Jump to content
BulForum.com

Системи за сигурност


Overdrive

Recommended Posts

Той Дриймър не питаше за тракшъна, ама карай... ;)

 

Тогава да обясня как е при мен.

Моето ESP(не му викат ESP просто) е съвкупност от DSC и DTC (dynamic stability control & dynamic traction control)

 

Може да се раздели на три етапа:

 

1) Всичко е включено - не можеш да тръгнеш с въртеж на гуми, но можеш да тръгнеш достатъчно бързо и безопасно. Можеш леко да поднесеш колата (да кажем лек дрифт) при екстремна ситуация, но всичко е в рамките на безопасното.

 

2) изключен тракшън контрол - можеш да въртиш гуми и да дрифтиш. Поднасянето обаче става в рамките на разумното. Общо взето следи колата да не направи пълен кръг или нещо по-опасно. Но пък системата ти дава шанс сам да си оправяш белите.

 

3) всичко изключено - можеш да правиш каквото си поискаш и както си поискаш - стига законите на физиката и уменията ти да го позволяват :laughing:

Link to comment
Share on other sites

  • Replies 147
  • Created
  • Last Reply
Тогава да обясня как е при мен.

Моето ESP(не му викат ESP просто) е съвкупност от DSC и DTC (dynamic stability control & dynamic traction control)

 

Може да се раздели на три етапа:

 

1) Всичко е включено - не можеш да тръгнеш с въртеж на гуми, но можеш да тръгнеш достатъчно бързо и безопасно. Можеш леко да поднесеш колата (да кажем лек дрифт) при екстремна ситуация, но всичко е в рамките на безопасното.

 

2) изключен тракшън контрол - можеш да въртиш гуми и да дрифтиш. Поднасянето обаче става в рамките на разумното. Общо взето следи колата да не направи пълен кръг или нещо по-опасно. Но пък системата ти дава шанс сам да си оправяш белите.

 

3) всичко изключено - можеш да правиш каквото си поискаш и както си поискаш - стига законите на физиката и уменията ти да го позволяват :laughing:

Може ли да се изкючи напълно DSC-то, защото на доста коли дори като го изкючиш от копчето при по-силно поднасяне пак се намесва ?

Link to comment
Share on other sites

Зимата най-добре се усеща колко е полезен тракшън контролът. Без него сумати неопитни шофьори постоянно ще са по бордюрите.

 

/Сега не ми се нахвърляите за това което съм казал. Нямам претенции да съм опитен шофьор/

 

То за зимата е най-добре 4x4 освен останалите системи...

Link to comment
Share on other sites

Може ли да се изкючи напълно DSC-то, защото на доста коли дори като го изкючиш от копчето при по-силно поднасяне пак се намесва ?

 

 

Според лични наблюдения се изключва напълно, защото на изключено са доста повратливи на калояново, или на сняг.

Link to comment
Share on other sites

  • 1 month later...

Четох темата ,смях се ,после още четох и така забавно ми беше. Аз имам ABS на мойта кола ,за добро или за лошо и официално заявявам че съм готов на полеви тест с някой от професионалистите дето спират по бързо без ABS. Тест в който не говорим за малко дете което ти изкача на улицата 20 м пред теб и от теб се очаква за хилядни части от секундата да се пребориш с вътрешната първична реакция която е да се хвърлиш на спирачките , и да почнеш да си помпиш на предела на преплъзване спирачката. Тука говорим за нещо много по лесно. Нареждаме се ,ускоряваме до 70 или до 100 и после по сигнал спираме. Така ще сте подготвени и психически и физически за екстремно спиране. Смятам че това ще реши спора ,а не някви компютърни анимации които са единствените аргументти от до тук изложените.

Link to comment
Share on other sites

Аз съм готов за такъв тест и съм сигурен, че ще те бия. Тренирал съм го и държа на границата. Естественно с хубави гуми. За капак и всичките ми коли са разглезващо с АБС :)

Става дума за: качваш някой и внезапно ти казва спри!, когато най-малко очакваш ;)

Link to comment
Share on other sites

Покарах известно време една ASTRA 2006-та натъпкана с екстри и смело мога да кажа, че системите доста подобряват поведението. Не мога да разбера как разни хора тук обясняват, че били кофти или че пречели да се използва максимума на автомобила. Глупости! Просто в някой момент тези системи ти спасяват задника, а може би и живота! Само заради тази вероятност е прекрасно да ги имаш!

 

P.S. Прочетох цялата тема да си търся поста, който е цитиран. Голям съм малоумник... :D

Link to comment
Share on other sites

Аз само ще вметна нещо! Когато гумите са на границата на приплъзване, но не приплъзват, спирачния път е по-къс от този със задействан АБС.

Link to comment
Share on other sites

Аз не съм тренирал нищо (до сега не ми се е налагало да спирам екстремно с моята кола да чукна на дърво) така че имаш "предимство" :tongue Мисля че най-акуратно ще е ако се движим с еднаква скорост "рамо до рамо" и някой отвън подаде сигнал за спиране. Чувствай се свободен да сложиш каквито искаш гуми ако ще и да са каучукови :laughing: Единственото ми изискване е да тежиш горе доло колкото мен (около 1300кг) щото с по лека кола ще имаш сериозно предимство.

 

П.П. Оня ден се прибираме от Храбрино ,беше към 1ч. през ноща. Аз карах на един приятел колата, бяхме 4 човека в нея. Хонда сивик 2007г. 2.2 дизел 140 коня ,спортно окачване ,широка гума 225-ца общо взето спортна кола (като изключим мотора :laughing: ) Слизам от Първенец ,карах с малко над 100км и изведнъж много бързо ми дойде стопа на околовръстното преди коматево. Опитах се на спирачка да спра много бързо като скочих с всичка сила върху педала. Еми не успях да спра и си вленах като "пич" в завоя (завивах към Хаджията). Ако имаше кола в същото време минаваща по Околовръстното щяха да ме пишат в Пловдив 24 на другия ден. Голям късмет. В този случай ABS-a не ми помогна. Тоест той помогна но не ми свърши работа. Ако бях с мойта кола съм 200% убеден че щях да спра преди знака. Ако бях без ABS не само че нямаше да спра но и нямаше да мога да завия и щях да продължа да се влача напред към Коматево.

Link to comment
Share on other sites

Ми това за това е измислен АБС-а - да не позволява на пишман шофьорите да правят глупости :)

 

Еми да аз съм много зле от към каране. Но това не ми пречи да спирам по бързо от теб :P

Link to comment
Share on other sites

Надали спираш по-бързо от Мегана, но може да се пробваме, дори ще му изключа абс-а, защото като ми загреят гумите почти не сработва на сухо.

Link to comment
Share on other sites

Това което се опитах да обесна с горната случка е че има огромна разлика от ABS и ABS и че когато си имаш боравиш по един начин, а като нямаш по съвсем друг. В абсолютно същата ситуация с мойта кола щях да съм срял 5 метра преди знака. И с кола без ABS най вероятно щях да съумея да спра но не и като натисна педала до дупка. Ениуей който е отворен за тестове да пише би ми било интересно да видим кое как що :)

Link to comment
Share on other sites

При мен се наблюдава много интересен факт - роувъра ми (200, 98г., без ABS, 15" 185мм гуми) спира в пъти по-добре от алфата (156, 01г., с ABS, 17" 215мм гуми). Разликата е наистина осезаема в полза на роувъра. Важно е да се вметне, че разликите в килограмите на колите не са чак толкова фрапиращи (в рамките на 150-200кг. са). И се получава много тъпо като дълго време карам роувъра и след това се кача на алфата и тръгна да спирам (а аз спирам като идиот, т.е. в последния момент). Не се случва рядко да ми се изправи косата. Все си мисля, че е от ABS-а?

Link to comment
Share on other sites

Алфата ако е спортно ориентирана е възможно да е с по слаби спирачки (вклч. и ABS) щото се предполага че ще спираш повече на двигател отколкото на накладки. Такива обикновенно са с много твърди педали на спирачката и къс ход. Така предотвратяват неволното използване на ABS-а при спиране. Може и да греша ,не разбирам много ако е така някой да ме поправи.

Link to comment
Share on other sites

Тишли са му накладките за мен или дисковете.Чак осезаема разлика...виж ги по каталог, не е нормално да има такива големи колебания както ги описваш.

156 ако тръгнеш да спираш на двигател - което и аз си позволявам - може да й прецакаш агргата (поне от кривите валове, избити клапани и т.н. от Алфа Форума и познати това ми е впечатлението).Още повече точно най-спортните модели са с по-добри спирачки.

 

И докато не ме е нагълал някой за горното за двг на Алфата - това става от лоша поддръжка, ако човека си го гледа нищо лошо няма в агрегата предполагам.

Link to comment
Share on other sites

Не знам до колко спортно може да се нарече нещо което тежи 1400кг. и е 122 коня. Накладките имат още много живот, дисковите апарати също са нови.

 

 

host, сериозно ли го казваш това за спирането на двигател? Аз имам навика да спирам много често с понижаване на предавките и го правя точно с идеята, че е по-добре за автомобила. Едно време (което не беше особено отдавна) моя инструктор ме е учил да спирам точно с двигател, а да не натоварвам излишно спирачната система.

Link to comment
Share on other sites

Ами и аз така спирам ама един приятел който има Алфа 147, човека който го запали по алафите - имащ 156 - така си прецака нещо по двигателя.Според мен, нищо не може да й стане на колата от това.Тия прецаквации стават от цигании с облужването - евтини масла, филтри(маслени) и т.н.Не от това, че като цяло агрегата е лош.

Link to comment
Share on other sites

Ами и аз така спирам ама един приятел който има Алфа 147, човека който го запали по алафите - имащ 156 - така си прецака нещо по двигателя.Според мен, нищо не може да й стане на колата от това.Тия прецаквации стават от цигании с облужването - евтини масла, филтри(маслени) и т.н.Не от това, че като цяло агрегата е лош.

 

Сега последно спирането с двигатела кофти ли е или не че нещо не се разбра?

 

 

Надали спираш по-бързо от Мегана, но може да се пробваме, дори ще му изключа абс-а, защото като ми загреят гумите почти не сработва на сухо.

 

Може ли теста да е на една павирана улица до нас - кофти паваж и разсипан пясък от строежите? Че ми е любопитно някой майстор дали може да спре без да се засурка защото аз и при 30км/час да наби спирачки там и ABS-a се включва. Иначе на сух асфалт след като съм покарал малко нямам спомени да се е включвал освен ако не ритно много здраво спирачката с колкото сила имам.

Link to comment
Share on other sites

Когато гумите са на границата на приплъзване, но не приплъзват, спирачния път е по-къс от този със задействан АБС.

 

Викам да не спорим повече и да не ме дърпаш към мокро, павета и пясък! Никой не твърди, че като цяло АБС-а е вреден или безполезен

Link to comment
Share on other sites

Викам да не спорим повече и да не ме дърпаш към мокро, павета и пясък! Никой не твърди, че като цяло АБС-а е вреден или безполезен

 

Съгласен съм, просто попитах, защото взех да оставам с впечатление (а гледам pazu даже е твърдо убеден) че без ABS колите спират по-добре... а който е майстор се оправя в коя да е ситуация значително по-добре от ABS-a та затова...

 

Не че нещо ама хлапетата рядко преценяват да притичат през магистралата, докато през някоя малка (най-често павирана и/или посипана с пясък поради течащи ремонти и строежи) уличка доста по-често им се случва

Link to comment
Share on other sites

Аз и за асфалт съм все още навит стига да има желаещи с коли без ABS. И аз не си спомням някога да ми се е включвал ABS-a на асфалт дори и да скоча малко по хард на средния педал. Като изключим онази вечер което си беше наистина екстремно спиране :)

Link to comment
Share on other sites

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.

×
×
  • Create New...