Jump to content
BulForum.com

Renault Laguna 1.9DCI ?


Recommended Posts

здравейте аз сам нов в този форум и искам да попитам някой които разбира какво ще каже за Renault Laguna 1.9DCI голям мерак имам да си я взема, но много хора ме разобеждават :unsure: някои казват, че е добра , други лоша искам да чуя вашето мнение за тази кола казват, че тропала предницата и че им се разваля електрониката и нз искам да питам някой които я има и да каже има ли проблеми с нея как стои на пътя и др. благодаря предварително :)

Link to comment
Share on other sites

Като за начало можеш да се регистрираш в Рено форума и там да видиш какви проблеми се явяват на този автомобил.

 

Иначе е добра кола ако е подържана.Трябва много да се следи за турбото на този мотор, че често дефектира и става фалове после.Дриймър има такъв автомобил така че после ако види темата може да даде по-конкретни работи.

Link to comment
Share on other sites

Не съм сигурен, но не беше ли на 2.2 мотора, турбото недомислено спрямо охлаждане и затова то трябва да се следи много внимателно. И доколкото знам ако не се напъва яко колата по магистрали с 180-190 няма никакъв проблем с турбото. Един комшия кара Лагуна 2ра фаза 1.9 DCI и разправя, че е много доволен от колата.

Link to comment
Share on other sites

здравейте аз сам нов в този форум и искам да попитам някой които разбира какво ще каже за Renault Laguna 1.9DCI голям мерак имам да си я взема, но много хора ме разобеждават :unsure: някои казват, че е добра , други лоша искам да чуя вашето мнение за тази кола казват, че тропала предницата и че им се разваля електрониката и нз искам да питам някой които я има и да каже има ли проблеми с нея как стои на пътя и др. благодаря предварително :)

Какво да ти кажа, както каза jozo аз съм с такава. 1.9dci Privilege+ Hatchback, 03.2002-ра. Преди имах Лагуна 1 от която нямаше от какво да се оплача, но тъй като ми се вдигна мизата и реших, че искам двойката - главните причини: 5 звезди на краш тестовете (карам много магистрално и като цяло малко градско), автопилот и ESP. Tърсех повече сигурност и комфорт за дълъг път. И може би малко повече мощност, че 1-цата ми беше 1.9дти 98hp и на моменти беше мудна.

 

Перфектно стои на пътя, като залепена е с 16-ките ми, но и карам само с нови маркови гуми. От возията и окачването засега не мога да се оплача. Вози меко и приятно - няма лашкания, занасяния. Сменял съм главно тампони и маншон/семеринг на скоростна кутия (теч от ск. кутия и вибрация от двигателя при тръгване). И още някои дребни неща, но те повече касаят как е поддържана колата преди да я купя.

 

Имам колата от средата на декември и проблемите, които съм имал са следните:

 

1. Системата за мониторинг на налягане на гумите не работеше още с купуването на колата и/или сензорите бяха заминали. Реших генерално проблема като забраних системата, мога и без нея при положение, че трябва да инвестирам по 100 лева на сензор и евентуално нов приемник 250лв и после на всяка дупка да ми пищи системата... не, мерси.

 

2. След смяна на някаква част по кормилната уредба ESP-то почна да пищи, но след 20 км се самообучи и се оправи => няма проблем.

 

3. Поради липса на кора под двигателя (от автосалона явно си я бяха прибрали) ми се намокри сензора на коляновия вал и това доведе до смяната му (колата не палеше). Сега вече имам кора ;)

 

4. Едната от лампите, които осветяваха номера отзад прекъсваше от време на време и борд компютъра пищеше - причината беше в изметната пластинка. След вадене и наместване проблемът се реши.

 

5. Подсветката на климатроника прекъсваше - причината е в студени спойки. Поправя се много лесно.

 

6. При завой мигачите не винаги се връщат сами - причината е в изядено зъбче. Решението е или да се кара така (свиква се, но и се забравя от време на време) или да се доизгради зъбчето някакси или нов стик - ~200-220лв. Не си струва купуването на старо тъй като нищо не гарантира, че ще е ок или че няма да се счупи утре. Тепърва ми предстои да си поръчам и да го сменя.

 

7. 3-бутонната хендс фрии карта беше с неработещи бутони - картата палеше колата, но бутоните - тц. 2-бутонната беше наред. Аз предпочетох да си взема нова - 390лв от Босна (в БГ е малко по-евтино). Има вариант и да се поправи, но моята явно е била по-зле.

 

От тези неща само проблемът с TDC сензора мога да кажа, че беше сериозен тъй като ме остави без кола за 4-5 дни и в голям шаш дали не е дизеловата помпа... като изключим това другия сериозен проблем, които имах бе, че следствие на сравнително лек удар отпред се бе счупила една тръба за климатика и холдера на кондензера, от който течеше. Нова тръба (180лв) и нов неоригинален кондензер (260лв) + труд в официален сервиз по чужбинско - 650лв. Но все пак това е в следствие на удар, не е като да се е развалило ей така. Моя грешка е, че при покупката не съм забелязал счупената тръба. Може би и не съм гледал тъй като зимата климатроника си топлеше стабилно. Обаче като стана жега и...

 

Проблемът с турбото е сравнително масов. Да кажем, че 1/3 от хората в Рено форума са сменяли турбо. И моето е сменяно по някое време в Австрия от предишния собственик. Теориите са, че не му е осигурено достатъчно охлаждане заради наличието на кора отдолу и по-голямото натоварване в сравнение с меган 2 си оказва влиянието. При смяна на мяслото на 10-12хил км и нормално каране не би трябвало да има грижи. При покупка на колата трябва да се види "върви" ли и дали звукът на турбото е високочестотен напомнящ свистене или самолетен двигател (НЕ трябва да звучи така). Това важи за 1.9dci. 2.2dci няма проблеми с турбото. По наблюдения на колеги от Рено форума проблемът с турботата е масов при много от производителите- БМВ, Ауди, Опел, Форд - но си зависи от конкретния модел най-вече. Ако е бензин 1.6 е твърде слаб за това купе - 1.8 или 2.0 са много по-добър избор. За съжаление предлагането на всичко друго освен 1.9dci е минимално. След него са 2.2dci и 1.8 16v.

 

Ако си решил да взимаш Лагуна 2 и не случиш на читава трябва да си готов да си платиш евентуалните ремонти. Ако планираш парите само за колата и първото обслужване по-добре вземи нещо по-евтино и непрентенциозно (и не-common rail diesel) за да не изпадаш в затруднения. Колкото по-нова колата толкова по-скъпо излиза всичко. Особено и с common-raila...

 

Доволен съм от колата и не съжалявам, че я взех. Дори да не е най-читавата аз си я харесвам. Като изключим разните ремонти лагуната си върви, дърпа си сериозно като за 120-те коня - особено от 3-та нагоре. Много е по-тиха от старите дизели, особено сравнено с 1.9дти -разлика от земята до небето. От време на време се чудя като е намясто колата дали е запалена ;)

 

За дълъг път е чудесна - голяма, комфортна, с много екстри. Малко по-тясна ми е на краката от спрямо 1-цата, но по всички сайтове твърдят, че е по-широка отвътре...

 

Какво ми харесва? Почти всичко - 5-те звезди, таблото - включително капака за радионишата като при Л1, информациония дисплей/говорящия борд, ЕСП-то (супер е в сняг), автопилота, заводския ксенон, визията на хечбека - особено отзад, всякакви такива дребни и не толкова дребни екстри. Полукожата е чудесна - черна на цвят и не остават петна по нея. Заводските ксенонови фарови са жестоки! Цепят мрака и светят та се късат. Като заключение - чувствам се като у дома си в колата - и в 1-цата ми беше удобно, но 2-ката си е като да си си взел кола с един клас нагоре. Нищо не ми липсва, нищо не ме дразни.

 

Какво не ми харесва? Дизайна на предницата не ми харесва. Дръжките на вратите от вътрешната страна се драскат, и моята и на колегата с Меган 2-ка имат следи от нокти. Не, че е нещо кой знае какво, но това са единствените следи по колите ни, които говорят за износване. Всъщност и кожата на предната седалка откъм вратата е захабена тъй като при влизане в колата почти винаги тази част се закача и малко по малко се протрива. Сензорът за дъжд понякога се държи странно, но във фаза 2 уж е преработен и бил много по-добре.

 

За късния час, в който пиша надявам се да не съм писал неразбираемо на моменти, че умората ме е налегнала вече.

 

dragomir375, aко имаш някакви конкретни въпроси ще мога да ти отговоря в близките 1-2 дни. Както е казал jozo можеш да погледнесш http://www.renault-bg.com/smf - лагуна форума за най-масовите проблеми. Те преобладават тъй като това е форум и много хора се интересуват как могат да се оправят даден проблем сами или с минимални финансови средства или както е с турбото - дискусиите са до голяма степен как да се предоврати евентуалното му изсвирясване.

Link to comment
Share on other sites

мерси много за информацията колега :) а да ми кажеш не6то за разхода :unsure: в mobile.de пишат, че смесен разход е 5,5лт/100 ама на мен не ми се вярва :unsure: предполагам, че ще е кам 6лт някаде :) благодаря предварително :)

Link to comment
Share on other sites

мерси много за информацията колега :) а да ми кажеш не6то за разхода :unsure: в mobile.de пишат, че смесен разход е 5,5лт/100 ама на мен не ми се вярва :unsure: предполагам, че ще е кам 6лт някаде :) благодаря предварително :)

За съжаление моята кола сякаш има по-висок разход от това, което чета по форумите. За съжаление моето градско е главно до работа - 3км от който 1км е със скорост 20-25км/х. Като цяло при това положение разходът ми е към 8. За сравнение 1.9дти ми даваше около 8.5. При нормално градско би трябвало да падне под 8.

 

Ще ти дам последния ми разход с българска нафта от Пловдив до Sarajevo. Пловдив-София магистрала, София градско, София-Ниш извънградско, Ниш - Хърватска граница и малко след това е магистрала и от там до Sarajevo извънградско. Та последно среден разход 5.8л/100. Па може и да е нормално...

 

Това са стойности по борд компютър. По резервоар не съм се занимавал да засичам, но като я взехме баща ми я кара известно време и има подозрение, че борда показва по-висок разход от реалния.

Link to comment
Share on other sites

  • 4 months later...

Моята Лагуна 2,2dci дава 5,6л от Пловдив до Несебър и обратно, същото е и на магистралата до София.Така е вече 2 години. Зареждам в OMV.

Разходът на градско обаче доста варира.

Link to comment
Share on other sites

По принцип най икономичен е мотора 1,9 Dci - 100коня , но аз съм карал 1,9 Dci - 120 коня който гори съвсем малко повече , но колата е доста по-пъргава и естествено мощна особено на 6-та предавка , която липсва при повечето по-слаби двигатели.

Link to comment
Share on other sites

  • 2 years later...

Нормално...току що се е регнал и на тоя етап много му се пише (предвид 3-те му днешни поста). Само ще го помоля да започне да пише на кирилица, защото май само той остана, дето все още си шари на маймуница....

Link to comment
Share on other sites

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.

×
×
  • Create New...