INCINERATOR Posted February 7, 2010 Share Posted February 7, 2010 Днеска бая големи задръствания имаше към хижа здравец... Link to comment Share on other sites More sharing options...
kotora Posted February 7, 2010 Share Posted February 7, 2010 Е то като има някой с летни гуми и става задръстването.Пък и всички са видяли че вали в Пловдив и са се емнали нагоре. Link to comment Share on other sites More sharing options...
RaptoR Posted February 13, 2010 Share Posted February 13, 2010 Третия закичен миналия ден - ХОП Отдавна се каня да раздавам на спиращите там, защото не е един между другото, но оня ден в снега тоно като излизах отдолу дойде кола, видях я в последния момент и познайте какво можеше да стане ако не внимавах. Аман от малоумници! Link to comment Share on other sites More sharing options...
kener Posted February 13, 2010 Share Posted February 13, 2010 Само една забележка - "другото" не бие на "синьо почти", освен ако не е над 6000К ; 4300К и 5000К са си чисто бели (първото даже леко жълтее). Ами принципно за "пробиваемостта" в различния спектър, още навремето бях чел, че жълтата светлина има малко по-добри свойства в мъгла. После обаче четох, че и синята светлина също добре се справяла в мъгла, така че явно в по-долния или по-горния спектър на келвините е за предпочитане при движение в мъгла. Да, ама мъглата в България пада само през 1/10 от цялото време, когато се движиш с кола, а да си жълт или син през останалото време, някакси не върви. Най-малкото, защото губиш КПД. Затова аз съм с биксенон 5000К и на двете коли, като имам жълти очила за през деня, както и при мъгла - определено мога да кажа, че жълтият филтър (в случая - очилата), съчетан с бял ксенон е добра комбинация в мъгла ; през нощта обаче, ако има гъста мъгла понякога махам жълтите очила (пак си зависи и от гъстотата й), тъй като те допълнително намалят силата на светлинния поток. Така че няма никакъв проблем, освен основните бели ксенони, да имаш и допълнителни жълти, само за мъгла или ако не искаш да слагаш допълнителни - да си купиш едни хубави жълти очила. Има едно явление, което не отчитате при крушките излъчващи над 6000К. Това е луминисценцията на предметите осветени с текава светлина. Тези крушки имат същия интензитет като другите с тази разлика, че голяма част от него(включително и максимума) е в невидимата област.По мои наблюдения, до 5000К-6000К осветеноста е добра само пред колата (в петното което правят фаровете) а отсрани не се вижда нищо. Над 8000К осветеноста на петното не е добра но за сметка на това отражението (луминисценцията)на околните предмети е несравнима с нищо друго. Би било страхотно да се комбинират ефектите на два типа светлина но едва ли някои производител би си правил труда да разработва крушка с два максимума в спектъра.Може би навлизането на светодиодните крушки ще промени нещо. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Midex Posted February 13, 2010 Share Posted February 13, 2010 Може би навлизането на светодиодните крушки ще промени нещо. Диодите (дори и по-мощните) имат още доста да догонват ксенона... Link to comment Share on other sites More sharing options...
Airfan Posted February 13, 2010 Share Posted February 13, 2010 Третия закичен миналия ден - ХОП Отдавна се каня да раздавам на спиращите там, защото не е един между другото, но оня ден в снега тоно като излизах отдолу дойде кола, видях я в последния момент и познайте какво можеше да стане ако не внимавах. Аман от малоумници! Ние май сме почти комшии. Точно там няколко пъти съм се разминавал на косъм с удар. Link to comment Share on other sites More sharing options...
RaptoR Posted February 13, 2010 Share Posted February 13, 2010 Ние май сме почти комшии. Точно там няколко пъти съм се разминавал на косъм с удар. Кажи ми колко точно малоумен идиот трябва да си, за да спреш там по което и да е време??? Link to comment Share on other sites More sharing options...
netrootbg Posted February 13, 2010 Share Posted February 13, 2010 Диодите (дори и по-мощните) имат още доста да догонват ксенона... Тук не съм съгласен и може да се спори по въпроса. Доста добри постижения достигат в момента диодите. В момента ще си взимам водолазен фенер с диод вместо ксенон. От малъд диод вадят 900 лумена. Има и такива които не са за под вода с по 1200. Диодите в тях са произведени от Cree. Те пък от своя страна току що се похвалиха за 200 лумена извадени от 1W диод. Защо обаче производилите не ги използват вече масово не мога да ти кажа. Link to comment Share on other sites More sharing options...
RaptoR Posted February 13, 2010 Share Posted February 13, 2010 Тук не съм съгласен и може да се спори по въпроса. Доста добри постижения достигат в момента диодите. В момента ще си взимам водолазен фенер с диод вместо ксенон. От малъд диод вадят 900 лумена. Има и такива които не са за под вода с по 1200. Диодите в тях са произведени от Cree. Те пък от своя страна току що се похвалиха за 200 лумена извадени от 1W диод. Защо обаче производилите не ги използват вече масово не мога да ти кажа. Защото някому някъде не е изгодно мога дa ти отговоря веднага! В момента има вече и 120 см диодни еквиваленти на луминсцентна лампа с две тръби. Пестят в ПЪТИ енергия е основното предимство. Аз бих казал че и по-добре светят. Цената е обаче е кошмарна и това не е случайно. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Midex Posted February 13, 2010 Share Posted February 13, 2010 Тъй като цялото ми осветление на колата (без основните фарове) е диодно, гледал съм доста диодни алтернативи на ксенона и въпреки, че цената им беше съпоставима с тази на китайски ксенон, осветяването на пътя отстъпваше доста в сравнение с него. Нека не разводняваме тази тема с осветление....даже и не си спомням откъде започнахме тук да говорим за осветление... Link to comment Share on other sites More sharing options...
Overdrive Posted February 13, 2010 Share Posted February 13, 2010 Диодите нали трябва да се управляват с електроника в импулсен режим за да светят яко, а тя не е никак проста и евтина. Освен това производителите гледат да изцедят колкото може от старата технология. едит: Изпреварил си ме. Диодите на цената на китайски ксенон нямат нищо общо с тези за които говорим, тези са ултра скъпи. Link to comment Share on other sites More sharing options...
djadomraz Posted February 14, 2010 Share Posted February 14, 2010 Защо обаче производилите не ги използват вече масово не мога да ти кажа. То че има разработено е едно друго е да се почне серийното производство и трето е да се произведат такива количества че да се вложат в крайните продукти, които пък от своя страна трябва да се измислят за новия модел диоди и после да се почне тяхното серийно производство... и процеса обикновено отнема година-две-три. Само с компютрите нещата са по-динамични но е обяснимо. Преди време бях чул майтап че неще е "като немските железници" че имали правило да не внедряват нищо което не е изтествано поне 5 години (да не беше 15)... та при това положение компютърната им техника винаги е била безбожно остаряла. Link to comment Share on other sites More sharing options...
PlayMate Posted February 14, 2010 Share Posted February 14, 2010 Lexus LS600 новият модел вече в с диодни фарове, ако не се лъжа Ауди също имат такава опция. Говорейки за Lexus, таблото на LFA просто ме разцепва: http://www.youtube.com/watch?v=3wdce21IRKc&feature=related Link to comment Share on other sites More sharing options...
jozo Posted February 14, 2010 Author Share Posted February 14, 2010 Диодите нали трябва да се управляват с електроника в импулсен режим за да светят яко, а тя не е никак проста и евтина. Тва пък изобщо не е вярно.Светенето на диодите зависи от тока, който им пускаш.Естествено си имат праг, над който изгарят.Никъв импулсен режим не трябва, те са си постояннотокови. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Psihara^^ Posted February 14, 2010 Share Posted February 14, 2010 http://auto.fishki.net/comment.php?id=754 Изгледайте ги всичките... Барем ви дойде акъла в главите. Link to comment Share on other sites More sharing options...
host Posted February 14, 2010 Share Posted February 14, 2010 Тия са за вас "хората" каращи коли. Ние всички в тази тема сме БОГОВЕ на пътя... само председателя ни го няма (Ал Бънди) те Освети как със 160 км/ч следи 200 милиона операции в секунда и може да предвиди "всичко"... някой казват, че ако дишаш газовете от ауспуха му ставаш пилот във f1... Link to comment Share on other sites More sharing options...
JDFU Posted February 14, 2010 Share Posted February 14, 2010 Тва пък изобщо не е вярно.Светенето на диодите зависи от тока, който им пускаш.Естествено си имат праг, над който изгарят.Никъв импулсен режим не трябва, те са си постояннотокови. С широчинно-импулсна модулация се регулира силата. При 100% запълване (което си е баш непрекъснато) си светят на макс. Иначе няма нищо вярно вярно в твърдението, че е "скъпа електроника". Любител може да го направи за под 10лв, което значи че за производство би могло и под лев да се сведе. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Overdrive Posted February 14, 2010 Share Posted February 14, 2010 Не говоря неща, за които нямам информация. Работил съм в завод за електроника, където се правеха прототипи на захранвания за диоди и ги поръчваха някакви австрииски фирми. Не говоря за диодчета 15mW технология 80та, а над 4 вата, които се карат в импулсен режим за да светят максимално силно и да не изгорят. Съответно тази електроника имаше скъп микроконтролер за няколко евро, импулсен трансформатор и тн - общо към 150-200 елемента, повечето SMD и на двуслойна платка - сигурно струва 2лв и с материали от Кузмов може да се направи, нали Всъшност само диода май е над 10лв... Link to comment Share on other sites More sharing options...
Airfan Posted February 15, 2010 Share Posted February 15, 2010 Кажи ми колко точно малоумен идиот трябва да си, за да спреш там по което и да е време??? Още по-големи са тия, които излизат от паркингите пред блоковете без да спират... Link to comment Share on other sites More sharing options...
RaptoR Posted February 23, 2010 Share Posted February 23, 2010 ТОЗИ дебил не знам дали съм го качвал вече. За рубриката "Без коментар" е. Link to comment Share on other sites More sharing options...
zlobil Posted February 23, 2010 Share Posted February 23, 2010 кой по точно трябва да е дебила ? Link to comment Share on other sites More sharing options...
mobo Posted February 23, 2010 Share Posted February 23, 2010 и аз виждам точно 6 броя нахалници на тая снимка. на кой от всичките трябва да се смеем? Link to comment Share on other sites More sharing options...
RaptoR Posted February 23, 2010 Share Posted February 23, 2010 кой по точно трябва да е дебила ? Де да знам Link to comment Share on other sites More sharing options...
paagrio Posted February 24, 2010 Share Posted February 24, 2010 изглежда на онзи с шкодилака с изрисуван капак Link to comment Share on other sites More sharing options...
kotora Posted February 24, 2010 Share Posted February 24, 2010 Тия двамата с жигулите трябва да са. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts
Archived
This topic is now archived and is closed to further replies.