Jump to content
BulForum.com

За змиорките, бутането и изнервящите номера на пътя


jozo

Recommended Posts

  • Replies 2.4k
  • Created
  • Last Reply

Е то като има някой с летни гуми и става задръстването.Пък и всички са видяли че вали в Пловдив и са се емнали нагоре.

Link to comment
Share on other sites

Третия закичен миналия ден - ХОП

 

Отдавна се каня да раздавам на спиращите там, защото не е един между другото, но оня ден в снега тоно като излизах отдолу дойде кола, видях я в последния момент и познайте какво можеше да стане ако не внимавах. Аман от малоумници!angry1.gif

Link to comment
Share on other sites

Само една забележка - "другото" не бие на "синьо почти", освен ако не е над 6000К ; 4300К и 5000К са си чисто бели (първото даже леко жълтее).

Ами принципно за "пробиваемостта" в различния спектър, още навремето бях чел, че жълтата светлина има малко по-добри свойства в мъгла. После обаче четох, че и синята светлина също добре се справяла в мъгла, така че явно в по-долния или по-горния спектър на келвините е за предпочитане при движение в мъгла. Да, ама мъглата в България пада само през 1/10 от цялото време, когато се движиш с кола, а да си жълт или син през останалото време, някакси не върви. :P Най-малкото, защото губиш КПД. Затова аз съм с биксенон 5000К и на двете коли, като имам жълти очила за през деня, както и при мъгла - определено мога да кажа, че жълтият филтър (в случая - очилата), съчетан с бял ксенон е добра комбинация в мъгла ; през нощта обаче, ако има гъста мъгла понякога махам жълтите очила (пак си зависи и от гъстотата й), тъй като те допълнително намалят силата на светлинния поток.

Така че няма никакъв проблем, освен основните бели ксенони, да имаш и допълнителни жълти, само за мъгла или ако не искаш да слагаш допълнителни - да си купиш едни хубави жълти очила. :punk

Има едно явление, което не отчитате при крушките излъчващи над 6000К. Това е луминисценцията на предметите осветени с текава светлина. Тези крушки имат същия интензитет като другите с тази разлика, че голяма част от него(включително и максимума) е в невидимата област.По мои наблюдения, до 5000К-6000К осветеноста е добра само пред колата (в петното което правят фаровете) а отсрани не се вижда нищо. Над 8000К осветеноста на петното не е добра но за сметка на това отражението (луминисценцията)на околните предмети е несравнима с нищо друго. Би било страхотно да се комбинират ефектите на два типа светлина но едва ли някои производител би си правил труда да разработва крушка с два максимума в спектъра.Може би навлизането на светодиодните крушки ще промени нещо.

Link to comment
Share on other sites

Може би навлизането на светодиодните крушки ще промени нещо.

 

Диодите (дори и по-мощните) имат още доста да догонват ксенона...

Link to comment
Share on other sites

Третия закичен миналия ден - ХОП

 

Отдавна се каня да раздавам на спиращите там, защото не е един между другото, но оня ден в снега тоно като излизах отдолу дойде кола, видях я в последния момент и познайте какво можеше да стане ако не внимавах. Аман от малоумници!angry1.gif

Ние май сме почти комшии. Точно там няколко пъти съм се разминавал на косъм с удар.

Link to comment
Share on other sites

Ние май сме почти комшии. Точно там няколко пъти съм се разминавал на косъм с удар.

 

Кажи ми колко точно малоумен идиот трябва да си, за да спреш там по което и да е време???

Link to comment
Share on other sites

Диодите (дори и по-мощните) имат още доста да догонват ксенона...

 

Тук не съм съгласен и може да се спори по въпроса. Доста добри постижения достигат в момента диодите. В момента ще си взимам водолазен фенер с диод вместо ксенон. От малъд диод вадят 900 лумена. Има и такива които не са за под вода с по 1200. Диодите в тях са произведени от Cree. Те пък от своя страна току що се похвалиха за 200 лумена извадени от 1W диод. Защо обаче производилите не ги използват вече масово не мога да ти кажа.

Link to comment
Share on other sites

Тук не съм съгласен и може да се спори по въпроса. Доста добри постижения достигат в момента диодите. В момента ще си взимам водолазен фенер с диод вместо ксенон. От малъд диод вадят 900 лумена. Има и такива които не са за под вода с по 1200. Диодите в тях са произведени от Cree. Те пък от своя страна току що се похвалиха за 200 лумена извадени от 1W диод. Защо обаче производилите не ги използват вече масово не мога да ти кажа.

 

Защото някому някъде не е изгодно мога дa ти отговоря веднага! В момента има вече и 120 см диодни еквиваленти на луминсцентна лампа с две тръби. Пестят в ПЪТИ енергия е основното предимство. Аз бих казал че и по-добре светят. Цената е обаче е кошмарна и това не е случайно.

Link to comment
Share on other sites

Тъй като цялото ми осветление на колата (без основните фарове) е диодно, гледал съм доста диодни алтернативи на ксенона и въпреки, че цената им беше съпоставима с тази на китайски ксенон, осветяването на пътя отстъпваше доста в сравнение с него. Нека не разводняваме тази тема с осветление....даже и не си спомням откъде започнахме тук да говорим за осветление...

Link to comment
Share on other sites

Диодите нали трябва да се управляват с електроника в импулсен режим за да светят яко, а тя не е никак проста и евтина.

Освен това производителите гледат да изцедят колкото може от старата технология.

едит: Изпреварил си ме. Диодите на цената на китайски ксенон нямат нищо общо с тези за които говорим, тези са ултра скъпи.

Link to comment
Share on other sites

Защо обаче производилите не ги използват вече масово не мога да ти кажа.

 

То че има разработено е едно друго е да се почне серийното производство и трето е да се произведат такива количества че да се вложат в крайните продукти, които пък от своя страна трябва да се измислят за новия модел диоди и после да се почне тяхното серийно производство... и процеса обикновено отнема година-две-три. Само с компютрите нещата са по-динамични но е обяснимо. Преди време бях чул майтап че неще е "като немските железници" че имали правило да не внедряват нищо което не е изтествано поне 5 години (да не беше 15)... та при това положение компютърната им техника винаги е била безбожно остаряла.

Link to comment
Share on other sites

Диодите нали трябва да се управляват с електроника в импулсен режим за да светят яко, а тя не е никак проста и евтина.

 

 

 

Тва пък изобщо не е вярно.Светенето на диодите зависи от тока, който им пускаш.Естествено си имат праг, над който изгарят.Никъв импулсен режим не трябва, те са си постояннотокови.

Link to comment
Share on other sites

Тия са за вас "хората" каращи коли. Ние всички в тази тема сме БОГОВЕ на пътя... само председателя ни го няма (Ал Бънди) те Освети как със 160 км/ч следи 200 милиона операции в секунда и може да предвиди "всичко"... някой казват, че ако дишаш газовете от ауспуха му ставаш пилот във f1...

Link to comment
Share on other sites

Тва пък изобщо не е вярно.Светенето на диодите зависи от тока, който им пускаш.Естествено си имат праг, над който изгарят.Никъв импулсен режим не трябва, те са си постояннотокови.

С широчинно-импулсна модулация се регулира силата. При 100% запълване (което си е баш непрекъснато) си светят на макс. Иначе няма нищо вярно вярно в твърдението, че е "скъпа електроника". Любител може да го направи за под 10лв, което значи че за производство би могло и под лев да се сведе.

Link to comment
Share on other sites

Не говоря неща, за които нямам информация.

Работил съм в завод за електроника, където се правеха прототипи на захранвания за диоди и ги поръчваха някакви австрииски фирми. Не говоря за диодчета 15mW технология 80та, а над 4 вата, които се карат в импулсен режим за да светят максимално силно и да не изгорят. Съответно тази електроника имаше скъп микроконтролер за няколко евро, импулсен трансформатор и тн - общо към 150-200 елемента, повечето SMD и на двуслойна платка - сигурно струва 2лв и с материали от Кузмов може да се направи, нали biggrin.gif

Всъшност само диода май е над 10лв...

Link to comment
Share on other sites

Кажи ми колко точно малоумен идиот трябва да си, за да спреш там по което и да е време???

Още по-големи са тия, които излизат от паркингите пред блоковете без да спират...

Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.

×
×
  • Create New...