operator Posted October 18, 2008 Share Posted October 18, 2008 Нека да има една тема за масла.. Е аз да питам първо.. кое масло е по-гъсто и с кои нарастващи цифри е обозначава? пример 10W40 или 15W40 e по-гъсто? синтетичното или минералното е по-гъсто? питам щот си взех една колица и много и тракат клапани и се чудя кво масло да сложа.. едни викат гъсто, други полу/синтетика, а аз си викам па то не е ли едно и също.. а май се оказва ,че са 2 различни.. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
RaptoR Posted October 18, 2008 Share Posted October 18, 2008 15W40 е по-гъстото масло. За стара кола е приемливо да се ползва. Аз винаги слагам маркови масла на колите си. Рабира се провери дали не тече нейде (на стара кола) или дали не го издухва. Тогава няма много значение какво наливаш. Съществува възможност и 15-ката да ти е редичка... Тогава вече колата клони към залез... Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
operator Posted October 18, 2008 Author Share Posted October 18, 2008 (edited) е кое се гледа за гъстотата 15 или 40 ? има много живот в тая кола.. то се усеща.. не тече никъде.. има си голям ряз.. просто тракат клапани или повдигачи.. и аджеба какво да сложа.. по-гъсто или полу(или синтетика) Edited October 18, 2008 by operator Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Midex Posted October 18, 2008 Share Posted October 18, 2008 Когато е с цифри от двете страни на W-то, значи става дума за всезезонно масло. А иначе първата цифра е за вискозитета (гъстотата)...колкото по-малка е цифрата, толкова е по-рядко. Другото е за околната температура, за която е предназначено - за BG най-върви 40 градуса, но става и това за 50... Прочети това, надявам се да си изясниш някои неща. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
netrootbg Posted October 18, 2008 Share Posted October 18, 2008 и аджеба какво да сложа.. по-гъсто или полу(или синтетика) Дай малко повече подробности какъв ти е двигателя, коя година и на колко километра е. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
operator Posted October 18, 2008 Author Share Posted October 18, 2008 1.6 75 коня на VW 89г. километри не знам( не работи километремажа ), но средно 250к. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
netrootbg Posted October 18, 2008 Share Posted October 18, 2008 1.6 75 коня на VW 89г.километри не знам( не работи километремажа ), но средно 250к. 100% ще си с минерално масло. Сега търся таблицата да ти покажа кое какви характеристики има. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Midex Posted October 18, 2008 Share Posted October 18, 2008 1.6 75 коня на VW 89г.километри не знам( не работи километремажа ), но средно 250к. В този случай слагай 15W40, щом е около 250к... Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
operator Posted October 18, 2008 Author Share Posted October 18, 2008 точно, че сложих 15W40 на Кастрол и почна на трака, а преди това не го правеше.. затова съм се хвърлил в тази дилема, дали да налея синтетика или някое 20W50 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Midex Posted October 18, 2008 Share Posted October 18, 2008 А центрована ли е както трябва...клапани...и други реглажи? Ако е центрована, не би трябвало да имаш проблеми с 15W40....20 е малко по-гъсто... Другият момент е, че минерално и синтетично май не могат да се месят, та ако си бил с минерално е добре да се източи, промие и чак тогава да се налее синтетичното...дано не бъркам... Едит: От форума на "Клуб Фиат" прочетох интересни неща, относно друга характеристика - експлоатационните нива на маслата: Експлоатационното ниво на маслото се определя съгласно няколко класификационни системи, като най-разпространени и широко използвани са тези на API (Американски петролен институт) и на АСЕА (Асоциация на европейските автомобилни производители). Тук е момента да се вмъкне нещо много важно - всички моторни масла без изключение използват обозначението API, но сравнително малко фирми имат официалното одобрение да го правят - т.е. техните продукти са преминали изследвания в този институт и им е дадено правото да сложат съответното ниво на етикета.Това ние като потребители можем да разберем по 'донъта' (поничката) на API изобразена на етикета - кръгъл символ в който пише API + експлоатационно ниво.Обозначението API: - експлоатационните нива са разделени за бензинови и дизелови двигатели и се бележат с две латински букви S - за бензиновите и C - за дизеловите. След буквата указваща дали нивото е за бензинов или дизелов, във възходящ азбучен ред са категориите покриващи все по големи изисквания. Бензинови: SA - масла без присадки (добавки) - не са подходящи за двигатели конструирани след 1930г. SB - масла с антикорозионни и противоизносни присадки - не се препоръчват за двигатели след 1963г. SC - масла с миещи, антикорозионни и противоизносни добавки - не се препоръчват за употреба в автомобили след 1967г. SD - масла с подобрени миещи, антикорозионни и противоизносни добавки - не се препоръчват за употреба в автомобили след 1971г. SЕ - масла с подобрени миещи, антикорозионни и противоизносни присадки - не се препоръчват за употреба в двигатели след 1979г. SF - масла с подобрени миещи, антикорозионни и противоизносни присадки, осигуряващи повишена окислителна стабилност и подобрени противоизносни характеристики в сравнение с маслата категория SE. Осигуряват добър контрол срещу нискотемпературни и високотепературни отлагания, ръжда и корозия.Не са подходящи за двигатели след 1988г. SG - масла с подобрени миещи, антикорозионни и противоизносни присадки, осигуряващи повишена окислителна стабилност и подобрени противоизносни характеристики в сравнение с маслата категория SE и SF. Осигуряват по-добър контрол срещу нискотемпературни и високотепературни отлагания, ръжда и корозия.Не са подходящи за бензинови двигатели след 1993г., но покриват изискванията на дизелов клас СС SH - масла с подобрени миещи, антикорозионни и противоизносни присадки, осигуряващи повишена окислителна стабилност и подобрени противоизносни характеристики в сравнение с максималните изисквания към маслата категория SG. Осигуряват по-добър контрол срещу нискотемпературни и високотемпературни отлагания, ръжда и корозия.Не са подходящи за бензинови двигатели след 1996г. SJ - масла с подобрени миещи, антиокислителни,антикорозионни и противоизносни добавки, осигуряващи повишена окислителна стабилност и подобрени противоизносни характеристики в сравнение с маслата, които задоволяват максималните изисквания на категория SH.Осигуряват много добър контрол срещу ниско и високотемпературни отложения, ръжда и корозия.Могат да се използват там където се препоръчват категориите SH или SG.Не са подходящи за двигатели построени след 2001г. SL - масла с много подобрени миещи, антиокислителни и противоизносни присадки, осигуряващи отлична окислителна стабилност и противоизносни характеристики в сравнение с ниво SJ.Могат да се използват там където се препоръчват категориите SJ или SH.Не са подходящи за бензинови двигатели построени след 2004г. SM - спецификация въведена на 30.09.2004г. Отнася се за двигатели построени след 2005г., снабдени с катализатори, EGR клапани и други системи за обработка на изгорели газове. Експлоатационни нива API за дизелови двигатели: CA - масла предназначени за дизелови двигатели работещи с висококачествени горива в условия на леки до средни натоварвания. Осигуряват защита на лагерите от корозия и отлагания по каналите на буталата при някои дизелови двигатели без турбо. Не са подходящи за мотори построени след 1959г. CB - масла предназначени за дизелови двигатели, работещи при леки до среди натоварвания, но с по-нискокачествени горива, което изисква повишена защита от износване и отлагания.Осигуряват защита на лагерите от корозия и отлагания по каналите на буталата при някои дизелови двигатели без турбо,но работещи с гориво с повишено съдържание на сяра. Не са подходящи за мотори построени след 1961г. CC - масла предназначени за двигатели работещи в условия на средни и тежки натоварвания, както без, така и с турбокомпресори. Осигуряват защита от високотемпературни отлагания и корозия, Въведени са през 1961г и не са подходящи за двигатели създадени след 1990г. CD - маслата са предназначени за някои дизелови двигатели с или без принудително пълнене, където ефикасния контрол на износването и отлаганията е от особено голямо значение или където се използват горива с различно качество, включително и такива с високо съдържание на сяра. Въведени са през 1955г. CD - II - масла за двутактови двигатели, изискващи контрол над отлаганията CE - масла предназначени за голям диапазон дизелови двигатели с или без принудително пълнене, работещи както при ниски скорости така и при високи натоварвания. Произвеждат се от 1983г и осигуряват по-добър контрол върху разхода на масло, нарастването на вискозитета, износването и отлаганията в сравнение с потенциалните възможности на маслата от категория CD CF-4 - Превъзхождат маслата CЕ по контрола на разхода на масло и контрола на отлаганията върху буталата. Въведи са през 1990г. CF - предназначено за обслужване на двигатели с индиректно впръскване на горивото. Категорията е въведена през 1994г., като може да се използва при двигатели използващи гориво с повишено съдържание на сяра - над 0.5%. Осигурява ефективен контрол върху отлаганията по буталата, износването и корозията при работа в двигатели с и без турбокомпресори от всякакъв тип. CF-2 - за двутактови двигатели, изискващи особено ефективен контрол върху отлаганията CG -4 - масла предназначени за високооборотни дизелови двигатели, работещи с гориво със съдържание на сяра до 0.5%. Въведени са през 1995г. и осигуряват ефикасен контрол срещу високо и нискотемпературни отлагания, корозия, износване, пянообразуване, окислителна стабилност и натрупване на сажди. Тези масла са особено подходящи за двигатели проектирани да отговарят на стандартите за емисии от 1994г. CH-4 - Масла за високонатоварени дизелови двигатели, проектирани да отговарят на стандартите за емисии от 1998г. и работещи с горива с ниско съдържание на сяра. Въведени са през 1998г. CI - 4 - масла за високоскоростни четиритактови дизелови двигатели, снабдени с EGR, проектирани да покриват изискванията на стандартите за опазване на околната среда от 2004г., при работа с дизелово гориво със съдържание на сяра до 0.5% Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.