mIRCata Posted December 27, 2009 Share Posted December 27, 2009 Продължават проблемите ми с Технополис Следва продължението на това, което писах преди: За Технополис въртят, сучат да не ми сменят хладилника. Хладилника е Candy на година и нещо. Имам над година още гаранция.Преди да излезем в отпуска, го видяхме, че в единия ъгъл се образува лед. Размразихме го, като мислехме, че е нещо от това. Да ама не. За една седмица го направи пак леда. Като взех да го оглеждам забелязах, че и пластмасата над леда се е нацепила на няколко места. Отидох в Технополис и от там се свързаха със сервиза и изпратиха един "майстор" да го гледа. Тоя пич ми наговори куп глупости. Образуването на лед било нормално. Сега било топло и имало конденз. Да го държа хладилника на по-слабо. А той беше на 1.5. Като го питах защо да го държа на 1 като е направен до 5 ми отговори, че " то и мерцедесите са до 320 км, ама не ги караш с толкова" От тука нататъка ми стана ясно, че с тоя няма да се разбера и го оставих да ме баламосва. Цепнатините не били цепнатини - това било одраскано, като съм рязал нещо с нож вътре !?!?! После като го питах за тоя лед взе да ми вика, че нямало време да се оттече и затова ставало така. Да ама това става в частта, където улея за оттичане е най-високо. На въпроса защо тогава в другата част на хладилника където водата минава по-дълго разстояние успява, нещо измрънка, че на онова място почвал газа и било по-студено. После като питах ми тия цепнатини няма ли да се просмуче вода отзад и да направи беля ми каза, че била дебела пластмаса -2-3см?!?!? и нямало проблем. Така.... На другия ден след идването на "майстора" отидох в Тенополис и говорих с някъв подуправител или там де да го знам къв като му казах, че тези от сервиза са малоумни и, че аз нямам намерение повече да се разправям с тях. Имам проблем с хладилника и искам да го сменят. Преди това говорих с двама души и те ми казаха, че най-вероятно е производствен дефект, при който недобре изолирана тръба с охлаждащия газ е опряна до стената на хладилника и прави проблем. Че е подлежи на смяна. Както и да е. Пластмасите са спукани и им казах, че искам нов. Обаче там ми казаха да докарам хладилника и те ще го пратят на сервиза да го гледат. Дойдоха, взеха го. Дадоха си ми протокол за рекламация. На него пише, че се оплаквам, че хладилника прави лед в хладилната част. Днес като ми го върнаха дадоха протокол от сервиза, в който пише, че съм се оплакал от това, че не охлажда и те го тествали 72 часа. Вчера звъннах на една булка от Технополис и е питам аджеба като са ми спукани пластмасите какво правим. Тя ми каза - те не влизат в гаранцията. И аз съответно на обяд отидох до КЗП да видим какво да ги правя. Там ми казаха да си видя гар. карта, дали наистина го пише. Ако пише, че пластмасите не влизат са с вързани ръце и само ако продължи да прави проблем, тогава може да ми погнат. Понеже картата беше при тях в сервиза едва днес я получих. Там изрично пише, че не важи за дефекти по пластмасите, но по външната страна на корпуса. А на мен проблема ми е вътрешната изолация. Обадих се пак на булката от рекламации да я питам пак какво ще правим в тоя случай и тя ми каза, че това не било производствен дефект. На което и казах, нали се сещате, че нещо в хладилника не е наред и затова ми е довело до спукването. Ми няма как да се докаже, не знам си кво си. Той хладилника е бил използван. И аз е питах какво иска да ми каже, че аз съм блъскал с чук вътре, че да се спука ли? Както и да е. В понеделник съм в КЗП с протоколите, с гаранционната карта и жалбата. Чудя се дали да се заям и да искам обезщетение, за това, че те като ми взеха хладилника и не ми дадоха временно друг, ми се наложи да изхвърлям храна и развалени продукти. Миналата седмица си получих отговора от проверката на КЗП. Малко късно, но дойде. В решението пише: по отношение на пукнатините във вътрешната пластмасова хладилна част според сервизен протокол номер еди кой си от еди кога си, търговецът твърди, че има драскотини, вероятно причинени от клиента, а не са пукнатини и следователно не са фабричен дефект. На тази кълка ми отказват замяната на хладилника. Като ми придаваха протокола в КЗП и като казах, че не ми харесва какво са им казали, ми казаха, че мога да подам граждански иск в съда и да поискам да се организира помирителна комисия и ми дадоха заявление, което да попълня. Това и ще направя и смятам във вторник да ходя да подам заявлението за помирителна комисия. Кажете какво точно представлява тази комисия? Разбрах, че се свиква от КЗП, назначава се председател, има представител на търговците и на потребителите. Да не е просто събиране където ще се надлъгваме с някой от Технополис и да ме отсвирят в крайна сметка. Как мога да докажа, че примерно аз съм прав? Имам снимка на пукнатините, но не мога да претендирам за вещо лице и да кажа - от температурата е, не е надраскано. Аз ще викам спукано, те надраскано и така може да откараме до откат. Опитах да потърся нещо за умора на материалите и в частност пластмасите, но не намерих нищо, което да ми помогне. Учил съм едно време материалознание в университета, ама по-добре да не казвам, че съм го учил. Сега прегледах документите, които имам. Споменатия в решението протокол, който използват за оправдание е при мен. Но в него няма нищо описано за пукнатините - това е същия протокол, в който пише, че проблем е че не охлажда и че е тестван 72 часа. Никъде не се споменава в него за пукнатините/драскотините. Малко по-късно ще кача и снимки на въпросните "драскотини". Когато хладилника е спрян и пластмасата на хл.част се затопли до стайна температура - те се затварят, и от едната остава лека следа. Но в момента в който хладилника поработи 30-на минути и се охлади, те се отварят. Нормално - всички сме учили физика. Отделно, че отново се образува лед - нищо не са оправили. То и няма как без да разглобят целия хладилник. Обаче сега няма "конденз", не е жега - интересно как ще обяснят образуването на леда сега. Дайте някакви съвети какво да очаквам на тази комисия. Какво мога да направя - викат ли се хора, които да обяснят кое какво е, или всичко зависи от мен и от съответния представител на Технополис? Защото аз дори и да знам, че съм прав не мога да се обоснова технически. Link to comment Share on other sites More sharing options...
sheep Posted December 27, 2009 Share Posted December 27, 2009 Виж, аз съм на твоето мнение, че най-вероятно случаят е фабричен дефект и съответно трябва да се подмени дефектният хладилник с нов. Обаче помисли си следното - това е употребяван хладилник на повече от година. Много е вероятно ако такива случаи минават, хората да почнат да си симулират производствени дефекти и да искат замяна на използвани домакински уреди с нови и къде ще му излезе края. Според мен трябва да се докаже следния факт - че този дефект е производстен. Т.е. никой не оспорва това, че има дефект - дефект има на 100%. Обаче това, че този дефект е производствен за момента е само твое предположение, това не е факт от гледна точка на помирителната комисия, която се явява неутрална. Link to comment Share on other sites More sharing options...
host Posted December 27, 2009 Share Posted December 27, 2009 Обективно несъответствие на протокола може да докажеш (според мен) само чрез експертиза от вещо лице. Успех. Link to comment Share on other sites More sharing options...
kodi Posted December 28, 2009 Share Posted December 28, 2009 Има една страница потребител.бг и там се рових но май никой не е стигал до такава комисия.Дано гугъл да ти е от помощ.там има и препратки "Потребителско законодателство" http://archives.potrebitel.bg/modules.php?...wcat&cid=23 дано да намериш това което търсиш. Късмет дано да се справиш със смотания китайски магазин. Link to comment Share on other sites More sharing options...
mIRCata Posted December 28, 2009 Author Share Posted December 28, 2009 Виж, аз съм на твоето мнение, че най-вероятно случаят е фабричен дефект и съответно трябва да се подмени дефектният хладилник с нов. Обаче помисли си следното - това е употребяван хладилник на повече от година. Много е вероятно ако такива случаи минават, хората да почнат да си симулират производствени дефекти и да искат замяна на използвани домакински уреди с нови и къде ще му излезе края. Според мен трябва да се докаже следния факт - че този дефект е производстен. Т.е. никой не оспорва това, че има дефект - дефект има на 100%. Обаче това, че този дефект е производствен за момента е само твое предположение, това не е факт от гледна точка на помирителната комисия, която се явява неутрална. Ето и обещаните снимки: Това е над буцаат лед, която пак се образува на същото място. И за която в протокола пише, че не се образува. Мислиш ли, че тези неща съм ги изсимулирал? За леда хладилен техник и човек от производството на Либхер, отделно един от друг ми казаха, че се касае най-вероятно за недобре изолирана тръба с газа на хладилника. А за пукнатините от снимката вече за мен си е кофти материал. Или пък е следствие от долното образуване на леда - може онази зона да е подложена на по-голям стрес от охлаждане-затопляне и да е дало фира точно на това място. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Lucky Luciano Posted December 28, 2009 Share Posted December 28, 2009 Мнението на техния техник не е меродавно, защото са страна по спора и съответно ще ти донесат от девет кладенеца вода, за да докажат това, което им отърва на тях. Помирителната комисия ще е в КЗП, гледай шефът им да е там. Минков ли беше, Минчев ли - човек около 50+ пълен. Много е разбран, говори с него, обясни му всичко и че държиш на независимо експертно мнение, което ще докаже, че си прав и нямат къде да мърдат. Минавал съм по този ред 2 пъти успешно. Първия беше с един компютър от Ера, който им върнах след година и нещо ползване - някъде съм писал из форума за случката, другия беше за... вече не помня за какво май кафемашина или нещо подобно. Днес пуснахме нова жалба за една прахосмукачка LG, която бабата и дядото са взели, но се оказва, че НЯМА сервиз, в който да се поддържа в Пловдив, а е дефектна и търговецът се прави на луд, отказал им да им върне парите и ще го отнесе. Link to comment Share on other sites More sharing options...
gado Posted December 28, 2009 Share Posted December 28, 2009 Това което се вижда на снимките си е чиста проба кофти материал! Такива пукнатини е възможно да се получат при използване на рециклиран или замърсен с друга пласмаса материал. Ако си издействаш оглед от вещо лице при помирителната комисия, търговецът със сигурност ще го духа. Това и от хеликоптер се вижда, че са цепнатини в стената, а не драскотини.... Link to comment Share on other sites More sharing options...
w00x Posted December 28, 2009 Share Posted December 28, 2009 Това което се вижда на снимките си е чиста проба кофти материал! Такива пукнатини е възможно да се получат при използване на рециклиран или замърсен с друга пласмаса материал. Ако си издействаш оглед от вещо лице при помирителната комисия, търговецът със сигурност ще го духа. Това и от хеликоптер се вижда, че са цепнатини в стената, а не драскотини.... До колкото разбрах, те се опитват да го убедят, че той докато си е режел салама вътре, е напъвал повечко (защото салама е бил охладен до замръзване най-вероятно) и ножа се е хлъзнал по почти огледалната повърхност на за кратко време охладения салам и се е чукнал и пробил стената на хладилника. Link to comment Share on other sites More sharing options...
mIRCata Posted December 29, 2009 Author Share Posted December 29, 2009 До колкото разбрах, те се опитват да го убедят, че той докато си е режел салама вътре, е напъвал повечко (защото салама е бил охладен до замръзване най-вероятно) и ножа се е хлъзнал по почти огледалната повърхност на за кратко време охладения салам и се е чукнал и пробил стената на хладилника. Да. При това явно няколко пъти и все на едно и също място. Сега се опитвам да измисля какво точно да напиша в това заявление и ще ходя да го подавам в КЗП. Link to comment Share on other sites More sharing options...
djadomraz Posted December 29, 2009 Share Posted December 29, 2009 Дайте някакви съвети какво да очаквам на тази комисия. Какво мога да направя - викат ли се хора, които да обяснят кое какво е, или всичко зависи от мен и от съответния представител на Технополис? Защото аз дори и да знам, че съм прав не мога да се обоснова технически. Не съм сигурен какво е но ако е нещо като онези глупости на ЕВН в центъра по медиация е губене на време. Всичко което може да стане е или да се разберете или да се стигне до съд. Вероятно ще те кандърдисват да се откажеш. Не съм присъствал на такова "мероприятие" все пак та не съм 100% сигурен. Вещо лице освен някой хладилен техник да намериш но те също имат подобни... трябва да е някой чиято длъжност, стаж и/или титли да звучат по-добре от тези на техните сервизни техници. Link to comment Share on other sites More sharing options...
mobo Posted December 29, 2009 Share Posted December 29, 2009 Не съм сигурен какво е но ако е нещо като онези глупости на ЕВН в центъра по медиация е губене на време. Всичко което може да стане е или да се разберете или да се стигне до съд. Вероятно ще те кандърдисват да се откажеш. Не съм присъствал на такова "мероприятие" все пак та не съм 100% сигурен. Вещо лице освен някой хладилен техник да намериш но те също имат подобни... трябва да е някой чиято длъжност, стаж и/или титли да звучат по-добре от тези на техните сервизни техници. в УХТ има специалност "хладилна техника" или не от сорта. все ще се намери професор по топлотехника и/или материалознание в областта. Отделно не е длъжен да ги призовава лично - може съда да ги изиска, (съответно съда ще поеме разноските, а загубилия делото ще ги плати накрая), а той само да им посочи имената и специалността. В общи линии аз бих препоръчал консултация с адвокат, а не с форум и поведение все едно се отива на съд. Link to comment Share on other sites More sharing options...
pyroman Posted December 29, 2009 Share Posted December 29, 2009 в УХТ има специалност "хладилна техника" или не от сорта. все ще се намери професор по топлотехника и/или материалознание в областта. Отделно не е длъжен да ги призовава лично - може съда да ги изиска, (съответно съда ще поеме разноските, а загубилия делото ще ги плати накрая), а той само да им посочи имената и специалността.В общи линии аз бих препоръчал консултация с адвокат, а не с форум и поведение все едно се отива на съд. Ако ти трабват доказани имена от УХТ (ВИХВП) в областта: проф. Стефан Дичев, и гл. ас. Никола Ангелов (да се чете гладен асистент) 2 oфтопикa от Midex: А онова "проф." като профан ли да се чете? Ангелов не е асистент вече. Той пък явно е умрял от глад. 1 офтопик от pyroman По мое време беше. А и на сайта на УХТ още си го пише гладен асистент! Link to comment Share on other sites More sharing options...
Psihara^^ Posted December 29, 2009 Share Posted December 29, 2009 Ангелов не е асистент вече. Link to comment Share on other sites More sharing options...
djadomraz Posted December 29, 2009 Share Posted December 29, 2009 1 offtopic към Midex: Пиши отделни постове твойта кожа, така става 3 пъти по-трудно да се ориентира кой какво е написал! ПС: "твойта кожа" е шега да не ме разбереш погрешно __________________________ mobo е прав, аз бих се консултирал с някой отворен адвокат. Имам телефоните на няколко по-сведущи и на няколко пъти са ми давали много добри съвети ако искаш мога да ти дам на лични някой от тях ПС2: "Любимо" ми е да се разправям с техник за проблем който се появява след няколко часа работа и да слушам как този проблем не съществува когато те са го тествали (5 минути) въпреки че дебело съм подчертал че става примерно след 2-3 часа и да ме разкарват по 3 пъти докато се разберем. Дедо, мойте са винаги цветни и се отличават, а и за 1-2 тъпотии мислиш ли, че си заслужава да пускам отделен пост и да разводнявам темата? Ми с малко променените настройки на моя монитор да ти кажа това тъмно червено е само една идея по-различно от черното та не си личи кой знае колко... пък отделен или не количеството текст за четене е същото. Не го щади толкова тоя сървър - държи си на тормоз спокойно Link to comment Share on other sites More sharing options...
Midex Posted December 29, 2009 Share Posted December 29, 2009 1 offtopic към Midex: Пиши отделни постове ... Дедо, мойте са винаги цветни и се отличават, а и за 1-2 тъпотии мислиш ли, че си заслужава да пускам отделен пост и да разводнявам темата? Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts
Archived
This topic is now archived and is closed to further replies.