Jump to content
BulForum.com

Актове


Recommended Posts

@zlobil Какво са ме заяли? Аз много добре знам, че има следи. Просто той мрази да чете. Чукча писател, а не читател! А отностно мидекс - пенсионер човек, ся му се е паднало. Аз при цялото ми уважение към старите му кости му правя път, а той седнал да се заяжда кат малките деца!

Link to comment
Share on other sites

  • Replies 221
  • Created
  • Last Reply
@zlobil Какво са ме заяли? Аз много добре знам, че има следи. Просто той мрази да чете. Чукча писател, а не читател! А отностно мидекс - пенсионер човек, ся му се е паднало. Аз при цялото ми уважение към старите му кости му правя път, а той седнал да се заяжда кат малките деца!

 

Шматко писали сме едновременно с него преди малко! Това не ти ли минава през коравата главица??? Ай стига спам!

Link to comment
Share on other sites

ABS-ът скъпи ти прави спирачния път права линия. Разбира се тя е по-дълга от нормалната без системата. Идеята е автомобилът да не се завърти неконтролируемо при наковаване на спирачки. Суркането си го има ВИНАГИ. Иначе от 80 например ще спираш да речем 300 метра.

 

Трябва ли да го демонстрирам за да разберете?

 

ЕДИТ: Airfan набери се на педала ама в сухо време!

Скъпи, аз си мислих, че ABS-ът е антиблокираща система, предотвратяваща блокирането на спиращите колела, запазвайки управлението на автомобила по този начин. Да, спирачният път е по-голям, обаче не съм усещал да се суркат гумите, поне не постоянно. Може би за стотна в първия момент, в който натисна.

 

За жалост се сетих за това в мокро :lol:

 

Edit: Настана едно писане едновременно наистина. И тъй като незнам дали оставя следа - питах. Ама нещо ме взимате на подбив май.

Link to comment
Share on other sites

Поразгледай малко как точно работи системата (не малко ми внимателно) и да не се обучаваме излишно. Точно в началото пък няма начин да приплъзнат колелата ако питаш мен. Затова ти казвам буквално - набери се здраво на педала. Ще усетиш сам какво става.

 

ЕДИТ: При мен например ако натисна силно педала на спирачките в един момент го усещам сякаш се връща нагоре... Подозирам че е от системата. Затова опре ли се до рязко спиране натискам с всичка сила (то си е направо ритане в такива моменти :bgrin:). И нокой никого не взима на подбив.

 

ЕДИТ 2: Току що намерих обяснение на ритащия ме обратно педал:

 

Когато едно колело (или повече) при спиране е на път да блокира, системата намалява налягането към спирачния му механизъм, отпуска го и мигновено отново увеличава налягането, като го подържа на границата на блокиране. Това водачът на превозното средство го усеща като пулсации в спирачния педал, при което вибрира и целият автомобил

 

За колегата Airfan:

 

При автомобилите с ABS в случай на аварийно спиране спирачният педал се натиска винаги с всичка сила заедно с педала на съединителя. ABS само оптимизира процеса на спиране, осигурявайки максимална ефективност на спирачките. Но системата не може да намали спирачния път под един физически праг, зависещ в много голяма степен от скоростта на автомобила и коефициента на сцепление между гумите и пътя. ( Дължината на спирачния път се определя главно от състоянието и вида на пътната настилка. )

 

или казано от мен простичко - НАБЕРИ СЕ НА ПЕДАЛА :laughing:

Link to comment
Share on other sites

Поразгледай малко как точно работи системата (не малко ми внимателно) и да не се обучаваме излишно. Точно в началото пък няма начин да приплъзнат колелата ако питаш мен. Затова ти казвам буквално - набери се здраво на педала. Ще усетиш сам какво става.

 

ЕДИТ: При мен например ако натисна силно педала на спирачките в един момент го усещам сякаш се връща нагоре... Подозирам че е от системата. Затова опре ли се до рязко спиране натискам с всичка сила (то си е направо ритане в такива моменти :bgrin:). И нокой никого не взима на подбив.

 

ЕДИТ 2: Току що намерих обяснение на ритащия ме обратно педал:

 

Когато едно колело (или повече) при спиране е на път да блокира, системата намалява налягането към спирачния му механизъм, отпуска го и мигновено отново увеличава налягането, като го подържа на границата на блокиране. Това водачът на превозното средство го усеща като пулсации в спирачния педал, при което вибрира и целият автомобил

 

За колегата Airfan:

 

При автомобилите с ABS в случай на аварийно спиране спирачният педал се натиска винаги с всичка сила заедно с педала на съединителя. ABS само оптимизира процеса на спиране, осигурявайки максимална ефективност на спирачките. Но системата не може да намали спирачния път под един физически праг, зависещ в много голяма степен от скоростта на автомобила и коефициента на сцепление между гумите и пътя. ( Дължината на спирачния път се определя главно от състоянието и вида на пътната настилка. )

 

или казано от мен простичко - НАБЕРИ СЕ НА ПЕДАЛА :laughing:

 

Уф, набирал съм се много пъти, къде за кеф, къде щото се е налагало и съм усещал доста добре ритането на педала, обаче никога, ама никога не съм гледал дали остава черно зад мен. Обаче ми се струва, че нещо бъркаме понятията тук.

Спирачен път е разстоянието, което колата изминава от момента на натискане на педала на спирачката, до момента на спиране. Дали ще се суркат гумите или няма да се суркат - няма никакво значение, все си е спирачен път.

 

Малко по-горе съм удебелил и уголемил част от твоя цитат, който според мен изключва появата на черна следа по настилката щом като нямаме блокиране (суркане) на гумите.

 

В момента чета някои материали, после ще прегледам ако има в youtube клипове и ще мога да коментирам по-подкован. :pirate

 

Edit:

ABS at Work

There are many different variations and control algorithms for ABS systems. We will discuss how one of the simpler systems works.

 

The controller monitors the speed sensors at all times. It is looking for decelerations in the wheel that are out of the ordinary. Right before a wheel locks up, it will experience a rapid deceleration. If left unchecked, the wheel would stop much more quickly than any car could. It might take a car five seconds to stop from 60 mph (96.6 kph) under ideal conditions, but a wheel that locks up could stop spinning in less than a second.

 

The ABS controller knows that such a rapid deceleration is impossible, so it reduces the pressure to that brake until it sees an acceleration, then it increases the pressure until it sees the deceleration again. It can do this very quickly, before the tire can actually significantly change speed. The result is that the tire slows down at the same rate as the car, with the brakes keeping the tires very near the point at which they will start to lock up. This gives the system maximum braking power.

 

When the ABS system is in operation you will feel a pulsing in the brake pedal; this comes from the rapid opening and closing of the valves. Some ABS systems can cycle up to 15 times per second.

От написаното аз разбирам, че гумите в нито един момент не блокират върху асфалта. Поправете ме ако греша.

Link to comment
Share on other sites

Човек , ако не си е платил и презаверил акта към..да кажем 4 месеца и изведнъж реши че не е лошо всъщност да кара с талон има ли някви санкции че съм се бавил или не ?

Link to comment
Share on other sites

...отностно мидекс - пенсионер човек, ся му се е паднало. Аз при цялото ми уважение към старите му кости му правя път, а той седнал да се заяжда кат малките деца!

Ванчо, дете мое...това ще го приема като лична обида, тъй като до пенсия ми остава цяла една година...следователно още не съм пенсионер( :devil ), а и нещо грешно схващаш от известно време насам май-май...чувството ти за хумор ник'во го няма, емотиконите не ги виждаш...абе с две думи - пълна трагедия...тъй че никога не съм се заяждал с малките деца, а "кат малките" - още повече. :inqn

 

Сега по темата - много се е изписало и ме мързи всичкото да го прочета, само да вметна - 2 коли, при едни и същи условия (скорост, гуми, настилка и т.н.), едната с АБС, а другата без - ще спрат на доста различни разстояния от момента на спиране...разбира се по-късият спирачен път е за тази с АБС. Изключвам момента, че АБС може да се симулира (като водачът внимава и предотвратява блокажа наколелата) - в случая говоря за рязко натискане на педала при критични ситуации.

 

За следите - особено на влажен път видими следи си остават за доста време, а и на сух път, независимо, че няма блокаж на колелата, при добро разследване със специализирани средства (и мерак за разследване от страна на разследващите) - спирачният път също може да бъде установен, тъй като тежестта на колата в момента на по-рязкото спиране се изнася към предните гуми, от които отделя материал, макар и в минимални количества...

Link to comment
Share on other sites

Аз искам да попитам нещо, което има лека вразка с темата. Значи куките те спрат и наистина си в нарушение, което заслужава взимане на талона. Какво ще стане ако им кажа, че съм го забравил?

Според познат няма как да ми напишат акт, а само ще ме глобят 10лв. за липса на талон, което не ми се вярва много :) Ако има някой с адекватно мнение нека го сподели ;)

Link to comment
Share on other sites

Аз искам да попитам нещо, което има лека вразка с темата. Значи куките те спрат и наистина си в нарушение, което заслужава взимане на талона. Какво ще стане ако им кажа, че съм го забравил?

Според познат няма как да ми напишат акт, а само ще ме глобят 10лв. за липса на талон, което не ми се вярва много :) Ако има някой с адекватно мнение нека го сподели ;)

Ще те санкционират за загубването на талона, а като си го намериш (или ти издадат нов), пак няма да се оттървеш от акта за онова нарушение...то ако ставаше толкова лесно... ;)

Link to comment
Share on other sites

За следите - особено на влажен път видими следи си остават за доста време, а и на сух път, независимо, че няма блокаж на колелата, при добро разследване със специализирани средства (и мерак за разследване от страна на разследващите) - спирачният път също може да бъде установен, тъй като тежестта на колата в момента на по-рязкото спиране се изнася към предните гуми, от които отделя материал, макар и в минимални количества...

Горе-долу и аз стигнах до този извод, но ще направя 1-2 теста като поизсъхне, че ми стана доста любопитно. Благодаря на отзовалите се.

Link to comment
Share on other sites

Човек , ако не си е платил и презаверил акта към..да кажем 4 месеца и изведнъж реши че не е лошо всъщност да кара с талон има ли някви санкции че съм се бавил или не ?

 

не е проблем , аз карах към 3 месеца с изтекъл срок защото ми беше писнало да се разкарвам до КАТ

Link to comment
Share on other sites

Аз искам да попитам нещо, което има лека вразка с темата. Значи куките те спрат и наистина си в нарушение, което заслужава взимане на талона. Какво ще стане ако им кажа, че съм го забравил?

Според познат няма как да ми напишат акт, а само ще ме глобят 10лв. за липса на талон, което не ми се вярва много :) Ако има някой с адекватно мнение нека го сподели ;)

И аз от бая време си мисля го мисля това. Спомнете си времето когато не взимаха талони. Тогава кой си плащаше актовете и фишовете ? Така , че ако не ми вземат талона как ще ме накарат да си платя акта ?

Link to comment
Share on other sites

И аз от бая време си мисля го мисля това. Спомнете си времето когато не взимаха талони. Тогава кой си плащаше актовете и фишовете ? Така , че ако не ми вземат талона как ще ме накарат да си платя акта ?

 

 

Просто при следваща проверка и просрочен акт ще го отнесеш доста здраво. Дори и да няма такава проверка мисля че ще ти "таксуват" акта при плащането на данъците. Все пак живеем в 21 век ! Не мислете полицията за глупаци !

Link to comment
Share on other sites

И аз от бая време си мисля го мисля това. Спомнете си времето когато не взимаха талони. Тогава кой си плащаше актовете и фишовете ? Така , че ако не ми вземат талона как ще ме накарат да си платя акта ?

 

 

Ще ти вземат книжката, а не талона и ще ти дадат акт в които пише, че са ти взели книжката :)

Link to comment
Share on other sites

Спомнете си времето когато не взимаха талони.

 

Спомням си го колега - тогава ДУПЧЕХА талона, помниш ли? Три дупки за едно и също нарушение и си аут

Link to comment
Share on other sites

Ще ти вземат книжката, а не талона и ще ти дадат акт в които пише, че са ти взели книжката :)

Ммммдаммм то в акта има следния ред.. " Иззех като доказателство ..................................." <<<--- тука пишат или контролен талон #912381283 или книжката и пак няма мърдане =]

Link to comment
Share on other sites

Ммммдаммм то в акта има следния ред.. " Иззех като доказателство ..................................." <<<--- тука пишат или контролен талон #912381283 или книжката и пак няма мърдане =]

 

Ами ако си "забравя" и 2-те , какво ще изземат ? Личната карта ли ?

Link to comment
Share on other sites

Ами ако си "забравя" и 2-те , какво ще изземат ? Личната карта ли ?

 

 

 

Сигурно има какво да направят. Може пък да могат да ти спрат колата от движение и да трябва пеша да ходиш да си вземеш документите. Все пак си длъжен винаги да са с теб.

Link to comment
Share on other sites

Ще ти вземат книжката, а не талона и ще ти дадат акт в които пише, че са ти взели книжката :)

Според мен се случва друго нещо. Пишат ти акт който си получаваш по пощата или ти го носят на ръка. Глобата за забравен талон е 10 лева. Не съм го пробвал поради простата причина, че нямам актове :P. От това което съм чел това е начина да си спестиш разкарването до КАТ.

Link to comment
Share on other sites

OFFTOPIC :)

Възполвайте се от най-новите тарифни планове с много отстъпки от КАТ!

Предлагаме ви новите карти за експресно разплащане с 20, 50 и 100 лв.

глоби в тях.

За VIP и корпоративни клиенти предлагаме новия тарифен план "Шумахер" - за 1000 лв. всички нарушения през месеца са безплатни.

Не забравяйте и за новата абонаментна услуга "Любимо нарушение". Глобите за предварително избрано нарушение ще бъдат с 50% отстъпка.

И накрая само за 500 лв. картата "Антирадар" - когато сте с нея радарите не могат да определят скоростта ви.

Следете промоционалните оферти на КАТ!

Link to comment
Share on other sites

  • 3 weeks later...

Имам един въпрос,понеже не знам как става цялата работа.

Писаха ми акт за превишена скорост до 31 км/ч , демек не ми взимат книжката,но и без фарове и документи.. както и да е..

 

Въпросът ми е кога и как ще разбера колко трябва да плащам?

Има ли начин да не пращат нищо по пощата? :D

Link to comment
Share on other sites

Имам един въпрос,понеже не знам как става цялата работа.

Писаха ми акт за превишена скорост до 31 км/ч , демек не ми взимат книжката,но и без фарове и документи.. както и да е..

 

Въпросът ми е кога и как ще разбера колко трябва да плащам?

Има ли начин да не пращат нищо по пощата? :D

виж във сайта на кат и си изчисли глобите ... май над 31км глобата е 250лева .. а за фарове и другите му работи нямам си на идея провери и сметни и 2-3лева за банката и така .... иначе сега в рамките на 5-6месеца ще можеш да си събреш кинти ако те притеснява сумата..

Когато ти е писан акта насъщата дата наследващият месец отиваш да ти го подпечатат...

мен ме мотаха с един акт за 100 лева около 4месеца .....

Link to comment
Share on other sites

Имам един въпрос,понеже не знам как става цялата работа.

Писаха ми акт за превишена скорост до 31 км/ч , демек не ми взимат книжката,но и без фарове и документи.. както и да е..

 

Въпросът ми е кога и как ще разбера колко трябва да плащам?

Има ли начин да не пращат нищо по пощата? :D

От думите ти не мога да разбера какъв точно акт са ти писали. Дали само за превишената скорост, за фарвете или за двете зедно? Отделно зависи къде си превишил допустимата максимална скорост с 31 км/час.

За превишаване на максимално разрешената скорост се предвижда отнемане на една точка.

 

При надвишаване на скоростта от 21-30 км/ч ще се вземат 3 точки; от 31-40 км/ч - 7 точки; от 41-50км/ч. - 12 точки и над 51 км/ч. – 12 точки. За повторно превишаване на скоростното ограничение с над 31км/ч. се вземат 13 точки.

За повторно превишаване на скоростта на движение с над 31 км/час (чл. 182, ал. 4 ЗДвП) - 13 к.т.;

 

Водач, който превиши разрешената

максимална скорост в населено място, се наказва, както следва:

1. за превишаване с 10 км/ч - с глоба 10 лв.;

2. за превишаване от 11 до 20 км/ч - с глоба 30 лв.;

3. за превишаване от 21 до 30 км/ч - с глоба 100 лв.;

4. за превишаване от 31 до 40 км/ч - с глоба 150 лв. и един месец лишаване от

право да управлява моторно превозно средство;Page 64

 

5. за превишаване над 41 км/ч - с глоба 200 лв. и два месеца лишаване от право да

управлява моторно превозно средство;

6. за превишаване над 51 км/ч - с глоба 250 лв. и три месеца лишаване от право да

управлява моторно превозно средство.

(2) Водач, който превиши разрешената скорост извън населено място, се наказва,

както следва:

1. за превишаване с 10 км/ч - с глоба 10 лв.;

2. за превишаване от 11 до 20 км/ч - с глоба 30 лв.;

3. за превишаване от 21 до 30 км/ч - с глоба 50 лв.;

4. за превишаване от 31 до 40 км/ч - с глоба 100 лв. и един месец лишаване от

право да управлява моторно превозно средство;

5. за превишаване от 41 до 50 км/ч - с глоба 150 лв. и два месеца лишаване от

право да управлява моторно превозно средство;

6. за превишаване над 51 км/ч - с глоба 200 лв. и 3 месеца лишаване от право да

управлява моторно превозно средство

 

Ти си знаеш най добре акта, така че си прецени какво те очаква.

 

От КАТ напомнят още, че ако шофьорът притежава контролен талон ”водач на МПС без наказания” и извърши нарушение на пътните разпоредби, той ще бъде пощаден еднократно. - Някой може ли да ми обясни какво точно представлава този талон и как може да се получи?

Link to comment
Share on other sites

Ако нямаш нарушение в близките 5-6 години, може да ти дадат едно розово талонче и с повече точки в него.

Миналата година таман се бях напънал да трупам стаж за розово талонче и накрая ме занулиха с един акт. :)

Link to comment
Share on other sites

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.

×
×
  • Create New...