sasshko Posted August 29, 2008 Share Posted August 29, 2008 Четох някъде, че когато се използва климатик, освен, че харчи стабилно, ами и намаля мощността, примерно, ако е 60коня колата става 45, т.е. 20% си отиват. Темата ми не е въпрос дали е така, аз съм сигурен, че е така, по- скоро на какво се дължи? И също така при новите технологии, новите джипове Мерцедес, БМВ, нямат ли решение на това? Link to comment Share on other sites More sharing options...
INCINERATOR Posted August 29, 2008 Share Posted August 29, 2008 Като дадеш пълна газ ти изключва компресорът на климатика. Това поне го има при първа серия на БМВ. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Grosmaster Posted August 29, 2008 Share Posted August 29, 2008 Това го има и при по-новите Мерцедеси, когато ти трябва пълна мощност го изключва, след което отново ти го включва. При по-старите коли обаче не е така и се усеща доста, ако колата е с малък двигател. Ако си над 3000-4000 куб. мотор няма да усетиш разлика, нито при по-новите, нито при по-старите. Честно казано незнам защо допълнително усложняват колите с ненужда електроника. А на въпроса на какво се дължи загубата на мощност... все пак това си е консуматор.... има доста информация в нета за принципа на работа на компресор. Link to comment Share on other sites More sharing options...
djadomraz Posted August 30, 2008 Share Posted August 30, 2008 Ей sasshko такъв бисер е този ти пост, че ще влезе на някой в подписа, гаранция! Нали за да работи климатика му трябва някаква мощност, а откъде мислиш идва - от двигателя разбира се. Ако закачиш едно ремарке на колата или просто я натовариш повече нали ще върви по-мудно - е същата работа. Виж колемия двигател пак ще има разлика, но ако при малкия разликата е 10тина процента при големия същата загуба ще е под 1% примерно, и с "невъоръжено око" няма да се забелязва. Говориш за джипове - ако са от тези с над 3000 кубика двигател - бълха ги ухапала. Едно е да пуснеш климатика на Рено Клио с газова уредба, друго е да пуснеш ако ще 5 пъти по-мощен климатик на Nissan Murano. Но нали се сещаш че едното харчи 5-6/100 а другото около 16-17/100 Link to comment Share on other sites More sharing options...
zlobil Posted August 30, 2008 Share Posted August 30, 2008 от незнам колко години карам коли с по 2.5 двигател и до сега на нито 1 не е имало разлика във вървежа с климатик и без а за разхода който дава доколкото съм чел е около 800-900гр/час Link to comment Share on other sites More sharing options...
djadomraz Posted August 30, 2008 Share Posted August 30, 2008 А анджък! Не може да сложиш климатик на кола с двигател 1.0 и да не се усети. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Grosmaster Posted August 30, 2008 Share Posted August 30, 2008 При мен в жегите ми взига разхода с 3-4л бензин... иначе разлика във вървенето няма. Link to comment Share on other sites More sharing options...
sek800 Posted August 30, 2008 Share Posted August 30, 2008 Карам 2.0 кубика кола и като се включи климатика разхода се вдига от 8 на 10.Като бързина,не се усеща,но набира с 2-3 сек.по-бавно до 100 км/ч. П.П. А зависи от климатика.Не винаги отиват 20%.По принцип 7-11 KW на обикновен климатик/климатроник.За двузонов вече не знам. Link to comment Share on other sites More sharing options...
sobis Posted August 30, 2008 Share Posted August 30, 2008 На кола под 2000 кубика е престъпление да се слага климатик. При всяко изпреварване трябва да го изключваш Link to comment Share on other sites More sharing options...
sek800 Posted August 30, 2008 Share Posted August 30, 2008 На кола под 2000 кубика е престъпление да се слага климатик. При всяко изпреварване трябва да го изключваш Няма майтап.Тя изпрегва се едно.Никва тяга няма такава кола под 2000 кубика и 90 коня. Link to comment Share on other sites More sharing options...
stefan Posted August 31, 2008 Share Posted August 31, 2008 На малките моторчета много се усеща, и аз не мога да схвана смисъла на 1.2 или 1.4 с климатик Link to comment Share on other sites More sharing options...
RaptoR Posted August 31, 2008 Share Posted August 31, 2008 Следил съм компютъра на моята кола - анализът показва между 400 и 600 грама на час, когато колата стои на обороти. В движение е трудно да се усети колко вдига разхода, но не е чувствително. Гросмастъра не знам отде ги дига тез литражи Между другото кога ще го зимам аз тва декче бре Link to comment Share on other sites More sharing options...
djadomraz Posted August 31, 2008 Share Posted August 31, 2008 Веднага ти казвам - смисъла е около 15 градуса разлика в температурата Имам приятел който кара клио 1.0 с климатик, на метан... Може едвам да върви обаче не се пържи в собствената си мас Link to comment Share on other sites More sharing options...
KyPo Posted August 31, 2008 Share Posted August 31, 2008 прави сте за това че няма много смисъл ... но пък който взима кола си прави сметката .... аз предпочитам да ми е рахат в колата от колкото да набирам от 0 до 100 за 10 секунди и да ме духа вятъра тоест да ме духа горещият въздух или от долу като си сложа ръката на вратата и да усещам отдолу асфалта колко е нагорещен иначе едно мое приателче така прави като тръгва да изпреварва изключва климата и газ до дупка ... Link to comment Share on other sites More sharing options...
zlobil Posted September 1, 2008 Share Posted September 1, 2008 ебати тъпотията как ли няма да си взема кола с която с климатик да не мога да изпреваря...... и да бе верно гросмастъре кви са тия литражи на мене на бмв-то в най-големите жеги и задръствания климатроника на макс и разхода не ми се е качвал с повече от литър Link to comment Share on other sites More sharing options...
koce Posted September 1, 2008 Share Posted September 1, 2008 при дизеловите коли разходът е по-малък от колкото при идентичен бензин Link to comment Share on other sites More sharing options...
jozo Posted September 1, 2008 Share Posted September 1, 2008 Веднага ти казвам - смисъла е около 15 градуса разлика в температурата Имам приятел който кара клио 1.0 с климатик, на метан... Може едвам да върви обаче не се пържи в собствената си мас Прав си много наистина е по-добре да не се пържиш в жегата отколкото да се правя на рацер и да завирам. Иначе Клио 1.0 няма.Най-малкият е 1.2 при, която и да е модификация. Разхода е по-висок с около литър на 100 километра може и малко повече ако наистина двигателят е по-малък. Link to comment Share on other sites More sharing options...
gado Posted September 1, 2008 Share Posted September 1, 2008 при дизеловите коли разходът е по-малък от колкото при идентичен бензин Ти пък от де се пръкна бе , колега? ===================================================================== Иначе, момци, това колко ще харчи колата с климатик си зависи до голяма степен от това какъв компресор има. По дефулт ширпотребата си сваля едно 5 - 6 КВт. от мощността на двигателя. Има и разни ротационни компресорчета (примерно Сейко), които ги слагат по разни малолитражки и повечето БМВта са с тях, които просто не се чувстват кога включват. Те също свалят мощност, но за сразлика от стандартните револверни такива, не толкова рязко. Всяка що-годе съвременна кола при рязко подаване на газ си изключва временно компресора на климатика (сетете се защо). Има и други технологични решения в компресорите, които водят до избягването на рязкото натоварване на двигателя, но това е друга тема ! Иначе народът го е казал : "Що си сака то си требе !". Не може да се извършва допълнителна механична работа, а да не се вкарва допълнителна енергия ! Тоест, неминуемо разходът се качва ! Естественно при по - мощните двигатели това почти не се усеща. Link to comment Share on other sites More sharing options...
djadomraz Posted September 1, 2008 Share Posted September 1, 2008 Иначе Клио 1.0 няма.Най-малкият е 1.2 при, която и да е модификация. Може може... признавам без бой че не съм внимавал особено като ми е казвал каква му е колата Вероятно 1.2 е била, но определено е под 1.5. Но моя приятел се радва че Пловдив-София му излиза 7лв на метан с включен климатик... Link to comment Share on other sites More sharing options...
ROBIN Posted September 1, 2008 Share Posted September 1, 2008 Мойта е 1.6HDI, постоянно е на "Lo" климатроника и няма никаква разлика дали е включен или не, върви еднакво. Link to comment Share on other sites More sharing options...
kkarakashev Posted September 1, 2008 Share Posted September 1, 2008 разликата е само в разхода - грубо ололо литар на час. кубатурата няма бищо общо. за работа на климатика се изразходва горижо а не се променя обема на двигателя. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Grosmaster Posted September 1, 2008 Share Posted September 1, 2008 Гросмастъра не знам отде ги дига тез литражи Между другото кога ще го зимам аз тва декче бре Това е разход на бензин не на газ А за декчето когато искаш тогава ела, но да не е късно че се появиха и други кандидати Link to comment Share on other sites More sharing options...
netrootbg Posted September 1, 2008 Share Posted September 1, 2008 Аз съм с 1.9 дизелов двигател с 150 коня. Когато пусна климатика в първите няколко минути наистина много намаля мощността . Това е само докато компенсира разликата в температурата. Когато си намали силата на духане се оправя положението. Това е само при ниските скорости. Основно при тръгване. В оборотите когато работи турбото не се усеща изобщо. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Grosmaster Posted September 1, 2008 Share Posted September 1, 2008 ...... и да бе верно гросмастъре кви са тия литражи на мене на бмв-то в най-големите жеги и задръствания климатроника на макс и разхода не ми се е качвал с повече от литър 3.8l V8 от там идва разхода Link to comment Share on other sites More sharing options...
Botev1912 Posted September 2, 2008 Share Posted September 2, 2008 На кола под 2000 кубика е престъпление да се слага климатик. При всяко изпреварване трябва да го изключваш направо е така. Аз имам Hyundai Accent 1.5 и през лятото винаги ми е включен климатика и нямам никакви проблеми с изпреварвания и като цяло колата се движи доста добре и не намирам видима разлика дали е включен или изключен Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts
Archived
This topic is now archived and is closed to further replies.