Jump to content
BulForum.com

Недомислица от Еконт експрес


z-man

Recommended Posts

Здравейте колеги,днес ми от еконт ми съобщиха,че тъй-като съм оставил пратка при тях повече от една седмица,дължа наказателни такси по 4.80 на ден след третият работен ден ,в който пратката седи в офиса.Възмутен съм как за пратка чияо доставка струва 6 лв, те ми искат още 20 лв. "наказателни такси".Обясниха ми ,че след като аз съм отказвал да заплатя доставката,щели да се обърнат към подателя и от него да си търсят таксите,но след като говорих с подателя ,пожелахме дружно успех на служителите в офиса да си вземат парите,незнам искат да избиват кризата ли какво,но това ми се струва безобразно.

Link to comment
Share on other sites

  • Replies 58
  • Created
  • Last Reply

Не успях да разбера кое е безобразно? В сайта им ясно е написано каква е таксата за складиране на пратки. Не виждам какви възражения може да имаш.

http://www.econt.com/tariff-parcel/

Link to comment
Share on other sites

колко място заема моята пратка според теб, чиято цена за доставка е 6 лв.(тарифата до 1 кг).Ами ако бях оставил 5 кашона по 50 кг. всеки ясно че пречат,но за доставка 6 лв.допълнително 4.80 на ден ми се струват множко,също така беше редно според мен да информират клиентите,не всеки чете сайта има ежедневно

Link to comment
Share on other sites

А дали този който ти го изпраща не се е подписал, че е съгласен с общите условия? Информацията е достъпна за всеки и е твое задължение да се информираш. Недей да преписваш вината на Еконт. Ако бяхте попитали съм 100% сигурен, че щяха да ви информират каква е цената за съхранение. Какво значение има какво е теглото на пратката? Ти така или иначе не си си направил труда да провериш каква е цената за съхранение. Напълно са в правото да си искат тези 4.80 лева на ден.

 

 

Link to comment
Share on other sites

Интересно ми е защо се използва куриер, за пратка, която 3 дена седи без да си я приберете. Български пощи вършат същата работа.

Link to comment
Share on other sites

Аз не разбирам за какво мрънкаш - ти си си крив. Както ти казаха - договор с общите условия е подписан от този, който е пратена стоката, където съм убеден, че има точка по отношение на скандирането.

Това, че не сте се запознали с условията си е ваш проблем.

 

Това ми звучи на следната история - ти отиваш обираш една банка и идва полицията и те закопчава, обаче ти си възмутен, че не си прочел конституцията и не знаеш, че това било нарушение.

 

Не веднъж съм пращал и получавал пратки през Еконт, някои от тях на висока стойност. Доволен съм от тях и нямам никакви възражения.

Link to comment
Share on other sites

Хм, моя пратка стоя 2 месеца в Ямбол (защото малоумника не отиде да си я вземе) и не съм плащал нищо допълнително...

Link to comment
Share on other sites

Хм, моя пратка стоя 2 месеца в Ямбол (защото малоумника не отиде да си я вземе) и не съм плащал нищо допълнително...

Сигурно щото те са си търсели парите от оня, а оня като е чул за 2 месеца кви пари е трябвало да плати, или е емигрирал, или е в затвора.. :bgrin:

Link to comment
Share on other sites

колко място заема моята пратка според теб, чиято цена за доставка е 6 лв.(тарифата до 1 кг).Ами ако бях оставил 5 кашона по 50 кг. всеки ясно че пречат,но за доставка 6 лв.допълнително 4.80 на ден ми се струват множко,също така беше редно според мен да информират клиентите,не всеки чете сайта има ежедневно

 

Тежестта не винаги е мерило за обем. Пробвай кашонче с гирлянди (ненагънати) и кашонче катинари. Едното тежи много, но не заема място а другото за 1кг може да ти трябва доста обемист кашон (тогава го таксуват като обемно тегло но това е друг въпрос).

 

Като има вариант за забавяне трябваше да го пратите по пощата, а не по куриер. Те са за неща които искаш да бъдат доставени максимално бързо. Такива са тарифите и го пише най-официално.

 

Като се замисля съм се забавял понякога 1-2 дни и не са ми искали допълнително или поне аз не помня. да ми е правило впечатление. От друга страна когато има подоно нещо никога не съм го оспорвал и съм си плащал за "гяволъка" защото това че те не са ме намерили на адреса когато е трябвало не е техен проблем а като съм дал този адрес за доставка е трябвало да има кой да го приеме - затова и най-добре е доставката да е в офис не в къщи за да е ясно че ще има някой там от 9 до 5 когато минават куриерите.

 

За обща култура - ако искаш да ти върнат пратката се плаща 2ра такса за обратната посока. С пощенските пратки (препоръчаните) не е така, ако не се потърси до 20 дни се връща на подателя безплатно (но само малките пакети, колетите дори и в пощата пак се заплаща връщането - т.е. ако струва 5лв изпращането като се върне им дължиш още 5лв).

 

 

Поправка : никога не съм оставял пратка в куриер за над 3 дни. Ден-два да, но седмица не. Моите уважения ама за вас важи в пълна сила "кьорав карти не играе". И да те не са ви склад да ви чакат да се наканите да идете да си го вземете. Като нямате бърза работа да го бяхте пратили по пощата. Куриерите са за други цели. За другия път ще знаете

Link to comment
Share on other sites

Едното тежи много, но не заема място а другото ...

 

Ахъм, пробвай да изпратиш 2 пратки - едната да е 5 килограмова гира, а другата - лист стиропор 2Х1м с тежина под килограм и да видиш за коя пратка ще ти вземат повече. Даже си имат специални разценки за таксите на обемистите пратки и спрямо тях понякога се оказва, че нещо голямо на външен вид с тежина 2-3 кила, го приравняват по цена до нормална пратка с тежина около 50-60 кила.

Link to comment
Share on other sites

Да де - затова написах и това за обемното тегло:

 

(тогава го таксуват като обемно тегло но това е друг въпрос).

 

Примера го дадох с друга цел. Те таксуват според както им е по-удобно. На обем или тегло - което излезе повече.

 

Всъщност и пощата имат и един път за пратка която стоя в станцията на митницата (на Иван Вазов) ми взеха някой и друг лев за магазинаж но след като бях платил маса пари за ДДС, мито и нам си какво още и се бях разправял цял ден тези ги платих с кеф защото точно след това успях да си взема пратката а 5-6лв на фона на близо 200та за всевъзможни глупости някак се губят.

 

 

Преди време имах разправия с една "много заета дама-софианка" на която жена ми беше изпратила някакъв неин парфюм за размяна и въпросната дама настояваше АЗ да се разбера с Еконт кога и къде НА НЕЯ да ѝ го доставят и че тя водела динамичен живот и не можела да се съобразява с някакъв си куриер да го чака повече от половин час някъде си, нито пък имаше желание да иде то техния офис сама да си го вземе. След 2-3 разговора на въпреки като аз бях изключително учтив докато не тръгна да ми обяснява че не било нейна работа да се обажда на куриера и че може и да са и залепвали бележки на вратата но това не значело че тя ги е видяла нито пък че когато са ѝ били звъняли тя трабвало да вдигне или пък после да се обади на този на който не е вдигнала и т.н. Тогава аз си платих на куриера обратната доставка и още някакви за това че стоя известно време докато тя се накани да ги потърси и реши че е толкова важна че слънцето следва да се допита до нея дали и кога да изгрява, а на много важната дама обясних какво мисля за майка ѝ, както и за някои нейни други роднини ама тя не успя да чуе всичко :lol:

Link to comment
Share on other sites

На обем или тегло - което излезе повече.

 

Естествено, че сметките винаги са в тяхна полза.

 

А z-man нама накъде да мърда, след като в условията предварително са уточнени тези ситуации. Принципно е прав - нито им пречи, нито им заема място, но след като имат такса "магазинаж", в пълното си право са да я изискват от абсолютно всеки, независимо с каква големина е пратката и каква й е стойността.

Link to comment
Share on other sites

Хехе, на крива ракета, космоса и пречи.

Ами ако искаш 3 месеца я остави там. Пък после ТИ им искай лихва. Това да не е склад?!

 

С който искате пращайте. В нашата фирма имаме средно по 10-15 пратки на ден. Това само изходящите.

ЕКОНТ са просто най-добрите.

Все някой друг да ни е крив. Дейба и български манталитет.

Link to comment
Share on other sites

И със speedy и със еконт съм пращал и получавал доста неща. Еконт до сега са били безкрайно коректни и като цяло съм много доволен от обслужването и цялостната им система. Никакви оплаквания не съм имал от тях, а конкретния казус е ясен - щом е описано в сайта им - значи проблема си е на автора на темата.

Link to comment
Share on other sites

Хахаха, аз имах подобно изживяване със Спийди. Понеже от една фирма ми забавиха поръчката се оказа, че съм на 120км от нея в продължение на около месец. Като отидох да си я взимам от склада на Спийди се беше натрупала такса около 40лв. Хубаво, че не плащах нищо по доставката, а таксата си остана за сметка на изпращача, направо щях да го зарежа. :)

Link to comment
Share on other sites

добре че човека сподели. повече няма да пращам и ще отказвам да ми пращат каквотo и да е през еконт.

 

Както и със Speedy, City Express, D&D и който още се сетиш куриер. Май само пощата нямат или поне ако имат ще са жълти стотинки.

Link to comment
Share on other sites

А дали този който ти го изпраща не се е подписал, че е съгласен с общите условия? Информацията е достъпна за всеки и е твое задължение да се информираш. Недей да преписваш вината на Еконт. Ако бяхте попитали съм 100% сигурен, че щяха да ви информират каква е цената за съхранение. Какво значение има какво е теглото на пратката? Ти така или иначе не си си направил труда да провериш каква е цената за съхранение. Напълно са в правото да си искат тези 4.80 лева на ден.

 

 

Да, ама ключовото изречение е, че който го е изпратил е подписал, че се съгласява с общите условия ;) Никой на това основание не може да задължи получаващия за каквото и да било, понеже той "договор" с доставчика не е сключвал, пък ако ще не достъпен сайт с подробни разяснения и информация да имат, ами ако искат и на луната да го изпишат за всеобщ достъп. Няма такъв закон, който да задължи получателя във връзка с пратката при липсата на подписан договор от негова страна. Получателят не е страна по сделката (тази със спедиторската фирма) и не е длъжен да пита, да се информира, да проверява и т.н. освен, ако не реши да го стори за собствено удоволствие. Просто няма правно основание да се изисква да заплати таска за престой. До тук теоретичната част.

 

Чисто практически... на мен наскоро ми се наложи да получа пратка чрез Еконт. Поради различни стечения на обстоятелствата (независещи от мен) три пъти ми я носиха на адрес и все не успявах да я получа, престоя повече от седмица в офиса им и нито стотинка не ми бе поискана за това. Нямам спомен за физическите параметри на пратката, но това едва ли е от голямо значение.

Link to comment
Share on other sites

От услугите на Еконт съм се възползвал само един път.

Всичко беше Ок, мога да кажа че имам впечатления, че Куриерската Фирма е коректна.

До автора-Извинявай, но това, че не си прочел условията, не е тяхна вина. Всичко е ясно, точно и кратко описано. Куриеската фирма не е склад, както казаха по-горе, а за бързо изпращане/получаване на пратки.

П.П Харесва ми, че като че ли Еконт имат офиси на повече места от конкуретните фирми :)

Link to comment
Share on other sites

Няма такъв закон, който да задължи получателя във връзка с пратката при липсата на подписан договор от негова страна.

 

Така е ... освен ако не си искаш пратката. Като я искаш ще си платиш, като не си платиш ще се свържат с подателя дали иска да си я вземе обратно, като поиска от него ще си вземат и таксите за магазинаж и сумата за връщането (т.е. на изпращача много ще му хареса колко си била важна, заета и как не си била съгласна с нам си какви си условия на куриера и т.н.) Ама всеки си преценява..

Link to comment
Share on other sites

Лек цитат: “Спорове между Потребителите (това са изпращачите) и Куриера се решават на базата на доброто партньорство, чрез преговори и допълнителни споразумения.” и т.н. и т.н. ...

Никъде не се споменава какво се прави при спорове с Клиентите (получателите) и това е правилното, понеже не са страна по сделката. Да да, ама не, дето вика Петко Бочаров. В Допълнителните условия т. 9 Клиентът (все още става дума за получателя) бива обвързан (някак... едностранно може би), със задължение, а именно: “За престой на пратка в офиса на Куриера след третия работен ден, Клиента заплаща складова такса.”. Така се получава, че хем нямам право да си решавам споровете с Куриера (щото аз при подобни претенции може да имам желание да поспоря, ако и да съм обикновен клиент), хем имам задължение да си платя таксичка за престой.

 

Така е ... освен ако не си искаш пратката. Като я искаш ще си платиш, като не си платиш ще се свържат с подателя дали иска да си я вземе обратно, като поиска от него ще си вземат и таксите за магазинаж и сумата за връщането (т.е. на изпращача много ще му хареса колко си била важна, заета и как не си била съгласна с нам си какви си условия на куриера и т.н.) Ама всеки си преценява..

 

Дедо, не ме разбирай погрешно. Аз не съм некоректна към фирмите, с които ми се налага да работя. Също така и не призовавам спедиторските фирми умишлено да се ползват за складове. Тезата ми е, че не може едностранно от куриерската фирма да се обвърже получателят с каквото и да било задължение, понеже не е страна по сделката. Също така съм наясно, че точно тая фирма никак не е единствена с подобни “допълнителни” условия, т.е. исках да река, че нямам някакво специално отношение към нея.

В споменатия по-горе от мен случай, явно от куриерската фирма сами си бяха преценили, че вината по неосъществяването на доставката в срок не е в мен, защото наистина не ми поискаха такса за престой на пратката, при това дори не ми е хрумвало да се правя на важна, на прекалено заета или да се разправям по какъвто и да е начи и за каквото и да е с хората.

Иначе си прав... Всеки сам си преценява.

Link to comment
Share on other sites

Тезата ми е, че не може едностранно от куриерската фирма да се обвърже получателят с каквото и да било задължение, понеже не е страна по сделката.

 

Че кой го обвързва. Те се опитват да доставят пратката, като не могат чакат да дойдеш да си я вземеш или да се уговорите кога да ти я докарат. Като не искаш няма да тръгнат да те съдят я. Обаждат се на изпращача да го питат какво иска да стане - да му я върнат ли, той ли да се разбере нещо с теб. Боли ги "фара" дали клиента ще дойде след ден или седмица. Като не дойде навреме да си вземе нещата те пък са в правото си да си искат таксата за това че са ти пазили най-отговорно пратката. Като не искаш да платиш няма да ти я дадат. Ако щеш. Питат после изпращача дали той ще го плати и да му я връщат ли или не, като не поиска и той я изхвърлят и това е - толкова е просто. Нито има място за полемики нито някакви твои права са нарушени като техен не-клиент. Като не искаш да платиш няма да си получиш пратката. Изпращача може да има някакви претенции да му я върнат но се е подписал и следва да се съобрази с тарифите. Пак стигаме до момента - ако щеш. Насила пари няма да ти вземат но няма и да ти дадат пратката.

Link to comment
Share on other sites

остава и въпроса да могат да докажат че все пак са направили опит да доставят пратката. щото да я обявят за непотърсена без да са търсили адресата не ми изглежда много невъзможно за кисел персонал, опитващ се да прикрие собствената си некомпетентност и мързел.

дядомразе говориш за собствената си случка, а не за тази на оплакващия се в темата. не срещнах описание на много интензивни опити да му бъде доставена пратката или да е бил предупреден че при получаването след едикакъвси период ще дължи такса.

Link to comment
Share on other sites

Така, явно ви трябва становище на адвокат (моето не е такова ама за без пари толкоз).

 

Има си разумни граници на положената грижа - т.е. пряко обвързани с разноските по тях и съотношението им спрямо интереса (заплатеното) върху/за услугата. Това е ключа към долапа.

Това не е социална услуга, напротив. Избирате си спедитор и го ползвате. Чете условията, ако не ви харесват... друг. Подобни аргументи "ама може и иначе" може да има човек само към дружества с монополно положение, с възложена държавна дерогация на права или сходни случаи.

Link to comment
Share on other sites

хора за какви договори говорите ,вие пратки с Еконт пускали ли сте?Бланката виждали ли сте?

Link to comment
Share on other sites

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.


×
×
  • Create New...