puF4o Posted May 7, 2009 Share Posted May 7, 2009 След дълги мъки семейния воин се предаде и отказа да върви на бензин.След известно обикаляне по майстори,при една диагностика се появи следния проблем.Цитирам това което е казал майстора на баща ми.Аз не съм бил там и само това мога да кажа.И така при тази диагностика се открива следното:Неизправност в крайния драйвър(този който контролирал впръскването на гориво в дюзите). Колата е Опел Вектра 2.0i.Номера на компютъра BOSCH 0261200131. Въпросите ми са: Какъв е този драйвър?Може ли да се оправи?Как?Къде извършват подобни услуги?Колко ще струва? Колко струва един нов такъв компютър;къде може да се намери?(или на старо от морга) :wacko: Link to comment Share on other sites More sharing options...
3dfx Posted May 7, 2009 Share Posted May 7, 2009 !?!? Или някой нещо не е разбрал или има изгубени в превода... Интересното на тази кола е, че "компютърната диагностика" можеш да си я направиш сам, без каквата и да е апаратаура, само с помощта на един кламер... Това и преди съм го писал, така че направо ще си го копирам от един друг форум Ако искаш да си направиш самодиагностика - доста е елементарно. Трябва ти кламер, с който окъсяваш pin 1 и pin 2 от Tech1 буксата, която се намира над бушоните. Даваш на контакт и започваш до броиш премигванията на въпросната check лампа. Целият процес започва и завършва с показването на код 12, който обозначава началото и края на диагностиката. Всеки код (включително и 12) се показва по три пъти и след това се преминава на следващия код. Кодовете се броят по следния начин: броиш броя на светванията, между които има съвсем малка пауза - това ти е цифрата на десетиците. Следва малко по-дълга пауза и по същия начин броиш премигванията - получаваш цифрата на единиците. Следва дълга пауза и кода се повтаря още два пъти. Пак следва дълга пауза и се преминава на следващия код. Лесно е. Ето схема на буксата: Щом разбереш коя/кои са грешките - пишеш ги тук и ще ти кажа какво означават... Ако нещо не е ясно - питай! Edit: Да не би в сервиза да са казали, че е повредена самата електроника? Ако се окаже, че е така - търсиш по форумите и по моргите. Нова ще е безсмислено скъпо (тука говоря наизуст)... Link to comment Share on other sites More sharing options...
puF4o Posted May 7, 2009 Author Share Posted May 7, 2009 То че има изгубени в превода има,но вече нищо не може да се направи по този въпрос... Проверка на електрониката е направена и е ОК. Преди малко направих и самодиагностиката. Показа единствено код 13.... Проверих в интернет какво означава,но не мога да си го обясня.Поне за мен тази грешка няма нищо общо с проблема на колата или греша..? Сега ме е яд,че не отидох с бащата като я кара на тия майстори... Link to comment Share on other sites More sharing options...
3dfx Posted May 7, 2009 Share Posted May 7, 2009 13 e Oxygen Sensor - open circuit. Това означава, че открива проблем в ламбда сондата - прекъсната връзка... Това обаче не може да е причина да не пали на бензин... Да разбирам, че на газ си работи, така ли? Ако е така проблемът трябва да се търси в някакви запушени филтри (горивни), прекъснати бензинопроводи... Единственото, с което мога да помогна оттук нататък е със съвет за добри майстори... Link to comment Share on other sites More sharing options...
Killerincho Posted May 8, 2009 Share Posted May 8, 2009 Нов компютър е около 200 лева, но първо би трябвало да пробват майсторите дали не може да се оправи стария. Напълно е възможно от проблем в компютъра да не пали. Когато е на газ компютъра не играе роля в подаването на гориво и затова ти пали колата. Не е лошо да се проверят филтрите и бензинопроводите, както те посъветва колегата, но мисля ако е прекъснат бензинопровод, щеше да мирише много и не виждам как би го пропуснал тоя момент. Това е за което се сещам. На мойта Вектра компютъра е леко прецакан например и ми прави проблем с оборотите, когато настъпя повечко колата. Провери какво му има на компютъра и ако е наред, което ме съмнява, търси другаде проблема . Успех Link to comment Share on other sites More sharing options...
бат Ицо Posted May 8, 2009 Share Posted May 8, 2009 Да не ти е изгоряла помпата? Или да е изключил предпазителя и? Не знам опелския бутон къде са го скрили. Дюзата(ите) с емулация ли бяха на газ? Как спираше бензина? Link to comment Share on other sites More sharing options...
3dfx Posted May 8, 2009 Share Posted May 8, 2009 Ако е помпата, дюзите или някаква друга електроника ще има записана грешка. Щом няма грешка по-скоро е някаква механична пречка - запушване или нещо такова. Идеята, която дава колегата по-горе е доста добра - да се провери клапанът който превключва подаването на газ/бензин (не ми е много ясно какви клапани се използват...)... Link to comment Share on other sites More sharing options...
puF4o Posted May 8, 2009 Author Share Posted May 8, 2009 Отговарям подред: Флитрите скоро са сменяни;бензинопроворите са наред. На бензиновата помпа е правена профилактика и държи 3 бара налягане както от само излизане от помпата,така и точно преди да влезне горивото в двигателя.Дюзите съвсем наскоро са отпушени на ултразвук.Клапанът също е ремонтиран преди бая време,защото беше почнала да гори газ и бензин едновременно. Проблема е в компютъра!Когато я закара на тази диагностика хората там свалили компютъра и сложи друг,техен,идентичен,при което колата запалила от раз.Закачили компютъра за някаква машина и казали "неизправност/грешка в крайния драйвър(този който контролирал впръскването на гориво в дюзите)" И това ни връща към първоначалните ми въпроси. Според мен трябва да се намери софтуер от същия модел компютър и двигател,и един вид да се преинсталира за да се оправи този проблем с "краен драйвър" В Опел Клуб България има такива теми с линкове за този вид софт,но за съжаление са много стари и са невалидни... И така..къде могат да флашнат(оправят,преинсталират) софтуера на компютъра? Link to comment Share on other sites More sharing options...
бат Ицо Posted May 8, 2009 Share Posted May 8, 2009 Драйвер в случая е хардуерен термин, а не софтуерен По принцип подлежи на ремонт. Не съм отварял такъв, но вероятно е някакъв транзистор Link to comment Share on other sites More sharing options...
3dfx Posted May 8, 2009 Share Posted May 8, 2009 Е щом сте пробвали и работи с друга електроника - значи е било безсмислено да правим хиляда предположения... В този случай аз бих тръгнал по моргите да търся друга електроника. Не вярвам някой да се заеме да ти ремонтира ECU-то... Link to comment Share on other sites More sharing options...
puF4o Posted May 17, 2009 Author Share Posted May 17, 2009 Извинявам се ако съм Ви подвел,но в самото начало съм писал какъв ми е проблема.Вие почнахте разсъждения да не би проблема да е от другаде. А сега малко ново инфо.С баща ми стигнахме до заключение,че не си заслужава да се ремонтира ЕКУ-то,защото в един сервиз му искаха около 170лв за това удоволствие. Тръгнахме на обиколка по морги,където цените на ЕКУ-тата варираха от 60-70лв до 100+,но и там ударихме на камък.Отидохме до Хасково,където уж била една той най-големите морги за Опел.Там от сиг 100 ЕКУ-та нито едно не стана.Всички които ги пробвахме бяха с близки номера до този на нашия,но не станаха . Ето ги всички номерации които ги има на ЕКУто: Opel Vectra А 2.0i,0261200131,90324330,FT Ето и Снимка.А също така буксата е двуреда. Очаквам предложения какво да правим от тук нататък.. Да го ремонтираме ли,друго от морга ли да търсим и къде има морга,която да го има в наличност... .Ако ще е от морга тест на място и тогава зеленото. Link to comment Share on other sites More sharing options...
jozo Posted May 17, 2009 Share Posted May 17, 2009 Има една морга само за Опели в някво село ама трябва да питам един приятел точно в кое.Или пък да даде телефон ти да звънеш.Почти съм сигурен, че ще имат това което ти трябва друг е въпроса на каква цена. Link to comment Share on other sites More sharing options...
transporterpld Posted May 17, 2009 Share Posted May 17, 2009 Има една морга само за Опели в някво село ама трябва да питам един приятел точно в кое. В Куклен ? Коцето ? Link to comment Share on other sites More sharing options...
puF4o Posted May 17, 2009 Author Share Posted May 17, 2009 В Куклен ? Коцето ? Звъняхме му..Няма.. Link to comment Share on other sites More sharing options...
puF4o Posted March 10, 2010 Author Share Posted March 10, 2010 Малко обновление по темата и нови проблеми... От къде да почна..В крайна сметка купихме нов компютър за колата и си работеше пефректно,докато не се наложи пак да влезне уж за малък ремонт.. И пак се почнаха проблемите с новия комп.При завъртане на стартера цялата елекртоника се побъркваше,опитваше се да запали без да е завъртян ключа до край и т.н. Отново на диагностика,където се установи,че новия комп е изгорял...При положение,че преди месеци е сменен с нов беше,просто като гръм от ясно небе.. След известно време умуване какво може да причинява изгарянето на 2 поредни компютъра стигнахме до извода,че в сервизите са й е*али мамата на колата.Явно някакви пишман маисторчета са я оправяли и при заваряването(2рия път беше в сервиз за смяна на прагове),не са свалили масата на акумолатора или са сложили маса на колата,докато акумулатора е бил все още вързан(нещо от този сорт),от което е изгърмял вторият компютър(след диагностиката беше разчленен ни го казаха това). От сервиза казаха,че може и да можело да се направи от двата един,но било много играчка и не им се занимавало,защото имали много работа. И сега си имаме два изгорели компютъра и кола извън движение... Тези дни почваме обикалянето по морги в търсене на друг.. Ако познавате някого,който има време да се заминава да направи от двата един,ще съм Ви много благодарен. Друг вариант е телефони на по-голями морги където може да има такъв компютър,че лятото с 300 зора го намерихме този.(Коцето от Куклен няма в момента..) Колата и номерациите по компютъра Opel Vectra А 2.0i,0261200131,90324330,FT Link to comment Share on other sites More sharing options...
Killerincho Posted March 10, 2010 Share Posted March 10, 2010 Утре ще ти дам телефон на който да се обадиш и да питаш. Почти съм сигурен че ще имат компютърче. Сега не мога да намеря телефона. Link to comment Share on other sites More sharing options...
enravotta Posted November 11, 2010 Share Posted November 11, 2010 Звъняхме му..Няма.. Тая морга само за опели не е в Куклен, а до Хасково - между Хасково и Болярово. Цените му наистина бутат всички пловдивски морги и почти винаги си на сметка да идеш до там-все пак е някакви си 80 км. в едната посока. Човека се казва Недялко - 0898739730 - звънкай смело да разбереш дали има(много рядко е да няма нещо) и отивай. Частите му не са от България - внася ги от Белгия-купувал съм перфектни амортесьори(дето уж не се купуват вт.употреба), оригинални, които ги карам 3-та година и бяха наполовина от цената на новите-най-евтините. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts
Archived
This topic is now archived and is closed to further replies.