Jump to content
BulForum.com

Пускане на климатик по време на път.


sasshko

Recommended Posts

Четох някъде, че когато се използва климатик, освен, че харчи стабилно, ами и намаля мощността, примерно, ако е 60коня колата става 45, т.е. 20% си отиват. Темата ми не е въпрос дали е така, аз съм сигурен, че е така, по- скоро на какво се дължи? И също така при новите технологии, новите джипове Мерцедес, БМВ, нямат ли решение на това?

Link to comment
Share on other sites

Това го има и при по-новите Мерцедеси, когато ти трябва пълна мощност го изключва, след което отново ти го включва.

При по-старите коли обаче не е така и се усеща доста, ако колата е с малък двигател.

Ако си над 3000-4000 куб. мотор няма да усетиш разлика, нито при по-новите, нито при по-старите.

Честно казано незнам защо допълнително усложняват колите с ненужда електроника.

 

А на въпроса на какво се дължи загубата на мощност... все пак това си е консуматор.... има доста информация в нета за принципа на работа на компресор.

Link to comment
Share on other sites

Ей sasshko такъв бисер е този ти пост, че ще влезе на някой в подписа, гаранция!

 

Нали за да работи климатика му трябва някаква мощност, а откъде мислиш идва - от двигателя разбира се. Ако закачиш едно ремарке на колата или просто я натовариш повече нали ще върви по-мудно - е същата работа.

 

Виж колемия двигател пак ще има разлика, но ако при малкия разликата е 10тина процента при големия същата загуба ще е под 1% примерно, и с "невъоръжено око" няма да се забелязва. Говориш за джипове - ако са от тези с над 3000 кубика двигател - бълха ги ухапала.

 

Едно е да пуснеш климатика на Рено Клио с газова уредба, друго е да пуснеш ако ще 5 пъти по-мощен климатик на Nissan Murano. Но нали се сещаш че едното харчи 5-6/100 а другото около 16-17/100 :)

Link to comment
Share on other sites

от незнам колко години карам коли с по 2.5 двигател и до сега на нито 1 не е имало разлика във вървежа с климатик и без а за разхода който дава доколкото съм чел е около 800-900гр/час

Link to comment
Share on other sites

Карам 2.0 кубика кола и като се включи климатика разхода се вдига от 8 на 10.Като бързина,не се усеща,но набира с 2-3 сек.по-бавно до 100 км/ч.

 

П.П. А зависи от климатика.Не винаги отиват 20%.По принцип 7-11 KW на обикновен климатик/климатроник.За двузонов вече не знам.

Link to comment
Share on other sites

На кола под 2000 кубика е престъпление да се слага климатик. При всяко изпреварване трябва да го изключваш :lol:

Link to comment
Share on other sites

На кола под 2000 кубика е престъпление да се слага климатик. При всяко изпреварване трябва да го изключваш :lol:

Няма майтап.Тя изпрегва се едно.Никва тяга няма такава кола под 2000 кубика и 90 коня.

Link to comment
Share on other sites

Следил съм компютъра на моята кола - анализът показва между 400 и 600 грама на час, когато колата стои на обороти. В движение е трудно да се усети колко вдига разхода, но не е чувствително. Гросмастъра не знам отде ги дига тез литражи :bgrin: Между другото кога ще го зимам аз тва декче бре :devil

Link to comment
Share on other sites

Веднага ти казвам - смисъла е около 15 градуса разлика в температурата :) Имам приятел който кара клио 1.0 с климатик, на метан... Може едвам да върви обаче не се пържи в собствената си мас :)

Link to comment
Share on other sites

прави сте за това че няма много смисъл ... но пък който взима кола си прави сметката ....

аз предпочитам да ми е рахат в колата от колкото да набирам от 0 до 100 за 10 секунди и да ме духа вятъра тоест да ме духа горещият въздух или от долу като си сложа ръката на вратата и да усещам отдолу асфалта колко е нагорещен

иначе едно мое приателче така прави като тръгва да изпреварва изключва климата и газ до дупка ...

Link to comment
Share on other sites

ебати тъпотията как ли няма да си взема кола с която с климатик да не мога да изпреваря...... и да бе верно гросмастъре кви са тия литражи на мене на бмв-то в най-големите жеги и задръствания климатроника на макс и разхода не ми се е качвал с повече от литър

Link to comment
Share on other sites

Веднага ти казвам - смисъла е около 15 градуса разлика в температурата :) Имам приятел който кара клио 1.0 с климатик, на метан... Може едвам да върви обаче не се пържи в собствената си мас :)

 

Прав си много наистина е по-добре да не се пържиш в жегата отколкото да се правя на рацер и да завирам.

 

Иначе Клио 1.0 няма.Най-малкият е 1.2 при, която и да е модификация.

 

Разхода е по-висок с около литър на 100 километра може и малко повече ако наистина двигателят е по-малък.

Link to comment
Share on other sites

при дизеловите коли разходът е по-малък от колкото при идентичен бензин

 

Ти пък от де се пръкна бе :lol: , колега?

=====================================================================

 

Иначе, момци, това колко ще харчи колата с климатик си зависи до голяма степен от това какъв компресор има. По дефулт ширпотребата си сваля едно 5 - 6 КВт. от мощността на двигателя. Има и разни ротационни компресорчета (примерно Сейко), които ги слагат по разни малолитражки и повечето БМВта са с тях, които просто не се чувстват кога включват. Те също свалят мощност, но за сразлика от стандартните револверни такива, не толкова рязко. Всяка що-годе съвременна кола при рязко подаване на газ си изключва временно компресора на климатика (сетете се защо). Има и други технологични решения в компресорите, които водят до избягването на рязкото натоварване на двигателя, но това е друга тема ! Иначе народът го е казал : "Що си сака то си требе !".

Не може да се извършва допълнителна механична работа, а да не се вкарва допълнителна енергия ! Тоест, неминуемо разходът се качва ! Естественно при по - мощните двигатели това почти не се усеща.

Link to comment
Share on other sites

Иначе Клио 1.0 няма.Най-малкият е 1.2 при, която и да е модификация.

 

Може може... признавам без бой че не съм внимавал особено като ми е казвал каква му е колата :) Вероятно 1.2 е била, но определено е под 1.5.

 

Но моя приятел се радва че Пловдив-София му излиза 7лв на метан с включен климатик...

Link to comment
Share on other sites

Мойта е 1.6HDI, постоянно е на "Lo" климатроника и няма никаква разлика дали е включен или не, върви еднакво.

Link to comment
Share on other sites

разликата е само в разхода - грубо ололо литар на час. кубатурата няма бищо общо. за работа на климатика се изразходва горижо а не се променя обема на двигателя.

Link to comment
Share on other sites

Гросмастъра не знам отде ги дига тез литражи :bgrin: Между другото кога ще го зимам аз тва декче бре :devil

 

Това е разход на бензин не на газ ;)

А за декчето когато искаш тогава ела, но да не е късно че се появиха и други кандидати ;)

Link to comment
Share on other sites

Аз съм с 1.9 дизелов двигател с 150 коня. Когато пусна климатика в първите няколко минути наистина много намаля мощността :(. Това е само докато компенсира разликата в температурата. Когато си намали силата на духане се оправя положението. Това е само при ниските скорости. Основно при тръгване. В оборотите когато работи турбото не се усеща изобщо.

Link to comment
Share on other sites

...... и да бе верно гросмастъре кви са тия литражи на мене на бмв-то в най-големите жеги и задръствания климатроника на макс и разхода не ми се е качвал с повече от литър

 

3.8l V8 от там идва разхода :lol:

Link to comment
Share on other sites

На кола под 2000 кубика е престъпление да се слага климатик. При всяко изпреварване трябва да го изключваш :lol:

направо е така. Аз имам Hyundai Accent 1.5 и през лятото винаги ми е включен климатика и нямам никакви проблеми с изпреварвания и като цяло колата се движи доста добре и не намирам видима разлика дали е включен или изключен

Link to comment
Share on other sites

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.

×
×
  • Create New...