Jump to content
BulForum.com

Клипчета свързани с коли


INCINERATOR

Recommended Posts

двете неща с една и съща функция, нз защо ги споменаваш все вседно са различни - метода е различен само

 

http://www.w8ji.com/rpm_limiters.htm

 

а това дали си личи прекъсването е от вида на прекъсвача и скоростта му

Link to comment
Share on other sites

  • Replies 1.3k
  • Created
  • Last Reply

Нямах предвид двата метода на прекъсване/ограничаване на подаването на гориво или пък играта със свещите, които се използват отдавна в масовите автомобили, а задържането на максимални обороти без прекъсване в някои от състезателните...в интерес на истината нямам представа как точно го осъществяват (вероятно компютър следи количеството и съотношението на сместа, но само предполагам), обаче бях чел, че не е толкова лесно и поради тази причина не е намерило широко приложение и в нормалните коли.

Link to comment
Share on other sites

Кое не е намерило приложение? Прекъсвачи имат всички модерни коли, 25-30 годишни таралясници имат прекъсвачи. На някои коли е по усезаемият звук тип "ен-ен-ен-ен-ен", други забиват муцуни.

Link to comment
Share on other sites

Така е, даже модерни 15 годишни кошляци са ограничени до едни обороти на свободна и по други ако са на скорост. Има и такива, където с газификацията на двигателя колата няма ограничаване и буталата излизат на капака :)

Даже сега като се замисля, гореспоменатите години спокойно можем да ги удвоим по две.

Link to comment
Share on other sites

Кое не е намерило приложение? Прекъсвачи имат всички модерни коли, 25-30 годишни таралясници имат прекъсвачи. На някои коли е по усезаемият звук тип "ен-ен-ен-ен-ен", други забиват муцуни.

 

Прочете ли какво написах и ти го караш като чукчата? :P

Това, което хоста беше поместил по-горе отговаря напълно на това, за което ти пишеш. Аз говоря за ограничител на оборотите в състезателните автомобили, държащ постоянно максималните безопасни за съответния двигател без да прекъсва нищо...просто ги държи винаги на максимум без да надскача границата и без пилотът да чака кога нещо ще се случи, така че нито има "ен-ен-ен", нито нещо забива..

Link to comment
Share on other sites

Би ли ми разяснил защо? По-точно за такъв вид като тази, която трябва да развива максимално възможна скорост на дълги прави...

Link to comment
Share on other sites

Е как ще е лишено, Руми? Как инак обясняваш излизането на бутало през капака?  :grin:

 

Просто при тях е по-различно и вероятно не е свързано с обороти, а с нещо друго. 

 

Инак при мен неколкократно съм минавал границата - някъде след 5,5 просто ме връща на 5,5 ако ще и да стана на педала... Докато на малката алфичка навремето селският бек обръщаше оборотомера тъкмо дорде се покаже бутало през капака...   :moon:  

Link to comment
Share on other sites

Защото пилота трябва да знае, кога колата му е на предела, а не да си мисли, че кара на предела. Друго, този тип ограничител в нормалните коли е решен доста отдава - съсед посредата на 90'те си купи чисто нова бавария 328, куршум отвсякъде, немеца го беше ограничил по перфектно простия начин - болд под педала на газта, които ограничава хода му :)

Link to comment
Share on other sites

Болд или болт, че нещо не схванах дали не говориш за уплътняване на шрифта. :laughing:  Това си е идея за по-разсеяните, които не искат да чакат кога ще чуят "ен-ен-ен". :P

Link to comment
Share on other sites

Ако трябва да бъдем съвсем точни си беше точно болд болт. В смисъл поне по средата на 80-те, когато имахме 320-ка... Което не попречи тя да свърши в едно дърво, разбира се... Изводи много се направиха тогава... Извод номер едно - колкото и да е добър тенекиджията (който има Москвич), не му давай да отпразнува работата си с БМВ-то ти... НИКОГА.   

Link to comment
Share on other sites

Е как ще е лишено, Руми? Как инак обясняваш излизането на бутало през капака? :grin:

 

Просто при тях е по-различно и вероятно не е свързано с обороти, а с нещо друго.

 

Инак при мен неколкократно съм минавал границата - някъде след 5,5 просто ме връща на 5,5 ако ще и да стана на педала... Докато на малката алфичка навремето селският бек обръщаше оборотомера тъкмо дорде се покаже бутало през капака... :moon:

Тва 5500 обороти ли са. Витека тъкмо развърта ☺️☺️☺️

Link to comment
Share on other sites

А на мен там започва да ми се появява якия звук...на около 6500 става наистина доста "музикално"...особено в тунел. :evil

Link to comment
Share on other sites

виждам, че бая рацери има из форума, такова нещо като пилота да кара колата до там дето можела само, а не до прекъсвача... моля ви се да не се излагаме... при смяна на предавки да не удря прекъсвача... може, ама повечето рейсинг коли имат no lift shift, секвенции, и какво ли още не... ама на правата достатъчно дълга на последната предавка се кара точно до прекъсвача и на него по правата, как е изпълнен прекъсвача, не ни интересува... кара се на WOT - wide open throttle

 

за звука нищо няма да коментирам всеки чува сам за себе си това което му харесва

 

болт под педала имат повечето автомобили в жилно предаване да движението на педала, досещате се защо

 

328i e36 има ел прекъсвач на 6500 оборота, доста груб при това, предполагам за такова бмв горе си говорите, и болт има защото дроселовата клапа е жилна

 

Link to comment
Share on other sites

Болд или болт, че нещо не схванах дали не говориш за уплътняване на шрифта. :laughing: Това си е идея за по-разсеяните, които не искат да чакат кога ще чуят "ен-ен-ен". :P

Болт имах предвид :) Но точно за размера му нямам спомен, както батко Виден приказва не помня, може би не по малко от 12мм :)

Link to comment
Share on other sites

  • 3 weeks later...
  • 1 month later...
  • 1 month later...

Поредното красиво клипче на Motor Trend за изплакване на очите....и ушите. Като гледам обаче как опираше на всяка малка неравност по пътя се сещам, че това клипче никога нямаше да може да бъде заснето из нашенските улици. :evil

 

https://www.youtube.com/watch?v=TZmm-1jQ0OY

Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.

×
×
  • Create New...