Интересно дали резултатите ще са подобни на тези със спора за отворения код и безплатни услуги в една друга тема. :lol:

Link to comment
Share on other sites

Поредния безпочвен, лишен от всякакъв смисъл параграф от кръстника...
 

IVL The Swedish Environment Institute has, on behalf of the Swedish Transport Administration and the Swedish Energy Agency, investigated the climate impact of lithium-ion batteries from a life-cycle perspective. The batteries for electric cars were included in the study concludes: Tesla car battery production releases as much CO2 as 8 years of driving on gas.

 

Researchers for Massachusetts Institute of Technology (MIT) concludes - Tesla Model S can emit more ‘lifetime CO2’ than a petrol supermini.

 

The Union of Concerned Scientists did the best and most rigorous assessment of the carbon footprint of Tesla's and other electric vehicles vs internal combustion vehicles including hybrids. They found that the manufacturing of a full-sized Tesla Model S rear-wheel drive car with an 85 KWH battery was equivalent to a full-sized internal combustion car except for the battery, which added 15% or one metric ton of CO2 emissions to the total manufacturing.

 

Да не включвам репортите с тия батерия обхванати от пожар, и как тесла не си мърдат пръста за това, то самолети падаха заради тия батерии, то не беше чудо...

И не, бъдещето не е такова с тия батерии...

Link to comment
Share on other sites

Добре де, чакай малко сега. Да приемем, че производството на колата отделя толкова вредни емисии, колкото карането на гориво за 8 години.

Значи тук са на равно, въпреки че повечето коли се карат много повече от 8 години и много след като са спрели да работят всякакви техники и части, които намалят емисиите до нивата, използвани за оформянето на тази статистика. Това последнот няма да го вземем предвид, за да не се разводняваме.

 

Имаме 2 автомобила, които вредят еднакво по определен параметър.

 

А позитивите от електрическия автомобил къде ги забравяме? Защото ако двата типа автомобили имат общ негатив (сходно количество вредни емисии), то позитивите на електрическия автомобил го правят много по-добър продукт. По-мощен, по-евтин за каране, по-благоприятен за градската среда, по-ефективен, по-чист.

 

С какво автомобилът на гориво е по-добър от електрически такъв?

Edited by w00x
Link to comment
Share on other sites

Това, че няма ауспух не го прави по-чист. В повечето случай, енергията с която зареждат електромобила не идва от възобновяеми източници, такъв е случая и в Хонг Конг, където има най-голям брой тесли (по спомен) и там произведената енергия идва от въглища. Говорихме за тесла, не като цяло електромобилите, защото тесла нито е по-добра нито е по-сигурна от другите производители, даже напротив, може да се направи справка с последното тримесечие на продажбите на теслите през 2017 и ще се види, че скоро пак ще се очаква един хубав заем висящ на клетия данъкоплатец....

 

Но за да си направите рисърч сами, ползвате алтернативни търсачки:

 

Proven by web archives and metrics, the only company in the world that has had all of it's negative articles hidden by Google is Tesla.
Proven by web archives and metrics, the only company in the world to own a majority, and covert, interest in Tesla is Google, via it's staff and owners.

Link to comment
Share on other sites

Тя тая енергия се произвежда така или иначе. Електромобилите не вдигат особено много консумацията на домакинствата.
Дай да спрем да ползваме мобилни телефони, защото съм почти сигурен, че в тях има бая повече Li-pol батерии, отколкото в автомобилите на Тесла в частност.

 

И да, липсата на ауспух го прави по-чист, защото като застанеш до него, няма да умреш от задушаване. Ако си оставиш телсата да работи в гаража, не е нужно да си отваряш вратата.

Edited by w00x
Link to comment
Share on other sites

Да типично, казваш го защото не те засяга лично теб, но ако живееше в близост до марица изток, друга песен щеше да пееш. За производството на тази енергия, която да ти подкара теслата в гаража се изхвърлят еднакви лайна във въздуха, което по никакъв начин не помага на климата и на хората....

Цитирам Джордж Карлин:

 

 

Писна ми от шибания "Ден на Земята", писна ми от тези фанатични природозащитници, от тези бели буржоазни либерали, които си мислят, че единственото, което не е в ред на страната е, че няма достатъчно КОЛОЕЗДАЧНИ АЛЕИ...Хора, мъчещи се да направят света по-сигурен за своите "волво'та". Отгоре на това, природозащотниците не дават пет пари за планетата, на тях не им пука за планетата. Изобщо не им пука...по прицип им е все едно. И знаете ли какво искат всъщост? Да си имат чисто място за живеене. Тяхната линча, собствена околна среда. Тревожат се, че някой ден в бъдеще могат да са лично засегнати. Тесногръди и невежи лични интереси. Не ме вълнуват.

Link to comment
Share on other sites

....

Как точно ще си оставиш Теслата да работи в гаража ?Електромобилите не вдигат консумацията за сега,понеже са мижаво нищожен процент от общата бройка.Ако се превърнат в преобладаващ процент ще е проблем...

Edited by HEMO
Link to comment
Share on other sites

Не разбирам какво искаш да ми кажеш?

 

Че е по-добре да се разпределят вредните емисии из градовете, за да не са концентрирани само около ТЕЦ-овете?

За да окажат ефект върху цялото население, а не само върху тези, които по някаква незнайна причина живеят до ТЕЦ-а?

 

"Не е важно дали на мен ми е гадно. Важното е да не ми е гадно само на мен."


Как точно ще си оставиш Теслата да работи в гаража ?Електромобилите не вдигат консумацията за сега,понеже са мижаво нищожен процент от общата бройка.Ако се превърнат в преобладаващ процент ще е проблем...

 

Какъв е проблема да си оставя колата на контакт в гаража и да слушам музика?

 

---------------

 

Абе никой ли не се замисля, че автомобилите на гориво са стигнали пик на развитие и значително по-добре няма да станат, а технологиите на батериите не спират да се развиват, защото автомобилната индустрия не е единствената, която има полза от тях? Защо говорите небивалици?

Edited by w00x
Link to comment
Share on other sites

Казвам ти, че тая енергия която я вкарваш в батерията на колата е вредна, до толкова вредна, че в сравнение с другите типове коли е една идея по-вредна...

Link to comment
Share on other sites

 

Какъв е проблема да си оставя колата на контакт в гаража и да слушам музика?

 

Никакъв,разбира се.Точно както и която и да е конвенционална кола.

Ти се замисли какво става с батериите като им изтече жизнения цикъл....

Link to comment
Share on other sites

За производството на тия батерии най-вече се ползва никел и кобалт, кобалт има само в конго, където го извличат деца, там е такава помия че няма на къде, за обработката на никел се затварят мини като лафки, заради здравни проблеми.. Та абсолютно съм сигурен, че тия батерии не са бъдещето. Още повече, нямаме никакви ресурси за да отговорим на търсенето след време, когато спрат двигателите с вътрешно горене...

 

https://www.youtube.com/watch?v=17xh_VRrnMU

Link to comment
Share on other sites

Все си мисля, че природният газ е най-чист, пък каквито искат класации да правят. Тея електрички са гот, но след края на живота на батерията са аут. Батериите са колкото половин кола, обаче нямаш избор както при мотор с вътрешно горене. Тоест когато ресурсът на ДВГ свърши, се прави ремонт, който не струва много, но после има още живот в него. Тези ремонти са отработени, части има навсякъде и като цяло е ок. От друга страна, когато батериите свършат, такива не се намират лесно, струват сума пари, не се знае кой некадърник ще ги сменя и какъв ще е крайният резултат. И в този смисъл - бензинов двигател с природен газ - чиста работа. Пример Шкода Октавия ГрийнТек. 6лв./100км. градско каране, 120 коня, върви като самолет, с 4 човека на магистралата си вдигна 200км./ч. на метан и питаше за още. Моторът е турбиниран и върви отлично. При тоя разход от 6лв. на 100км. в Пловдив, тоест при нашата цена на метана, не мисля, че има аналог.

Link to comment
Share on other sites

Никакъв,разбира се.Точно както и която и да е конвенционална кола.

Ти се замисли какво става с батериите като им изтече жизнения цикъл....

 

С тая ралика, че в която и да е конвенционална кола има голям проблем при тая схема. Че след 25 минути ще съм в безсъзнание, а след още 5 ще съм мъртъв. Разбираш ли какво се опитвам да кажа?

 

Все си мисля, че природният газ е най-чист, пък каквито искат класации да правят. Тея електрички са гот, но след края на живота на батерията са аут. Батериите са колкото половин кола, обаче нямаш избор както при мотор с вътрешно горене. Тоест когато ресурсът на ДВГ свърши, се прави ремонт, който не струва много, но после има още живот в него. Тези ремонти са отработени, части има навсякъде и като цяло е ок. От друга страна, когато батериите свършат, такива не се намират лесно, струват сума пари, не се знае кой некадърник ще ги сменя и какъв ще е крайният резултат. И в този смисъл - бензинов двигател с природен газ - чиста работа. Пример Шкода Октавия ГрийнТек. 6лв./100км. градско каране, 120 коня, върви като самолет, с 4 човека на магистралата си вдигна 200км./ч. на метан и питаше за още. Моторът е турбиниран и върви отлично. При тоя разход от 6лв. на 100км. в Пловдив, тоест при нашата цена на метана, не мисля, че има аналог.

 

Колкото половин кола са - в този етап от технологичното си развитие.

 

Това, че нещо е било тук години наред и всички са му свикнали, причина ли е да се спира прогресът на технологията?

 

Мобилните телефони и тях на газ да ги направим да работят освен щом са толкова вредни тия батерии, как мислите? И дистанционните и тях да ги пуснем на въглища. Слънчевите колектори - аут, защото трябват батерии, които да съхраняват събраната енергия.  Часовници, UPS-и, помощни захранвания. Общо взето - всичко де що е на батерии да се разкарва и да си седим на твърдите горива, защото сме свикнали.

Link to comment
Share on other sites

Не, не е причина, разбира се, но се съмнявам, че в това точно начинание с батерии ще има бъдеще. Кола на ток, не ми се връзва...

Иначе би ми било наистина интересно да гледам 24 часа на Льо Ман с коли на ток... Доста почивки за дюнер с айрян ще имат... :grin:

Link to comment
Share on other sites

Ангеле, изкривяваш нещата, просто казах че това не е никакво бъдеще за транспорт на планетата, а просто някаква фаза през, която трябва да минем, какво ще последва след това - един Господ знае. Но фактите са такива за елткричките, копаенето на никел и кобалт, производството и зареждането на тия автомобили и зареждането им, не помага на замърсената ни планета, нито на хората...А и както казах по-нагоре, нямаме достатъчно природни ресурси да отговорим на търсенето на такива автомобили след време...

Link to comment
Share on other sites

Помага на чистотата на въздуха в градска среда. Това за мен е достатъчно като се има предвид, че останалата вреда за околната среда предполагаемо е еднаква.

Link to comment
Share on other sites

Според последни изследвания на въздуха в големите градове в България, едва 7% идва от автомобилите, в които спадат над 15+ годишни автомобили, та общо взето и да има и да няма електричарки в града, пак ще си дишаме мръсен въздух, заради битовото отопление, заради индустрията и куп други неща...

Link to comment
Share on other sites

Помага на чистотата на въздуха в градска среда. Това за мен е достатъчно като се има предвид, че останалата вреда за околната среда предполагаемо е еднаква.

Това да, но и една кола на метан не замърсява. Тоест замърсява, колкото клечка кибрит, примерно...

Да помислим колко ще е замърсяването /сумарно/ за строеж на станции за зареждане и по колко време ще се губи за зареждане на електромобил.

Link to comment
Share on other sites

Интересно как е определен тоя процент точно.. И от същите хора ли се определя, които изместиха датчиците от възловите кръстовища и ги сложиха в покрайнините на града?


Това да, но и една кола на метан не замърсява. Тоест замърсява, колкото клечка кибрит, примерно...

Да помислим колко ще е замърсяването /сумарно/ за строеж на станции за зареждане и по колко време ще се губи за зареждане на електромобил.

 

Метана няма ли си и той негативи?

Link to comment
Share on other sites

Сигурно има, но на този етап са нищожни на фона на тези на електромобилите.

Точно се замислих как отивам на една хижа, на мама си в онуй, където колите се спират на около 500 метра от хижата... Как би си заредил някой колата там. И това е абсолютно сериозен въпрос... Има места, където няма ток, какво правим тогава? Има места, най-вече планински, където като включиш 4 духалки или нещо по-сериозно и всичко пада. Тогава как биха се заредили 3 коли, да кажем... А какво става, ако отидем на такова място, падне сняг, токът спре и 3 дни не може да се възстанови?! Малко на чакмак сокак ми бие...

Link to comment
Share on other sites

Така го каза, все едно в тая ситуация ще източиш метан от земята или ще нарежеш някое дърво и ще го хвърлиш в резервоара.

Електромобила си кара по 500-600км с едно зареждане без проблем. Колкото, че дори и повече, от метановата система.

Какъв е проблема?

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...