vladyn Posted July 21, 2010 Share Posted July 21, 2010 Здравейте всички, търся мнение за съпорт услуга с уеб базиран live chat - това съм го виждал по много хостинг компании има бутон лайв чат и като кликнеш има по-ъп джамче, което те свързва с оператор. При много от тези обаче не ми харесва, че в това джамче е или джава аплет или флаш клип. Виждал съм много читави примери за такова решение с модерни стандарти, асинхронни заявки и т.н. Един такъв добър пример в ДевианАрт Ще съм много благодарем ако някой ползвал подобно решение даде съвет или препоръка Link to comment Share on other sites More sharing options...
Baba_qga Posted July 21, 2010 Share Posted July 21, 2010 Здравейте всички, търся мнение за съпорт услуга с уеб базиран live chat - това съм го виждал по много хостинг компании има бутон лайв чат и като кликнеш има по-ъп джамче, което те свързва с оператор. При много от тези обаче не ми харесва, че в това джамче е или джава аплет или флаш клип. Виждал съм много читави примери за такова решение с модерни стандарти, асинхронни заявки и т.н. Един такъв добър пример в ДевианАрт Ще съм много благодарем ако някой ползвал подобно решение даде съвет или препоръка Искаш ли да пишеш софтуера или не искаш? Наскоро изпрограмирах подобна услуга за компанията. в която работя. Ползвах клиент-сървър модел, тоест следното чудо: Клиент/Абонат -> Сървър -> Друг Клиент/Абонат Ето и структурата като технология: Client Side: Sencha Server Side: Apache ->Java + JDBC -> MySQL Получи се красота. Определено препоръчцам Sencha(ExtJS) пред Jquery за client side, a комбинацията MySQL + Apache + Java си е мое лично предпочитание. П.С. Това, което ще се получи, естествено, не е 'лайв чат', а по-скоро нещо, което лъже, че е лайв чат. Както знаеш, HTTP е базиран на request/response, а на теб ти трябва persistent connection, no с AJAX човек може да постигне чудеса и да създе илюзията за 'лайв чат'. Така че ТВЪРДО ти препоръчвам: http://www.sencha.com/products/js/ + Java/Apache(Servlet/JSP) Link to comment Share on other sites More sharing options...
djadomraz Posted July 21, 2010 Share Posted July 21, 2010 Другия вариант е с WebSockets но тях ги има отскоро и няма да работи с всички браузъри. Аз бих предпочел нещо с javascript а не applets/flash но всеки си има вкус. На теория всеки има java и flash така че не би трябвало това да е спирачка. Виждал съм решения където и сървъра и клиента - всичко е през чист html... виждал съм и решения интегрирани с разни системи за инциденти/helpdesk и т.н. и струващи 5-цифрени суми в долари (и не мисля че си струват парите но щом някой ги е купил явно може) Link to comment Share on other sites More sharing options...
lil_stenly Posted July 22, 2010 Share Posted July 22, 2010 Добре, то тогава всичко става! OpenCHAT is a 100% HTTP and HTML based chat server written in Java. It has its own stand alone HTTP server integrated and does not need any Applet or special software on client side to run on, but only a frames enabled web browser. ЛИНК Link to comment Share on other sites More sharing options...
vladyn Posted July 22, 2010 Author Share Posted July 22, 2010 Това последното определено става - ще го погледно много внимателно. за OpenChat говоря. много благодаря! Baba_qga Този фреймуорк изглежда много обещаващо. Не мисля, че ще се започва писане от нула - по скоро се търси нещо, което е open source или Има цена лиценз, която е фиксирана. При всички случай ще требе да се доработва - поне да скинне също. Гледам вече 5 фирма, която предлага Helpdesk software, но всички имат така омразните ни ценови планове - премиум, стандарт или за колко си места или оператора толкова$$, а за повече - още $$. Иначе повечето са ги изпипали де ... djadomraz - Никакви sockets - търси се съвместимост с ИЕ7+, FF, Chrome, Webkit, Opera - по-скоро да симулация на "live" разбира се, то иначе по-добре да се отвори IRC канал... нали така.. Link to comment Share on other sites More sharing options...
djadomraz Posted July 22, 2010 Share Posted July 22, 2010 Гледам вече 5 фирма, която предлага Helpdesk software, но всички имат така омразните ни ценови планове - премиум, стандарт или за колко си места или оператора толкова$$, а за повече - още $$. Иначе повечето са ги изпипали де ... Всъщност всичко е до интеграция с други съществуващи системи. Най-добре е когато има нещо свързано със съпорта това да се отразява някъде и да се води история с кой клиент и евентуално за коя поръчка е ставало дума за да не се преписват бележките на друго място. И такива... те затова и някои от helpdesk софтуерите като част от всичко имат и livechat но последното е малка част от целия софтуер... а цените си объркал, не са $$ ами по-скоро $$$$ някои имат и по още една цифричка Link to comment Share on other sites More sharing options...
Baba_qga Posted July 22, 2010 Share Posted July 22, 2010 Това последното определено става - ще го погледно много внимателно. за OpenChat говоря. много благодаря! Baba_qga Този фреймуорк изглежда много обещаващо. Не мисля, че ще се започва писане от нула - по скоро се търси нещо, което е open source или Има цена лиценз, която е фиксирана. При всички случай ще требе да се доработва - поне да скинне също. Гледам вече 5 фирма, която предлага Helpdesk software, но всички имат така омразните ни ценови планове - премиум, стандарт или за колко си места или оператора толкова$$, а за повече - още $$. Иначе повечето са ги изпипали де ... djadomraz - Никакви sockets - търси се съвместимост с ИЕ7+, FF, Chrome, Webkit, Opera - по-скоро да симулация на "live" разбира се, то иначе по-добре да се отвори IRC канал... нали така.. Компанията, в която работя, се занимава точно с това. Ето горе-долу услугите, които предлагат: LiveChat Co-Browse (т'ва е велико) VoIP ChatBot (пичът, до когото седя в момента, пише някакъв модул по него...) Интеграции с различни CMS ETC Има съвместимост със всички браузери, които се сетиш (лично съм пробвал над 10-на). Така че ако се интересуваш, пиши на Sales един майл, на английски. Ето ти сайта: http://livecom.net/ Ето ти и формата, с която ще можеш да пробваш продукта безплатно. http://www.livecom.net/nl/contact/probeer_livecom_6g/ Ето ти майла: frontdesk@livecom.net Между другото, ако не ти се чака, можеш направо да стартнеш чат и би трябвало някой колега да те поеме. Работим от 9 (Холандско) до 17:30 (Холандско). Link to comment Share on other sites More sharing options...
vladyn Posted July 22, 2010 Author Share Posted July 22, 2010 О много благодаря - това ще влезе в проучването ми - от къде мога да получа цени ? Сега пробвам чата и мога да кажа че сте се справили много добре - на външен вид и бързодействие Искаш ли да пишеш софтуера или не искаш? Наскоро изпрограмирах подобна услуга за компанията. в която работя. Ползвах клиент-сървър модел, тоест следното чудо: Клиент/Абонат -> Сървър -> Друг Клиент/Абонат Ето и структурата като технология: Client Side: Sencha Server Side: Apache ->Java + JDBC -> MySQL Получи се красота. Определено препоръчцам Sencha(ExtJS) пред Jquery за client side, a комбинацията MySQL + Apache + Java си е мое лично предпочитание. П.С. Това, което ще се получи, естествено, не е 'лайв чат', а по-скоро нещо, което лъже, че е лайв чат. Както знаеш, HTTP е базиран на request/response, а на теб ти трябва persistent connection, no с AJAX човек може да постигне чудеса и да създе илюзията за 'лайв чат'. Така че ТВЪРДО ти препоръчвам: http://www.sencha.com/products/js/ + Java/Apache(Servlet/JSP) Link to comment Share on other sites More sharing options...
lil_stenly Posted July 22, 2010 Share Posted July 22, 2010 Всъщност всичко е до интеграция с други съществуващи системи. Най-добре е когато има нещо свързано със съпорта това да се отразява някъде и да се води история с кой клиент и евентуално за коя поръчка е ставало дума за да не се преписват бележките на друго място. И такива... те затова и някои от helpdesk софтуерите като част от всичко имат и livechat но последното е малка част от целия софтуер... а цените си объркал, не са $$ ами по-скоро $$$$ някои имат и по още една цифричка Последно като се свързвах със съпорта на евроком, помня, че имаха някакъв прост applet написан на java и хваща ip, запазва логове и прочие, така човека знае с кой е чатил, какъв е проблема и кога са говорили. Друго за live chat не ти трябва. Нали, да плащаш през пръсти за цял пакет от инструменти за целта, а да използваш само това... трябва да си леко мръднал. Лошото е, че програмката към която дадох линк, няма качен сурс код, за това пък може да си я декомпилира човека, ако ще възнамерява да я използва. Друго за което се сещам пак е на java, клиент-сървър, ако клента се компилира като web applet ще върши същата работа. ЛИНК Поне сурс кода на тази е качен, няма да си играе толкова. Не знам за какво му е, тези java програмки стават за офис или ако поддържаш някакви сървъри. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Baba_qga Posted July 22, 2010 Share Posted July 22, 2010 Пичът не ще аплет, иска html Link to comment Share on other sites More sharing options...
vladyn Posted July 22, 2010 Author Share Posted July 22, 2010 Много полезни отговори получих! Наистина е така, но когато станат много много оператори и клиенти може трябва да има логове .. Това, което виждам са много добри решения, но почти всички са цена на опер. за мес. или год. От друга страна както писах вече ако се ползва опен сорс решение наисти ще трябва да се намери и девелопери за по-нататъшна разработка ...или просто ползваш безплатното за начало после платено. Няма да крия, че далеч предпочитам софтуера с крайна цена - тази версия струва да кажем еди колко си.. после за ъпгрейд еди колко си още. Ако искаш допълнително съпорт или обучение - бецален отново. Link to comment Share on other sites More sharing options...
wbyte Posted August 3, 2010 Share Posted August 3, 2010 livezilla Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts
Archived
This topic is now archived and is closed to further replies.