Jump to content
BulForum.com

За образованието на автомонтьорите


pamporov

Recommended Posts

..... ама чак пък дипломи , езици и незнам си още какво.... не смяташ ли че някой път имаш ебахти изискванията ?

Така е злобилчо, щото някакси съзнанието ми отказва да приеме, че устройството и системите на съвременните автомобили са широко описани и обяснени на български в тонове специализирана литература у нас, както и че всичко това се преподава с възможно най-новите писъци на тези технологии в различните технически университети в татковината. Ама гледам ти си достатъчно ентусиазиран, за да допускаш някаква ирационална причина за компетентността на въпросните майстори. :lol:

Link to comment
Share on other sites

  • Replies 99
  • Created
  • Last Reply
А именно. Аз какво казах преди време за еФтинкото, а? Между другото най-добрия вариант е човек да има братовчед или друг близък роднина (с който ако не всеки ден то поне 1 път на седмица си пият ракията) в някой сервиз - ей тогава вече може да очаква качествено обслужване и да се прегледа всичко от-до както си трябва.

Да бе да. Ами на мен като един от най-добрите ми приятели като разбира от коли и се занимава с подобна дейност и всеки път с кеф си пием ракията, всеки път като трябва да се прави нещо по колата, гледа ако се задълбочат нещата (което е всеки път) да попретупа работата, докато не му се размрънкам, че така аз не мога да карам. :)

 

За сега слава богу не са се налагали сериозни ремонти, но по принцип първо гледам в ръководството за ексллоатация, дали ще мога да се справя сам или по форумите за някоя идея. Ако не мога без помощта на майстор, гледам някой който да се занимава само с подобна работа и какви отзиви има за него. И ако вече е нещо по-сериозно (което още не е станало), не знам, може би ще предпочета официалния сервиз. Разбира се, че ме интересува и сумата, но първо ме интересува качеството на работа. Грамотността му за мен няма значение. Познавам хора с по 2 висшета и още пишат на шльокавица, това какво значение има?

Един път ходих при един такъв майстор на всичко, за да ми залепи един пробит резервоар. Беше много сигурен, че може да се оправи. Взе ми 20 лв. и протече още следващия ден. Закарах колата веднага за рекламация, пак го залепи и ми каза, че ако пак протече ще трябва да се търси друг вариант (демек оправяй се). Този път протече след около 2 седмици. Карай за 20 лв. няма какво да си тровя нервите, взех един втора употреба за 40 лв. и си го смених сам.

И все пак малко антиреклама и от мен :) : Не ходете при "майстора" на Братя Бъкстон срещу механото.

 

Явно не го черпиш достатъчно

Може и от това да е. :) Скоро не съм го черпил (финансова криза какво да правим, но след добре свършена работа винаги), но все още пием когато може ;) .

Link to comment
Share on other sites

Да бе да. Ами на мен като един от най-добрите ми приятели като разбира от коли и се занимава с подобна дейност и всеки път с кеф си пием ракията, всеки път като трябва да се прави нещо по колата, гледа ако се задълбочат нещата (което е всеки път) да попретупа работата, докато не му се размрънкам, че така аз не мога да карам. :)

 

Явно не го черпиш достатъчно :)

Link to comment
Share on other sites

на мен ми светеше check engine light. С компютри проверявахме от какво е, смениха се сумати неща и накрая пак светеше. Реших да я закарам на дилъра на Хюндай. Взеха ми 110$ само описване на проблемите. Казаха ми че колата за нищо не става и трябва да се смени целия двигател, което ще струва $7000 :laughing:. Качвам се в колата карам 500 метра и скоростите отказват - все едно е само на свободна. Оставих колата на пътя. Върнах се до дилъра и естествено се оправдаваха, че нищо не са барали по скоростната кутия. Извиках паяк да ми отведе колата за $30 на ръка (иначе е поне 100) до къщата на един монтьор босненец. Той разглоби скоростите и се оказа, че един болт е счупен. Сигурно тоя от дилъра, който е карал колата не е знаел как се кара кола с ръчни скорости. Пък и може нарочно да е. Няма друго обяснение. Така че няма значение къде ходиш и колко плащаш. Важното е да попаднеш на свестни хора. Между другото проблема се оказа дребен и след смяна на mass airflow sensor за $130 проблема изчезна и сега лампата не свети.

Link to comment
Share on other sites

Явно не го черпиш достатъчно :)

 

Напротив. Аз повече с приятели и познати не се захващам ......за нищо. Виж да седнем да ядем и пием и да се веселим - ДА. Но за работа услуги и т.н - НЕ. Патил съм си от едни познати дето ми върнаха колата по-развалена от когато им я захарах(аз си бях виновен), та сега още тегля заради тях мамичката им мръсна.

 

А онова за оторизираните сервизи се доказа с мнението над мен.

Link to comment
Share on other sites

на мен ми светеше check engine light....

Те там си се тарикатят отдавна, тъй като болшинството от нормалните хора не разбират почти нищо извън от пряката им специализирана област, в която работят и за най-малкия възникнал проблем по колата или вкъщи - веднага викат майстор. Преди време гледах как със скрита камера снимат "майстора", който за един откачен ремък на пералня (за теста нарочно го бяха откачили) пробута на "клиента" нов мотор и още куп други неща за смяна ; подобен опит имаше и с кола - откачиха само кабела на едната свещ и я закараха в сервиз (за който се подозира, че правят такива шашми) и ония им измислиха ремонти за $$$. :woot

 

Не знам...според мен и там, и тук всичко си опира до човек, без значение колко може да пише...макар, че е приятно да видиш добре оформен пост с правилно написани думи в него. :rolleyes:

Link to comment
Share on other sites

:) Не знам за хората, които твърдят, че няма връзка между правописа тук и квалифицираността на въпросния майстор, НО лично аз не бих си предоставил колата (или каквото и да било друго) на човек, който не влага дори най-малкото старание в най-най-важния момент във всичко свързано с бизнес - РЕКЛАМАТА. Пък представям си какво старание ще хвърли в оправянето на автомобила ми...
Link to comment
Share on other sites

:) Не знам за хората, които твърдят, че няма връзка между правописа тук и квалифицираността на въпросния майстор, НО лично аз не бих си предоставил колата (или каквото и да било друго) на човек, който не влага дори най-малкото старание в най-най-важния момент във всичко свързано с бизнес - РЕКЛАМАТА. Пък представям си какво старание ще хвърли в оправянето на автомобила ми...

Ама чай ся, той човекът не е филолог бе, неговата работа е да легне под колата, да оправи проблема. Че той да не е учил реклама и маркетинг в Харвард, аамаха! Не е негова работа да разбира от реклама. Или от финанси или от маркетинг. Е, друг е въпросът че разбира как да те одере и накрая колата пак да се чупи на първия километър. Ама тва е друг въпрос. :)

 

Сериозно, съвсем си е така, щом е тръгнал сам да си пуска реклама, независимо къде, значи не говорим за някой голям утвърден и т.н. сервиз, където си има примерно рекламен отдел и т.н. Човекът сам си пуска обявата.

Значи повечето тук, които развиваха теории за че човекът може да е супер майстор, независимо от представянето на обявата, нещо ми се струва, че не са много прави.

Макар че всеки има право на мнение и е негова работа къде ще си закара колата, и дали ще обръща внимание на такива подробности. Нямаше да се заядем, ако обявата беше що годе правилно написана и т.н. в стил на средноинтелигентен човек, каквито са вероятно всички, без циганите. Ще извинявате, но подобна неграмотност се среща наистина рядко, или може би аз рядко съм срещал.

То като всичко в тази държава - БИВА БИВА, АМА ТОВА НЕ БИВА!

Link to comment
Share on other sites

....

 

В крайна сметка най-добре да се кара нова кола в гаранция и като свети нещо или не върви неясно по каква причина - проблема не е твой :) Остават тенекиджийските услуги когато не прецениш дали колата минава или не и я поостържеш леко, което винаги и навсякъде е добре оттренирано а щетата се поема от застраховката

Link to comment
Share on other sites

В крайна сметка най-добре да се кара нова кола в гаранция и като свети нещо или не върви неясно по каква причина - проблема не е твой :) Остават тенекиджийските услуги когато не прецениш дали колата минава или не и я поостържеш леко, което винаги и навсякъде е добре оттренирано а щетата се поема от застраховката

 

Aма ти вЕрно ли? Съжалявам, ама няма да те направим откривателя на топлата вода. Сега ако видим и какъв е %-та нови коли вс такива втора ръка :):):).....били те и на 2 годинки :)

 

Отностно майсторите. Един пич спести на баща ми 300 кинта щото от Стефанов са тузове и веднага поръчват от Германия. Ще ме извиняват на кола набор 92...... Бай дЪ вей тва е първото обадило се нещо за 7 години в БГ

Link to comment
Share on other sites

В крайна сметка най-добре да се кара нова кола в гаранция и като свети нещо или не върви неясно по каква причина - проблема не е твой :) Остават тенекиджийските услуги когато не прецениш дали колата минава или не и я поостържеш леко, което винаги и навсякъде е добре оттренирано а щетата се поема от застраховката

абсолютно съм съгласен

Link to comment
Share on other sites

Aма ти вЕрно ли? Съжалявам, ама няма да те направим откривателя на топлата вода. Сега ако видим и какъв е %-та нови коли вс такива втора ръка :):):).....били те и на 2 годинки :)

 

Знам бе Чефо, бъзиках се естествено... то и аз искам да ме возят вместо да карам за да може и дупките да престанат да бъдат мой проблем както и намирането на место за паркиране и какво ли не още но засега си остава в добрите ми мечти :)

Link to comment
Share on other sites

Знам бе Чефо, бъзиках се естествено... то и аз искам да ме возят вместо да карам за да може и дупките да престанат да бъдат мой проблем както и намирането на место за паркиране и какво ли не още но засега си остава в добрите ми мечти :)

 

Каза дупки...Преди точно 4 дни на пътя след Нова Загора, ако някой е минал. Та там имаше не дупка, а ТРАП на прясно асфалтирания асфалт. И баща ми ми вика защо намаляш, някой ще те натресе. Говорим за извън градски път нали така. Та нямаше как да минеш през тревите в дясно щото имаше голяма денивелация...а за да минеш през дупката трябваше да спреш почти на място. За какво говорим. Имаше един два мършави знака хвърлени от страни на банкета( че има работници на пътя). Нищо не ти подсказва, че от пред ще има ТРАП. Чакам да видя хора на това платно или машини...Еми не видях. Как да е, намалих леко и като видях какво има пред мен. Настръхнах и като натисках спирачки гледах в огледалото дали и човека зад мен спира. Един триъгълник от пред да имаше щеше да се забележи от много метри. Добре, че в колата зад мен беше жена и си спазваше прилична дистанция. Не знам, но според мен е безрасъдно да се прави така. На всичкото отгоре беше и мрачно времето като пътувахме и черен тоя асфалт да си такова мамата. :)

 

Да не си мислите, че съм летял по пътя. Спрях си най-нормално....притеснено ми беше за колите зад мен ;)

Link to comment
Share on other sites

Аз от скоро се убедих, че в България дупки няма. Има ями.

Нямаше да се заядем, ако обявата беше що годе правилно написана и т.н. в стил на средноинтелигентен човек, каквито са вероятно всички, без циганите. Ще извинявате, но подобна неграмотност се среща наистина рядко, или може би аз рядко съм срещал.

Айде някой вече да даде нещо примерно на пуснатата от човека обява, защото ме нямаше няколко дена и явно съм изпуснал нещо интересно. :)

Link to comment
Share on other sites

Знам бе Чефо, бъзиках се естествено... то и аз искам да ме возят вместо да карам за да може и дупките да престанат да бъдат мой проблем както и намирането на место за паркиране и какво ли не още но засега си остава в добрите ми мечти :)

с нова кола си решаваш куп проблеми. Общо взето 3-4 години забравяш за сервизи. Също така имаш пълна застраховка, която покрива почти всичко по колата.

Link to comment
Share on other sites

Айде някой вече да даде нещо примерно на пуснатата от човека обява, защото ме нямаше няколко дена и явно съм изпуснал нещо интересно. :)

 

http://www.bulforum.com/index.php?showtopic=78310

 

Цялата работа тръгна от стила на писане:

 

чакаи бе отворен?! кво зна4и това?! това нали е подфорум за работа нали от работата се вадят пари? обясни ми каква е разликата между това да предлага6 работа и да си предлага6 уменията? ако пи6а водопроводни услуги пак ли 6те земе6 да лае6?...
Link to comment
Share on other sites

http://www.bulforum.com/index.php?showtopic=78310

 

Цялата работа тръгна от стила на писане:

 

Не, не, не! В грешка си, просто някой от модераторите ако може нека покаже първата му "обава" и ще ви светне. Овърмен го заяде именно заради нея (за което е абсолютно прав), а чак след това другите го налаяха за правописа.

Link to comment
Share on other sites

Отворих тази тема с постовете от въпросната обява, защото прецених, че има достатъчно основание за обсъждане на нещо далеч по-важно и по-общо, а не нечии нелепи изпълнения. Ако не ви харесва обаче тутакси мога да я затворя и да приключим въпроса. The choice is yours.

Link to comment
Share on other sites

Не, не, не! В грешка си, просто някой от модераторите ако може нека покаже първата му "обава" и ще ви светне. Овърмен го заяде именно заради нея (за което е абсолютно прав), а чак след това другите го налаяха за правописа.

 

Ако не се бъркам в една друга тема бях видял негови писания в същия стил с 4 и 6 и го избухах в темата за правописа, после имаше и други негови цитати там откъдето пък аз намерих темата с обявата за предлаганите услуги и като се почна една....

 

Отворих тази тема с постовете от въпросната обява, защото прецених, че има достатъчно основание за обсъждане на нещо далеч по-важно и по-общо, а не нечии нелепи изпълнения. Ако не ви харесва обаче тутакси мога да я затворя и да приключим въпроса. The choice is yours.

 

Всъщност според мен има смисъл темата въпреки че който каквото имаше да каже - каза. Сега ако успеем да съставим списък на сервизите където са обслужването е на ниво ще е най-добре и полезно...

Link to comment
Share on other sites

Работата е там,че не може да претендираш за някъкви услуги и в същото време да не можеш да напишеш 5 думи вярно.То верно че това си е занаят и се учи ама как ще научиш нещо ако си тъп като дъска?Представяте ли си как му се появявате в сервиза той ви казва

-Оууу нашия.Ко прайш уа?Нешу глеам колиц'та саа развалила гачи?Няма са притсняаш жъ а опрайм биез прублеми :D

 

За мен най-добрите сервизи са специализираните сервизи!Караш Ауди-отиваш в представителството на Ауди.Караш Опел-отиваш при опел.Просто всяка кола си има специфични недостатъци,специфични тънкости,където може да ги знае само майстор,който е специализирал в определена марка.Примерно на Celica-та има 2 варианта.

1-Звъни се на "най-добрия майстор в района,който оправя АБСОЛЮТНО всичко" и водим следния разговор:

Аз-Абе бай Стояне тука отпред нещо ми тропа като минавам през неравности.От кфо може да е

бай Стоян-ооо мойто момче тряа да я погледна ама имам много работа.Мини ми я остай и до 1-2 седмици щи кажа кфо е!

2-Звъня в сервиза на Тойота

Аз-Добър ден.Нещо в предната част на колата тропа когато минавам през неравности

от сервиза-Ааа да ясно.Това може да е (изреждат се 2-3 неща).Минете през сервиза и ще ви кажем точно какво е и до колко време ще е готова колата.

 

Нямам идея дали разбрахте какво исках да кажа,но основното е че тея олд скуул майстори по всичко са вече отшумелица.В днешно време си иска специализирана ръка да пипне и да погледне ;)

Link to comment
Share on other sites

Работата е там,че не може да претендираш за някъкви услуги и в същото време да не можеш да напишеш 5 думи вярно.То верно че това си е занаят и се учи ама как ще научиш нещо ако си тъп като дъска?Представяте ли си как му се появявате в сервиза той ви казва

-Оууу нашия.Ко прайш уа?Нешу глеам колиц'та саа развалила гачи?Няма са притсняаш жъ а опрайм биез прублеми :D

 

За мен най-добрите сервизи са специализираните сервизи!Караш Ауди-отиваш в представителството на Ауди.Караш Опел-отиваш при опел.Просто всяка кола си има специфични недостатъци,специфични тънкости,където може да ги знае само майстор,който е специализирал в определена марка.Примерно на Celica-та има 2 варианта.

1-Звъни се на "най-добрия майстор в района,който оправя АБСОЛЮТНО всичко" и водим следния разговор:

Аз-Абе бай Стояне тука отпред нещо ми тропа като минавам през неравности.От кфо може да е

бай Стоян-ооо мойто момче тряа да я погледна ама имам много работа.Мини ми я остай и до 1-2 седмици щи кажа кфо е!

2-Звъня в сервиза на Тойота

Аз-Добър ден.Нещо в предната част на колата тропа когато минавам през неравности

от сервиза-Ааа да ясно.Това може да е (изреждат се 2-3 неща).Минете през сервиза и ще ви кажем точно какво е и до колко време ще е готова колата.

 

Нямам идея дали разбрахте какво исках да кажа,но основната ми идея е че тея олд скуул майстори по всичко са вече отшумелица.В днешно време си иска специализирана ръка да пипне и да погледне ;)

 

Така е. Само, че не е гаранция, че ще са в оторизираните сервизи.

Link to comment
Share on other sites

За мен най-добрите сервизи са специализираните сервизи!Караш Ауди-отиваш в представителството на Ауди.Караш Опел-отиваш при опел.Просто всяка кола си има специфични недостатъци,специфични тънкости,където може да ги знае само майстор,който е специализирал в определена марка.

 

Хем си прав хем за сервизите от представителствата на въпросната марка не си особено прав. Разходи се малко и виж че в някои от тези сервизи кой работи а както споменаха по-горе трябва и практика пък аз в 1-2 от тези сервизи освен шефа (който беше с костюм та определено не бараше) не видях хора над 20 години...

 

В ХААС примерно като им закарах един път Поло-то да го гледат казаха че под 500 кинта няма да излезе ремонта после същото излезе няма 150 отделно че единия ме дръпна и вика - абе ние тука само гаранционни автомобили обслужваме щото цените са ни такива... иначе сервиза беше на ниво но примерно спирачките които ми тропаха искаха да ми сменят от-до всичко на предните колелета и други части нямаха та или давам 200 кинта или си тръгвам. Познай какво направих - после същото излезнаха едни пружинки за 20лв :)

Link to comment
Share on other sites

Така е. Само, че не е гаранция, че ще са в оторизираните сервизи.

Абсолютно си прав! Обаче има и една приказка - Всяка болка си има илач..., за това предпочитам да си карам колата по разни сервизчета дето работят по определени области (т.е. специализирани) в единия човека дори не приказва много членоразделно, но цял живот се занимава с окачвания, в другия пича си пипа само ДВГ.... от 30 години насам (десетина от които в Германия), в третия се занимават само с тоци.... По принцип кото чуя или видя някъде, че ми предлагат "пълна програма" за колата и се изнасям по най-бързият възможен начин! Такова животно като специалист по всичко - няма ! Това последното го разбрах преди доста време - за мое съжаление по трудният начин.

Link to comment
Share on other sites

Така е. Само, че не е гаранция, че ще са в оторизираните сервизи.

Да, не е гаранция, но образоваността на подобен автомонтьор е необходимо, макар и не достатъчно условие. Понеже злобила ме обвини, че се изхрълям много ми е интересно дали спокойно би оставил кола (Ауди А6 модел 2004-та да речем, прясно внесена от Германия) на майстор, който никога не е помирисвал инженерно висше образование, едвам говори български, да не говорим за чужди езици. Как по дяволите си представя подобен шемет да е запознат със системите на горния автомобил, как ще направи диагностиката и как ще осъществи ремонта, дори и да разполага със сервиз за чудо и приказ? Аз лично не мога да си го обясня, но предполагам някои от вас имат ирационални отгвори на този въпрос. :lol:

Link to comment
Share on other sites

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.

×
×
  • Create New...