Jump to content
BulForum.com

За змиорките, бутането и изнервящите номера на пътя


jozo

Recommended Posts

Каквото искате пишете и произнасяйте (мобо големи филолози е дал като източници - пореден fail :laughing: ), но при изписване TOUGE на английски език НЯМА НАЧИН буквата Е да се произнася. На японски как е няма как да разбера - предположих само. Изглежда най-правилно е да се слага йероглифа, пък кой както ще да го разбира и произнася :D

Link to comment
Share on other sites

  • Replies 2.4k
  • Created
  • Last Reply

Защо си мислите че овци на планински път не виреят. Не само овци а и друг добитък има там. И аз като колегите по-горе обичам на планински път да карам с колкото позволява пътя и веднъж прелетях с 70-80 км/ч на зигзаг през табун коне. Три бяха на пътя (между тях минах), а останалите 4-5 пасяха наоколо... И това в 3-4 часа през нощта, зад сляп не остър завой на пътя който спокойно се взима с 80.... Бая се стреснах защото осъзнах че и да исках нямаше да спра преди да ударя някой вихрогон, за щастие инстинктивно намерих траектория без сблъсък. Най-интересното е че на netrootbg му се беше случило същото, на същото място, пак с коне. Той ми го разказа може би месец преди и на мен да се случи, даже и конете може да са били същите.

 

Другото "забавно" нещо което миналата седмица ми случи през нощта на планински път беше т. нар. черен лед (black ice). Пак така в 3-4 часа си шпорках на 4-5-та из планината, но влезнах в участък с мъгла. Заради гъстата мъгла се закрепих на осевата линия и продължих с най-много 40-50, на места и по-бавно. В един момент усетих че волана ми омекна, все едно сервото ми стана супер яко. Държа да спомена че колата не занесе даже малко, толкова бавно карах. На един прав участък натиснах леко спирачките и ме "ритна" ABS-а... все едно бях на чист лед??? А пътят изглеждаше само мокър, "наплют" от мъглата и температурата според мерилката на колата беше 1С. Стана ми интересно какво има на пътя и внимателно отбих, отворих вратата, опитах да слезна и добре че колата беше до мен. Толкова беше хлъзгаво че щях да падна, нямах грам сцепление с подметките. Върху асфсалта се беше образувал тънък и буквално невидим слой лед. Ужасих се, че само преди 20-30 км взимах остри завои с 50-60, както си знам....

 

Изводът какъв е? Ами няма такъв, винаги има "непредвидими" и "невидими" неща на пътя. Не скоростта, не вниманието с което караме, не новият и мощен автомобил а само опитът на шофьора е важен.

Link to comment
Share on other sites

Не скоростта, не вниманието с което караме, не новият и мощен автомобил а само опитът на шофьора е важен.

 

Многогодишната световна практика е доказала отдавна ТОЧНО ОБРАТНОТО. Самият ти си част от тази статистика. Гробищата са пълни с опитни шофьори с голямо самочувствие.

Link to comment
Share on other sites

Ти си знаеш. Карай колкото си искаш бавно срещу изпреварващ малоумник в насрещното или заспал на волана работохолик. Изборът е твой.

Аз използвайки опита си ще се опитам да го избегна оставяйки теб да се блещиш във фаровете през последните мигове от живота ти....

Link to comment
Share on other sites

Ти си знаеш. Карай колкото си искаш бавно срещу изпреварващ малоумник в насрещното или заспал на волана работохолик. Изборът е твой.

Аз използвайки опита си ще се опитам да го избегна оставяйки теб да се блещиш във фаровете през последните мигове от живота ти....

Недей така де, човека ще има дете...

 

И аз си мисля че раптора не е прав, щото точно опита и съобразителността са от значение !

Link to comment
Share on other sites

Ти си знаеш. Карай колкото си искаш бавно срещу изпреварващ малоумник в насрещното или заспал на волана работохолик. Изборът е твой.

Аз използвайки опита си ще се опитам да го избегна оставяйки теб да се блещиш във фаровете през последните мигове от живота ти....

 

Ами не знам - много такива ситуации съм имал и съм ги преодолял успешно през последните 15 години. За сметка на това ти понеже си много опитен и не ти дреме за обстановката на пътя и скоростта, които били без значение (?!?!?!?!?!?) наскоро едва сам не загина, а на твое място бих палил често свещи за това, че не уби друг човек, защото сега щеше да си в затвора. Изказванията ти, разказите ти, а и фактическите ти действия на пътя показват, че ти си от най-опасните неща в пътната обстановка. Защото нито автомобил, нито внимание, нито съобразена скорост, нито опит зад волана могат да спасят човек от връхлитащо от нищото торпедо. И не един и двама невинни са пострадали така. Такива като тебе са в ролята на торпедото.

 

Опитът зад волана има винаги своето значение, но именно най-често подценяващите пътната обстановка и надценяващи възможностите си индивиди са тия дето се пишат опитни шофьори. А те са най-опасни на пътя. С годините статистиката го е доказала.

 

Истински опитният шофьор се съобразява адекватно с пътната обстановка и кара максимално безопасно при съответните условия на пътя. Без значение е какъв автомобил управлява, защото ако е опитен наистина, той ще се съобрази адекватно и с машината. Всичко останало са приказки под шипковия храст.

Link to comment
Share on other sites

Хост или ти се спи, или си влюбен или си малоумен (извинявай за израза\)

 

Как можеш да даваш пример за предвиждане на всичко със пример от WRC ?!?!?!? Притежаването на шофьорски умения, стаж и рефлекс определено означава че едно от нещата които трябва да предвидиш е скоростта. А в wrc бързината е едно от нещата на които се набляга най-много и карането там, няма абсюлютно нищо общо със урбанизираното движение.

 

 

Карането в планината не е тоуг тренировка, карането в града не рали Хеброс ли , Хемус ли ... там какво беше, дето затварят половината град. Докато не го разберете тва и не спрете да се изхвърляте кой, къде си бил поставил живота на риск ... ше ва четем !

Link to comment
Share on other sites

Изглежда най-правилно е да се слага йероглифа, пък кой както ще да го разбира и произнася :D

офф: понеже думата е японска, и хората не им знаят азбуките си позволяват неблагоразумието да пишат TOUGE на латиница...

Мисълта ми беше, че като е написано на латиница, защо си мислите че е англииска дума с англ. произношение - може да е на немски или пък на японски с латиница :rolleyes:

И самите хамериканци казват тоуге, но както и да е.

 

PlayMate е голяма работа, като стане някаква дискусия/спор си мълчи и накрая се изказва да затвори спора като най-големия и най-компетентия :bgrin:

 

И какво като е натрошил хубавото ево - може да се случи на всеки независимо със жигулка или бенве 7-ца, затова като не съм сам гледам да внимавам повече и да карам по-бавно - май така е редно, пък и на хората трябва да им е комфортно.

През есента/зимата вярно си е опасно - листа, мъгла, лед. Лято вечер освен някой пиян мангал или коня му не се сещам какво може да е опасното.

Link to comment
Share on other sites

...със урбанизираното движение.

 

Не се пробвай, не ти стига капацитет да разбереш... чудих се дали да не ти отговарям ама гледам си натрупал нова доза оптимизъм и влизаш в ролята на морализатор и то здраво.

 

Те другите разбраха за какво е примера.

 

__________

 

Overdrive независимо от сезона и часа ако караш незачитайки правото на другите да ползват пътя, то повярвай ми все ще се намери беля да стане. Не може да ползваш обществения като затвореното трасе - визирам насрещното, банкета и т.н. дето си влизат в употреба при това за което говориш ти.

 

__________

 

Царчето (Илия Царски) ли разправяше, че плаща към МВР да му затварят планински отсечки и да осигуряват охрана на тренировки на обществен път или се бъркам?

 

__________

 

Някой да даде линк за темата с бисЯрите и да го праскаме там >

...МИСЛИ и ПРЕЦЕНЯ , когато се кара . И тези две действия на 90% обезмислят "модерните системи" в колите !
Link to comment
Share on other sites

Не се пробвай, не ти стига капацитет да разбереш... чудих се дали да не ти отговарям ама гледам си натрупал нова доза оптимизъм и влизаш в ролята на морализатор и то здраво.

 

Те другите разбраха за какво е примера.

На теб не ти стига капацитет явно, защото по-важното от поста ми беше последната част :)

 

ПП. Не чета морал, не казвам че аз имам 2 ореола, грамота и медали за примерно каране - даже напротив, става доста зле положението когато ме изнерви някой. Просто казвам че трябва да се МИСЛИ и ПРЕЦЕНЯ , когато се кара . И тези две действия на 90% обезмислят "модерните системи" в колите !

Link to comment
Share on other sites

гледам си натрупал нова доза оптимизъм и влизаш в ролята на морализатор и то здраво.

 

Преди голям джигит уж се изкарваше, ко му стана на тос човек :confused

 

И да ме четеш няма проблем, стига да не е с други имена - още нямам семейство и деца, така че не ми дреме много...

Link to comment
Share on other sites

Дано все пак някой е разбрал какво искам да кажа....

 

Бавно не значи безопасно. ESP + N аирбега не значи сигурност. Q7 не значи безсмъртие.

 

Иначе карайте както си знаете и аз така правя :laughing:

Link to comment
Share on other sites

Преди голям джигит уж се изкарваше, ко му стана на тос човек :confused

Eдин неочакван "дрифт" с 90км/ч на мокър терен до Аква Ленд в 5 часа сутринта на септемврииски ден и последвалото грубо прескачане на тротоара и кацане в тревичките - променя малко мисленето . Хубаво че колата е висока и се разминах само с изправяне на предни лети джанти . Но оборотите на сърцето 10 минути след сблъсъка - все още си ги спомням :lol:

 

ПП. За протокола ... ако беше бмв - мисля че щях да увладея положението . Но постъпката ми си остава като крайно лекомисленна .

Link to comment
Share on other sites

Също така за протокола - когато простотията е налице, автомобила не е от значение - справка клипа с Ферарито, което помляха в София. Интересно оня мъмрек после дали е мислел, че примерно ако е бил с Вейрон е нямало да свърши в багера...

Link to comment
Share on other sites

Също така за протокола - когато простотията е налице, автомобила не е от значение - справка клипа с Ферарито, което помляха в София. Интересно оня мъмрек после дали е мислел, че примерно ако е бил с Вейрон е нямало да свърши в багера...

Примера не е уместен, тъй като и двете коли които посочваш са RWD. Освен това аз направих и грубата грешка да натисна спирачките, което крайно влоши нещата .

 

И все пак кола със задно съм карал доста пъти, но никога не съм имал инфарктни ситуации с тях.Също така да не вземете да си помислите че съм се очовечил . Няма такова нещо ! Вероятно има по-добри шофьори от мен ... но такива поне в тази галактика не познавам :tongue

Link to comment
Share on other sites

Вейрона е 4х4 само за протокола ;)

Да, но с 1001 коня ... едва ли някой сравнително интелигентен човек ще тръгне да го кара на "предно" :)

Link to comment
Share on other sites

Eдин неочакван "дрифт" с 90км/ч на мокър терен до Аква Ленд в 5 часа сутринта на септемврииски ден и последвалото грубо прескачане на тротоара и кацане в тревичките - променя малко мисленето . Хубаво че колата е висока и се разминах само с изправяне на предни лети джанти . Но оборотите на сърцето 10 минути след сблъсъка - все още си ги спомням :lol:

 

ПП. За протокола ... ако беше бмв - мисля че щях да увладея положението . Но постъпката ми си остава като крайно лекомисленна .

 

 

Видя ли, ся ако имаше тракшън контрол щеше да е само опит за дрифт с 90 :rofl:

 

 

 

 

Айде сега очаквам нова дискусия за системите :D

Link to comment
Share on other sites

Оле, не... "да го кара на предно" ... спри, бе. Имай жал.

 

Перманентно/постоянно 4х4 е системата. Стига писа вицове.

 

__________________

 

Имаше тест в 5th Gear и не се държи като поршата ;)

Link to comment
Share on other sites

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.

×
×
  • Create New...