A55A551N80R Posted September 5, 2008 Share Posted September 5, 2008 Привет на всички съфорумници. Имам един въпрос.Каква според вас трябва да е правилната поддръжка на един акумулатор.Да се долива вода от време на време?Да се ограничаваме с излишното палене и гасене и когато ползваме автомобила да сме сигурни, че ще минем поне 5-10 км с него за да може да се зареди акумулаторът или просто да караме докато се скапе и после нов. Всъщност как да разберем кога е свършил електролита и колко време трябва да се кара автомобила след запалване, за да може генераторът да зареди дотолкова акумулатора, че да възвърне поне енергията, изхабена за запалване.Особено при дизелите, когато се иска близо двойно повече енергия за да се запали мотора, а отделно и за подгряване.И мога ли ако примерно по документи и сервизна книжка колата да се кара с акумулатор 75Ах да нахакам от по-големите-95Ах и ще има ли проблем със зареждането? Link to comment Share on other sites More sharing options...
Corp Posted September 5, 2008 Share Posted September 5, 2008 Ами освен доливането на дестилирана вода, когато има нужда е добре и да се зарежда със зарядно (такова дето се включва в контакта 220V) един път месечно. Нещо такова пишеше в гаранцията. Това да минеш някакво минимално разстояние след запалване дори да е вярно е прекалено. А и ако ти пали от "четвърт оборот" колко ток да изхаби. Също знам, че ако го оставиш много време (някой месец например) без да го зареждаш или да палиш колата акумулатора умира. Е пак може да се зареди де. Ако умре по горната причина или по друга и ти се наложи да палиш с бутане пак е нужно да се зарежда със зарядно защото това на колата не може да зареди толкова добре (е за някакви нови каруци не знам дали е така, аз съм по старите). А ако сложиш по-голям акомулатор отколкото е обозначено от производителя колата няма да може да го зарежда, което вероятно не е добре. Link to comment Share on other sites More sharing options...
alchemy Posted September 6, 2008 Share Posted September 6, 2008 Обикновено БГ акумулаторите си изкарват гаранционния срок и заминават. Другото го каза колегата в горния пост. Електрическата инсталация на автомобила е балансирана и ако сложиш по-мощен акумулатор, ще трябва да сложиш и по-мощен алтернатор, за да го поддържа в режим. Саморазряд при нов акумулатор едва ли ще стане за 1 месец, но при по-амортизираните част от пастата се утаява и се получава един вид вътрешно късо съединение между плочите. Значи: 1. Гледай състоянието на електролита. Ако е мътен (особено с червен оттенък) и акумулатора пада бързо - стягай се за нов. Лекуването със смяна на електролита дава краткотраен ефект и не е икономически оправдано. 2. Може да проверяваш гъстотата на електролита с ареометър. При усилено зареждане и през топлите месеци част от водата може да се изпари, електролитът се сгъстява и част от повърхността на плочите остава на сухо. Като ефект се получава все едно ти е разреден акумулатора. В този случай се долива по малко дестилирана вода до достигане на предписаната плътност. В заключение ще кажа, че автомобила като цяло и акумулатора в частност се "чувстват" най-добре, когато са в движение . Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts
Archived
This topic is now archived and is closed to further replies.