Jump to content
BulForum.com

На фарове


goltak

Recommended Posts

А това, че за постоянно включени фарове ти трябва втори акумулатор що за глупост е?

 

На хора чиито акумулатори са пред издъхване а динамото отдавна им е за смяна... а пък китайските и турските "ксенони" да не отваряме темата че и тя е една болна...

Link to comment
Share on other sites

  • Replies 57
  • Created
  • Last Reply
ами точно това казах, че като запалиш колата и фаровете се включват, дори да искаш не могат да се изключат. Или не те разбрах какво си написал

 

Daytime Running Lights

Link to comment
Share on other sites

И аз съм за целогодишното каране на фарове.

 

 

Някои коли може да се направят постоянно да светят на къси светлини, други като Ауди, БМВ и Тойота имат DRL - съответно диодите при Ауди, ангелските очи при БМВ и оранжевките работи във фаровете на Тойота.

Link to comment
Share on other sites

Аз съм може би един от първите в България, които карат постоянно на фарове. Още от средата на 80-те. Покрай мен и приятелите ми почнаха да си карат моторите на фар през деня.

Link to comment
Share on other sites

И аз съм за целогодишното каране на фарове.

Някои коли може да се направят постоянно да светят на къси светлини, други като Ауди, БМВ и Тойота имат DRL - съответно диодите при Ауди, ангелските очи при БМВ и оранжевките работи във фаровете на Тойота.

 

Може да се направят и по-старички коли с DRL :) Аз също съм за целогодишно каране на фарове(мотоциклетистите знаят най-добре защо) и смятам да инвестирам в една такава джаджа от линка по горе...За автомобили със двусекционни фарове като моята варианта с намалени под 50% дълги светлини (които иначе практически не ползвам) ми се струва добър:

 

photo4.jpg

Link to comment
Share on other sites

Тойоти такива с автоматични фарове няма още. Има Мазди. При добра воля от сервиза могат да ти го направат но се иска и читав акомулатор (не два) щото колата реално всеки път пали на светлини...

Link to comment
Share on other sites

Тойоти такива с автоматични фарове няма още. Има Мазди. При добра воля от сервиза могат да ти го направат но се иска и читав акомулатор (не два) щото колата реално всеки път пали на светлини...

 

Нещо се бъркаш. Всички коли след късните 90 могат да се програмират за DRL. Incl. Toyota :)

Link to comment
Share on other sites

Тойоти такива с автоматични фарове няма още. Има Мазди. При добра воля от сервиза могат да ти го направат но се иска и читав акомулатор (не два) щото колата реално всеки път пали на светлини...

 

Ами ела да те повозя. Хем модела не е нито тазгодишен нито миналогодишен...

Link to comment
Share on other sites

И при мен даже да си оставил фаровете, ги включва реално след като запали...т.е. на контакт си, светят палиш, гасят и пак включват...поне така съм забелязал.

Link to comment
Share on other sites

И при мен даже да си оставил фаровете, ги включва реално след като запали...т.е. на контакт си, светят палиш, гасят и пак включват...поне така съм забелязал.

 

 

То е хората щом са измислили тая "екстра" значи са си пресметнали всичко за акумулатора :)

Link to comment
Share on other sites

Не мога да си обясня защо някой ще се притеснява че пуснатите фарове ще му скапят акумулатора. Не говорим да ги оставиш пуснати след като загасиш двигателя. Пазу че си говори глупости е ясен но виждам че не е единствен и почвам да се чудя аз ли пропускам нещо, какво толкова харчат едни фарове че стана егати дискусията за акумулатори покрай тях...

Link to comment
Share on other sites

Не мога да си обясня защо някой ще се притеснява че пуснатите фарове ще му скапят акумулатора. Не говорим да ги оставиш пуснати след като загасиш двигателя. Пазу че си говори глупости е ясен но виждам че не е единствен и почвам да се чудя аз ли пропускам нещо, какво толкова харчат едни фарове че стана егати дискусията за акумулатори покрай тях...

Аха, аз се чудех защо са сложили три акумулатора в колата ми, пък то сега разбрах, че втория трябва да е за фаровете а очевидно третия да е за подгряването на седалките. :lol:

Link to comment
Share on other sites

Нещо се бъркаш. Всички коли след късните 90 могат да се програмират за DRL. Incl. Toyota :)

 

 

Ами ела да те повозя. Хем модела не е нито тазгодишен нито миналогодишен...

 

Нещо не ме разбрахте. Говоря за фабрични такива дето си пристигат от завода с такава функция,а не за някви преправки след това ;) Иначе имам приятел дето си сложи допълнително сензор за чистачки, автоматични фарове, аварийни за задната и кви ли още не глезотийки които не се предлагат към неговия модел.

Link to comment
Share on other sites

Ти май не ме разбра. Колата в БГ не може да дойде фабрично така, защото у нас използването на дрл не е целогодишно, но всички коли имат възможност софтуерно да се програмират (по старите с преместване на едни предпазители), без никакви модификации и допълнително монтиране.

Link to comment
Share on other sites

Ти май не ме разбра. Колата в БГ не може да дойде фабрично така, защото у нас използването на дрл не е целогодишно, но всички коли имат възможност софтуерно да се програмират (по старите с преместване на едни предпазители), без никакви модификации и допълнително монтиране.

 

 

Аз пък не мисля така. По дифаулт(default) всички BMW-та идват с DRL. Има възможност да я поръчаш без(ако искаш), но после ако решиш да си сложиш трябва да се преинсталира целият софтуер на колата, дълга и широка, ще искат и пари, и ще отнеме поне ден в сервиза.

Link to comment
Share on other sites

Че ти на бмв-то нямаш ли отделни дрл? Аз говоря за късите на по старите коли (3 до 10 годишните). По принцип на всички нови модели независимо от марките им слагат отделни дрл, затова дискусията за препрограмиране не ги засяга

Link to comment
Share on other sites

Идва моментът в който трябва да разграничим DRL на два вида:

 

1) Вариант в които свети или късата или дългата светлина като DRL

2) Вариант 2 в които габаритите играят ролята на DRL

Link to comment
Share on other sites

Ти май не ме разбра. Колата в БГ не може да дойде фабрично така, защото у нас използването на дрл не е целогодишно, но всички коли имат възможност софтуерно да се програмират (по старите с преместване на едни предпазители), без никакви модификации и допълнително монтиране.

 

Не съм запознат точно каква е процедурата по правенето на "автоматични светлини" но знам със сигурност че Мазда 6 например идва с такива заводско и си го пише в брошурата.При нея няма как да караш без светлини щото колата дори и на OFF пак е с включени къси. Та това което казвах е че Тойота нямат още тази практика ,но нищо чудно да са я интегрирали в новия Авенсис и Ланд крузър...

Link to comment
Share on other sites

Не съм запознат точно каква е процедурата по правенето на "автоматични светлини" но знам със сигурност че Мазда 6 например идва с такива заводско и си го пише в брошурата.При нея няма как да караш без светлини щото колата дори и на OFF пак е с включени къси. Та това което казвах е че Тойота нямат още тази практика ,но нищо чудно да са я интегрирали в новия Авенсис и Ланд крузър...

 

По-старият модел на Авенсис (не този новия който сега почват да го продават а този който продаваха миналата година а го има от поне още 2), който аз карам - със сигурност има позиция "автоматични светлини" както и "автоматични чистачки". Не съм сигурен дали най-базовия модел го имаше но със сигурност 2рото ниво на оборудване го има и си е заводско а не съм го поръчвал (първо защото не ми се чакаше и второ защото бих го сметнал за излишна екстра). Само че не е винаги включено а само когато навън е тъмно а през деня ги изключва и аз щях да ходя да пипнат нещо така че да ги включва винаги а не само на тъмно.

 

Ако искаш обади се в сервиза на Тойота да ти потвърдят ако искаш ела да ти демонстрирам :)

Link to comment
Share on other sites

Малко търсене в Google ми даде и малко по-различен поглед върху дневните светлини...... Разгледах сайта и някои от доводите там са смислени. Май пак опираме до това кой в какво вярва, защото проверката на статистиката не е по силите ни.

 

Association of Drivers Against Daytime Running Lights - Bulgaria

 

Въпреки написаното тук вярвам че наистина дневните светлини на превозните средства намаляват риска от ПТП. Винаги карам с постоянно включени къси светлини и колата и мотора си.

Link to comment
Share on other sites

Да си гледат работата тия ;) Аз лично имам повишена фоточувствителност и въпреки това през деня фаровете не ми дразнят очите...

Link to comment
Share on other sites

Най железния довод е, че светлината на фаровете се възприема от човешкия мозък по бързо отколкото силуета на автомобила. Същото важи и за пешеходци със зрителни проблеми, както и малките деца, които както и възрастните хора трудно преценят скорост и дистанция. Категорично съм ЗА

Link to comment
Share on other sites

 

Много обичам глупави статистики. А това че броя на колите непрекъснато се увеличава май никой не го отчита... Колкото повече коли толкова повече катастрофи ще има а колкото са повече катастрофите толкова повече ще са и жертвите.

 

Не виждам как това че някой си е пуснал късите ще пречи на останалите. Особено в хубав слънчев ден просто изглеждат бели и нищо не блести...

 

Ксеноните при това турските заслепяват вечер и като видя поредното такси което ми вади очите с тиа евтини боклуци ми иде да го очистя. Виждал съм един до друг такси с турски ксенони и мерцедес - мерцедеса с неговите ксенони блестеше по-малко от една друга кола на къси в нормални жълти фарове, този с турските ксенони (като на пазу между другото) ми избождаше очите.

Link to comment
Share on other sites

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.

×
×
  • Create New...