Jump to content
BulForum.com

Системи за сигурност


Overdrive

Recommended Posts

Пак ме цитираш тенденциозно. Но иначе можеш да си вземеш едно 15 годишно Ренде и едно 20 годишно турбоПежо със задно, за да имаш и тракдей кола. :)

 

Нищо тенденциозно няма. Просто за мен ти си СЕРИОЗНА ОПАСНОСТ на пътя, бог да те пази. Особено миналия ден лъсна точно като търговец на оръжие на мирна демонстрация, дори не се усещаш да му се не види. Кара с 200+ по българска магистрала с 10+ годишна "изправна" барака и обяснява, че е разумно и безопасно, дори си мисли че е контролирано и изведнъж след тая изцепка обявява за престъпление неслагането на колани на задна седалка. Просто ме изуми, честно.

 

Обясни ми че явно не знам ?!

 

Нищо няма да ти обяснявам - има Гугъл за тези, които имат нужда да се образоват преди да говорят небивалици.

Link to comment
Share on other sites

  • Replies 147
  • Created
  • Last Reply

Сега станах и необразован и говорещ небивалици, който не знае как се търси в гугъл ;)

Според мен ти не си наясно с ABS и има ли почва у нас.

 

Не мога да разбера, кое е грешно което казвам... А ти явно знаеш , та реших да питам...

Link to comment
Share on other sites

Рапторе, забрави... Няма как да ти обясня, че човек може да си кара спокойно с 200 и да си бърка в носа, като реагира адекватно на пътната обстановка. Приеми го като факт.

Link to comment
Share on other sites

Сега станах и необразован и говорещ небивалици, който не знае как се търси в гугъл ;)

Според мен ти не си наясно с ABS и има ли почва у нас.

 

Във връзка с тъпотията, която написа по-горе и упорито не осъзнаваш ще ти кажа, че ако ти изскочат цигани, крадящи шахта на пътя посред нощ, автомобилът с ABS ще ти помогне единствено да ги влачиш 20-30 метра повече заедно с шахтата, след като ги насметеш. Ако и сега не си разбрал - остани си със здраве.

Link to comment
Share on other sites

Дали ти не пишеш глупости?Помисли си?

_______________________

 

Ама точно както си го дал - ти зад волана (не про шофьор), студен асфалт (вечер), стресова ситуация без време за обоснована сложна реакция.

 

_______________________

 

Айде вече като сме си помислили, защо не вземеш да се аргументираш как ABS спирачния път който ще ти е в рамките на 45 метра (средно) при 100-0 + възможността да управляваш реално автомобила за да избегнеш сблъсъка ще ти помогне "ЕДИНСТВЕНО ДА ГИ ВЛАЧИШ 20-30 МЕТРА ПОВЕЧЕ ЗАЕДНО СЪС ШАХТАТА"?

И сега може и да ни обясниш на всички как ще успееш да не си оставиш 2-3 мм от гумите по асфалта като скочиш върху спирачките в описаната ситуация и как ще успееш да съобразиш да отпуснеш педала на спирачката за да навиеш волана и от това да има смисъл?

 

Чакаме...

Link to comment
Share on other sites

Аз предлагам в България със закон да забранят всички системи за сигурност при колите. Защото тук в първия ден като ти дадат книжка си от Шумахер нагоре ;)

Link to comment
Share on other sites

Обърка се ;) Тук Шумахер не може да вземе книжка.Той е п*тьо който кара коли с ABS, ESP, AirBag и прочие...тука такива само се возят на градския транспорт и ходят пеша ;) или влачат шахти.

 

______________________

 

Бънди, недей слага допълнителни фактори, които ги нямаш в задачката.

 

_____________________

 

Шшшшшшт - не е интересно така! Въпросът е как по-точно именно ABS-а на автомобила ти в този момент ще ти помогне! :laughing:

 

post-12-1234436880.gif

Нещо ще кажеш или?

Link to comment
Share on other sites

Всички скачате на спирачките! Не е ли по просто да го заобиколиш мангала?

 

Шшшшшшт - не е интересно така! Въпросът е как по-точно именно ABS-а на автомобила ти в този момент ще ти помогне! :laughing:

 

post-12-1234436880.gif

Link to comment
Share on other sites

Например ще запазят управлението на автомобила. Т.е. хем спираш, хем заобикаляш. За предпочитане отляво, за да може все пак спътника да отвори вратата

Link to comment
Share on other sites

host, трябва да съм уникално тъпо копеле да натисна спирачка, ако ще заобикалям! Кой ти е дал книжка на теб? Ти в завой със спирачка ли влизаш :tongue

Link to comment
Share on other sites

Ти къде беше казал, че говориш за заобикаляне?А?Говорехме за спиране.Спиране с маневра могат да напрвят не всички - аз мога, правил съм и то не по желание - , ABS-a дава на всички възможност за това.На теб ако ти пречи, не знам.

А на теб кой ти е казал да говориш на изуст?

 

________________________________

 

btw споделям мнението на Бънди, но не на 100%.С кола без ABS е по-добре малко по-отрано да натиснеш спирачката - да й хванеш баланса - и после чак като усетиш, че си минал върха на завоя да почнеш да повишаваш нивото на подаване на газ (за кола със задно говоря).Т.е. точно онова правило "докато не спреш да позлваш спирачката и да нямаш нужда от нея, не бараш газта" не помня вече кой пилот от F1 го беше казал.Всяка корекция с газ и спирачка говори за неефективност.

Link to comment
Share on other sites

Ти къде беше казал, че говориш за заобикаляне?А?Говорехме за спиране.Спиране с маневра могат да напрвят не всички - аз мога, правил съм и то не по желание - , ABS-a дава на всички възможност за това.На теб ако ти пречи, не знам.

А на теб кой ти е казал да говориш на изуст?

 

Именно за спиране говорим, сега ако се позамислиш малко поне препятствието ще го видиш на има няма 30-на метра от тебе в тоя момент. Обясни ти как реагираш в този момент, че оттам явно требе да се почне. Обясни ми сега с твоите 1-2 години стаж как се реагира в такива ситуации, колко много подобни си имал и прочее.

 

Аз влизам. Не съм уникално тъпо копеле, но в завой се спира много добре, когато колата е с АБС.

 

Не смесвай нещата - друго коментираме в момента

Link to comment
Share on other sites

Ти виждаш изкочил зад храст мангал към шахта на пътя от 30 метра(преди да е изкочил имам предвид)?

 

ТИ СИ ИСТИНА И ПЪТЯ, И АВТ. ГАЗ по 90 стотинки!

 

________________________

 

30 метра при каква скорост ще речеш ли?Щото 30 метра при 50 км/ч (13 метра в сек) не са страшни (при предвидима реакция или пасивност на обекта - вярвай си), 15-на метра обаче при 50 км/ч мен ме навеждат на спирачка с маневра, теб не знам.При 80 км/ч (22м/с) 30 метра...сам се сещаш.Да не говоря при 160 км/ч (44м/с) за какво иде реч.

 

Когато не очакваш ситуацията реакцията ти (времето за нея) е над 1 сек (доказано е).

 

________________________

 

Сега искаш ли да продължим за МЕН да говорим (което явно ти е най-силния аргумент вече) или искаш нещо да кажеш относно твърденията си горе?

 

И понеже сигурно ще продължиш с ироничните си забележки към мен от както имам книжка (взех на 18г.) до сега имам две избегнати тежки катастрофи.Едната на бул. Македония - сняг, без ABS - чрез реакция и благодарение на много ниската скорост - макс. 35 км/ч.Засякоха ме, минах през насрещносто без да ударя идващия и спрях.Другия ми случай е на Пловдив - Първомай.Засече ме патрулка - от банкета от моят страна на платносто - прекоси пред мен пътя за да преследва в насрещното автомобил.При скорост от над 150 км/ч и при положение, че патрулката си пусна бурканите и сигнализацията едва при рязкото тръгване мисля, че само ABS-a ме размина да му отнеса задната врата и да се помелим и двамата.

Link to comment
Share on other sites

Недей върти и сучи, а кажи какво правиш като ти излезе препятствие на пътя - НЕ като скочи и се хвърли пред тебе (малоумно сравнение), а просто си седи там в тъмното, ти си караш на къси примерно със 100 км/ч, Ако не го видиш в зоната от ПОНЕ 20 метра или не ти работят фаровете или си сляпа мисирка.

 

За теб ще говорим в случая разбира се, защото ти си този, който дава наставленията, не защото си интересен или синеок (примерно). За Кунка Бугутева ли да говорим? Да видим откъде идват тези твои разсъждения, като оставим настрана дългогодишния ти стаж.

Link to comment
Share on other sites

Всички ти видяха доводите вече, няма смисъл да се говори с теб.Ти си този който върти и суче.Няма смисъл дори да цитирам колко пъти ти беше упоменато за какво се говори...

Ти си прав.

Link to comment
Share on other sites

Лично аз, ако видя дете на пътя, към което съм се устремил ( надявам се да нямам подобни изживявания ) натискам до край спирачката и въртя волана на някъде с цел да избегна обекта.

А не гледам как приближавам централно към него с подскачащ педал...

Е те това му е хубавото на ABS-а , че не се губи управление.

 

Не виждам за какво толкова сложно има.

 

За спиране в завой , ако имаш екстрите за които спорим тук , не виждам какъв е проблема. Но нямаш ли , вече имаш и проблем...

Link to comment
Share on other sites

За какво съм прав? Ти още не знаеш какво ще кажа! Защо не кажеш простичко с 2-3 думи как ще реагираш бе момче? Срам ли те е, какво?

Link to comment
Share on other sites

Аз съм ти казал при различните скорости аз какво правя...защо не четеш?

 

______________________

 

За другите само ще отбележа, при човек на пътя който го застигате с опасност за удар реакцията много рядко е пасивна.Доста често има мръдване в ляво или дясно на платното.Т.е. "спокойните" заобикаляния не винаги са възможни, те стават само при статични или относително статични обекти (зясякъл автомобил, който обаче е СПРЯЛ в платното ви засичайки ви, отворена шахта (която се вижда) и т.н.).

Link to comment
Share on other sites

Айде сега малко за traction control да поспорим или за stability control?

 

Чакай сега - тук се каза в началото, че ако на средата на пътя ти изникне препятствие (без някой/нещо да се хвърля пред/върху колата) и подскочиш на спирачката ABS-ът примерно ще те закове на място. Или аз нещо съм недоразбрал това изказване?

 

От 1994-та насам (припомнете си къде сте били тогава) съм бил зад волана на доста автомобили, като почнем от Лада. В началото нямаше никакви системи дори и да ни се е искало да ги има. След това се появиха първите подобрения, дойдоха коли с хидравлика, с ABS, с въздушни възглавници и прочее. Преди това разчитахме предимно на очите, ръцете и краката си. Сега сребристото ти БМВ кабрио например в по-нов вариант скоро може и на автопилот да върви.

 

host, преди около 10-на години се прибирам от Първенец през нощта с ГОЛФ 2. Точно пред борсата на ПРАВ СУХ път си карам спокойно без да бързам. Отсреща се появява автомобил и си кара срещу мен в платното. На пръв поглед напълно нормално. На около 30 метра от мен обаче жигулката рязко сменя посоката и ми влиза в платното челно срещу мен (пиян, луд, заспал - така и не разбрах, избяга). Според теб редно ли е в такъв момент да посягам към педала на спирачката? Предварително ще кажа, че се измъкнах невредим от тази "ситуация" без щети по автомобила, с припаднала жена вътре. Разбира се самото място е късметлийско в този момент.

Link to comment
Share on other sites

Тук си прав, всеки освен състезателите има истинкт в такава ситуация да скочи на спирачката, но не говорим (или поне аз не говоря) само за екстремни ситуации, а и за планирано спиране - независимо дали караш в някой от свободните дни в Калояново или си се засилил повече на завоите над Бачково.

 

Ей това се опитвам да го кажа от много време - че новите коли със всичките им системи убиват усещането от пътя и след като не усеща нищо и знае, че има DSC, ESP или каквото е там си влиза бай ти ганя със 160 в завоя, обаче вместо да завие върви направо и дотук беше новата кола...

Затова колкото повече коне и системи има, толкова по-опасна е колата. За българина само москвич 12ка и лада 5ца :lol:

 

Ама нещо май за различни неща говорим.

 

1) Моята идея НЕ е как се кара на ПИСТА. Аз говоря само и изцяло за града. Говоря за НОРМАЛНА градска кола, не за състезателна такава. Ако щеш и M3-ка да е. Тя е "НАПОМПАНА" кола, но не е състезателна или поне в моите разбирания НЕ е. Та когато някой пияница реши да пресече, както ми се случи пред централна гара. В средата на кръстовището вечерта спрях почти до 0 км в час. Бяха двама и се мислиха за безсмъртни докато кандилкайки се пресичаха. Те не мислят. Аз трябва да ги пазя. Ем намалям, намалям, ама ония не се трогват. Кажи ми ако беше зимно време и си решил да караш със 65. Еми не става. Отнасяш го отма. Щото като видиш човешко създание пред теб, първата ти реакция е как да спреш преди него, за да не го убиеш, нали така? А в града няма идеални условия и такива случки не стават само лятото. Те за това хора по-умни от нас са ги наблъскали колите с такива работи.

 

2) Тракшъна прави един пилот от Ф1 по-бърз във времето за 1 тур....какво остава за нас.

 

3) Ако вече си имаш една кола, която ти е само за фън - тогава с-ми не ти трябват.

 

Мисля, че съм ясен, повече разяснения не са нужни.

 

Айде сега малко за traction control да поспорим или за stability control?

 

Какво за него да спорим. ТК + лаунч контрол държаха 900+ коня болид с маса от 605 кила на 10 000 ~ 12 000 оборота и го изстрелваха като куршум без преплъзване на задните колела.

 

Сега ума ми не го побира БЕЗ тия с-ми как потеглят пак от тия средни обороти. Като спринта до 100 км е мааалко по-бавен.

Link to comment
Share on other sites

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.

×
×
  • Create New...