Jump to content
BulForum.com

Автомобилни новини


Светлия

Recommended Posts

Инженери от института „Карнеги Мелън” в Питсбърг, щата Пенсилвания, разработиха фарове, които подобряват видимостта при сняг или дъжд. Новите светлини намаляват отблясъците при валеж и дават по-добра видимост на шофьора. Системата се състои от цифров проектор, видеокамери и огледала, позволяващи да се записват дъждовните капки в перспектива. Компютърът с помощта на специална програма обработва постъпващите изображения и предсказва траекторията на капките. В съответствие с тези даннни, на проектора излиза специална картина с отметки, съответстващи на разположенито на капките, благодарение на която се осветява само пространството между тях. Това помага за отстраняване на отблясъците и подобрява видимостта при лошо време.

 

Към този момент системата е изпитана на хибрида Toyota Prius, като тя работи само на 3-4 метра пред автомобила. Тестовете показват, че при движение с 30 км/ч технологията, която е построена от напълно достъпни на пазара компоненти, подобрява видимостта със 70 %. Според компютърните разчети този показател може да се увеличи до 96.8 %. Все още обаче не е ясно кога системата ще може да се появи на серийни автомобили.

 

automedia.bg

 

smart_headlight.jpg

Link to comment
Share on other sites

  • Replies 862
  • Created
  • Last Reply
  • 3 months later...
Новият двигател LT1 за Corvette за 2014 г. – технологичен шедьовър

30.10.2012 , ClubS1; снимка: Шевроле | 0 коментара

Напълно новият Chevrolet Corvette моделна година 2014 ще бъде представен в края на 2013 г. и ще бъде задвижван от авангарден, доказал качествата си на пистата, 6,2-литров V8 двигател, с предполагаема мощност от 450 к.с., благодарение на която ускорението 0-100 км/ ще става за 4 секунди.

 

Напълно новият двигател LT1 на Corvette, първият от гамата на петото поколение Small Block двигатели, съчетава различни авангардни технологични решения като директно впръскване на гориво, системата за изключване на част от цилиндрите Active Fuel Management (AFM) и системата за безстепенно променливо газоразпределение, която спомага за подобряване на пълненето и горивния процес.

 

- Целта ни, при разработването на напълно новия двигател LT1, бе да повдигнем летвата по отношение на двигателите за спортни автомобили. Смятаме че сме постигнало това с представянето на истински технологичен шедьовър, съчетаващ в себе си различни авангардни технологии, които могат да бъдат открити в много малко подобни мотори по света. Това което прави двигателят истински специален е високотехнологичният горивен процес, който извлича пълния потенциал от тези решения. Той превръща Corvette LT1 в един от най-авангардните V8 двигатели в света – отбеляза главният вицепрезидент, отговорен за глобалните продуктови разработки Мери Бара.

 

Данните за максималната мощност, динамичните характеристики и разходът на гориво няма да бъдат окончателно определени преди началото на следващата година. Очаква се обаче новите двигател LT1 и Corvette да бъдат най-мощният стандартен агрегат на модела до момента и най-бързият стандартен вариант на Corvette досега, както и най-икономичен – с разход на гориво от около 9 л/100 км.

 

- Corvette LT1 представлява най-съществената промяна в прочутия Small Block в неговата почти 60-годишна история – върху основите на наследството се надгражда, за да се превърне един от най-добрите двигатели в света в още по-добър - отбелязва Сам Уайнгардън, вицепрезидент, отговорен за глобалния инженеринг на двигателите. – Освен че разполага с голяма мощност, LT1 е оптимизиран така, че да разгръща висок въртящ момент в широк оборотен диапазон. Под 4 000 об/мин въртящият момент на Corvette LT1 е сравним с този на легендарния 7-литров LS7 на актуалния Corvette Z06. LT1 ще се превърне в любимец на шофьорите, които могат да очакват наличие на огромен въртящ момент при всякакви показания на оборотомера.

Link to comment
Share on other sites

Напълно новият двигател LT1 на Corvette, първият от гамата на петото поколение Small Block двигатели, съчетава различни авангардни технологични решения като директно впръскване на гориво, системата за изключване на част от цилиндрите Active Fuel Management (AFM).....

 

Това го прочетох преди няколко дена, но не ми направи кой знае какво впечатлени на фона на надутите напоследък двигатели "серийно производство" с 4 цифри. Предполагам, че двигателят ще стане още по-интересен ако са му оставили достатъчно резерв за допълнително тунинговане.

 

Приказката ми в момента обаче е за друго. Оцветената част от цитата по-горе ме подсети отново, че от немалко време забелязвам как почти всички известни фирми не само наблягат на хибриди или чисти "тролеи" (като нелепия 'лебед' на Астън Мартин например), но и продължават да доразработват и намаляват обемите на двигателите си с вътрешно горене, с единствената цел пестене на гориво и спазване на модерната еко-линия, която се е поела откак се тръгна да се говори за глобалното затопляне. Явно петролът все още не е тръгнал да свършва и тенденцията е освен налагането на "тролеите", също така в близко бъдеще да бъдат наложени и миниатюрните турбо-двигатели, които хем са по-икономични, хем са с по-голямо КПД от атмосферните. А що се отнася до елитните двигатели за елитните модели - там също виждам тенденция за задължително налагане на системи за изключване част от цилиндрите, старт-стоп системи и др. такива.

И тъй като темата е за цитати от новини, в подкрепа на думите ми ще поместя само по няколко изречения от различни новини на различни производители:

 

Lamborghini обяви, че версията 2013-та година Aventador LP 700-4 ще се предлага с иновативна система за изключване на цилиндри при постоянно натоварване на двигателя, както и с автоматична старт-стоп система за икономия на гориво.

 

Audi въведе допълнителни мерки за намаляване на разхода на гориво на своите двигатели. Двигателят 4.0 TFSI, който дебютира в началото на годината в моделите Audi S6, S6 Avant, S7 Sportback и S8, е оборудван с новата технология за изключване на част от цилиндрите - cylinder on demand. Bentley също бе ангажиран в развойния процес на този нов двигател, който ще бъде инсталиран в Continental GT в близко бъдеще. Когато битурбо V8 моторът работи в режими на частично натоварване, работата на 4 от цилиндрите му се прекратява.
Трицилиндров мотор на "Форд" стана международен двигател на годината.....

 

Новият трицилиндров двигател на BMW e готов....

 

Фирмите Lotus Engineering и Continental Automotive разработват заедно уникален трицилиндров двигател ново поколение...

 

Нов двуцилиндров двигател на Fiat. Турбодвигателят с два цилиндъра, обем 1.2 литра и осем клапани Twin-Air може да бъде настроен да предлага мощност от 64 до 104 к.с.

 

Двуцилиндров двигател и от "Фолкваген". Може би постижението на италианците, изкарващо на предната модна линия в двигателостроенето малките и ефикасни мотори е в основата на решението на "Фолксваген" да лансира свой собствен двуцилиндров мотор, и то дизелов. Насочването към дизела ще предложи още по-висока икономичност от тази на италианския мотор.
Link to comment
Share on other sites

Да, знам, но постът ми по-горе нямаше за цел да съобщи новината, че е измислена система за изключване част от цилиндрите или пък старт-стоп система - просто направих извод и поглед върху тенденциите на развитие в цялото автомобилостроене.

Работата е, че преди известно време никой не мислеше да пести гориво с цената на всичко. Кой можеше да си представи, че Ламборджини или Бентли например ще тръгнат да изключват цилиндрите при топ-моделите си с цел да спестят някой и друг литър. Просто е нелепо да си дал няколкостотин хиляди долара и после да гледаш да спестиш някой лев от гориво. ;)

Link to comment
Share on other sites

Мидекс, аз я сложих тая новина заради разхода на гориво. Вече бившото ми 1200 кубиково Пунто може да се накара да гори 9 на сто и то не с прекалено много зор(говорим само за градски цикъл де). А горе става въпрос за осмак и то с внушителен обем. Та като цяло това ме впечатли. Признавам и обаче, че останах в заблуда(не се замислих грам), че двигателя на Корвета е атмосферен. Не знам защо си бях навил на пръста, че е компресорен. Може би заради ZR1.

 

А иначе да...всичко, което правят при расовите коли е за намаляне на разхода. В последно време и Ферари доста се хвалят със сваления разход на своя осмак на Италията. Няма как...все по-малко V10 и V12 ще излизат вече на пазара.

 

А като гледам и какви лицемерни глупости се говорят и за новите мотори във Ф1...плаче ми се като гледам на къде отива спорта :(. Поне него да не бяха прецаквали.

 

А за тунинг...не ми се вярва да запазят "карантията"

Link to comment
Share on other sites

  • 4 weeks later...
В Швейцария ще се влиза в затвора за превишена скорост

Новите правила за движение по пътищата ще бъдат в сила от 1 януари 2013 г. Швейцария ще престане да бъде привлекателно място, където да се разхождаш със своя автомобил. От 1 януари в алпийска държава влизат нови правила за движение по пътищата, според които при сериозно превишение на скоростта ще се влиза в затвора за срок между 1 и 4 години.

 

police.jpg

 

Подобно санкция ще се прилага спрямо шофьорите, които се движат със 70 и повече км/ч на места, където ограничението е 30 км/ч. Тя ще засегне и тези, които вдигат 100 км/ч при ограничение 50 км, а също така и водачите, каращи със 140 км/ч при ограничение 80 км/ч. В затвора ще попаднат и любителите на висока скорост по магистралите, където ограничението е 120 км/ч. Те ще бъдат наказвани, ако бъдат засечени с 200 км/ч.

 

Швейцария и без това е една от държавите, където органите на реда са безкомпромисни спрямо нарушителите. Санкциите там се изчисляват в зависимост от дохода на нарушителя. Именно в тази страна е написана най-високата глоба в историята - 1 млн. евро.

Link to comment
Share on other sites

Ако питаш - не знам. Просто чат-пат като попадам на статии с глоби във Швейцария се случва да е на собственик на Ферари, някъв скъп Мерцедес и т.н и т.н

Link to comment
Share on other sites

Ти да не мислиш че е особено интересно да ти напишат че са глобили някого с 20 евро, понеже имал само 3 крави и карал 15 годишен мотопед. Не е особено интересна новина като че ли :)

Link to comment
Share on other sites

Ти да не мислиш че е особено интересно да ти напишат че са глобили някого с 20 евро, понеже имал само 3 крави и карал 15 годишен мотопед. Не е особено интересна новина като че ли :)

 

Дедо...129 000 еврА беше едната глоба, трудно ще я пишат на Гертруд с 15-те крави и Мондеото . :D

Link to comment
Share on other sites

Дедо...129 000 еврА беше едната глоба, трудно ще я пишат на Гертруд с 15-те крави и Мондеото . :D

 

Мисълта ми беше че сигурно има и нормални глоби на нормални хора, само че такива изобщо не си струват споменаването нито биха били интересни някому за да се трогнат да пишат за тях журналистите.

Link to comment
Share on other sites

  • 3 weeks later...

 

Интересното е какво смятат да прибират в тоя огромен багажник - стиковете за голф на Путин ли? :laughing1:

 

 

Ти мани това дърво, ами аз пък наскоро прочетох, че в Руската Дума е постъпило предложение за промяна на правилник им за движение. Предлагало се вече да не се засича моментната скорост на автомобилите, а средната такава - един вид, изчисляват за еди кой си маршрут ако спазваш всички ограничения, за колко най-бързо може да пристигнеш. След това нареждат през опредени километри камери и софтуерът смята - ако някоя от колите мине през следващата камера по-рано, отколкото е трябвало, значи явно си превишил скоростта на местата, където няма камери.

 

На теория е напълно възможно да се изчисли, но ми се струва, че за практическото приложение на такъв тип засичане е все още рано...ако го въведат някой ден и тук - край на продажбите на Кобра, Уистлър и останалите. :ghost

Link to comment
Share on other sites

На теория е напълно възможно да се изчисли, но ми се струва, че за практическото приложение на такъв тип засичане е все още рано...ако го въведат някой ден и тук - край на продажбите на Кобра, Уистлър и останалите. :ghost

 

Обясняваха ми, че във Франция има подобно нещо, номера да се излъже е с няколко автомобила в пакет, като след всяка камера се сменя водещия автомобил. Така за да се засече трябват доста повече камери и точки на засичане.

Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...

Интересното е какво смятат да прибират в тоя огромен багажник - стиковете за голф на Путин ли? :laughing1:

 

 

Ти мани това дърво, ами аз пък наскоро прочетох, че в Руската Дума е постъпило предложение за промяна на правилник им за движение. Предлагало се вече да не се засича моментната скорост на автомобилите, а средната такава - един вид, изчисляват за еди кой си маршрут ако спазваш всички ограничения, за колко най-бързо може да пристигнеш. След това нареждат през опредени километри камери и софтуерът смята - ако някоя от колите мине през следващата камера по-рано, отколкото е трябвало, значи явно си превишил скоростта на местата, където няма камери.

 

На теория е напълно възможно да се изчисли, но ми се струва, че за практическото приложение на такъв тип засичане е все още рано...ако го въведат някой ден и тук - край на продажбите на Кобра, Уистлър и останалите. :ghost

Такива камери знам, че има отдавна в Англия. Но само на магистрали.

Link to comment
Share on other sites

  • 3 weeks later...

Странно отроче готвят руснаците - двигател - само 107 коня по лиценз на Мицубиши и то...'мейд ин чайна' :P, но с 18 инчови джанти и купе с претенции, и всичкото това на цена от 9600 евра. На 15-ти март се качва на конвейра и дори вече приемат предварителни поръчки.

 

 

tagaz-aquila.jpg

 

В базовото обзавеждане на купето влизат климатик, 18-инчови джанти, електрически пакет, спортни седалки с кожена тапицерия, аудиосистема, едва възглавница за безопасност, ABS
Link to comment
Share on other sites

Ф150 би трябвало да се казва. За другото - може да познаят. Най-много искам да паднат под 3 секунди до 100 км в час и под 7 минути на Нюрба...а да и да е по-добро от P1. :)

 

малко по-нагоре е инфо от официалния сайт. :)

Link to comment
Share on other sites

Чефо, живееш в миналия век някъде около 1990г. Тогава имаше значение за супер и хипер колите за колко спринтират до 100км/ч. Ся има значение до 300км. И Ферари ако не отупат Венъм ГТ (0 до 300 за под 14 сек) , то значи кончетата са капут. Кьонигзег също са доста интересен конкурент, който им прави проблеми в последно време.

Link to comment
Share on other sites

Това горното някакъв бъг от новата версия ли е (или пък любимият на хоста тапаталк го прецаква за отмъщение :evil )...но аз лично не виждам нищо смислено.

Link to comment
Share on other sites

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.

×
×
  • Create New...