Jump to content
BulForum.com

Гърмежи в Пловдив


Gorgar

Recommended Posts

Ами според данните от списание "Криле", на което бях голям фен преди и имам доста броеве, през 1998-ма година в движение е ималко 3 Миг29, 2 Миг23 и 4 Миг21. Едва ли са се трогнали от тогава да ремонтират останалите.

Link to comment
Share on other sites

Първо - полети има от десетилетия, но не всеки път се движат с необходимата скорост, че да се чуе гръм. Второ: този гръм е толкова силен по принцип, че ако в момента на изпреварване на звуковата бариера самолетът се намира в рамките на града н 1км. височина, ще изпотроши всички стъкла. .....................................................

 

Интересно :) Значи аз до момента трябва да съм бил със спукани тъпанчета поне незнам колко пъти ! :laughing: Като говорим по принцип - завършил съм ВВС училището в Долна Митрополия :) Пак като говорим по принцип - МиГ-23 БН ми е минавал една камара пъти над главата на около 200-300 метра височина ( не само над моята ,а и над главите на всички колеги които сме били на полети в момента ) със скорост от 1М нагоре........... , значи по принцип или трябва всичките да сме оглушали след толкова "силно" нещо или сме извънземни :unsure: И пак като говорим по принцип - всичките стъкларий в летищата трябваше да са се чупили в седмицата поне 10-12 пъти ( щото полети преди време имаше най-редовно 3-4 дена в седмицата, и най-редовното беше минаването на звуковата бариера в рамките на самото летище ). Значи като си говорим по принцип - много работи дето ги пише в списанията ...... са си само по принцип . Практиката е друга. Никой няма да ти пише по вестниците - абе утре ша гърмим в пясъчника да свлечем малко маса , или ша правим нови галерий нейде в някоя каменоломна - ша трещим яко, дръж си стъклата извън прозорците :rolleyes: Иначе - и аз ги чух гърмежите , а в този момент зареждах на една бензиностанция в Скутаре на път за Пловдив. Самолети не видях , но пък видях вертолетите от Крумово :laughing:

Link to comment
Share on other sites

Като бях дете, беше ежедневие да слушам такива гърмежи, но самолети виждах рядко. Не съм завършил в Долна и слава богу, но определено не мога да сбъркам гръм от пресичането на звуковата бариера с наземен такъв. ;)

Link to comment
Share on other sites

Абе, чета тука на всички коментарите, как ще се мине звуковата бариера на самото летище? Нещо не ми стана ясно. Това не се ли получава еднократно? И то найстина доста силно, и се чува на бая километри?! Това с форсирането на двигателите, няма нищо общо с преминаване на звуковата бариера. Не се углошава от самия двигател, а от самия гръм си е напълно възможно, ако изгърми наблизо, нормално като всеки взрив, да не говорим, че за самолетите да минат звуковата бариера, е най-голямото натоварване и може да се разпаднат, тъй че защо да не е възможно да се счупят прозорци ли спукат тъпанчета? Ако говорим нали за взрив на близко?

Link to comment
Share on other sites

:lol: Аз видях извънземни по време на взривовете ,бяха кацнали върху "Ленинград" и имаха събор "надпърдяване".Онзи джедай Kilerin4o :starwars: и той беше там но го дисквалифицираха заради допинг(както той сам писа че е употребявал нещо Смилянско).
Link to comment
Share on other sites

Разбира се, че се чупят прозорци. Навремето когато летяха още Конкорд имаше петиция от едно забутано шотландско градче за забрана на полетите. Именно по причина на силните гърмежи, минаването на звуковата бариера ставаше над океана. Тук няма как над България да не се "нацели" някой град, при скорост 400-700 м/с направо си е тясно за полети. Добре, че поне стават на по голяма височина.

Link to comment
Share on other sites

Интересно :) Значи аз до момента трябва да съм бил със спукани тъпанчета поне незнам колко пъти ! :laughing: Като говорим по принцип - завършил съм ВВС училището в Долна Митрополия :) Пак като говорим по принцип - МиГ-23 БН ми е минавал една камара пъти над главата на около 200-300 метра височина ( не само над моята ,а и над главите на всички колеги които сме били на полети в момента ) със скорост от 1М нагоре........... , значи по принцип или трябва всичките да сме оглушали след толкова "силно" нещо или сме извънземни :unsure: И пак като говорим по принцип - всичките стъкларий в летищата трябваше да са се чупили в седмицата поне 10-12 пъти ( щото полети преди време имаше най-редовно 3-4 дена в седмицата, и най-редовното беше минаването на звуковата бариера в рамките на самото летище ). Значи като си говорим по принцип - много работи дето ги пише в списанията ...... са си само по принцип . Практиката е друга. Никой няма да ти пише по вестниците - абе утре ша гърмим в пясъчника да свлечем малко маса , или ша правим нови галерий нейде в някоя каменоломна - ша трещим яко, дръж си стъклата извън прозорците :rolleyes: Иначе - и аз ги чух гърмежите , а в този момент зареждах на една бензиностанция в Скутаре на път за Пловдив. Самолети не видях , но пък видях вертолетите от Крумово :laughing:
Значи щом си учил в такова училище, би трябвало да са ви обяснили разликата между форсаж до дозвукова скорост и преминаване на звуковата бариера!? Пилотите нямат право да летят с над 1200км/ч на височина по-малка от 8000м (за САЩ ограничението е 30 000ft - поинтересувай се колко е това)! Летищата са пригодени - не мислиш ли? - и то не за това да издържат на това Бум, а от въпросните форсажи! Не мисли, че единствения източник на информация ми са списанията. До преди няколко години бях доста запален по самолети, почти не пропусках авиошоу-та(именно на едно такова един от пилотите достигна 1М на не по-малко от 3000м., при което всички залегнаха и се хванаха за главите(включително и аз), а стъкла счупени имаше доста - даже и във вестниците писаха на другия ден(доста преувеличиха, но счупените стъкла бяха факт!)). Освен това имам 1 приятел летец, един - авиоконструктор и един, който завърши авиотехника в ТУ. Говорили сме си на дълго и на широко за самолети и не веднъж сме засягали темата за Свръхзвукова скорост! Ако самолет достигне 1М над главата ти при височина под 3км. ще ти спука тъпанчетата. Ако не вярваш на мен - поинтересувай се из интернет има пре-достатъчно информация по случая. И последно - аз също съм учил много неща в университета, ама питай ме сега дали ги знам...
Link to comment
Share on other sites

...
...
Извода - гледай какви специалисти излизат от Долна Митрополия :rofl: В рамките на летището минават скоростта на звука... Божичко... и може би такъв човек ще управлява самолета, с който някой ден ще пътувам?!
Link to comment
Share on other sites

.... Пак като говорим по принцип - МиГ-23 БН ми е минавал една камара пъти над главата на около 200-300 метра височина ..

Надявам се разбираш, след като си учил там, че вълновото съпротивление от ударната вълна създавана от самолета изисква 2-3 пъти повече тяга за свръхзвукова скорост при земята. 200 -300 метра си е много ниско, и практически няма самолет който да може да се движи там на свръхзвукова (макар че МиГ 23 си е презадоволен с тяга, та може и да успее). При земята обикновенно се движеха с околозвукова - тогава се чуваше леко свистене при приближаването на машината, а понеже части от крилото на тези режими се обтичат със свръхзвукова, след отминаването на самолета се чуваше и гърмеж.

 

За другите - свръхзвуковия гръм се получава не от преминаване на звуковата бариера, а звуковата компресия при движение със свръхзвукова скорост. По простичко - самолета влачи след себе си ударна вълна с форма на конус. Извън този конус не се чува нищо, на стената на конуса е гърмежа, а вътре в него чувате воя на форсираните турбини редуциран до басов грохот от скоростта с която самолета се отдалечава. Свръхзвуков самолет се чува от над 100 километра.

Link to comment
Share on other sites

Надявам се разбираш, след като си учил там, че вълновото съпротивление от ударната вълна създавана от самолета изисква 2-3 пъти повече тяга за свръхзвукова скорост при земята. 200 -300 метра си е много ниско, и практически няма самолет който да може да се движи там на свръхзвукова (макар че МиГ 23 си е презадоволен с тяга, та може и да успее). При земята обикновенно се движеха с околозвукова - тогава се чуваше леко свистене при приближаването на машината, а понеже части от крилото на тези режими се обтичат със свръхзвукова, след отминаването на самолета се чуваше и гърмеж.

 

За другите - свръхзвуковия гръм се получава не от преминаване на звуковата бариера, а звуковата компресия при движение със свръхзвукова скорост. По простичко - самолета влачи след себе си ударна вълна с форма на конус. Извън този конус не се чува нищо, на стената на конуса е гърмежа, а вътре в него чувате воя на форсираните турбини редуциран до басов грохот от скоростта с която самолета се отдалечава. Свръхзвуков самолет се чува от над 100 километра.

Наистина доста добре обяснено, полезно.

И логично, за конуса.

Имам два въпроса:

1. Как в такъв случай се обяснява, че след гърмежа аз лично не чувам никакъв грохот, понеже т.нар. "стена" на конуса минава явно през нас, значи преди това сме били извън конуса, след това в него. ?

 

2. Свръхзвуковите самолети имат един "лот" ли е как му се вика, една "пръчка", излизаща на метър-два от носа на самолета. Това беше свързано с изместване на конуса напред от самолета, за да не се разпадне в противния случай, когато "стената" би засегнала корпуса, нали?

Link to comment
Share on other sites

...

1..Двигателите се чуват само когато машината е близко - 15-20 километра. Ако мине встрани се чува само гръм. Повечето хора забравят че самолетите са в тримерно пространство :)

2..Това дългото се казва "тръба на Пито" и е датчик на скоростта. За да работи правилно трябва да се изведе от граничния слой на обтичане на копуса. А може и да си виждал приемната тръба на системата за дозареждане. В американската морска авиация тя също стърчи напред и отстрани на самолета.

Link to comment
Share on other sites

Интересно :) Значи аз до момента трябва да съм бил със спукани тъпанчета поне незнам колко пъти ! :laughing: Като говорим по принцип - завършил съм ВВС училището в Долна Митрополия :) Пак като говорим по принцип - МиГ-23 БН ми е минавал една камара пъти над главата на около 200-300 метра височина ( не само над моята ,а и над главите на всички колеги които сме били на полети в момента ) със скорост от 1М нагоре........... , значи по принцип или трябва всичките да сме оглушали след толкова "силно" нещо или сме извънземни :unsure: И пак като говорим по принцип - всичките стъкларий в летищата трябваше да са се чупили в седмицата поне 10-12 пъти ( щото полети преди време имаше най-редовно 3-4 дена в седмицата, и най-редовното беше минаването на звуковата бариера в рамките на самото летище )

Иначе - и аз ги чух гърмежите , а в този момент зареждах на една бензиностанция в Скутаре на път за Пловдив. Самолети не видях , но пък видях вертолетите от Крумово :laughing:

 

Приятелю ,при такива условия не ще си оглушал ,а ще си гушнал букета

Не знам какво си завършил в Долна Митрополия, ама след това твое изказване ме е срам да си кажа 4е и аз съм минал от там

Явно наистина не правиш разлика м/у минаване на форсаж и минаване със свръхзвукова скорост :wacko:

и че едното не е равно на другото. Определено има мин височина за преминаване на звуковата бариера ( и тя е доста на високо)

В този ред на мисли : имам много отремонтирани самолети и са доста повече от цитираната бройка 3

И мисля че е трудно да видиш изтребител на 7-8000 височина ,все пак това не ти е пътнически самолет

а въртолетите са летели на 100-150 м по маршрута ,та тях нямам как да пропуснеш ( и те дигат доволно шум , е не като да се чуят до "Ленинград" :lol: )

 

другото е както wolf го е обяснил

 

Antares ,можеш да бъдеш спокоен човека явно не е пилот

Link to comment
Share on other sites

...И мисля че е трудно да видиш изтребител на 7-8000 височина ,все пак това не ти е пътнически самолет...
Ако имаш предвид, че на такава височина не можеш да го видиш чисто физически - не знам, нямам представа как се вижда самолет на такава височина, но ако имаш предвид, че не може да лети на такава височина, ще ме извиняваш :) :

 

Тактико-технически характеристики (МиГ-29СМ)

 

 

Габаритни характеристики

  • Размах на крилете: 11,36 м
  • Дължина: 17,32 м
  • Височина: 4,73 м
  • Площ на крилете: 38,06 кв. м
  • Тегло
    • Празен: 10 900 кг
    • Нормална излетна маса: 16 800 кг
    • Максимална излетна маса: 21 000 кг

    [*]Гориво

    • Вътрешни резервоари: 5830 л
    • Външни окачени: 3800 л

    [*]Екипаж: 1

 

 

Технически характеристики

  • Тяга
    • форсажна: 2 х 53,90 kN
    • максимална: 2 х 81,4 kN

    [*]Макс. скорост

    • на височина: 2500 км/ч (Мах 2,35)
    • при земя: 1500 км/ч

    [*]Практическа далечина

    • на малка височина: 900 км
    • на голяма височина: 2000 км
    • на голяма височина с външни резервоари: 3200 км

    [*]Скороподемност: 330 м/сек

    [*]Таван на полета: 18 000 м

    [*]Максимално натоварване: 9 g

    [*]Съотношение тяга-тегло: 1,13

    [*]Двигател: 2х Климов РД-33, с тяга от 53,90 kN всеки (81,4 kN с доизгорител).

Иначе за останалото съм съгласен.

Link to comment
Share on other sites

Нямаше ли каменоломна на близо, от там се чуват гърмежите... какво толкова го мислите.

:)

Link to comment
Share on other sites

sandman точно ,от гледна точка на възможностите на човек да види нещо на тази височина от земята ,а не на колко може да лети МИГ-29

Link to comment
Share on other sites

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.

Guest
This topic is now closed to further replies.
×
×
  • Create New...