Jump to content
BulForum.com

За змиорките, бутането и изнервящите номера на пътя


jozo

Recommended Posts

Да речем, че са виновни, че не са си затворили вратата... да речем, че е нямало задръстване. Този, мотористът, кьорав ли е бил или?

Не, карал е с 98 км/ч :wacko:

Link to comment
Share on other sites

  • Replies 2.4k
  • Created
  • Last Reply

Станало е ПТП. Никъде в правилника за движение по пътищата не се споменава, че при възникване на ПТП трябва да си затвориш вратите. Да претърпиш ПТП не е като да паркираш просто някъде - случва се неочаквано, участващите не са особено адекватни, не може да се очаква от тях да мислят абсолютно рационално и да съобразят, че вратата ще пречи на движението. Въобще - и да ги нищим защо не са си затворили вратата е изключително тъпо, само те си знаят какво е било в този момент.

Виж, летенето с 98км./ч с мотор в града си е друга работа. В крайна сметка, ако този тип не може да се пази сам, няма как вината за това да я прехвърли на който и да е друг, освен на самия него. Дано се оправи и следващия път да кара като част от движението.

Link to comment
Share on other sites

Станало е ПТП. Никъде в правилника за движение по пътищата не се споменава, че при възникване на ПТП трябва да си затвориш вратите. Да претърпиш ПТП не е като да паркираш просто някъде - случва се неочаквано, участващите не са особено адекватни, не може да се очаква от тях да мислят абсолютно рационално и да съобразят, че вратата ще пречи на движението. Въобще - и да ги нищим защо не са си затворили вратата е изключително тъпо, само те си знаят какво е било в този момент.

Виж, летенето с 98км./ч с мотор в града си е друга работа. В крайна сметка, ако този тип не може да се пази сам, няма как вината за това да я прехвърли на който и да е друг, освен на самия него. Дано се оправи и следващия път да кара като част от движението.

 

 

Никъде не се споменава че трябва да си затвориш вратите ? Ти тва сериозно ли ? Трябва ли тука в тая държава всичко да е написано като за малоумни за да се изпълнява.....

Ми то за къв да ги затваряш тия врати ...... даже най-хубаво при катастрофа да се отворят 4те врати , капака , багажника и да се насипе една торба пирони така можем да сме сигурни че още някой ще изгърми.....

 

А и м/у другото незнам защо изобщо коментираш скороста ? Ти спомена че на Васил Априлов на пропадналия път минаваш със 70.... ?!? Май 70 е с 20 над нормалното ....... още повече точно там .... та май до тук с разумното каране

Link to comment
Share on other sites

Чакай сега :)

 

За Васил Априлов казах, че ми се е случвало - като изтървавам светофара ако трябва да съм точен. Ако бях направил ПТП заради превишената си скорост щях аз да съм си виновен. Не виждам какво общо имат двете ситуации.

 

Никъде не се споменава че трябва да си затвориш вратите ? Ти тва сериозно ли ? Трябва ли тука в тая държава всичко да е написано като за малоумни за да се изпълнява.....

Ми то за къв да ги затваряш тия врати ...... даже най-хубаво при катастрофа да се отворят 4те врати , капака , багажника и да се насипе една торба пирони така можем да сме сигурни че още някой ще изгърми.....

Много забавно! Аз си мислех, че дискутираме от законова гледна точка. Ако трябва да раздаваме присъди от чисто човешка гледна точка и оставящия отворената врата, и каращия със 98км./ч в града заслужават по някой друг здрав шамар за назидание. Само дето нито сме били там да знаем какво ТОЧНО е станало, нито сме си калибрирали кристалните топки, че да гадаем.

 

Колкото за писането като за малоумни - отдавна съм на мнение, че на всеки един знак като за малоумни с големи букви трябва да пише на прост български език "не сте с предимство", или "внимание, кръгово движение", или пък "дясната лента е само за завиващи надясно". В САЩ този модел работи отлично и тъй като в последните години по тъпота на населението всеячески ги гоним очевадно трябва да го пренесем и тук.

Link to comment
Share on other sites

Минавал съм от там със 70 с малка градска кола и минаването никога не ми е било проблемно. Не е дупка, а е вдлъбване - има голяма разлика. Вдлъбването не е чак толкова брутално апропо, защото е плавно. За мен подобно нещо, без да се проявявам като дървен философ, няма как да стане с по-малко от 110-120км., или с около 90-100, ако човекът не е бил особено адекватен и след вдлъбването просто е бил подместен от шофьорското място.

 

След това ти изказване вече се убедих, че си нямаш особено понятие от шофьорлъка - иди там пеша и огледай много внимателно мястото. Поразходи се от всички страни и прочее. Това което си написал е смешно.

 

-----------------------------

 

Относно вратата и моториста и двамата са за пердах - и авера на братчедката и лигоча с мотора. Не разбирам какво толкова се разправяте по този казус. Василе и ти голям рокер стана мама му стара. Земи се стегни малко.

Link to comment
Share on other sites

Направило ми е впечатление, че според теб шофьорите на тази земя са двама - ти и Господ. Някаква специална школа при теб ли трябва да минем, че да ставаме за шофьори?

 

Минавал съм от там със 70, какво толкова? Старият ми офис беше на бул. Васил Априлов след моста и когато съм се прибирал вкъщи (към бул. Дунав) ми се е случвало да минавам със 70 и съм нямал проблем. От около май месец не съм минавал от там, не вярвам чак толкова да се е променило хлътването за един летен сезон.

Link to comment
Share on other sites

За разлика от повечето тук аз нямам претенции да съм велик пилот. Между другото от 15 години минавам оттам всеки ден многократно и затова ти казвам - иди огледай пак мястото пеш

Link to comment
Share on other sites

Някой да му е правило впечатление секундите на светофара на сточна гара. Като идвах от центъра към Тракия в 7 без 10 може би....светеше 6, 5 секунди оставащо залено и изведнъж станаха 2 секунди ЧЕРВЕНО. Светна червено....Бая се стреснах, че се случи точно като влизах в кръстовището..

Link to comment
Share on other sites

^ На мен един път ми се случи нещо подобно на Бул.България, от колелото на панаира към хотела, първото кръстовище. От далеч виждам, че остават 4 секунди зелено и започвам да намалям и спирам, поглеждам нещо надолу, след което отзад ми изсвири един и ме подмина от дясно... малко странно ми беше при положение, че беше светнало червено, погледнах нагоре и видях, че остават още 8 секунди зелено (а червеното беше светнало като спирах...)

Link to comment
Share on other sites

ама няма проблеми. нека да сложат сега едно видеонаблюдение и да снимат как толкова много народ минава на червено. ще си запълнят всички дупки в бюджета.

 

едит: по-скоро ти не си ме разбрал. и аз съм виждал дефекти в системата на таймерите на светофарите. виждал съм и директно превключване на червено без жълто от 6тата секунда на зеленото. в такъв момент ако си минал в кръстовището камера те снима отзад никога няма да можеш да докажеш, че не си минал на червено и че всъщност техниката е скапана и бигбрадъра се ебава с теб.

Link to comment
Share on other sites

ама няма проблеми. нека да сложат сега едно видеонаблюдение и да снимат как толкова много народ минава на червено. ще си запълнят всички дупки в бюджета.

 

Нещо като, че ли не ме разбра. Как да обясня. Да речем че 15 20 метра преди стоп линията на кръстовището виждам 5 секунди. В следващия момент не виждам цифрата 4, а виждам 2 секунди и червена светлина. Как ще го обясниш?

Link to comment
Share on other sites

Нещо като, че ли не ме разбра. Как да обясня. Да речем че 15 20 метра преди стоп линията на кръстовището виждам 5 секунди. В следващия момент не виждам цифрата 4, а виждам 2 секунди и червена светлина. Как ще го обясниш?

преди (сега нз) има подобно нещо с 1 сфетофар до макдоналц, червено 10,9,8,7,6 и зелено :)

 

svetofar.gif

Link to comment
Share on other sites

Едно голямо "да ви е*а майката селска" за всички лигльовци каращи с 30 (тридесет) км/ч по планинско - и спускане и качване - при положение, че пътя позволява поне 50-60 км/ч. Не става реч за бавното. Всеки има право да кара както намери за добре. Ама те не дават десен мигач, не те пускат ами карат по средата на платното и режат като видят, че ги изпреварваш. Същия поздрав и за един специален човек с Паджеро 2-ра генерация, който ме затравя в продължение на 15 минути на слизането от Банско и караше като пълен идиоти.

Link to comment
Share on other sites

Едно голямо "да ви е*а майката селска" за всички лигльовци каращи с 30 (тридесет) км/ч по планинско - и спускане и качване - при положение, че пътя позволява поне 50-60 км/ч. Не става реч за бавното. Всеки има право да кара както намери за добре. Ама те не дават десен мигач, не те пускат ами карат по средата на платното и режат като видят, че ги изпреварваш. Същия поздрав и за един специален човек с Паджеро 2-ра генерация, който ме затравя в продължение на 15 минути на слизането от Банско и караше като пълен идиоти.

 

 

ооо днеска една такава леля изнерви бая положението... сама жена в кола с десен волан... на планински път... аха да тръгне по-бързо и набие спирачки ;)

Link to comment
Share on other sites

Ама аз разбирам да карат просто бавно ама те 90% от тези по пътя ми пречеха умишлено на видимостта и после на правото настъпват. Това за скачането на спирачките... no comment. Някой път ще се озоват в дерето с прегряли спир. апарати ама акъл.

Link to comment
Share on other sites

Колкото пъти карам по някой планински път винаги е все същото, така че няма какво да се оплакваш.

Все си докарвам +някой литър разход, защото не ми издържат нервите да вземам завоите с 30, след като може и със 70. Колкото и да искаш да поддържаш някаква средна скорост, комфорт и икономия не става заради такива екземпляри.

Решението е да се кара вечер или рано сутрин, ако имаш мерак може да си направиш 峠 тренировка.

Поне аз го правя като съм сам и няма много движение B)

Link to comment
Share on other sites

Колкото пъти карам по някой планински път винаги е все същото, така че няма какво да се оплакваш.

Все си докарвам +някой литър разход, защото не ми издържат нервите да вземам завоите с 30, след като може и със 70. Колкото и да искаш да поддържаш някаква средна скорост, комфорт и икономия не става заради такива екземпляри.

Решението е да се кара вечер или рано сутрин, ако имаш по-мощна кола може да си направиш тоуге тренировка.

Поне аз го правя като съм сам и няма много движение B)

или няколко коне с принудително пълнене и А98Н :tongue :rolleyes:

Link to comment
Share on other sites

Верно тъпо е и аз като каращ бавно гледам като се съберат коли след мен ако има прав участък да ги пусна да минат (някой път направо спирам за да минат) но по-добре да карам бавно отколкото да чистя повръщано - вервайте ми 30те минути (или час) загубени в бавното каране компенсират 2та часа и половина чистене на повръщано (най-малко) :)

Link to comment
Share on other sites

Решението е да се кара вечер или рано сутрин, ако имаш по-мощна кола може да си направиш тоуге тренировка.

Поне аз го правя като съм сам и няма много движение B)

?!?!?!?!?!?!?!?!?!?!??!?!!??!?!

 

Рано сутрин ? Ми ако изкочи някое стадо овце на пътя ти по тоя планински път ... знаеш ли къде отиваш ти и по-мощната ти кола заедно със овчаря и половината добитък ?

 

Тя за скрап а ти В ПАНДИЗА ! ЗА 10 ГОДИНИ ! .. в случай че оживееш !

 

И човек като теб ще критикува моето каране и "голфаджиите" като цяло ...

 

ПП. "e"-то не се произнася или пише когато се превежда . Тоуг е думата !

Link to comment
Share on other sites

Разликата между теб и нас с колегата от горе е вероятно, че имаме що годе реална преценка на риска. И на планинско овца трудно да ти "изкочи", виж коза може би. Ясно е, че просто се чудиш как да се заядеш, не се пъни ;) .

 

А за правоговор и правопис я виж http://en.wikipedia.org/wiki/T%C5%8Dge

 

________________________

 

btw с един от пасажерите много спорихме...

 

Обяснявах му, че не изпреварвам на комбинация от дълъг десен-ляв, ляв-десен защото 1-во няма видимост много често и 2-ро е много трудна преценката на прибирането в колоната при тия странични ускорения и може спокойно да зажулиш някой или той да те завърти... и като се почна един спор :D

А другите пасажери 2-3 минути след минаването на ужасната колона с паджерото викат "Абе къв беше тоя звук одеве...нещо от песента ли?" ... "Ами не, просто до сега не бяхте чували двигателя на 4500 оборота" :D :D :D

Link to comment
Share on other sites

знаеш ли къде отиваш ти и по-мощната ти кола

ПП. "e"-то не се произнася или пише когато се превежда . Тоуг е думата !

 

За мощната кола сбърках, с каквато и да съм (ако ще и 50 коня) ако съм сам си карам така.

Критикувам голфаджиите, защото ако се претрепя ще умра аз, не невинни хора наоколо, тоест не правя това в града, на първокласен междуградски път, не карам по магистралата с 200 и тн, просто ми е кеф в планината да вземам завоите с колкото позволяват условията.

 

ПП: 峠 е японска дума и на англииски така или иначе се чете "тоуге" и означава планински път, проход, където си правят уличните състезания и откъдето е възникнал дрифта.

Link to comment
Share on other sites

За мощната кола сбърках, с каквато и да съм (ако ще и 50 коня) ако съм сам си карам така.

Критикувам голфаджиите, защото ако се претрепя ще умра аз, не невинни хора наоколо, тоест не правя това в града, на първокласен междуградски път, не карам по магистралата с 200 и тн, просто ми е кеф в планината да вземам завоите с колкото позволяват условията.

 

ПП: touge е японска дума и на англииски така или иначе се чете "тоуге" и означава планински път, проход, където си правят уличните състезания и откъдето е възникнал дрифта.

 

Понеже от 150км личи, че няма начин да не си сбъркал сериозно взех че проверих как стоят нещата та да стане ясно.

 

Touge е японска дума колкото аз съм знаменит китайски цигулар. Думата е английска интерпретация на японската дума Tōge, която наистина означава буквално проход. Също така се използва и за всички сучещи се из планините тесни пътища с S образни завои за преодоляване на височината. Японската дума вероятно се чете "тоге", но няма вариант в английския е-то да се произнася при такова изписване. Абсурд. Най-вероятно понеже е заемка от японската дума се чете "тоуг".

Link to comment
Share on other sites

Е, де. Нали ви дадох линк, че това е просто на англ. как би трябвало да се произнесе японската дума. И понеже ТОГЕ няма как изписано на латиница toge да стане в am. english с такова ударение, а по принцип не е прието да има изписване на ударенията то са хакнали и "u" > touge което е като компромисен вариант за да се постигне максимално точно фонетичен аналог. Ако бъркам да помагат филолозите.

Link to comment
Share on other sites

ами земах че и аз се поразрових за произнасянето на думата, щото нали нямало начин да няма начин.

попаднах на това и това.

от което пък става ясно, че се произнася тоу-гей (може и с ударение и на двете срички) и е комбинация от две думи. и това е казано от японец, та американците както си искат могат да диалектират, но след като думата в оригинал е японска е редно и произношението да се запази максимално, нищо че правописните правила на английския не могат да го предадат правилно.

 

едит: дай ти източници, рапторе. мен поне не ме е срам да линквам дори към посредствени форуми, като този.

Link to comment
Share on other sites

http://www.youtube.com/watch?v=ctkf9vxpI5c

На 0:16 се чува и определено не е тоуг.

 

"ō" явно се чете като "оу".

Не обичам безсмислените спорове, ако искате си спорете, че това е на японски, видиш ли онова е на англииски, значи е тоуг

 

едит: вече ще пиша 峠 на японски за да няма спорове :D

Link to comment
Share on other sites

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.

×
×
  • Create New...