Jump to content
BulForum.com

Начални стъпки


Ghetto_Freak

Recommended Posts

Търся си колело за FreeRIde. Не искам да е някакво от рода на 2 -3 хиляди лева. Нещо около 500 - 600 лева. Понеже ще е само за спорта да си карам из планините и из града(да ходя на работа с него). Та благодаря ви.

Височина - 180 сантиметра

Маса - 75 килограма

Марка няма значение.

Link to comment
Share on other sites

За колело за FreeRIde и 3 хиляди няма да ти стигнат :bgrin:

Вземи си колело от рода на Ferrini R3 , Drag Ontario или Sprint Apolon например, и трите са идеални за начален клас МТВ и XC.

Link to comment
Share on other sites

това

Търся си колело за FreeRIde
и това
и из града(да ходя на работа с него)
Взаимно се изключват.

 

С колело за FreeRide ще ти е неудобно въртенето из града. А и споменатите DH/FR стилове изискват много сериозни умения. Да влезнеш в спорта с DH/FR колело е нещо като току що си взел книжка и вече си си купил болид.

 

Подкрепям напълно казаното от Бегемот.

Link to comment
Share on other sites

Абе то има 1 дето уж става и за FR ама то е доста над бюджета ти. За RAM AM става въпрос.Имаше и доста лудички ,които го карат DH.

Link to comment
Share on other sites

Коле... моля те, пич. Говори по темите, по които си в час. Между това да караш по FreeRide трасе и това да караш в стил FreeRide има огромна разлика. Научи се да я правиш.Може и с твоя Леопард да се пуснеш по пътеката за Косово, дето си е баш FR, ама спускането няма да е FreeRide като стил.

 

FreeRide като стил изисква дългоходови колела (1), гуми със специфичен грайфер (2), стабилни рамки (3) и мощни спирачки (4).

(1) - Ще се клати като ладия при педалиране

(2) - Ако караш с такава по асфалт - първо ще ти изпопадат пломбите, второ - ще я съсипеш за нула време.

(3), (4) - колелото ще тежи доста.

Link to comment
Share on other sites

Ferrini R3 сега гледах. Не е лошо, но явно няма да може да се съчетаят двете неща? Предложиха ми една оферта за: Sprint blockhead, но цената е над бюджета, но като гледам и бюджета за нищо не става. Не искам да влизам в спорта на 100% понеже и да искам нямам финансовата възможност, но малко да се доближа. Явно няма да стане за жалост.

Link to comment
Share on other sites

Човек, вярвай ми - на този етап не можеш да караш freeride. В спорта съм втора година и също не мога да карам freeride. За целта се изисква много добър контрол, много специфични умения, усет към колелото и трасетата и много други неща.

 

Вземи си Sprint Apolon, Delta, Drag Ontario - мисля, че ще се впишат в бюджета ти. Прочети тази и тази статии и дерзай. Blockhead е рамка, която не е предназначена за въртене. Тоест геометрията й не е удобна за въртене.

Link to comment
Share on other sites

Търся си колело за FreeRIde.

Ти как разбра, че искаш да караш точно FreeRide?!

Къде и какво си гледал?

 

Предполагам си наясно, че ако наистина искаш този стил, то екипировката по теб ще е поне половината от бюджета, който имаш :)

 

Съгласен съм с Антарес да вземеш да прочетеш повечко, за да се ориентираш какво точно искаш :)

Link to comment
Share on other sites

Ами гледах DH клипове, не ми хареса много много понеже не искам трикаджийски номера, а нормално спускане.

Наистина предполагам се иска много голям контрол над колелото за да минаваш през всичките препятствия с такава скорост. Карам борд фрирайд и знам за какво ми говориш като казваш, че трябва контрол и тренировки, нищо не става просто ей така.

Ами гледам, че няма никакъв шанс за сега да се сдобия с такова колело понеже финансовата гледна точка направо съсипва всичко.

Сега карам едно МАЙНА БАЙКЧЕ(смехорийка), което просто не знам ама сглобката е под всякаква критика...

Дайте отзиви тогава за All Mountin (мисля, че това беше стила).

 

Благодаря.

Link to comment
Share on other sites

Ако кажеш стил "All Mountain" пред Любо (админа на mtb-bg.com) ще ти скочи на бой :lol: АМ не е стил, а тип велосипеди и окомплектовка. АМ велосипед е такъв, който да е относително удобен за въртене (катерене) и съответно да не е прекалено кекав и да става и за спускане, което ще рече малко по-здрави компоненти, по-мощни (разбирай и по-тежки) спирачки, по-дебели гуми. Разликата с чисто ХС велосипедите е, че те са тотално ориентирани към лекота, геометрията е ориентирана предимно към удобство при въртене/катерене.

Най-евтиния, хубав АМ твърдак е RAM ht2. Карах такъв доста време и бях адски доволен. RAM имат политика, позволяваща да се променя базовата окомплектовка на велосипеда и съответно да сложиш по-нисък или по-висок клас компоненти от предварително зададените. Тук Тошо (bio) може да каже колко му излезна като цена, ако не се лъжа си беше взел рамка ht2 с окомплектовката на по-евтиния ht1.

 

Иначе пак казвам - докато се научиш да караш добре, тоест да можеш да пускаш повече скорост при по-тежките и технични участъци - и едно аполонче ще ти върши работа.

Link to comment
Share on other sites

Да прав си. Сега видях, че ми беше казал Cross Cuntry. Ами значи ще се насоча към Аполон за сега. Имам една оферта която мисля, че е добра за сега де.

Предимно с теб мисля да се консултирам и ако имаш желание да помогнеш прати ми скайпа си да не става тук като личен чат канал(което не се одобрява от администрацията).

Иначе офертата е около тази сума която мисля аз за сега.

Link to comment
Share on other sites

  • 3 weeks later...

Аз бих ти препоръчал Аполон на Спринт,карам такъв вече 5 -та година и много съм доволен.Не съм броил колко пъти съм се качвал на хижа Здравец и на горе.Един приятел продава велосипед сглобявам в завода на спринт по-добър от моя Аполон.Мога да ти пратя снимки!

Link to comment
Share on other sites

Спрени са. Заместени са от друг модел до колкото ми каза една продавачка на колела.

Аполона е добър да, но Драга или Феринито ми изглеждат по надеждни.

Едно от двете ще да е. Засилих се повече на Драга ама ще видим. Парите са проблем сега.

Link to comment
Share on other sites

Е то и аз съм тръгнал да взимам нещо(HT2 може би) ама и при мен са проблем част от парите :( Иначе И деринито и Онтариото са добри,каот за начален клас :)

Link to comment
Share on other sites

  • 1 year later...

Дзяпах, търсих, рових и тук ми се стори най-подходящото място да питам...Пък и да не правя нова тема...

И конкретно Пешо, че той ги разбира нещата...

Искам да си закупя велосипед.Бюджета ми е 200-300лв.Знам че нищо не са, но мога да отделя само толкова.

За какво ще се ползва...ми за колоездене :lol: .От вкъщи до работа, после обратно....някое тепе или по гребната база...С две думи градско...

Гледах разни промоционални..ама като им видях изработката :wacko: ...хем нищо не разбирам се отказах бързо-бързо..

Ще помоля да ми дадете (Пеше и ти моля) предложения за посочения бюджет.Благодаря предварително.

Link to comment
Share on other sites

Разгледай феринитата. Ferrini R1 май беше що-годе добро.

 

Ще ти кажа следното - НЕ взимай колело със заден хамортисьор и колело с дискови спирачки. Това, което продавачите в Метро наричат амортисьор е обикновена пружина, която след друсване всеки път ще те рита в задника. Правиш, надявам се, разлика между пружина и амортисьор. Отделно колело със стави и амортисьор освен по-тежко е и по-взискателно като поддръжка. Въпросните стави не са с лагери, а втулки, износват се, разлуфтват се, скърцат, цялото колело тежи повече. Дисковите спирачки в тоя ценови клас са боклуци, които спират по-зле от v-brake (челюстни) спирачки.

 

Това, ако можеш да го грабнеш е идеален вариант за цената си.

Link to comment
Share on other sites

Тези пружиниращите изобщо не ги гледам..а за такива с дискове, колкото лист оризова хартия изобщо не коментирам. :laughing1:

Т'ва Ферини ми е извън бюджета, Аполона е първото което си харесах, но ми се видя малко соленичко...и се заех с непосилната задача да търся нещо под 250лв...но ударих на един, меко казано голям камък... :lol: Тея Макском, предполагам имат магазин..да го видя на живо...

Благодаря за насоките.Приемам и други предложения.

Link to comment
Share on other sites

Имат един магазин в Тракия и един на изхода за магистралата. В сайта им май имаше адреси. Иначе... цените са такива. Поне на сносните колела.

 

Ред: Но има и друг момент - аз съм тотално изкривен на тема колела и моите критерии са доста по-различни...

Link to comment
Share on other sites

Благодаря Пешо.Добре ме насочи.Ходих, разгледах и купих.Първи впечатления:

Сравнително мазно превключване на скоростите.

Удобно кормило с удобни превключватели за скоростите и ръкохватки.

Много е леко.

Неудобна седалка.Ама като ми изтръпне дупарата ще свикна. :lol:

По-нататък, като го поразкарам повече ще пиша отново.

Link to comment
Share on other sites

Скоростите с времето ще се разхлабят и ще се затрудни превключването. Същото може и да стане със спирачките. Което е нормално, жилата се отпускат. Би трябвало от магазина да са ти казали след известно време каране да идеш за профилактика. Ако са коректни. В Германия, ако не отидеш на подобна профилактика - отпада гаранцията :)

Link to comment
Share on other sites

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.

×
×
  • Create New...