Jump to content
BulForum.com

За змиорките, бутането и изнервящите номера на пътя


jozo

Recommended Posts

  • Replies 2.4k
  • Created
  • Last Reply

Колата е М5-ца момчета не се чудете повече.

Иначе рс4 е колата :punk :punk

 

 

 

Преди няколко дена, карам си аз и преди Труд, забелязвам че има спряла кола вдясно, на същото място има неравност, та намалих и се втренчих сега ще я заобикалям или ще я прекрачвам. Изведнъж този когото беше с мен казва 'АААААААААААААА' и след ~1 сек се разминах с мерцесес (без фарове)

 

Интересно е че го погледах малко в огледалото и като че ли хич не му дремеше че е в насрешното.

 

ето тука има няма на 2 метра след като е влязъл 'при нас'

http://maps.google.com/maps?f=d&source...mp;t=h&z=17

 

 

Вижте как като съм се съсредоточил в тъпата дупка и изобщо не съм го забелязал тоя гад ..... то и не очакваш ама все пак ...

 

 

На мен снощи в мъглата ми се случи подобно нещо.

Прибирах се от Крумово към Пловдив , димек Асеновградско Шосе , преди моста пътя се разделя на 2 от мантинела , та хванах си аз най-лява лента да може да се ориентирам по нея щото там маркировка няма а имаше мъгла да си е*е мамата.... та както си карам изведнъж пред мене някой ми дава къси дълги , кво да видя , няква блейка влезнала в насрещното и вместо да спре да обърне и да се върне в неговата част просто си кара направо ....... пък тва са си поне 200-300м...... в абсолютен МРАК ..... незнам какво да кажа.

 

Миналата година пак там , както си карам пак така в лява лента гледа с/у мене едни светлинки танцуват..... изведнъж пред мене падна, буквално падна едно бмв 5ца.... беше минало през мантинелата , през бордюра и аре пак в насрещното.....

Link to comment
Share on other sites

На мен снощи в мъглата ми се случи подобно нещо.

В мъгла, че и нощем е много гадно - направо като сляп си...не те спасяват ни фарове за мъгла, ни ксенони...ето тука един подобен случай през нощта, че даже и без мъгла....ама който си няма габарити... :ph34r:

Link to comment
Share on other sites

В мъгла, че и нощем е много гадно - направо като сляп си...не те спасяват ни фарове за мъгла, ни ксенони...ето тука един подобен случай през нощта, че даже и без мъгла....ама който си няма габарити... :ph34r:

Тва като го гледах и ми се припотиха ръцете...бахти говедата .

Link to comment
Share on other sites

Един път преди година или две и аз в една такава мъгла точно там съм се набил и от КЦМ-то всички зад мен караха, а аз никой не застигнах. Никакви фарове не помагаха и съм карал на втора с 30-40, а то мъгла с видимост да речем 4 м пред колата... ужас. Та подминавам разклона за околомръсното и викам е са трябва да внимавам да не ме изненада мантинелата в средата.... да ама ме изненада доста гадно хем карах с 30 и едвам се разминах с нея, а и тия зад мен, които на мен разчитаха. Гадно си е там....

А пък преди 3 часа на Източен преди ВСИ за малко да цепна една Мазда отзад, пътя беше ужасно хлъзгав и с 35 км/ч не можах да спра, АБС-а рита яко, ама няма никой... няма спиране братче (със зимни гуми съм). Заобиколих маздичката спирайки с включен АБС и спрях край нея. Гадно беше, а уж беше 4 градуса и не би трябвало да има лед.

Link to comment
Share on other sites

А пък преди 3 часа на Източен преди ВСИ за малко да цепна една Мазда отзад, пътя беше ужасно хлъзгав и с 35 км/ч не можах да спра, АБС-а рита яко, ама няма никой... няма спиране братче (със зимни гуми съм). Заобиколих маздичката спирайки с включен АБС и спрях край нея. Гадно беше, а уж беше 4 градуса и не би трябвало да има лед.

Като каза "лед", ето ви още едно клипче, в което се вижда как на лед и по наклон, никаква система не може да те спаси... :sayjin

Link to comment
Share on other sites

Това горе с мъглата и мушмула без габарити - прживявал съм го на живо. Свалям шапка на Есперото тогава - верно спасих семейството. Със 150 в най-лява лента на магистралата малко след тунела попадам на Волга с ремарке тип за оборски тор без осветление - добре че имам силни очи (селяка с 80 изпреварва - БЕЗ задни светлини изпреварва!). Такова залепване на задните за облегалките и опъване на ръце вече на предния (баща ми) готов за удар... Бог да ни пази от такива точно казано убийци.

Link to comment
Share on other sites

През 80-те имахме подобна схема. Пътуваме за село, отбиваме от магистралата, шосето към Пловдив - сняг 20 см - кошмар. Мушмул с БЯЛА жигула задрал на платното. Бащата наближава отзад с Пежо 404 с 6 човека вътре (брат ми 6-тия - бебе - в ръцете ми). Същата схема ама пряспата ни спря, та продължихме после. Мушмулът а.к.а мъмрек поясни, че нямало как да извести идващите. Добре че нямаше 3-та и прочее кола. Щехме 'се навървим здраво... Господ да ни пази винаги съм казвал.

Link to comment
Share on other sites

всеки е имал подобни премеждия, а междувременно ме критикувате за ксеноните и че искам да виждам колкото се може повече.

 

вечер на магистралата са най-готини турските тирове, които карат един до друг, но пък са с мърляви номера и габарити с отдавна изгорели крушки.

и каруците с никакви светлоотразители нощем на междуградските първокласни пътища са доста тонизиращи.

 

edit: @airfan, не, дори имах ~5 метра в повече видимост, а не го очаквах. нормално е при по-силен светлинен източник и заслепяващото петно да е по-ярко и голямо, ама нещо при мен не се прояви. идея си нямам защо. принципно твоя ефект на некомфортност е по-нормален.

Link to comment
Share on other sites

всеки е имал подобни премеждия, а междувременно ме критикувате за ксеноните и че искам да виждам колкото се може повече.

 

вечер на магистралата са най-готини турските тирове, които карат един до друг, но пък са с мърляви номера и габарити с отдавна изгорели крушки.

и каруците с никакви светлоотразители нощем на междуградските първокласни пътища са доста тонизиращи.

Абе нещо имам усещането, че с ксенона ми е некомфортно в мъгла. Все едно дълги съм пуснал. При теб не е ли така?

Link to comment
Share on other sites

Абе нещо имам усещането, че с ксенона ми е некомфортно в мъгла. Все едно дълги съм пуснал. При теб не е ли така?

Ммм, не - явно не ти разсейват добре стъклата/рефлекторите или просто не са настроени добре.

Link to comment
Share on other sites

Ммм, не - явно не ти разсейват добре стъклата/рефлекторите или просто не са настроени добре.

 

 

Имаше една статия за фаровете и мъглата... Ако предницата на колата ти има много хром ставало някакво рефлектиране и съответно намалявало видимостта ти в мълга.

Link to comment
Share on other sites

Ммм, не - явно не ти разсейват добре стъклата/рефлекторите или просто не са настроени добре.

Рефлекторите са нови и фаровете са настроени добере, но стъклата са поочукани от камъчета, но да не минаваме в офтопика.

Link to comment
Share on other sites

Аз на а4-ката съм с ксенон и ми се струва че виждам по-добре от колкото с а6-цата..... на нея няма ксенон естествено може и да си внушавам

Link to comment
Share on other sites

Ужким с ксенона трябва да се вижда по-добре в мъглата и мой приятел с Авенсис с ксенон казва че е доста по-добре отколкото с нормални крушки аз обаче нямам лични впечатления

Link to comment
Share on other sites

Ужким с ксенона трябва да се вижда по-добре в мъглата и мой приятел с Авенсис с ксенон казва че е доста по-добре отколкото с нормални крушки аз обаче нямам лични впечатления

Абе незнам... някак си доста силно се забелязва самата мъгла в близост до колата и не ме кефи много. Определено трябва да е по-жълт цвета, за да пробива повече. Не случайно фаровете за мъгла са жълти попринцип.

Link to comment
Share on other sites

Абе незнам... някак си доста силно се забелязва самата мъгла в близост до колата и не ме кефи много. Определено трябва да е по-жълт цвета, за да пробива повече. Не случайно фаровете за мъгла са жълти попринцип.

На Кангото преди бях с някви крушки, които се водеха плазма или неща от сорта, светеха странно жълтеникаво, та от хижа Здравец като се връщах една вечер и имаше мъгла ми направи впечатление, че светят много хубаво. Иначе в нормални условия не осветяваха кой знае колко, но в мъгла бяхя номер 1.

Link to comment
Share on other sites

Много мразим някой да прави десен завой КЪМ 3(ТРИ) лентов път и най-дясна лента да е свободна като самолетна писта, но човека да си чака да се освободи средната... :angry1 :angry1 :angry1

Link to comment
Share on other sites

Абе не знам за лентите...ама гонките, застрашаващи всички останали по пътя, ми се виждат доста по-опасни. :angry:

Ей тука гле'йте тез леваци к'ви я свършиха. :wacko:

Гледат, че в насрещното идва кола (даже и с включени фарове), а те заели и двете ленти и не се се отказват...пълни идиоти! :angry1

Link to comment
Share on other sites

Абе не знам за лентите...ама гонките, застрашаващи всички останали по пътя, ми се виждат доста по-опасни. :angry:

Ей тука гле'йте тез леваци к'ви я свършиха. :wacko:

Гледат, че в насрещното идва кола (даже и с включени фарове), а те заели и двете ленти и не се се отказват...пълни идиоти! :angry1

Това е ВИСША форма на кретенизъм. Тия пичове заслужават анадолец да го полази от към гърба и то много стабилно.

Link to comment
Share on other sites

Добре аз имам въпрос. Щом като с ксенон (бяла светлина) е по добре в мъгла ,едно време така наречените фарове за мъгла що ги правеха жълти (жълто ама жълто)? И след като обикновенна крушка свети топло бяло а другото бие на синьо почти и свети доста повече кое мислите ще е по-добре ?

Link to comment
Share on other sites

Добре аз имам въпрос. Щом като с ксенон (бяла светлина) е по добре в мъгла ,едно време така наречените фарове за мъгла що ги правеха жълти (жълто ама жълто)? И след като обикновенна крушка свети топло бяло а другото бие на синьо почти и свети доста повече кое мислите ще е по-добре ?

Само една забележка - "другото" не бие на "синьо почти", освен ако не е над 6000К ; 4300К и 5000К са си чисто бели (първото даже леко жълтее).

Ами принципно за "пробиваемостта" в различния спектър, още навремето бях чел, че жълтата светлина има малко по-добри свойства в мъгла. После обаче четох, че и синята светлина също добре се справяла в мъгла, така че явно в по-долния или по-горния спектър на келвините е за предпочитане при движение в мъгла. Да, ама мъглата в България пада само през 1/10 от цялото време, когато се движиш с кола, а да си жълт или син през останалото време, някакси не върви. :P Най-малкото, защото губиш КПД. Затова аз съм с биксенон 5000К и на двете коли, като имам жълти очила за през деня, както и при мъгла - определено мога да кажа, че жълтият филтър (в случая - очилата), съчетан с бял ксенон е добра комбинация в мъгла ; през нощта обаче, ако има гъста мъгла понякога махам жълтите очила (пак си зависи и от гъстотата й), тъй като те допълнително намалят силата на светлинния поток.

Така че няма никакъв проблем, освен основните бели ксенони, да имаш и допълнителни жълти, само за мъгла или ако не искаш да слагаш допълнителни - да си купиш едни хубави жълти очила. :punk

Link to comment
Share on other sites

Оптималмите келвини са ксенона са 4300К-5000К като 6000К вече е компромис.

От там на горе всичко друго е абсолютна набутвация......

Link to comment
Share on other sites

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.

×
×
  • Create New...