Jump to content
BulForum.com

Автомобилни гуми?


viiipeer_

Recommended Posts

Здравейте,смених предните гуми със Godyear всесезоннии (колата е с предно предаване)понеже там където ги сменях,ми казаха,че само гудиър правели такива гуми и че са добри.

 

Да,обаче един познат ми каза,че точно тези гуми били много гадни и че можели да ми разбият предницата?!? :wacko:

 

Възможно ли е това?

Link to comment
Share on other sites

  • Replies 91
  • Created
  • Last Reply

Твоя прител хал-хабер си няма от гуми аз да му кажа.

 

http://ssl.delti.com/cgi-bin/rshop.pl?such...t_by=preis_down разгледай на този сайт какво пише, има си за всяка гума почти по 2 теста от различни медии.Успех и безаварийни километри.

Link to comment
Share on other sites

И аз не сам доволен от тези гуми Goodyear

Смених предните с такива и след 7 месеца имаха фуски

Може да съм оцелил дефектни бройки, няам си на идея

Link to comment
Share on other sites

Аз съм с 4 всезонни гудиър на година и половина и съм страшно доволен. Колата е много стабилна и зимата не съм имал проблеми. Съжалявам че немога да ти кажа точно модела, но гудиър са си име и не би трябвало да имаш проблеми !

Link to comment
Share on other sites

Оу, има има.Дори някои от тях се преставят по-добре лятото от летните и зимата от зимните.Всичко е въпрос на ценови и качествен клас.Отдавна вече всесезонните гуми не са зачеркнати като избор, дори за автомобили различни от ниския клас.

Link to comment
Share on other sites

Дори някои от тях се преставят по-добре лятото от летните и зимата от зимните.

Нарочно те цитирам. Трябва да остане в историята това мнение.

Link to comment
Share on other sites

Нека остане.Купi си едни зимни Ведерстайн или каквито-там боклуци рекламират по чалга радиата и кръчмите разни майстори, после напрви тест с една качествена всесезонна гума и ще се убедиш.Ако не ти се занимва, чети тестовете по-сайтове и списания.Виж теста на ADAC, на тях ако не им вярваш значи си доста по-компетентен от който и да е.

Link to comment
Share on other sites

Нарочно те цитирам. Трябва да остане в историята това мнение.

 

И хубаво правиш, но всесезонни гуми има. За сезони като Пловдивските. Една хубава всесезонна гума за ежедневна употреба е MICHELIN ENERGY XT2 Представя се достатъчно добре за снежните две-три седмици годишно и много по-добре през останалото време на сухо и мокро от зимните гуми. Зимната гума превъзхожда качествената лятна гума единствено при температури под -10 градуса и на сняг и лед. На сухо и мокро лятната гума има много по добро сцепление. Сам си направи сметката за една кола караща 99% в Пловдив и околностите каква гума е необходима

Link to comment
Share on other sites

Нека остане.Купу си едни зимни Ведерстайн или каквито-там боклуци рекламират по чалга радиата и кръчмите разни майстори, после напрви тест с една качествена всесезонна гума и ще се убедиш.Ако не ти се занимва, чети тестовете по-сайтове и списания.Виж теста на ADAC, на тях ако не им вярваш значи си доста по-компетентен от който и да е.

До момента под 1000 лева за гуми не съм дал. Как мислиш, дали все сезонните ще са с по - добри параметри?

 

AlBundy имаш ли спомени от миналата зима? Лично аз предпочитам да си карам колата без да ме интересува какво е времето навънка.

Link to comment
Share on other sites

Може да съм оцелил дефектни бройки, няам си на идея

Със сигурност си Оцелил дефектни бройки smqhjm1.gif

 

по темата -всесезонни гуми няма, не съществуват или ако някъде сте чели за такива, то това е лъжа :bgrin:

Link to comment
Share on other sites

До момента под 1000 лева за гуми не съм дал. Как мислиш, дали все сезонните ще са с по - добри параметри?

 

AlBundy имаш ли спомени от миналата зима? Лично аз предпочитам да си карам колата без да ме интересува какво е времето навънка.

 

Имам спомени. Минах цяла Хърватска и Сърбия с един метър сняг, но извън пътя. Пътя беше излизан, а в България като слязох от магистралата на Шела, до вкъщи 2 часа. При положение, че от Щутгарт до Шел Пловдив го взех за 16 часа заедно с двата питстопа за зареждане и границите. И колко беше снега? 2 седмици не направи. Е бях с Ултрагрип 7+, сега им правя втората и последна зима, но на другата кола си карам само летни гуми, като пропускам когато има сняг и лед. Е не мога да си крива душата, летните гуми имат много по добро сцепление. Днес ходих до София в ранния следобед, тук беше 16 градуса слънчево, но от "летището" нататък все едно ураган във Флорида. Наложи се на места да намаля до 120 защото се получаваше аквапланинг, с летните Континенталки на 160 няма аквапланинг. Зимните гуми са за сняг!

 

При положение, че прогнозите за времето вече са точни до часове, ако имах още едни оригинални джанти, щях да си карам летните цяла зима и само когато се налага, да качвам зимните

Link to comment
Share on other sites

Много съм далече от мисълта да се съобразявам с времето и да си играя по няколко пъти на сезон да сменям гумите. Ако не си запознат, зимните гуми имат много по - къс спирачен път на вода отколкото летните.

Link to comment
Share on other sites

Ало?!Ами оптимална температура на работа?!Спирали по-добре на мокро, я да го видим това мокро при температури над 5 градуса целзий и нагоре?!Защо трябва да превръщаме спора в безцелно хлевоустие по разни теми.Всезенонната гума е едно прекрасно решение, за един непретенциозен и не особенно потентен автомобил.Т.е. за повече от 60% от автомобилите са напълно приемливи( имайки предвид изискванията към тях - градско шофиране ).НЕКАЧЕСТВЕНИТЕ летни и зимни гуми водят до огромни проблеми.Това, че се произвеждат по патент или в завод на призната и утвърдена марка, не води до качествено подобрение.На автомобил който се кара само в града( и ако говорим за Пловдив защото аз в него си живея и нямам претенции да знам как е в др. градове ) не виждам смисъл да се юркам да му купувам два сета гуми, вместо да си купя едни наистина качествени всесезонни.Ако говорим вече за шофиране над 110 км/ч лично аз нито бих се качил, нито бих управлявал автомобил не снабден с подходящи гуми, и като скоростно и като сезоново изискване.

Link to comment
Share on other sites

Много съм далече от мисълта да се съобразявам с времето и да си играя по няколко пъти на сезон да сменям гумите. Ако не си запознат, зимните гуми имат много по - къс спирачен път на вода отколкото летните.

 

Там е работата, че съм запознат и е точно обратното за положителни температури :P

 

Напълно се солидализирам с горното мнение и смело твърдя, че визираните от мен всесезонни Мишелин са в пъти по-добри от зимните Корморани, Ласи, Дебики и други евтини шитни за ежедневна употреба! Сцеплението на гумата зависи от смеските, а шарката играе само в изтласкването на водата и кишата.

 

Следва цитат с който съм на 100% съгласен:

 

 

Нито една зимна гума не е добра и на мокро, и на сухо. За такива условия са направени летните гуми.

 

Зимните гуми са по-добри само и единствено на сняг, иначе се пързалят като за световно.

 

По принцип не е правилно зимните гуми да се наричат "зимни" - много по-правилно е да се кавзат "гуми за сняг" или "снежни гуми".

 

На лед никва гума не спира, факт. Спират само гумите със шпайкове, ама те са забранени. Но при сух студ под нулата летните гуми спират като змейове, също факт. Присъствал съм на тестове на гуми във Финландия и Швеция - точно тва мерим там. И винаги като референт един от автовобилите се обува с летни гуми. При сняг всичко е ясно, но на сухо и мокро през зимата летните гуми са по-добри. За аквапланинг и странично водене изобщо да не говорим.

 

Ето една извадка от последния тест на зимни гуми 225/45 Р17 в AUTO BILD:

 

Зимните гуми не са абсолютно задължителни и не ви грозят глоби или отнемане на точки, ако карате с летни гуми през зимата. Въпреки това добрата зимна гума е неизбежното зло при сняг, лед и температури значително под нулата. Както показаха нашите тестове по заснежните алпийски пътища и замръзналите северни езера, лятната гума не може да осигури почти никакво сцепление и сигурност при движение в зимни условия. Почти никакво сцепление при потегляне, почти никакво странично водене в завой, както и един повече от два пъти по-дълъг спирачен път - всичко е ясно.

 

На суха и мокра настилка обаче предимство имат летните гуми.

 

И наистина – при мокра и суха настилка поради по-меката каучукова смес и множеството ламели при зимните гуми лятната гума е многократно по-добра. Зимната гума по-рано губи сцепление в завой, има значително по-лоши показатели по отношение на аквапланинга, както и доста удължен спирачен път, даже и при много ниски температури. Това е безспорно. Въпреки това митовете за температурната граница от +7 градуса са много разпространени и хората да продължават да вярват в тях.

На въпроса за най-точният момент за смяната на летните със зимните гуми също не може да се отговори конкретно. Както и при сделките на борсата, най-подходящият момент все не може да се уцели. Факт е обаче – лятната гума дава оптимално сцепление на суха и мокра настилка. Нашите тестове показаха еднозначно - при мокра настилка едва достигането на границата на замръзване поставя физическите граници на сцеплението пред летните гуми (но същото важи и за зимните), на суха настилка дори при няколко и повече градуса под нулата (т. нар. сух студ) лятната гума е абсолютен победител по отношение на сцеплението. Въпреки това ние горещо препоръчваме на нашите читатели зимните гуми, особено ако има вероятност да бъдат изненадани от сняг. Защото при такива условия летните гуми категорично не вършат никаква работа. Който иска да е сигурен, трябва да монтира зимните гуми още след първите отрицателни температури или при първия сняг. Но след като монтирате зимните гуми, не бива да забравяте – на суха и мокра настилка (а през зимата най-често пътищата са мокри) зимните гуми имат по-малко сцепление и по-дълъг спирачен път. Тоест – автомобилистите със зимни гуми трябва да са по-внимателни и да спазват по-голяма дистанция, когато пътищата са сухи или мокри. Но за сметка на това зимните гуми предлагат оптимални нива на сцепление на заснежена настилка.

 

Малко факти от последните тестове през октомври в Швеция (зимни условия, сняг и студ) и Испания (суха и мокра настилка).

 

Аквапланинг - лятната гума изплува при 79,2 км/ч, най-добрата зимна при 72,9, най-лошата зимна (Нокиан) при 61,9

 

Спиране на мокро - лятна гума - спирачен път 47,3 метра, най-добрата зимна (Континентал) - 51,3 метра, най-лошата зимна (Вредещайн) - 56,4 метра

 

Спирачен път на сух път при сух студ (минус 5 градуса Целзий) - лятна гума - 38,9 метра, най-добрата зимна гума (Континентал) - 45,6 метра, най-лошата зимна (Бриджстон Близак ЛМ-25)- 50,8 метра. 12 метра по-дълъг спирачен път - как ти се струва?

 

(Лятната гума-референт бе Континентал СпортКонтакт3.)В теста участва и една китайска зимна гума Киото, но представянето и бе катастрофално и не се класира. Автомобилът беше Мерцедес С-класа.

 

Тва е положението, лично бях там и мерих. Целия тест го има в последния брой на списанието.

 

В следващия брой излиза и големия тест на всесезонни гуми - останах адски изненадан, защото всесезонните Гудиър и Ханкок скъсаха ританките на някои от зимните гуми[ezik] на сняг, а на мокро и аквапланинг всесезонните Дънлоп и Гудиър се представиха по-добре от доста летни гуми.

 

На последно, 9-то място (ако не броим китайската Киото)се класира Бриджстон Близак. Вредещайна е на 6-то (той просто се издъни при спирането на мокро, иначе е горе-долу добър.)

 

С конкретния случай става дума за размер 225/45 R 17, качен на Мерцедес С-класа (задно задвижване). За всеки друг автомобил и размер резултатите може да са доста различни.

 

Аз най-много се дразня от това, че лобито на търговците и производителите на гуми от 1 месец тръби по медиите (даже преди няколко дни по бТВ пак имаше един Пиар-материал) как, разбираш ли, под +7 градуса летните гуми не ставали за нищо. ТОВА СА ПЪЛНИ ГЛУПОСТИ, ЧОВЕЧЕ, ПЪЛНИ ГЛУПОСТИ!!! Зимните гуми са по-добри от летните само и единствено при заснежена настилка. САМО ТОГАВА! А, ако нямаш нищо против, такива дни в София са 15-20 в годината. Температурата на асфалта отдавна няма значение, тия басни може и да са били верни преди 15-20 години, но вече не.

 

Бях там и видях как при сух студ минус 5 градуса летните гуми си спират като пичове, а зимните се пързалят още 10-12 метра.На мокро нещата са още по-трагични - виж зимния Вредещайн.

Link to comment
Share on other sites

Благодаря, че написа горното.Дано повече хора го прочетат.Наистина има какво да научат.А тази тема може и да се затвори май, май.

 

Edit: Ами относно долното, аз още горе споменах, че явно си по-компетентен от нас.Не разбирам само защо поне не си направи труда да споделиш малко информация с нас ами ни пращаш да търсим като си видял какво сме намерили.Със здраве и безаварийно на всички!

Link to comment
Share on other sites

Доста глупости и неточности има в цитата. Няма смисъл обаче да си хабя времето и да пиша. Който се интересува от темата има как да си намери материали. Няма да пиша повече в тази тема.

Link to comment
Share on other sites

Много съм далече от мисълта да се съобразявам с времето и да си играя по няколко пъти на сезон да сменям гумите. Ако не си запознат, зимните гуми имат много по - къс спирачен път на вода отколкото летните.

 

 

 

А в различните тестове защо летните гуми имат по-добро поведение на мокро отколкото зимните?

 

Спирачен път, поведение в завои и тн...

Link to comment
Share on other sites

Доста глупости и неточности има в цитата. Няма смисъл обаче да си хабя времето и да пиша. Който се интересува от темата има как да си намери материали. Няма да пиша повече в тази тема.

 

Далеч съм от мисълта да споря. Все пак аз имам 20 години стаж зад волана на коли дето бягат и винаги съм карал с максимално възможната за пътните условия скорост. Мога да ти предоставя за тест два автомобила: един със зимни гуми Гудиър Ултрагрип 7+ и един с летни КонтиСпортКонтакт. Утре ще е около нулата, леко мокро. Направи си тестовете сам, или по добре аз да те повозя да видиш кои гуми лепят на асфалта по добре. Носи си торбичка за повръщане :pirate

 

Да допълня: И двата автомобила са да не кажа спортни, ама със спортен дух :) т.е. къмто 150 коня

 

Ако искаш нещо наистина мощно, може да те повозя на един цлс компресор със зимни и един мустанг с летни за да видиш на кое му свирят гумите

Link to comment
Share on other sites

Обещах да не пиша в темата, но ще го направя. Дано не подразня повечето хора.

 

След това мнение ще си изкажа пак мнението:

 

netrootbg, ти прочети пак темата! Особено това което съм писал и пействал и не ми слагай думи в устата, които не съм изрекал. Най добрата гума за сняг и лед си е хубавата зимна, но за сухо и мокро си е лятната

Ако си запознат ще знаеш че най - важното нещо за една гума е смеската от която е направена. Тъй като каучука е една от основните ще го използвам него като нарицателно. Има огромна разлика между каучука при летните и зимните гуми. При летните е по - твърда смеската отколкото при зимните. Именно тази твърда смеска става още по твърда при ниски температури и намаля драстично сцеплението с настилката. За температури над нулата разликата не е много голяма. Когато температурата падне под нулата обаче разликите започват да стават драстични. По твоята логика трябва да карам само в дните когато е слънчево, сухо и температурите са над нулата.

Link to comment
Share on other sites

Огромна грешка правиш като не искаш да видиш, че и AlBundy, и аз говорим само и единствено за кране в условия без снеговалеж, без снегонавявания и поледици в комбинация с температури не по-ниски от -5 градуса целзий.Никой не твърди, че зимната гума не е винаги от по-мека смеска от лятната.Нито, че шарката на лятната гума е буквално безполезна при сняг.Нито някой е пропагандирал ползването на летни гуми зимата.Ставаше въпрос, че ако човек не изисква от автомобила си нещо повече от градско шофиране( при условията тук в Пловдив ) не е лошо решение да си закупи едни качествени всесезонни гуми.

 

Едит: Както казах, не искаш да разбереш смисъла на написаното.Това което цитираш е точно и съм точно на това мнение.Има много летни гуми, които се представят по-зле лятото от всесезонните, както и много зимни, които се представят по-зле от всесезонните зимата.

Link to comment
Share on other sites

В момента не ми се изваждат цитати от темата за това ще пусна само един и няма да го коментирам. Цитирам само най - интересната част.

 

 

Оу, има има.Дори някои от тях се преставят по-добре лятото от летните и зимата от зимните......

 

Отговор на редакцията ти:

Ситуации при които правя големи компромиси с моята безопасност не ми минават през главата и не смятам да ги разглеждам. Ако ти си им фен си е за твоя сметка. Както съм споменавал и в едни други теми искам да съм спокоен когато покрай пътя има деца, възрастни хора и т.н.

Link to comment
Share on other sites

Ама не искаш да повярваш и това е :) Откакто съм ги сложил тези зимни гуми на това сухо и чат пат мокро, постоянно ми свирят, приплъзват при тръгване - въобще никакво сцепление :) Като пораснеш, ще разбереш какво имам предвид ;)

Link to comment
Share on other sites

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.

×
×
  • Create New...