Jump to content
BulForum.com

Краен драйвър


puF4o

Recommended Posts

След дълги мъки семейния воин се предаде и отказа да върви на бензин.След известно обикаляне по майстори,при една диагностика се появи следния проблем.Цитирам това което е казал майстора на баща ми.Аз не съм бил там и само това мога да кажа.И така при тази диагностика се открива следното:Неизправност в крайния драйвър(този който контролирал впръскването на гориво в дюзите).

Колата е Опел Вектра 2.0i.Номера на компютъра BOSCH 0261200131.

Въпросите ми са:

Какъв е този драйвър?Може ли да се оправи?Как?Къде извършват подобни услуги?Колко ще струва?

Колко струва един нов такъв компютър;къде може да се намери?(или на старо от морга) :unsure:

:wacko: :wacko: :wacko:

Link to comment
Share on other sites

!?!?

Или някой нещо не е разбрал или има изгубени в превода...

Интересното на тази кола е, че "компютърната диагностика" можеш да си я направиш сам, без каквата и да е апаратаура, само с помощта на един кламер...

Това и преди съм го писал, така че направо ще си го копирам от един друг форум :)

 

Ако искаш да си направиш самодиагностика - доста е елементарно. Трябва ти кламер, с който окъсяваш pin 1 и pin 2 от Tech1 буксата, която се намира над бушоните. Даваш на контакт и започваш до броиш премигванията на въпросната check лампа. Целият процес започва и завършва с показването на код 12, който обозначава началото и края на диагностиката. Всеки код (включително и 12) се показва по три пъти и след това се преминава на следващия код. Кодовете се броят по следния начин: броиш броя на светванията, между които има съвсем малка пауза - това ти е цифрата на десетиците. Следва малко по-дълга пауза и по същия начин броиш премигванията - получаваш цифрата на единиците. Следва дълга пауза и кода се повтаря още два пъти. Пак следва дълга пауза и се преминава на следващия код. Лесно е.

 

Ето схема на буксата:

 

tech1.jpg

 

Щом разбереш коя/кои са грешките - пишеш ги тук и ще ти кажа какво означават...

Ако нещо не е ясно - питай!

 

Edit: Да не би в сервиза да са казали, че е повредена самата електроника? Ако се окаже, че е така - търсиш по форумите и по моргите. Нова ще е безсмислено скъпо (тука говоря наизуст)...

Link to comment
Share on other sites

То че има изгубени в превода има,но вече нищо не може да се направи по този въпрос...

Проверка на електрониката е направена и е ОК.

Преди малко направих и самодиагностиката.

Показа единствено код 13....

Проверих в интернет какво означава,но не мога да си го обясня.Поне за мен тази грешка няма нищо общо с проблема на колата или греша..?

Сега ме е яд,че не отидох с бащата като я кара на тия майстори...

Link to comment
Share on other sites

13 e Oxygen Sensor - open circuit. Това означава, че открива проблем в ламбда сондата - прекъсната връзка... Това обаче не може да е причина да не пали на бензин... Да разбирам, че на газ си работи, така ли? Ако е така проблемът трябва да се търси в някакви запушени филтри (горивни), прекъснати бензинопроводи...

Единственото, с което мога да помогна оттук нататък е със съвет за добри майстори...

Link to comment
Share on other sites

Нов компютър е около 200 лева, но първо би трябвало да пробват майсторите дали не може да се оправи стария. Напълно е възможно от проблем в компютъра да не пали. Когато е на газ компютъра не играе роля в подаването на гориво и затова ти пали колата. Не е лошо да се проверят филтрите и бензинопроводите, както те посъветва колегата, но мисля ако е прекъснат бензинопровод, щеше да мирише много и не виждам как би го пропуснал тоя момент. Това е за което се сещам. На мойта Вектра компютъра е леко прецакан например и ми прави проблем с оборотите, когато настъпя повечко колата. Провери какво му има на компютъра и ако е наред, което ме съмнява, търси другаде проблема . Успех :)

Link to comment
Share on other sites

Да не ти е изгоряла помпата? Или да е изключил предпазителя и? Не знам опелския бутон къде са го скрили. Дюзата(ите) с емулация ли бяха на газ? Как спираше бензина?

Link to comment
Share on other sites

Ако е помпата, дюзите или някаква друга електроника ще има записана грешка. Щом няма грешка по-скоро е някаква механична пречка - запушване или нещо такова. Идеята, която дава колегата по-горе е доста добра - да се провери клапанът който превключва подаването на газ/бензин (не ми е много ясно какви клапани се използват...)...

Link to comment
Share on other sites

Отговарям подред:

Флитрите скоро са сменяни;бензинопроворите са наред.

На бензиновата помпа е правена профилактика и държи 3 бара налягане както от само излизане от помпата,така и точно преди да влезне горивото в двигателя.Дюзите съвсем наскоро са отпушени на ултразвук.Клапанът също е ремонтиран преди бая време,защото беше почнала да гори газ и бензин едновременно.

Проблема е в компютъра!Когато я закара на тази диагностика хората там свалили компютъра и сложи друг,техен,идентичен,при което колата запалила от раз.Закачили компютъра за някаква машина и казали "неизправност/грешка в крайния драйвър(този който контролирал впръскването на гориво в дюзите)"

И това ни връща към първоначалните ми въпроси.

Според мен трябва да се намери софтуер от същия модел компютър и двигател,и един вид да се преинсталира за да се оправи този проблем с "краен драйвър" :unsure:

В Опел Клуб България има такива теми с линкове за този вид софт,но за съжаление са много стари и са невалидни...

И така..къде могат да флашнат(оправят,преинсталират) софтуера на компютъра?

Link to comment
Share on other sites

Драйвер в случая е хардуерен термин, а не софтуерен :) По принцип подлежи на ремонт. Не съм отварял такъв, но вероятно е някакъв транзистор

Link to comment
Share on other sites

Е щом сте пробвали и работи с друга електроника - значи е било безсмислено да правим хиляда предположения... В този случай аз бих тръгнал по моргите да търся друга електроника. Не вярвам някой да се заеме да ти ремонтира ECU-то...

Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...

Извинявам се ако съм Ви подвел,но в самото начало съм писал какъв ми е проблема.Вие почнахте разсъждения да не би проблема да е от другаде.

А сега малко ново инфо.С баща ми стигнахме до заключение,че не си заслужава да се ремонтира ЕКУ-то,защото в един сервиз му искаха около 170лв за това удоволствие.

Тръгнахме на обиколка по морги,където цените на ЕКУ-тата варираха от 60-70лв до 100+,но и там ударихме на камък.Отидохме до Хасково,където уж била една той най-големите морги за Опел.Там от сиг 100 ЕКУ-та нито едно не стана.Всички които ги пробвахме бяха с близки номера до този на нашия,но не станаха :(.

Ето ги всички номерации които ги има на ЕКУто:

Opel Vectra А 2.0i,0261200131,90324330,FT

Ето и Снимка.А също така буксата е двуреда.

Очаквам предложения какво да правим от тук нататък..

Да го ремонтираме ли,друго от морга ли да търсим и къде има морга,която да го има в наличност... :confused .Ако ще е от морга тест на място и тогава зеленото.

Link to comment
Share on other sites

Има една морга само за Опели в някво село ама трябва да питам един приятел точно в кое.Или пък да даде телефон ти да звънеш.Почти съм сигурен, че ще имат това което ти трябва друг е въпроса на каква цена.

Link to comment
Share on other sites

  • 9 months later...

Малко обновление по темата и нови проблеми...

От къде да почна..В крайна сметка купихме нов компютър за колата и си работеше пефректно,докато не се наложи пак да влезне уж за малък ремонт..

И пак се почнаха проблемите с новия комп.При завъртане на стартера цялата елекртоника се побъркваше,опитваше се да запали без да е завъртян ключа до край и т.н.

Отново на диагностика,където се установи,че новия комп е изгорял...При положение,че преди месеци е сменен с нов беше,просто като гръм от ясно небе..

След известно време умуване какво може да причинява изгарянето на 2 поредни компютъра стигнахме до извода,че в сервизите са й е*али мамата на колата.Явно някакви пишман маисторчета са я оправяли и при заваряването(2рия път беше в сервиз за смяна на прагове),не са свалили масата на акумолатора или са сложили маса на колата,докато акумулатора е бил все още вързан(нещо от този сорт),от което е изгърмял вторият компютър(след диагностиката беше разчленен ни го казаха това).

От сервиза казаха,че може и да можело да се направи от двата един,но било много играчка и не им се занимавало,защото имали много работа.

И сега си имаме два изгорели компютъра и кола извън движение...

Тези дни почваме обикалянето по морги в търсене на друг..

Ако познавате някого,който има време да се заминава да направи от двата един,ще съм Ви много благодарен.

Друг вариант е телефони на по-голями морги където може да има такъв компютър,че лятото с 300 зора го намерихме този.(Коцето от Куклен няма в момента..)

Колата и номерациите по компютъра

Opel Vectra А 2.0i,0261200131,90324330,FT

Link to comment
Share on other sites

  • 8 months later...

Звъняхме му..Няма.. :ghost

 

Тая морга само за опели не е в Куклен, а до Хасково - между Хасково и Болярово. Цените му наистина бутат всички пловдивски морги и почти винаги си на сметка да идеш до там-все пак е някакви си 80 км. в едната посока. Човека се казва Недялко - 0898739730 - звънкай смело да разбереш дали има(много рядко е да няма нещо) и отивай. Частите му не са от България - внася ги от Белгия-купувал съм перфектни амортесьори(дето уж не се купуват вт.употреба), оригинални, които ги карам 3-та година и бяха наполовина от цената на новите-най-евтините.

Link to comment
Share on other sites

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.

×
×
  • Create New...