Jump to content
BulForum.com

Инфо и препоръки за слагане на ксенон


supertikva

Recommended Posts

И тези в лупи се говори, че ще минават... ( за мен няма значение в какво е , то като не е регулиран... )

Всичко що е слагано допълнително... друг е въпроса как ще се прави проверката ;)

Link to comment
Share on other sites

  • Replies 78
  • Created
  • Last Reply

Тва е снимка от нета, иначе моите са същите. Отделно че моя ксенон е само на късите, ама от както съм го слагал изобщо дълги не са ми и трябвали :)

 

ПП. И да заслепявам ... боли ма туйто и онуйто .. да не е карал срещу мен :D

Link to comment
Share on other sites

В какъв смисъл са същите? Като цвят или като насоченост ?! :blink:

 

 

ПП. И да заслепявам ... боли ма туйто и онуйто .. да не е карал срещу мен :D

Това , няма да го коментирам :unsure:

Link to comment
Share on other sites

В какъв смисъл са същите? Като цвят или като насоченост ?! :blink:

Това , няма да го коментирам :unsure:

Не, реално погледнато фаровете са ми удобни на мен. Аз виждам идиално, на тоя дето му пречат - да се оправя, както и аз се оправям някой като ме заслепява съзнателно или несъзнателно нощно време ...

Link to comment
Share on other sites

Не, реално погледнато фаровете са ми удобни на мен. Аз виждам идиално, на тоя дето му пречат - да се оправя, както и аз се оправям някой като ме заслепява съзнателно или несъзнателно нощно време ...

Мда, може да се оправи много добре челно в теб. Кеф нали?

 

Специално моите трябваше да ги сваля надолу, защото се промени фокуса в лупата заради по-дългата ксенонова крушка в сравнение с халогенната.

Link to comment
Share on other sites

Ще си купя Волга и каска на обща стойност 600лв и ще дебна Пазу да ме светне с тия къси срещу мен. Тогава да видим кой кво ще го боли ...

Link to comment
Share on other sites

Ще си купя Волга и каска на обща стойност 600лв и ще дебна Пазу да ме светне с тия къси срещу мен. Тогава да видим кой кво ще го боли ...

ще, ще, ще ... и ти кат политиците , само обещаваш - нищо не правиш :))))

Link to comment
Share on other sites

Ако задължат всички aftermarket електрожени да минат технотест ще съм супер доволен :)

Или поне тези, които не са сложени във фарове с лупи...

С лупите да кажем, че наистина става тъй като светлината там е фокусирана и се отрязва рязко след определено разстояние. Но за всички останали важното е "аз да видя, пък че той няма да види щото го заслепявам" е идеализЪма. Аз на фар за халогенна крушка никога няма да си сложа ксенон. По-скоро ще си купя чистак нов фар отколкото да заслепявам останалите участници в движението. Особено пък тези, които имат обща (т.е. неотделена) секция за късите и дългите ...

Link to comment
Share on other sites

Ама не всички мислят като теб. Примера е малко по горе ;)

 

Аз нямам лупа на фара и нямам намерение да слагам ксенон... първо е грозно и второ светлината е много разсеяна и трето но не на последно място ще дразня всички...

Link to comment
Share on other sites

Eййййййййй мама му стара ... позамогнахте се малко имате вече коли дето имат лупи във фаровете и ся кво стана че всеки дето няма лупи не трябва да има ксенон :laughing: .

 

Много ви пораснаха пишките, ама нали знаете че изтъкването и фанатизирането по някаква вещ е типична проява на утвърден, дърварски и леко селски манталитет :))))) . Човека пита къде да си сложи ксенон .. вие почнахте лупите тва , лупите онова ... като до оня ден се радвахте на фаровете на кайените и бърсахте лиги и сополи по тях :)

Link to comment
Share on other sites

Някои хора не са наясно и си мислят, че всичко е ОК. Но не е. Кой ти говори за стандарти - нещата са прости, на фар за халогенна крушка не се слага ксенон (справка Германия, Австрия). Още повече най-евтината китайка...

 

Нещата въобще не опират до пари... а до разум.

Link to comment
Share on other sites

Pazu, държиш се забележително инфантилно, а май ти идва отвътре.

 

Въобще не става въпрос за стандарти. На старата кола й сложих ксенон чак като си купих хубави фарове с оптика. Новата няма такива фарове (т.е. има тунинг такива с ангелски очи и т.н.) и затова си карам с обикновени халогенни крушки. Апропо, дали ще забучиш на такъв фар ксенон за 100лв. или добри филипси или осрам за 50-на лева разликата във видимостта няма да е кой-знае колко голяма ако фаровете се настроят според правилата. Най-зле са старите Це класи, които са с квадратни фарове - там като забучат ксенон и ги вдигнат положението става просто трагично. Това, което различава човекът от което и да е животно е, че човекът може да се съобразява с останалите и да живее в социална среда.

 

 

 

П.П. Абе ти да не си в цикъл?

 

Да .. и кво преди 30 години хората кат са имали лади без abs , хидравлика и прочутите и всеки му нужни лупи във фаровете (omg! pirate.gif pirate.gif ) , да не би да е настанал апокалипсис и да са измрели всички от заслепяване ???

Какви лади, какви пет лева? Тук става въпрос за фарове с оптика, които се ползват за да се интегрират ксенонови светлини. Принципът на нажежената крушка и ксеноновата светлина са тотално различни и изискват тотално различна среда, за да може видимостта да е не само за теб, но и за тези пред теб.

Link to comment
Share on other sites

Да .. и кво преди 30 години хората кат са имали лади без abs , хидравлика и прочутите и всеки му нужни лупи във фаровете (omg! :pirate :pirate ) , да не би да е настанал апокалипсис и да са измрели всички от заслепяване ??? :laughing:

Link to comment
Share on other sites

ся кво стана че всеки дето няма лупи не трябва да има ксенон :laughing:.

 

Мдам - дано това да стане. Както е и по белия свят, btw...

Освен това имаш и алтернативни варианти. Като толкова много искаш да си с ксенонови фарове:

А. Купуваш си кола с фабрични ксенонови фарове.

Б. Купуваш си фарове, предназначени за работа с HID лампи.

Link to comment
Share on other sites

Аз данък обществено мнение не плащам. Нямам фарове с лупи, но имам ксенон щото ми е по-добре така. Ако заслепявам някой - не ми пука. Ако прередя някой на опашката за хляб - отново не ми пука. Карайте си там с "модерните" фарове и си мислете че сте повече от другите. Аз си имам мой проблеми и отказвам да се занимавам с чуждите от сорта на това "че заслепявам някой" :)

Това, което различава човекът от което и да е животно е, че човекът може да се съобразява с останалите и да живее в социална среда.

Поздрав :)

 

Парчето няма нищо общо с темата - просто ми е любимо и се сетих за него като видях съпоставката между човек и животно :)

Link to comment
Share on other sites

Някои хора не са наясно и си мислят, че всичко е ОК. Но не е. Кой ти говори за стандарти - нещата са прости, на фар за халогенна крушка не се слага ксенон (справка Германия, Австрия). Още повече най-евтината китайка...

 

Нещата въобще не опират до пари... а до разум.

 

моля дай линк към стандарта упоменаващ тази "азбучна истина" или поне го цитирай. аз много обичам такива твърдения тип "здрав разум", щото едно време за здрав разум е минавало твърдението че земята е плоска.

фарът ми е с рефлектор и отсича даже прекалено рано. новата ксенонова крушка отговаря точно на стандарта за H7 и светлинния източник е точно на определеното разстояние от основата, следователно фокуса няма как да бъде изместен. Защо да не предпочета по-студен и енергоефективен светлинен източник? Защото давал повече светлина? и колко повече? Проверих - с 10% повече от някои халогенни крушки с повишени характеристики ( Осрам Найтбрейкър, Филипс Вижън Плюс, P.I.A.A. и т.н.). Всяка от тях има доста по-голям шанс да прегрее и деформира рефлектора от ксеноновата. Съответно да измести фокуса и да почне да заслепява.

Според изследванията на АДАК пък първите фабрични ксенонови системи са заслепявали по-често, поради несъвършенства в изработката на лупата и едва в последствие добавеното й нивелиране. Отделно светлината е била консентрирана в твърде малка точка и това е било силен дразнител за насрещните шофьори - малък но ярък източник. В последствие лупите пораснаха доста и получиха доста допълнителни системки за уравняване например.

та ако са такова зло защо въобще ще се произвеждат и продават афтермаркет китове? не са изобретени от китайците, просто те го правят най-евтино. OSRAM хич не е малък производител и е с доста добро реноме и ето тук са си казали някои неща от които смея да обърна внимание на следните точки:

According to the AAA Foundation’s report, Countermeasures for Reducing the Effects of Headlight Glare (2002), as many as 50 percent of all headlamps on the road, or 110 million vehicles, may be misaimed. Shock, vibration and wear and tear are the greatest contributors to headlamp misalignment.

.....

When headlamps are aimed properly, there is no difference in the amount of light that reaches the eyes of oncoming drivers whether the vehicle has halogen or HID light sources.

В Р България не съм открил нормативен документ забраняващ монтаж на ксенонови системи на рефлекторни фарове или поставящ условия за лупи или за измиване или други шитни.

В ЕС по въпроса има само препоръки, които определено нямат задължителен характер. Някои законодателства в страните наистина имат някакви забрани, но дори там ако изделието е придружено със съответните сертификати е допуснато до пазара.

Ама все пак може нещо да съм пропуснал. осветли ме.

 

Мдам - дано това да стане. Както е и по белия свят, btw...

Освен това имаш и алтернативни варианти. Като толкова много искаш да си с ксенонови фарове:

А. Купуваш си кола с фабрични ксенонови фарове.

Б. Купуваш си фарове, предназначени за работа с HID лампи.

точка А: защо да плащам за нещо 4рна цена, щото задължително въврви в компелт с ненужни ми неща? Да не говорим че дори като резервни части е по-ефтино да си го купиш "афтърмаркет" в повечето случаи.

точка Б: кои са тези фарове и кой стандарт твърди че са такива?

Link to comment
Share on other sites

точка А: защо да плащам за нещо 4рна цена, щото задължително въврви в компелт с ненужни ми неща? Да не говорим че дори като резервни части е по-ефтино да си го купиш "афтърмаркет" в повечето случаи.

точка Б: кои са тези фарове и кой стандарт твърди че са такива?

Фаровете предназначени за ксенонови крушки са със стандарт за цокъла D2R/D2S за рефлекторни и прожекторни фарове.

Link to comment
Share on other sites

Някакси смятам е нормално при рефлекторите за халогенна крушка да са изчислени за 55ватови халогенни крушки... не виждам особен смисъл в тезата, че ксенона щял да ги щади... Виж, ако си купиш 100 ватови халогени тогава разбирам за рефлектора. При нормално ползване без достъп на вода, мръсотия и т.н. рефлектора би трябвало да заминава единствено от старост. А и рефлектори се подновяват, има фирми занимаващи се с това.

 

Между евтина китайка и маркова крушка винаги бих предпочел марковата поради качеството - липса на отклонения в светлинния лъч, коректна цветова температура + две крушки ще светят еднакво.

 

За всеки заводски ксенон е абсолютно _задължително_ да има _автоматична_ нивелация на фаровете + пръскалки. Пръскалките според мен нямат особен ефект, но идеята уж е да се пръскат фаровете тъй като леда се задържа поради по-ниската консумация и съответно греене на ксенона. Може би има някаква тънка идея в тия изисквания...

Link to comment
Share on other sites

Някакси смятам е нормално при рефлекторите за халогенна крушка да са изчислени за 55ватови халогенни крушки... не виждам особен смисъл в тезата, че ксенона щял да ги щади... Виж, ако си купиш 100 ватови халогени тогава разбирам за рефлектора. При нормално ползване без достъп на вода, мръсотия и т.н. рефлектора би трябвало да заминава единствено от старост. А и рефлектори се подновяват, има фирми занимаващи се с това.

 

Между евтина китайка и маркова крушка винаги бих предпочел марковата поради качеството - липса на отклонения в светлинния лъч, коректна цветова температура + две крушки ще светят еднакво.

 

За всеки заводски ксенон е абсолютно _задължително_ да има _автоматична_ нивелация на фаровете + пръскалки. Пръскалките според мен нямат особен ефект, но идеята уж е да се пръскат фаровете тъй като леда се задържа поради по-ниската консумация и съответно греене на ксенона. Може би има някаква тънка идея в тия изисквания...

Аз моите рефлектори ги рециклирах и са като нови. Като стари бяха трагични, тъй като обемът въздух зад лупата е много малък и явно се развиват прекомерни температури, особено при постоянно каране на фарове. След като набих Х пари, за да ми станат като нови рефлекторите реших, че не искам да ги прегарям отново с 55В халоген и си закупих ксенонов комплект. Искам най-отговорно да заявя, че по качество 99% от т.нар. китайски боклуци са на едно ниво с всички комплекти на реномирани марки в диапазона до 300 лв.

За китайския ми комплект - крушките светят еднакво, палят, баластите не издават звуци, не вкарват паразитни шумове в радиото и не карат компютъра на колата да се шашка. Къде ще е светлинния сноп на фара с лупа зависи единствено и само от правилното регулиране на самия фар след подмяната на крушките. Всъщност какво е това отклонение на светлинния лъч при китайските комплекти, тъй като аз лично не виждам как може да се получи? Ако може да ми обясниш тук или на ЛС (по избор и ако ти се занимава).

 

Поздрави.

 

Преди - mg0461.th.jpg

 

След - mg0467.th.jpg

Link to comment
Share on other sites

Да кажем най-общо - качествен контрол. Конкретно и с пример от практиката не мога да ти кажа, но в следната крушка (D2R) има доста елементи, които може да не са както трябва. В момента не мога да си спомня къде точно четох за кофти крушките, може би в сайта на luximа или в някой форум.

 

philips_d2r_85126_800.jpg

 

Аз държах на по-истински крушки и поради тази причина си купих резервни от този сайт: http://www.philips-d2s.com/d2r-bulbs.html

 

2x D2R Philips 85126. Колко са оригинални Philips не мога да гарантирам, но когато преди 8-10 месеца китайските струваха около 60 лева броя тия определено си бяха оферта - по тогавашния курс, цена и доставка ми излязоха около 140лв двата броя. Доставката дойде от Литва.

Link to comment
Share on other sites

Ако задължат всички aftermarket електрожени да минат технотест ще съм супер доволен :)

Или поне тези, които не са сложени във фарове с лупи...

 

Абсолютно съгласен! Отдавна ми писна от малоумници с крушки от руския пазар и "ксенони" от този тип.

 

Аз на фар за халогенна крушка никога няма да си сложа ксенон. По-скоро ще си купя чистак нов фар отколкото да заслепявам останалите участници в движението. Особено пък тези, които имат обща (т.е. неотделена) секция за късите и дългите ...

 

И си абсолютно прав, разбира се. Ама то не е важно да се мисли, важно е да се тури нещо синьо там пък здраве да е. Вече нощно време ги познавам отдалече такива мъмреци. Отделно колко са центровани и регулирани светлините... Ръгнал скапаните боклуци в плафоните и юруш.

 

-----------------------

 

Не знам кой се връзва на тия лъжи, че може да си сложи ксенон за 100-200 лева, но знам че такъв филм няма. Боклуците, които слагат за подобни суми са опасни за движението и пречат на шофьорите. Да не говорим и до какви големи бели могат да доведат, когато заслепеният е с разни диоптри и т.н.

 

В Стефанов върви една промоцийка на инсталация на "ксенони" за около 300 и малко нагоре лева. Също и на парктроници. След като снаха му ми казва тоя боклук да не го слагам (понеже баща ми реши, че е едва ли не е много изгодно и взе да обмисля да качи на Зафирата) и в прав текст му обяснява че е пълен фалш след като и аз му го казах - сами си правете изводите. Откровено си го каза, че това повече вади очите на отсрещните отколкото да свети като хората. На повечето хора това им е ясно. Селяндуринът обаче обикновено не му пука.

 

Качествените ксенони са на двойна и по-висока цена. И в крайна сметка нека не забравяме, че не са задължителни. Отделно в повечето случаи с боклучави ксенони оригиналните светлини на колата са по-добри и светят по-качествено. Селяндуринът обаче гледа синьо да е, рийш ли....

 

---------------------------

 

Напълно съм съгласен с това, че който иска да си слага ксенон е редно да го направи правилно, с правилните части и крушки. Едно на ръка за да му е удобно на самия него и второ и по-важно - за да е безопасно за всички. Относно поредните бисери на обичайния заподозрян - като изключим че принципно коментара от морална гледна точка е излишен - винаги има някой по- по-. Наверемето понеже карах доста нощем в Голфа си имах два халогена Хела обърнати назад специално за такива селски тарикати. Поизчакам го, потърпя го, па го пусна наблизо и като го снимам дава заето. Защото български селяндур друго лечение няма, поне на онова ниво. Сега са доста повече възпитаните шофьори по пътя, но пък разбира се зависи и къде си....

Link to comment
Share on other sites

@Raptor - няма да се хабя да обяснявам, тъй като знам, че няма да приемеш друго мнение, но мога да ти гарантирам, че китойските боклуци вадят няколко пъти по-силна светлина от коя да е 55-ватова халогенна крушка, а опасни за движението са неправилно регулираните фарове, а не китайските или марковите комплекти. Еднакво успешно се заслепява с едните и с другите. Заслепяването не се поражда от крушката - физика...

Link to comment
Share on other sites

моля дай линк към стандарта упоменаващ тази "азбучна истина" или поне го цитирай.
В Р България не съм открил нормативен документ забраняващ монтаж на ксенонови системи на рефлекторни фарове или поставящ условия за лупи или за измиване или други шитни.

В ЕС по въпроса има само препоръки, които определено нямат задължителен характер. Някои законодателства в страните наистина имат някакви забрани, но дори там ако изделието е придружено със съответните сертификати е допуснато до пазара.

Ама все пак може нещо да съм пропуснал. осветли ме.

 

Тук е интересната част. Според регламента на Комитета по сухоземен транспорт на Икономическата комисия за Европа на ООН (UNECE), на който България е член, е задължително HID лампите да са монтирани във фарове снабдени със системи за автоматично нивелиране и измиване. Единствената подробност е, че в България все още не са се усетили да глобяват, за разлика от всички останали страни.

 

http://www.unece.org/trans/main/wp29/wp29regs/r048r5e.pdf

 

Министерство на транспорта - Великобритания

http://www.dft.gov.uk/pgr/roadsafety/drs/hidheadlamps

Обърни внимание, че никъде не се споменава местното законодателство, а цялото тълкувание се базира на европейските изисквания, които са напълно валидни и в България!

 

Сега, след като знаеш, че е забранено, ще си махнеш ли електрожените?

 

Edit: Неслучайно никой от сериозните производители няма от измислените H4 ксенонови крушки...

Link to comment
Share on other sites

Сигурно питам щото хал-хабер си нямам ама... не ви ли е достатъчна светлината на обикновения тип крушки примерно заменени с там +50, nightbraker и прочие? Скоро карах на един познат колата (която е Вектра Б или там както се води 1992г) с някакви такива крушки... ами честно казано напълно достатъчно си светят. То и аз се канех за смяна ама все други занимавки има.

 

Та тоя пуст ксенон има ли аджеба някаква хава в слагането му в обикновен фар вместо просто да си купи човек крушка подходяща?

 

___________________

 

А относно законодателството - стига да са ратифицирани от Р.България тези договори, то те имат пълна юридическа сила и дори предимство пред местни норми ;)

Link to comment
Share on other sites

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.

×
×
  • Create New...