PlayMate Posted February 7, 2010 Share Posted February 7, 2010 Мисля, че е крайно време да си имаме една тема за хибридни автомобили, където да се пускат новите разработки на компаниите в тази насока, тъй като в последно време само Дачия в общи линии не са пуснали нещо хибридно на пазара Причината да пусна темата е, че наистина виждам доста хляб в хибридните автомобили. А поводът - че след въртене на един (иначе безбожно грозен) Prius тези дни минах през Шеврон да заредя гориво и равносметката беше, че с гориво за $12 съм минал 240 мили. Сами можете да си направите сметката за разхода - като се вземе предвид, че един галон 87 октанов (тук се карат нискооктанови горива - де да знам защо, най-високото на пазара е 91) е около $2.95 - $3. И ако един модел с технология от 2004-та година (иначе колата е 2009г. произведена) може да достигне такива параметри в калифорнийските задръствания, то в най-близкото бъдеще ни очакват много по-впечатляващи хибридни автомобили с много по-впечатляващи характеристики (ел. мотора на приуса е мъртвец). Според мен поради липсата на инфраструктура за каране само на ток, а и все още не особено впечатляващите характеристики на батериите преходът към автомобилите на електричество няма да е много къс и до тогава ще се насладим на доста хибриди. Link to comment Share on other sites More sharing options...
INCINERATOR Posted February 7, 2010 Share Posted February 7, 2010 Ако не се лъжа... май най-бързо зареждащия се автомобил на ток му трябват 3 часа, нали? За да има възможност да стане по-масов като употреба... трябва да го намалят до 3 минути, поне. Link to comment Share on other sites More sharing options...
host Posted February 7, 2010 Share Posted February 7, 2010 Шеви Волт от 1 Ноември (дано не бъркам датата) влиза в продажба и доставка. 3 часа са нищо ако има къде да си го оставям вечер да се зарежда и ако няма да го карам извънградско. То и без това тия автомобили цел номер 1 им е да намалят емисиите от градското каране. Link to comment Share on other sites More sharing options...
PlayMate Posted February 7, 2010 Author Share Posted February 7, 2010 Затов казах, че преходът към изцяло електрическите автомобили ще е дълъг. Хибридите нямат нужда от зареждане - те се зареждат докато колата се движи с бензиновия двигател, или докато се слиза по наклон, или пък дори при спиране със спирачките. Поне на Приуса компютъра се грижеше постоянно батерията да е заредена поне на 50%. В задръстванията си лазиш като пич на ток (само внимаваш с пешеходците, че не те чуват), като ти трябва повече пауър натискаш педала, веднага пали бензиновия двигател (забавянето не се усеща) и поема щафетата. На магистралата съотношението е 90% бензинов двигател и 10% електромотор, като ако имаш нужда от ускорение и двата работят паралелно, за да дадат сумарно повече к.с. Link to comment Share on other sites More sharing options...
host Posted February 7, 2010 Share Posted February 7, 2010 2013 е и ЕфишънтДайнамикс концепта на БМВ за производство. Толкова добре бил приет според проучванията, че трябвало просто да го пуснат. За това говорим > Във Франкфурт официално БМВ ще представи на живо новия си концептуален модел > BMW Vision EfficientDynamics Concept BMW Vision EfficientDynamics Concept Задвижване - Хибридно, турбо-дизел и електрически двг.(2 бр., преден и заден) / на всички колела Кубатура - 1.5 турбодизел (рязан 3.0 дизел който вече сме виждали) Мощност - 163 к.с. на дизеловия агрегат + на задната ос един 33(до 54) к.с. ел. мотор , на предната ос един 80(до 134) к.с. ел. мотор ~ обща мощност от 359 к.с. Въртящ момент - 290 Нм на дизеловия агрегат + 290 Нм(задният) и 220 Нм(предният) от електрическите ~ общ въртящ момент от 799 Нм Скоростна кутия - 6 скоростна, 2 съединителна DCT (пълен аналог на тази в Z4 и M3) Ускорение от 0-100 км/ч - 4.8 сек. Разход - 3.76 литра на 100 км Система на зареждане на батериите- тип plug-in, с пълен заряд на батериите за 2.5 часа (при 220V стандарт) Маса на автомобила - приблизително 1400 кг Брой места - 4 възрастни пасажера, с персонални седалки Снимки Трябва да се отбележи, че елктрозадвижващата система е по-добра от тази на модела на GM Volt, което внася допълнително напрежение във все по-нарастващия пазар на "зелени автомобили" - и дали това хибридно задвижване няма да се появи директно в 1-ва и 3-та серия в най-скоро време. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Ael Posted February 7, 2010 Share Posted February 7, 2010 3-то поколение на Приус е отдавна на пазара ,собственици коментират разход задръстено градко в София от порядъка на 3,1л до 3,4л на 100км. Нещо по ново и интересно е водородната Хонда FCX Clarity която за съжаление се продава за сега само в Калифорния щото само там има инсталирани водородни станций. Зареждаш водород, караш и плюеш вода. Това е всичко. Няма замърсяване на въздуха ,няма вредни газове ,няма изчерпване на горивото щото водорода е навсякъде. Когато БМВ ще вадят първите си хибридни автомобили ,японците ще имат инсталирани водородни станции в гаража си с които ще си зареждат колата почти безплатно и същевременно ще имат най евтиното електричество за къщата си. Link to comment Share on other sites More sharing options...
host Posted February 7, 2010 Share Posted February 7, 2010 Ах, ах, ах... тръгваш с грешното отношение. Веднъж вече (на теб или някой друг) се обясняваше кой, какво и кога. Недей отваря голяма приказка така на ишлеме. Изключвайки елементарните подмятания от горе и аз съм съгласен, че технологии ползващи фосилни горива са обречени на неуспех в дългосрочен план. Link to comment Share on other sites More sharing options...
mobo Posted February 7, 2010 Share Posted February 7, 2010 outdated. deleted by user. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Ferante Posted February 7, 2010 Share Posted February 7, 2010 Автомобил работещ изцяло на електричество или водород не е пригоден в голяма част от света - причината е мн проста - зимно време тези батерии немогат да осигурят достатъчно мощност, за да духа топло духалка... Link to comment Share on other sites More sharing options...
Ael Posted February 7, 2010 Share Posted February 7, 2010 Да нормално когато хората излизат с нещо оригинално и ефективно дето друг не е имал топките да инвестира пари в разработването му, веднага се намерят група хора които да се чудят кво да измисят за да го почернят. Когато свърши нефта ,а това ще се случи, всички ще караме автомобили на алтернативни горива. Дали ще е на ток ,вода,олио, газ или въглища това е неизбежно. Само че тогава няма толкова да са ни трън в очите батериийте които се използват в технологията (били неекологични) или пък маншоните що не са от рециклеруема гума например щото всички ще правят такива коли. Не вярвам всичките тия еко/електро автомобили да са като всяко чудо за 3 дни. Няма иначе да се влагат милиони в разработването им ако те нямат бъдеще. Производителите не са глупави. Link to comment Share on other sites More sharing options...
INCINERATOR Posted February 7, 2010 Share Posted February 7, 2010 Обаче е интересно в този форум как всеки взима за аналог БМВ Ето малко данни с разход на приус http://www.spritmonitor.de/en/overview/49-Toyota/439-Prius.html Link to comment Share on other sites More sharing options...
Ael Posted February 7, 2010 Share Posted February 7, 2010 Щото някой по нагоре даде 2013 г кво щели да изкарат БМВ Link to comment Share on other sites More sharing options...
DON_CHEFO Posted February 7, 2010 Share Posted February 7, 2010 Обаче е интересно в този форум как всеки взима за аналог БМВ Ето малко данни с разход на приус http://www.spritmonitor.de/en/overview/49-Toyota/439-Prius.html Не бих бил толкова категоричен :P. Иначе аз мисля, че Тесла ще избият рибата до няколко години. Въпроса е как да се интегрират "зарядни" в бензиностанциите. Link to comment Share on other sites More sharing options...
INCINERATOR Posted February 7, 2010 Share Posted February 7, 2010 Добре де... защо всички хибридни, био и т.н. коли имат формата на... скучни коли? Явно нарочно не искат все още да стават масови. Защото ако се пусне някой нормален седан ще си стане чист хит. И като стана дума... вътрешни източници на БМВ твърдят, че моделът Vision ще се произвежда. Ето такова бих карал... 2+2-seater plug-in hybrid model powered by a three-cylinder turbodiesel engine combined with two electric motors. All three of them are delivering 356 hp and a peak torque of 590 lb-ft. Fuel consumption is reduced to 75.1 mpg imp, while CO2 emissions is just 99 grams/km. The new hybrid concept can hit a top speed of 155 mph, while the 0 to 60 mph sprint is made in 4,8 seconds. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Krank Posted February 7, 2010 Share Posted February 7, 2010 Мен поначало ми е мрачна идеята защо зачекнаха тея хибриди с бензинови двигателчета.Не е ли именно дизеловия двигател идеален за тази цел. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Ael Posted February 7, 2010 Share Posted February 7, 2010 Мен поначало ми е мрачна идеята защо зачекнаха тея хибриди с бензинови двигателчета.Не е ли именно дизеловия двигател идеален за тази цел. А що бензиновия двигател не работи с метан ? Нали рабирате всички че тези коли имат странни форми и джанти щото всичко в този автомобил е изчислено да пести гориво. Аеродинамична форма за по малко съпротивление с въздуха, колкото се може по лека маса и всичко останало ... Link to comment Share on other sites More sharing options...
host Posted February 7, 2010 Share Posted February 7, 2010 И тежи повече от семейния седан. Другите коли имат НЕ аеродинамична форама и тухли за джанти. В моментния си вид елекрохибридите са си баш изгъзици - на фона на невероятните технологии при дизелаците, бензина и вграждането на lpg. Теслата (седана) + хондата + 7 серия водород, това вече са идеи за нещо наистина сериозно. _________________ Грешка, колкото обикновен седан е 1.4 т. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Krank Posted February 7, 2010 Share Posted February 7, 2010 А що бензиновия двигател не работи с метан ? Нали рабирате всички че тези коли имат странни форми и джанти щото всичко в този автомобил е изчислено да пести гориво. Аеродинамична форма за по малко съпротивление с въздуха, колкото се може по лека маса и всичко останало ... Да бе верно,другите какво,да не би да са тухли четворки с джантоци от олово и форма на средностатистически Икарус?Аеродинамиката е важна за всички производители.Друг е въпроса,че тя съвсем не е ключова за градска колица.Мисълта ми за дизела беше,че дизеловия двигател е доста по-икономичен,с доста по голям въртящ момент в ниските обороти.Та поначало ми беше странна идеята за бензинови хибриди след като икономичните дизелаци се доближават до разхода им без сложната технология и съвместяването на 2 системи за задвижване. Link to comment Share on other sites More sharing options...
host Posted February 7, 2010 Share Posted February 7, 2010 Ами най-добра икономична кола не е ли VW Polo Blue-нещо си? Дето с един резервоар за печката ходи до майната си и обратно??? Щото мен такова нещо ми се върти. И тая кола от всякъде се зарежда, гори страшно малко и е много евтина - т.е. дава възможност да се влеят ресурси в бъдещи продукти... Хм, що ли съм толкова заблуден, та ми изглеждат така нещата. ____________ Тц, и щото съм непоправим идиот се сетих, че тя може да върви и на възобновими горива с реално неутрален коефициент на замърсяване (това от което идва горивото и емисиите фотосинтезира). Хм... горкия аз. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Ael Posted February 8, 2010 Share Posted February 8, 2010 ВАГ имат икономично Поло блу моушън ама не е най икономичната кола в света. Приуса води все още класацийте не само в класа си (все пак тежи 1300кг и не е сапунерка) а по принцип. Форд Сеат Приус Това е за 2009г. Link to comment Share on other sites More sharing options...
host Posted February 8, 2010 Share Posted February 8, 2010 1400кг е Тая класация последната е Американише и там Поло няма. Джетата е бая по-голяма. ВАГ имат икономично Поло блу моушън ама не е най икономичната кола в света. Приуса води все още класацийте не само в класа си (все пак тежи 1300кг и не е сапунерка) а по принцип. Форд Сеат Приус Това е за 2009г. Volkswagen Polo Blue Motion с разход 3.8 л/100 км http://www.rs-auto.bg/concepts/article/7445/volkswagen-polo-bluemotion/ Link to comment Share on other sites More sharing options...
Ferante Posted February 8, 2010 Share Posted February 8, 2010 http://www.tachyon-energy-products.com/externals/prius-disks.htm :D Link to comment Share on other sites More sharing options...
Ael Posted February 8, 2010 Share Posted February 8, 2010 Айде моля ви се , като говорим за Тойота - Ярис и Аурис има вече от 1 година се продават в България със старт-стоп технология. Нищо ново под слънцето. Blue Motion .... дрън дрън. Рекламни трикове да си продават талигите. Като я докараш тая сапунерка на наща готина нафта и не 4 ми 8 разход ще ти даде. Няма смисъл да ровим ,нищо няма да излезе. Сега тепърва ще става по интересно като навлезат електромобилите ,и Пежо се напъват сега ще вадят ел кола , и другите като понаизкарат модели тогава по може да се коментира. За сега с 2-3 модела на пазара за масово производство няма кво да се каже. Link to comment Share on other sites More sharing options...
INCINERATOR Posted February 8, 2010 Share Posted February 8, 2010 Айде моля ви се , като говорим за Тойота - Ярис и Аурис има вече от 1 година се продават в България със старт-стоп технология. Нищо ново под слънцето. Blue Motion .... дрън дрън. Рекламни трикове да си продават талигите. Като я докараш тая сапунерка на наща готина нафта и не 4 ми 8 разход ще ти даде. Аз доколкото зна Lupo 3L има старт стоп технология, а то е доста дъртичко... Link to comment Share on other sites More sharing options...
JDFU Posted February 8, 2010 Share Posted February 8, 2010 Голяма част от производителите са предпочели да пропуснат стъпката с хибридите и да минат директно на изцяло електрически. Пежо след сближаването с Мицубиши ще се включат играта с MIEV. Очаква се и Рено-Нисан да пуснат пълни "електрички", като това ще стане и с политическа помощ, тъй като Франция има дял в Рено. Подготвя се спонсориран от ЕС план за изграждане на инфраструктура, която ще реши проблема с дългото зареждане - отиваш на "бензиностанцията", оставяш си празната батерия и взимаш заредена. Съответно се изготвят стандарти в тази насока. В техническо отношение нещата също вече са в напреднал стадий. Китайците Cherry също имат почти готова разработка, която беше леко замразена заради кризата. Аз лично очаквам до 3-4 години да има толкова голям бум, че някои от производителите да се откажат почти напълно от ДВГ-тата. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts
Archived
This topic is now archived and is closed to further replies.