Jump to content
BulForum.com

С какви джанти карате ? Лети или Железни.


katalunec89

Recommended Posts

С железни ,оти нема пари за други

Кораба го карам с 13-ки даже, ама са оригинални, рено си пише на тях отвътре :laughing: , за сега доста дупки поеха , надали алумин където съм влизал ще издържи щом стомата строших в тези чукари и планините.

 

Иначе бат Видене, смени гумите и ще се родиш, от тях е този шум на природни бедствия :rolleyes:

Link to comment
Share on other sites

  • Replies 57
  • Created
  • Last Reply

Ако се абстрахираме от финансите алуминиевите джанти превъзхождат ламаринените по всички параметри. По-здрави, по-леки, по-красиви и т.н. На въпроса какво става по нашите дупки... ами и двата вида се "чупят". Имал съм премеждия и с железни и с алуминиеви джанти. Разликата е че желязната с леко прискърбие я изхвърляш и от първият гумаджия си купуваш друга за 15-20 лв., а за алуминиевата те боли и евентуално я изправяш или заваряваш и боядисваш за много пари. Ако не си късметлия и модела е рядък може да останеш с 3 безполезни алуминиеви джанти...

 

Иначе аз на мондеото ми (1.8, 16V, 94') съм с алуминки 14" (от форд сиера, много здрави) за лятото и с ламаринки 14" (дойдоха ми с колата) и тасове за зимата.

 

Кугара си го купих с оригиналните алуминки 16". 3250.jpg

За да заформя втори комплект гуми за зимата купих алуминки OZ 16" (уж за летни) и не издържах и сложих на тях зимните гуми. Както каза един приятел - "Ти като циганите, с новите обувки в калта :D". Ама как да издържа и да ги гледам в кашон цяла зима....

9116.JPG 2458.jpg

Link to comment
Share on other sites

  • 1 month later...

@Pazu чакам да обясниш как джантата спомага охлаждането на диска чрез материала от който е изработена - внимавай какви ще ги плещиш.

За намаляне температурата според отворите по джантата, освен разни архаични тенекета, то това няма чак такова значение сравнено с добрия въздуховод комбиниран с канал към ротора ;)

 

Още повече за шосейни автомобили под 300 к.с. (че даже и повече) да говорим за аеродинамичен ефект на дизайна на джантата е леко несериозно.

Link to comment
Share on other sites

Ами, даже ги правят състезателните вече от въглеродни нишки. А въпроса за аеродинамиката е как въздушния поток от въдуховодите ще напусне калника - как да се отведе при висока скорост в страни през джантата или пад пода на колата без завихряния. За това в F1 използват ония смешни капаци, защото никой дизайн не е така ефективен като тях.

Link to comment
Share on other sites

Ами, даже ги правят състезателните вече от въглеродни нишки. А въпроса за аеродинамиката е как въздушния поток от въдуховодите ще напусне калника - как да се отведе при висока скорост в страни през джантата или пад пода на колата без завихряния. За това в F1 използват ония смешни капаци, защото никой дизайн не е така ефективен като тях.

 

От догодина капаците май няма да ги има, НО не съм сигурен :)

Link to comment
Share on other sites

Ами главината като загрее, ти ли отиваш да духаш да изтине ?!? Ся ми кажете че главината не загравя и от утре по-добре приготвяйте по 10 левчета и набегом за карти в градската библиотека :lol:

 

 

Поразровете се двамата малко и не се излагайте. Ще ме карате да търся схеми, формули и графики които съм ги чел преди доста време в руските тунинг сайтове :).

 

ПП.Въздуха прониква навсякъде.Въдуховодите само насочват по-голямата част от въздушната струя на къде да ходи...

 

Като сте толкова печени я ми обяснете, така наречените "хриле" на спортните брони и прагове за къв чеп взимат въздуха отпред/отстрани и го изкарват отзад ? :)

Link to comment
Share on other sites

Душевни перничанино... чети си руските тунинг майстори. Главината в какъв аспект спомага коефициента на триене на диска и накладката... ти само знаеш - при положение, че разликата в температурата на главината и на ефективно ползваната част от диска може да е съществена...само ти и те знаят.

 

______________________

 

Термина "хриле" - който сигурно е патент на БМВ форума, защото там мразят общоприетите "крило" и "анти-крило", вероятно визира това >

htup_0803_01_z+spoon_sport_honda_s2000_demo_car+front_custom_widebody_front_view.jpg

интегрираният преден нож на бронята)

или

Nissan_GT-R_GT500-1.jpg

страничните анти-крила оптимизиращи страничния въдухопоток.

 

През предната част на автомобила отвори има само за достиг въздух до двигателното отделение (охлаждане), двигателя (горивен процес) и спирачните апарати. Всички други елементи целят или оптимизация на въздушния поток обгръщащ колата или този под нея - граунд ефект, минимизация на т.н. ефект lift при високи скорости и прочие.

 

С тия голи фрази "чел съм еди-си-къде" не минаваш. Напълно е възможно да имаш право ама дай да видим аджеба от къде идват тия иновации, защото на нас (мен) са ни неизвестни.

Link to comment
Share on other sites

...

Непросветени по рождение ... само дисковете/барабаните (да, да ... знам че вече е модерно и на 4те колела да имаш дискове) и накладките ли имат нужда от охлаждане ? По твоята логика , що всички не вземем да си демонтираме радиаторите на моторите :lol:

 

Отбягваш ми въпроса. И все пак се замисли защо още от древни времена джантата е била със спици а не е било цяло, масивно колело като на каруца, и защо най-простата метална джанта има отвори по нея :). И не .. не е само "аеродинамиката" .

 

----------------

 

Относно отговора ти . Не е баш така. Въздуха като физичен и химичен елемент има плътност и съответно оказва съпротивление. Това съпротивление се избягва именно със тези хриле , анти-крила и т.н (както искаш го наричай). Целта е въздуха един вид да минава "през" колата. За това и тез "съоръжения" имат малко по-издадени форми , които отиват право към отворите, като целта е да засмучат въздуха обграждащ автомобила и да го изнесат отзад .

 

Давам ти най-прост опит върху който да помислиш . Всеми парче картон пусни го от няколко метра. Проследи движенията му настрани и засечи по възможност времето за което пада. След като го направиш , същото парче картон го надупчи на няколко места и отново го пусни. Пак засечи времето и обърни внимание на изчезналите "полюшквания" в страни по време на падането :).

Link to comment
Share on other sites

Щото е по-лека :) ти недей мисли ами чети. Има си еднокомпонентни, масивни джанти без отвори ;)

 

__________________

 

НЯМА сериозен автомобил с барабани от поне 35 години насам - т.е. 1975г та... сигурно съм мнооого непросветен.

Link to comment
Share on other sites

Щото е по-лека :) ти недей мисли ами чети. Има си еднокомпонентни, масивни джанти без отвори ;)

 

__________________

 

НЯМА сериозен автомобил с барабани от поне 35 години насам - т.е. 1975г та... сигурно съм мнооого непросветен.

Дам непросветен си щото явно за теб сериозен автомобил е само "спортният" автомобил. Което отново не е точно така. :)

Link to comment
Share on other sites

А имат ли нужда другите - освен ако ги кара говедо - от лети джанти? Не. Имат ли нужда от рязани дискове - не. От вентилирани/разпробити - не. Имат ли нужда от въздуховоди към спирачните апарати - не.

 

Толкоз. Още горе с @Overdrive поста се приключи ама ти не, та не.

 

________________________

 

Под говедо разбирам, човек на 47 години, който се има за голЕм шофЕр и си размаза колата на един завой на шипченския. После се установи, че въпросния не му било известно, че спирачните апарати можели да прегряват. И така си карал от години. Същия твърдеше, че най-големия майсторлък е спускането на свободна.

 

________________________

 

Забравил съм най-важното да ти напиша. Ако е еднокомпонентна и плътна джантата това означава, че ще расейва още по-добре топлината от главината.

Link to comment
Share on other sites

Да, разбира се. Всичките булфорумни маняци (по Бургаски) са най-разбиращи, можещи, безгрешни, богоравни и т.н. . Все най-най пък другите никви не са. Българска му работа :).

 

Хост имам чувството че си чел тук нещо, там нещо и ся се правиш на интересен като прилагаш някакви случайно придобити и без да искаш - знания :). Най-якото е че се палиш, щото се имаш за много разбиращ. Да не си близнаци ? :)

Link to comment
Share on other sites

Ха, ха, ха... мислиш си, че ти се паля? О, далеч не си толкова важен :D просто ти отговарям на провокациите за да не заблуждаваш другите четящи... иначе хубаво сменяш пак темата със това къде си в момента и каква зодия съм. Не, Курва съм - Дева.

 

Как променя това факта, че нищо по същество не казваш?

 

___________________

 

И понеже съм чел само от тук, от там - кажи ми знаеш ли кой материал има по-добри топлообменни качества - алуминий или титан, или магнезий? Защото разни "чели от тук, от там" правят джанти от тези материали на най-високо възможно ниво. За въглеродните нишки също подмина... какво да се прави.

Link to comment
Share on other sites

Аз говоря доста по същество. Елементарна книга по автотехника да прочетеш, ще разбереш че има много истина в думите ми. Ама чукча писател, нет читател и това неслучайно те прави дърдорко :)

Link to comment
Share on other sites

От утре всички да купуват по един буркан силиконова паста и да мажат джантите отвътре, за по-добро отвеждане на топлината от главината laughing.gif

 

Не казвам, че това не е така, но кажи ми на твоят голф (1,6 карбуратор ли беше или 1,8?) как точно би му помогнало това?

Колко често си загряваш спирачките до червено, че да мислиш за охлаждане и с какви дискове/накладки/апарати си?

Щото на нормалните накладки едно-две яки спирания от 200 до нула им трябва и край, същото е и с нормалните дискове, които се кривят и пукат.

Идеята на охлаждането е да удължава живота на спирачките, но за да има голям ефект ти трябват и някакви състезателни спирачки, не стандартните невентилирани дискове и барабанчета. Стандартния диск като не е вентилиран/нарязан/надупчен колкото искаш го духай, няма да истине.

Link to comment
Share on other sites

Не казвам, че това не е така, но кажи ми на твоят голф (1,6 карбуратор ли беше или 1,8?) как точно би му помогнало това?

...

Щото на нормалните накладки едно-две яки спирания от 200 до нула им трябва и край,

 

Ти пък...как можа да го кажеш това нещо за голфа, още повече за голфа на Пазу??? Бива ли така да го подценяваш с тия 200 км/ч, при положение че само екстрите му дето е сложил (пръскалки, лампички, ленти, надписи GTi, накрайници и др.) са добавили още поне 220 км. :lol:

 

Майтапът настрана - с 'нормални дискове & накладки & спирачна течност' + екстремно каране, работата хич не е лесна. На писта с Пасата не съм имал кой знае какви проблеми, макар че също съм загрявал доста джантите и съм отлепвал парчета гума. С форда обаче още първия път след десетина обиколки когато спрях - такива пушилки се вдигаха от спирачните апарати, че около гумите все едно военна димка бях пуснал. Вярно, че дисковете ми (въпреки, че са вентилирани) бяха току що шлайфани, а всичките накладки бяха току що сменени (спирачната течност също) и всичко се напасваше, обаче и спирачната течност си беше най-нормална ("Шел"), а не с повишена точка на кипене. ;)

 

Хубаво e, че по нормалните пътища не ми се налага да карам така и OEM компонентите си вършат работата, за която са направени.

За писта обаче нямаш ли добри спирачки...работата я пиши бегàла. По този начин не може да оползотвориш максимума от колата и карането ти, преди всеки завой се замисляш как ще спреш...налага се да не ускоряваш на 100%, започваш да спираш по-рано и всичко отива на кино. :sick

Link to comment
Share on other sites

Не, бе. Вижте го хубавеца как се пъне >

Относно отговора ти . Не е баш така. Въздуха като физичен и химичен елемент има плътност и съответно оказва съпротивление. Това съпротивление се избягва именно със тези хриле , анти-крила и т.н (както искаш го наричай). Целта е въздуха един вид да минава "през" колата. За това и тез "съоръжения" имат малко по-издадени форми , които отиват право към отворите, като целта е да засмучат въздуха обграждащ автомобила и да го изнесат отзад .

 

Давам ти най-прост опит върху който да помислиш . Всеми парче картон пусни го от няколко метра. Проследи движенията му настрани и засечи по възможност времето за което пада. След като го направиш , същото парче картон го надупчи на няколко места и отново го пусни. Пак засечи времето и обърни внимание на изчезналите "полюшквания" в страни по време на падането

 

Ей, знаеш ли какво! МАХНИ СИ ПРЕДНОТО И ЗАДНОТО СТЪКЛО! Толкова си заблуден и елементарен, че предизвикваш само усмивки момче.

 

НЯМА, за последно ни казвам НЯМА въздушен поток "през колата". Има само под, около, и над. Ама аз съм "роден незнаещ" или заблуден или там каквото още ти роди ума. Пробивай цялата броня на Голфа с бормашина, ще си уникат - по Томи Стораров.

 

Как не ти омръзна да ги твориш такива идея няма никой тук - сигурен съм.

 

За оптимални въздуховоди може да се разгледа Porsche 911 Turbo с интегрирани такива в калниците (към задните спирачни апарати) и конвенционалните отпред - давам го като пример защото от доста време ги имат, не просто като декорация (някои версии на Мустанг), а чисто функционално.

 

__________________

 

А като стана въпрос за естетика, честно ви го казвам - не знам защо при нашия стандарт на живот толкова се отдава значение на джанти, музики и прочие по колата.

 

Аз примерно си взимам чистачки, накладки, дискове, филтри и прочие консумативи дето наистина ме радват. Даже ако колата беше дошла със стоманени пак нямаше да ги сменя - при стандарта ми не си струва.

Разбирам да не карам 10+ годишна кола и да ме е еня за джантите ама аз съм полумизерник каращ що годе запазен автомобил. И зимата пък. С един приятел скоро говорихме. Живее в Холандия, ходи до Швеция малко да разгледа. Разправя "човек, там всички са с зимни гуми и стоманени джанти, освен ако не е някаква вече много скъпа кола". Еми да, нормално. Вместо да си купят китайски джанти си купуват стоманени за зимата и гуми.

 

Ама и те са родени глупави.

 

__________________

Хм, и да добавя - един ми обясни как съм, цитирам "тъпанар" защото съм си купил масло 10w60 вместо спойлер (че било много скъпо, пък имах оферта за оригинален)... акъл море, глава паве.

 

__________________

Наистина обещавам повече да не му отговарям по каквито и да е поводи. Ефекта е 0.

Link to comment
Share on other sites

Да, разбира се. Всичките булфорумни маняци (по Бургаски)

 

Честно, кажи ми толкова ли е зле?

Всички носят ли Adidas.. :laughing:

 

По темата:

Летните гуми са ми на лети джанти,

зимният комплект ми е на метални..

Съхранявам ги като преди прибирането ги измивам и подсушавам старателно, махам всички камъчета и преглеждам гумите. Надписвам си от къде съм ги свалил(при качването да ги завъртя) и ги прибирам в големи черни чували. Слагам ги в легнало положение, в помещение което е прохладно.

Надявам се така да си запазя зимните гуми поне за 3-4 сезона. B)

Link to comment
Share on other sites

Съхранявам ги като преди прибирането ги измивам и подсушавам старателно, махам всички камъчета и преглеждам гумите. Надписвам си от къде съм ги свалил(при качването да ги завъртя) и ги прибирам в големи черни чували. Слагам ги в легнало положение, в помещение което е прохладно.

Надявам се така да си запазя зимните гуми поне за 3-4 сезона. B)

 

Ако и за жените си се грижехме така както ти за твойте гуми (като изключим прибирането в черни чували) направо нямаше да има за кво да мрънкат :laughing:

Link to comment
Share on other sites

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.

×
×
  • Create New...