Jump to content
BulForum.com

N3 / Vivacom


Recommended Posts

Ок, ще видя въпросните канали и ще пиша - казваш че максимум до 10-тата минута след гледане се появява проблема? Аз ще ги тества по този начин.

Link to comment
Share on other sites

  • Replies 7.9k
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

Здравейте, 

 

И при мен се появи проблем с телевизията преди няколко часа. Картината през няколко секунди се пиксализира и размазва (не съм сигурен дали го обяснявам правилно) и звукът прекъсва (в синхронс с квадратчетата по екрана) Каналите на които съм го забелязал до сега са TV7, BTV Action, Cinema, Nova, BNT, Diema, Kino nova, и още много други. Това е само на цифровата телевизия, кабелната си върви нормално.

 

В момента проблема подължава ли - Да
На кои канали го забелязвате - Почети всички
Какъв модел е телевизора LG 32LV4500
Някога тези канали работели ли са нормално на същия телевизор - Да, безпроблемно до преди няколко часа.

 

П.П. HD-тата си работят нормално

Edited by BlackGuardian
Link to comment
Share on other sites

BlackGuardian, провери кабела/конектора, ако изглежда добре а проблема продължава, вероятно ще трябва да минат техници да проверят сигнала.

Link to comment
Share on other sites

Пресен случай... BTV HD.

 

...

 

Точно за този проблем (с LG LM серията) говорим - картината е ОК а звукът накъсва/прескача (за разлика от проблема на @BlackGuardian, където прекъсването на звука е съпроводено с пикселизация или прекъсване и на картината). Това, което @viiipeer_ е качил го наблюдавам на BTV HD, Ring.BG HD, Travel HD и Btv Action HD...

NOVA (ако става въпрос за българската Нова Телевизия) я гледам сравнително редовно и не ми е направило впечатление да прави този проблем. Колкото до ОРТ (ако става въпрос за за руския Первьi  канал - 351 МHz) забелязах подобно накъсване на звука. На France24 (също на 351 МHz) има също накъсване на звука. Oстаналите (10) канала на 351 MHz не съм ги гледал (трябват поне 10-15 минути гледане за да се прояви проблема със звука). Когато има време ще ги "прослушам".

Link to comment
Share on other sites

Малко ъпдейт относно проблема със звука... Това е от satcombg

"

Днес дойдоха от МСАТ, поговорихме си 15-20мин, казаха че знаят много добре за този проблем и се опитвали да измислят нещо, да напишели някъв модул ли нещо такова ми обяснява. От ЛГ в София им казали,че проблема не е при тях и нямало да предприемат нищо, предлагат ми смяна на картата или да ходя в техномаркет и да вдигам скандал и да си сменя телевизора с друга серия ЛГ, само че той проблема доколкото разбрах не е само с тази серия, абе изобщо стана пълен мармалад.

"

 

Furiozo, много моля да пишете, когато има информация около прогреса на работа над проблема..., за да се предприемат мерки, в случай че не можете да го отстраните.

 

Благодаря!

Link to comment
Share on other sites

Извинявайте, че се намесвам в дискусията ви, но понеже се зачетох ми се дощя да попитам нещо. След като проблемът с прекъсванията се проявява единствено на телевизори LG, а другите марки остават незасегнати от проблема, защо тогава изисквате доставчикът да реши проблема след като се предполага, че има някаква лека несъвместимост между въпросната марка телевизори с подаващия сигнал. И какво точно би могъл да промени доставчика, за да се справи с този специфичен проблем и едновременно с това да е сигурен, че след тия евентуални промени няма да бъдат засегнати други марки телевизори...

Не се заяждам с никого и не взимам ничия страна, но ми е чудно какво точно би трябвало да се промени в сигнала, че да заработят както трябва и телевизорите LG...

Link to comment
Share on other sites

Прочети в нета и ще разбереш.;-) В Avforums, НИКОЙ няма подобен проблем... Защо ли? Защото подавания сигнал е наред! Не може да е от телевизора, просто има проблемни канали на едни и същи трансподери...

Извинявайте, че се намесвам в дискусията ви, но понеже се зачетох ми се дощя да попитам нещо. След като проблемът с прекъсванията се проявява единствено на телевизори LG, а другите марки остават незасегнати от проблема, защо тогава изисквате доставчикът да реши проблема след като се предполага, че има някаква лека несъвместимост между въпросната марка телевизори с подаващия сигнал. И какво точно би могъл да промени доставчика, за да се справи с този специфичен проблем и едновременно с това да е сигурен, че след тия евентуални промени няма да бъдат засегнати други марки телевизори...

Не се заяждам с никого и не взимам ничия страна, но ми е чудно какво точно би трябвало да се промени в сигнала, че да заработят както трябва и телевизорите LG...

Link to comment
Share on other sites

Не съм абонат на въпросната мрежа, следователно надали ще се юрна да чета из нета за проблема на LG телевизорите - просто ми стана интересно като страничен наблюдател и попитах да ми обясните защо един и същи сигнал може да прекъсва на LG, а на Philips или Samsung не...

Link to comment
Share on other sites

Защото LG- тата (някои) са по-чувствително откъм нивото на буфериране, и следователно, ако има падове, то това се отразява веднага... Сиреч един от проблемите може да бъде недостатъчния буфер на мрежата, а защо не се проявява при други марки - защото може да имат запас откъм зададен размер на буфер...

Не съм абонат на въпросната мрежа, следователно надали ще се юрна да чета из нета за проблема на LG телевизорите - просто ми стана интересно като страничен наблюдател и попитах да ми обясните защо един и същи сигнал може да прекъсва на LG, а на Philips или Samsung не...



Пази боже, освен ако не е висока серия.;-) Майтап. То Sony е на практика Samsung, а дори и LG...;-)

Да, но виждаме как се оплакват единствено собстввници на LG което ме кара да съм щастлив че притежавам sony :)

Link to comment
Share on other sites

Извинявайте, че се намесвам в дискусията ви, но понеже се зачетох ми се дощя да попитам нещо. След като проблемът с прекъсванията се проявява единствено на телевизори LG, ...

По същата логика може да се попита и  "защо проблемът го има само на някои канали (носещи честоти или "транспондери" както някои им викат) а на други го няма?" Или защо при някои оператори го има а при други не?! Собствениците на LG (LM серията) сме между чука (LG) и наковалнята (диставчика). Това, че се опитваме да решим проблема чрез доставчика, не значи че не се опитваме да решим същият този проблем и чрез LG! Аз поне съм изчел една камара неща по този проблем и знам че в Англия го е имало с един доставчик и с един набор от канали, но проблема е решен с ъпдейт на асофтуера на LG телевизора от версия 04.20 нататък. Настоящата е 04.40.23 и от LG твърдят, че проблем не би трябвало да има...

Моето лично мнение е, че LG LM серията (2012) е по-капризен към параметрите на видео/аудио потока. Не съм специалист в тази област но, грубо казано, оператора качва на канала по-голям/широк поток отколкото телевизора може да обработи и затова след известен период (5-10 минути) TV-то започва да "приплъзва"/"slip"-ва, което се изразава в "slip" в аудиото, като по-забележимо (видеото и да пропусне няколко кадъра няма да се забележи).

Телевизора ми харесва, а на оператора съм дългогодишен доволен клиент (и на инернета и на телевизията)... От два месеца го наблюдавам този проблем, не е фрапантен за мен и се включвам в дискусията само за да се разбере къде е истината , защото в повечето случаи контрата остава в "потребителя" !!!...

Edited by hop
Link to comment
Share on other sites

Много добре казано, само не мога да се съглася, че не е проблем... Ние всички плащаме за услуга, която трябва да е качествена, за да има проблем, то трябва да има и решение и то е в ръцете на оператора!

По същата логика може да се попита и  "защо проблемът го има само на някои канали (носещи честоти или "транспондери" както някои им викат) а на други го няма?" Или защо при някои оператори го има а при други не?! Собствениците на LG (LM серията) сме между чука (LG) и наковалнята (диставчика). Това, че се опитваме да решим проблемна чрез доставчика, не значи че не се опитваме да решим същият този проблем и чрез LG! Аз поне съм изчел една камара неща по този проблем и знам че в Англия го е имало с един доставчик и с един набор от канали, но проблема е решен с ъпдейт на асофтуера на LG телевизора от версия 04.20 нататък. Настоящата е 04.40.23 и от LG твърдят, че проблем не би трябвало да има...

Моето лично мнение е, че LG LM серията (2012) е по-капризен към параметрите на видео/аудио потока. Не съм специалист в тази област но, грубо казано, оператора качва на канала по-голям/широк поток отколкото телевизора може да обработи и затова след известен период (5-10 минути) TV-то започва да "приплъзва"/"slip"-ва, което се изразава в "slip" в аудиото, като по-забележимо (видеото и да пропусне няколко кадъра няма да се забележи).

Телевизора ми харесва, а на оператора съм дългогодишен доволен клиент (и на инернета и на телевизията)... От два месеца го наблюдавам този проблем, не е фрапантен за мен и се включвам в дискусията само за да се разбере къде е истината , защото в повечето случаи контрата остава в "потребителя" !!!...

Link to comment
Share on other sites

 Ние всички плащаме за услуга, която трябва да е качествена, за да има проблем, то трябва да има и решение и то е в ръцете на оператора!

Аз не мисля, че е така. Операторът може да се опита да направи нещо само на добра воля и от уважение към клиентите си (не говоря за N3, а за всички оператори). Съвсем спокойно може да се каже, че щом другите потребители (с телевизори Sony, Samsung, Philips, Panasonic, Toshiba, Sang...) нямат оплаквания, значи няма проблем. Проблемът ще е при тези, който са с LG и те да се спасяват и да се обръщат към производителя. Щом потребителя не е доволен, той е в правото си да се откаже от тези услуги и да потърси услугите на друг оператор.

 

Личен пример, макар и малко различен. В целия вход уж нямаше проблем, но аз имах (ЕК, сега Близу). Дойдоха един път, нищо. Дойдоха втори път, пак нищо. Третия път казаха, че те проблем с мрежата нямат и проблема е при мен. ОК, реших си проблема като се махнах от тях. Оказа се, че с N3 проблем нямам. :)

Link to comment
Share on other sites

Когато имаш избор е добре, само че аз на Виваком и Булсат  не искам да минавам, остава DCC, но и те са малко "фалшиви"... Оставя Blizoo, но при тях няма толкова много канали, както при N3...

Аз не мисля, че е така. Операторът може да се опита да направи нещо само на добра воля и от уважение към клиентите си (не говоря за N3, а за всички оператори). Съвсем спокойно може да се каже, че щом другите потребители (с телевизори Sony, Samsung, Philips, Panasonic, Toshiba, Sang...) нямат оплаквания, значи няма проблем. Проблемът ще е при тези, който са с LG и те да се спасяват и да се обръщат към производителя. Щом потребителя не е доволен, той е в правото си да се откаже от тези услуги и да потърси услугите на друг оператор.

 

Личен пример, макар и малко различен. В целия вход уж нямаше проблем, но аз имах (ЕК, сега Близу). Дойдоха един път, нищо. Дойдоха втори път, пак нищо. Третия път казаха, че те проблем с мрежата нямат и проблема е при мен. ОК, реших си проблема като се махнах от тях. Оказа се, че с N3 проблем нямам. :)

Link to comment
Share on other sites

Да потвърдя  и  аз за  проблема. И  аз  имам  ЛМ620С.   От по-горе  изброените  канали  гледам(рядко) БТВ Екшън  ХД  и  съм  попадал  на  това явление.  Главно най-често  ми  се  случва  да  го  наблюдавам  при  BBC и  EuroNews. Като  при  EuroNews  е  една  идея  по-леко  насичането  на  звука  спрямо BBC.  Като  цяло  не  ми  пречи  чак  толкова,  понеже  на  каналите,  които гледам  редовно  го  няма  това  насичане, но  ще  се  радвам  ако  се  отстрани  този  проблем.

Link to comment
Share on other sites

Да потвърдя  и  аз за  проблема...  наблюдавам  при  BBC и  EuroNews ...

 

BBC и Euronews са също на 351 МHz, както и Превий Канал и France24 за които споменах по-горе.

Изглежда се оформят две честоти с наблюдавания прблем:

327 МHz - BTV HD, Ring.BG HD, Travel HD и Btv Action HD

351 MHz - Первьi канал, France24, BBC, Eutonews...

Link to comment
Share on other sites

Я да разнообразя малко. HBO Go явно вече е достъпно за българия. Какво трябва да стане че абонатите на HBO през н3 да имат достъп до услугата.

Link to comment
Share on other sites

Малко ъпдейт относно проблема със звука... Това е от satcombg

"

Днес дойдоха от МСАТ, поговорихме си 15-20мин, казаха че знаят много добре за този проблем и се опитвали да измислят нещо, да напишели някъв модул ли нещо такова ми обяснява. От ЛГ в София им казали,че проблема не е при тях и нямало да предприемат нищо, предлагат ми смяна на картата или да ходя в техномаркет и да вдигам скандал и да си сменя телевизора с друга серия ЛГ, само че той проблема доколкото разбрах не е само с тази серия, абе изобщо стана пълен мармалад.

"

 

Вземи накарай твоите познати да напишат едно техническо обяснение, за да не откриваме тук топлата вода.

Мога да потвърдя думите на другите експерти, че цитираните досега обяснения са пълни глупости.

 

Ще се опитам да обясня защо.

По принцип няма един голям входен буфер, MPEG-TS пакетите (188 байта всеки) се разпределят веднага по pid-ове (номер от 0 до 8191, първите няколко са служебни), а излишните се игнорират. Всяка програма описва на кой pid върви видео потока и на кой pid е всеки говорим език/аудио поток. След разпределянето им, пакетите се записват в отделни буфери (по един буфер на pid) някъде в RAM паметта на декодера. Тоест аудиото и видеото имат различни буфери, естествено с различни големини.

 

HD bTV има само един аудио поток с параметри: mp2 codec (mpeg1 layer2) 48kHz, 2ch, 256kbps. По принцип този кодек се ползва само с Constant Bitrate. Това означава, че дори малък буфер би трябвало да свърши работа (256/8 = 32kBytes съдържащи компресирано аудио за 1 секунда звук).

За сравнение bTV (SD) е с mp2 но 192kbps, NOVA (SD) е с 128kbps.

 

Все пак е възможно буферът да не стигне. Една от възможностите е, ако пакетите за звук се подават значително по-рано от тези за видео, тогава декодерът ще държи повече пакети в буфера, докато им дойде времето да ги възпроизведе.

Поради постоянните скорости на вход и изход през буфера, тази ситуация не би трябвало да възникне цели секунди и дори минути след безпроблемна работа. Ако не съм сбъркал нещо, HD bTV има A-V от 400ms.

 

Друга възможност е в т.н. нестабилен samplerate. 48kHz представлява честотата с която се дигитализира звука. Тоест 48000 пъти в секунда се отчита моментната стойност на мембраната (волтажа). В не-толкова далечното минало обаче, се оказва че звуковото оборудване няма достатъчно стабилни осцилатори, затова често се случва семплиращата честота да се променя според температурата на стаята. Така се нарушава връзката, между честота и време - например възможно е между 13 и 14 секунда да се отчетат 48500 стойности. Грешка от 1% води до 1 секунда разминаване след 2 минути.

Когато гледате клип или филм, обикновено за отправен часовник се счита звука и синхронизацията се запазва с коригиране на видеото. Но когато имате постоянен 24/7 TV сигнал, с фиксирана честота на кадрите, този номер не минава.

 

От това следват две хипотези. Едната е че примерно телевизорът възпроизвежда по-бавно или по-бързо от референтната честота, това води до препълване/източване на буфера.

Другата е че въпросното накъсване е начина по който телевизора компенсира разликата между еталонния часовник и този на звука. На теория би трябвало да промени семплиращата честота, но доста у-ва не го правят, те просто дублират/пропускат няколко сампъла.

 

Разбира се, нещата не са толкова прости. Аудио и видео часовниците са относителни спрямо системния/референтен часовник (PCR). Ако неговата стойност играе, това може да се отрази на другите часовници и да предизвикат някои от горните проблеми. Дори само remuxing може да предизвика PCR jitter защото размества пакетите, затова често PCR часовника се генерира наново от multiplexor-а (тук става дума за прецизност от рода на 27MHz, която да се ползва за генериране на аналоговия видео сигнал, LCD-TV може да понесе доста големи толеранси).

Проблемът тук е, че PCR се праща всеки 100ms, така че това не е обяснение защо при теб проблема се проявява след известно време.

 

Разбира се, проблемът може да е нещо напълно различно...

 

Затова да викаш на N3 да си увеличат буфера, има точно толкова смисъл, колкото да караш бензиностанцията да си увеличи цистерната, защото колата ти се дави.

Че има проблем, явно има, но какъв е точно и чия е вината...

Edited by iso14496
Link to comment
Share on other sites

Нека направим една проба : пуснал съм bTV HD на още едно място, моля засегнатите да проверят дали проблема го има и на тази позиция.

Кръстен е "HD bTV test"

399 MHz, 6875 ksym/s, QAM 256

 

 

Отностно bTV Action 3D - пуснал съм го на мястото на HD Travel Channel, който е на позиция 206 в нашата подредба. Замяната ще продължи до събота вечер когато е финала на "Шампионска лига".

Link to comment
Share on other sites

Zdraveite .I az imam sa6tiq problem.Kupih si LG42LA660S.Ot N3 mi postaviha modul.Nastroiha mi kanalite,no v momenta v koito prevklu4vam i ako sam na Hd kanal mi izpisva konfliktna programa.Ot tam vsi4ko se razbarkva i iz4ezvat kanali predimno hbo HD ,cinemax HD i t.n.Ot N3 idvaha nqkolko puti no ni6to.V4era smeniha modula i pak se polu4ava tova.vsu4ki updeiti sa izklu4eni.molq vi kajete kakvo da pravq.

Link to comment
Share on other sites

Нека направим една проба : пуснал съм bTV HD на още едно място, моля засегнатите да проверят дали проблема го има и на тази позиция.

Кръстен е "HD bTV test"

399 MHz, 6875 ksym/s, QAM 256

 

 

Отностно bTV Action 3D - пуснал съм го на мястото на HD Travel Channel, който е на позиция 206 в нашата подредба. Замяната ще продължи до събота вечер когато е финала на "Шампионска лига".

Слушам  вече  10 минути  тестовото  БТВ. на  LG LM620S   Потвръждавам:  няма  накъсвания  в звука. Ако  може да  преместиш  BBC  и  Euronews на  тази  честота и  да  пуснеш  ESPN HD   си златен  :))

Link to comment
Share on other sites

Здравей! Моите адмирации, затова че се опитвате да решите проблема! На въпросната честота на ръчно зададени настройки се появява TV7 или News 7?Аз ли нещо не правя както трябва?

Нека направим една проба : пуснал съм bTV HD на още едно място, моля засегнатите да проверят дали проблема го има и на тази позиция.
Кръстен е "HD bTV test"
399 MHz, 6875 ksym/s, QAM 256


Отностно bTV Action 3D - пуснал съм го на мястото на HD Travel Channel, който е на позиция 206 в нашата подредба. Замяната ще продължи до събота вечер когато е финала на "Шампионска лига".

Link to comment
Share on other sites

Здравей! Моите адмирации, затова че се опитвате да решите проблема! На въпросната честота на ръчно зададени настройки се появява TV7 или News 7?Аз ли нещо не правя както трябва?

Отиди  на  menu/support/signal test/399300 ще ти  излезнат HD News 7  и  HD bTV test.  би  трябвало  след  като  направиш  това  HD bTV test да  ти се  добави  към  другите канали :)

Link to comment
Share on other sites

  • w00x changed the title to N3 / Vivacom

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...