Jump to content
BulForum.com

E-banking


tedy

Recommended Posts

Многобройни са вече банките у нашта страна, и все повече хора ползват мързеливото онлайн банкиране, Виртуални клонове или както всеки обича да го нарича.

 

Предвид и масовото вече (струва ми се) мигриране към отвратителната индийска боза FlexCube, от която съм крайно недоволен, може тук да споделяме кой с коя банка какво е-банкиране ползва и доколко е доволен.

 

Според мен на ОББ е чудесна системата, много е добра и работи добре, макар че не я ползвам кой знае колко.

 

ПИБ пък ползва FlexCube и гледам само и изключително лоши отзиви от потребителите, и за нещастие и аз съм клиент и на ПИБ. И други 6-7 банки са минали или минават на тази система.

 

Райфайзен знам, че имат друга система, която се справяла добре. Там обаче нещо не ми харесват някои високи такси за елементарни неща.

 

FlexCube изглежда много зле, действа зле, елемнтарни удобства няма за ползващия я, все едно интерфейсът е писан от 5-годишен хлапак, който е чул туй онуй за HTML/JS.

 

За мен нескопосаната система на ПИБ е достатъчна причина да ми писне един ден и само заради това да си преместя сметките другаде. Където НЕ ползват Flexcube.

Сега даже не виждам никакви детайли за блокираните суми, дори Бг преводите и плащанията излизат с поне 2 дни закъснение онлайн!, а преди почти моментално се отразяваха.

Да не говорим за дреболии като въвеждане на дати при справките или че при справките липсва дата и час - уникално.

 

Но къде какво се ползва, е въпроса :) .

Link to comment
Share on other sites

Лично аз използвам Райфайзен. Хвърлям много нерви когато се наложи да отида на място в офис, но към интернет банкирането им нямам забележки. Използвам го активно всеки ден и наистина не мога да кажа че има нещо от което да се оплача. Ще направя няколко снимки как изглежда. Ако някой го интересува нещо по - конкретно да каже.

Link to comment
Share on other sites

Аз точно нямам нет банкиране, не съм на този етап още, но с молба си направих да гледам какво става в сметка си. На ДСК съм и като цяло съм доволен. Няма го това забавяне, което описваш. За това следене банката ми взима по 1.25 на месец.

Link to comment
Share on other sites

Аз точно нямам нет банкиране, не съм на този етап още, но с молба си направих да гледам какво става в сметка си. На ДСК съм и като цяло съм доволен. Няма го това забавяне, което описваш. За това следене банката ми взима по 1.25 на месец.

1.25 по-скоро ти е такасата по обслужване на разплащателната сметка.

Някой използвал ли е системата на Bulbank?

Link to comment
Share on other sites

И аз използвам на Райфайзен. Проблеми имаше само при регистрацията, която доста се забави.

tedy кои услуги напр. визираш, че са скъпи?

Link to comment
Share on other sites

Аз ползвам ДСК Директ и Уникредит.

От двете съм доволен, но предимно прибягвам до ДСК.

Плащат се сметки и преводи без проблем. Има доволно хистъри за всички движения, но често изключват системата по късните часове и няма достъп или до всичко или до базата с данни за движенията, което леко дразни.

Пращат смс-и за постъпленията (.50 лв) и има смс код за потвърждение при пращане на пари...

един път даже си платих глоба за непр. паркиране към КАТ (има си специална отделна опция :D)

Link to comment
Share on other sites

И аз използвам на Райфайзен. Проблеми имаше само при регистрацията, която доста се забави.

tedy кои услуги напр. визираш, че са скъпи?

Ами например за дебитните Виза Класик тук, макар че май за Виза електрон са по-ниски, за теглене от банкомат е 20ст. , а за виза класик е 80 ст. Пак дебитна. Т.е. да изтеглиш 20 лв примерно, и близо лев отива.

Може да не гледам където трябва, но.. пък и вече почти се познавам със служителките в местния клон на ПИБ :bgrin: ..

 

При ПИБ тегленето от техен банкомат е безплатно, а тук не виждам да има отделно за техен и чужда банкомат.

 

Засега ще търпя Flexcube-a, явно дори Бг операциите се отразяват с поне 2 дни закъснение, което е адски много и недопустимо, но когато нямам спешни пари за получаване по Paypal, ще откривам другаде, затова пуснах и темата..

Link to comment
Share on other sites

Аз точно нямам нет банкиране, не съм на този етап още, но с молба си направих да гледам какво става в сметка си. На ДСК съм и като цяло съм доволен. Няма го това забавяне, което описваш. За това следене банката ми взима по 1.25 на месец.

 

Като нямаш онлайн банкиране КАК тогава прецени дали имат или нямат забавянето за което говори tedy и изобщо разбра ли какво има предвид и правиш ли разлика между Authorization и Capture или иначе казано - дата на транзакцията и дата на осчетоводяване? Или те кредитните карти са за други хора и тези работи с онлайн транзакциите слабо те вълнуват? :)

 

Сори че леко грубо ама просто не можах да се сдържа като видях подобна откровена глупост.

Link to comment
Share on other sites

Това, че имаш активи в дадена банка не означава, че трябва да извършваш всички банкови операции с дадената банка, уж за удобство. Ползвам 3 банки за 3 различни неща. Понеже питаш за И-банкиране с акцент интернет плащания пейпал и др., трите най-добри варианта са:

 

1) Прокредит Банк. Ако си под 25 Виза Електрон е безплатна в пълния смисъл на думата. Получаване, изпращане, поддръжка, теглене от банкомати, ПОС, каквото се сетиш е безплатно. линк

2) Прокредит Банк. Стандартната оферта за Виза Електрон вече има такси: 2.5 евро годишна такса, безплатно теглене от банкомати и ПОС на банката и 0.30 евро от други банки. Важното в случая - интернет разплащанията (с пейпал) са безплатни, както и получаването на пари. линк

3) Централна Кооперативна Банка. 1$, 1Евро, 2лв неснижаем минимум за целия срок на картата. 20ст. за транзакция от всякъде в БГ. Интернет плащанията са безплатни, както и получаването на средства. можеш дори да си поръчаш картата онлайн - линк

 

Ако ще пейпалстваш и ти трябва банка конкретно за тази нужда трите варианта са най-оптималните. И трите са free или next to free и няма да плащаш измислени такси.

 

Аз лично ползвам ПроКредит за интернет плащания. Банкирането им е уникално, в смисъл не съм виждал друга банка да имат подобен подход. Имаш си аксес до сметките, но за да наредиш плащане или някакво движение на активи са ти необходими кодове, които ти ги дават запечатани на хартиен носител. Това на практика прави 'хакването' невъзможно. Дори аз мога да ти дам паролата си за онлайн банкирането ми, единственото, което можеш да направиш е да разгледаш салдото по сметките. Доста хитър и надежден начин за сигурност. Въобще не му мисля, че акаунта ми е hackable или че връзката може да бъде пресечена. Така че security-wise банкирането на ПроКредит е уникално.

 

Самото банкиране e много опростено и в същото време много ефективно. Има инструменти за всичко, даже има и излишни неща. Документацията и хисторито се пазят с години и е лесно да се работи със системата. Дори имат вграден Voice сървър, докато си банкираш и нещо не ти е ясно натискаш бутон и се свързваш с хелп деска на банката и говориш с микрофон и слушалки, както скайп.

 

Операции свързани с банкови преводи в БГ се отразяват моментално. Пейпал плащанията се отразяват след 2,3 дни.

 

ПС. ако не си забелязал, пейпал ти дават опцията да ползваш няколко карти едновременно. Можеш да си направиш няколко карти в различни банки и да си боравиш с парите както намериш за добре.

 

И един съвет. Не вкарвай кредитна карта в пейпал акунтата. Най-вече да се предпазиш от самите пейпал, а на дебитната ти карта провери дали имаш и колко ти е овърдрафта, за да не изгориш. Пейпал могат да бъдат големи задници. Прочети повече в нета за инфо.

Link to comment
Share on other sites

Разбрал съм, клона е долу на две крачки от нас, ако ТИ ми кажеш, че има разлика в онлайн банкирането в нас и онлайн банкирането в клона според мойте си траназкции. Тогава си прав.

Грубо е найстина, спри да пишеш. Аз повече няма да пиша.

И ти се имаш за господ, тва съм го разбрал, няма тема в която не си писал.

Link to comment
Share on other sites

Разбрал съм, клона е долу на две крачки от нас, ако ТИ ми кажеш, че има разлика в онлайн банкирането в нас и онлайн банкирането в клона според мойте си траназкции. Тогава си прав.

 

Следващия път когато в 2:30 през нощта успееш да наредиш превод ще призная въпросната банка работеща денонощно. Нищо онлайн няма в това да ходиш до клона ако ще да е 1 етаж под теб или в съседен офис.

 

И като гледам какви пак си написал хептен нищо не си разбрал. Има голяма разлика между разплащателна сметка и сметка, вързана към кредитна карта. Я прочети малко за онлайн плащанията какви са стъпките и като платиш с кредитна карта как се осчетоводяват транзакциите и тогава ще си говорим.

 

Грубо е найстина, спри да пишеш. Аз повече няма да пиша.

И ти се имаш за господ, тва съм го разбрал, няма тема в която не си писал.

 

Ами спри да говориш глупости и ще спра да ги коментирам...

Link to comment
Share on other sites

...

blame, кредитни карти нямам намерение да вкарвам в PP. Единствено ми трябва Поне лесен и добър достъп до салдата и движенията и тук таме по някоя операция ще се наложи. Дори в тази насока ПИБ и нейния Flexcube вече не работят нормално. (Завчера направих операция с банкомат към b-pay, регистриране на картата в epay, и в момента още няма информация за това онлайн, само блокирана сума и това е.).

 

Това за ПроКредит май ме убеди. Вчера порових в сайтовете на различни банки, и аз клоня към нея. И щом е-банкирането е свястно, и излиза относително евтино дебитна карта, това ми стига. Макар че в ПИБ няма такса поддръжка на деб. карта. Да, но щом в ПроКредит не таксуват получаването на средства от пейпал, това е по-добър вариант, защото ПИБ го таксува 1% на транзакция. Спестеното от 1 транзакция многократно ще надвиши тази годишна такса от €2.5 . Така че и тук ПИБ издиша.

 

Мерси за съвета.

 

Само да те питам, това за кодовете за активни операции, еднократно ли ти ги дават в хартиен плик, и с тях да извършваш операции занапред, или за всяка операция трябва да ходиш до банката за нови кодове, или пък имат някакъв срок на валидност? Това малко се различава от истинско онлайн банкиране поне доколкото при последното не е нужно да ходиш до клонове изобщо за каквото и да било.

 

ПИБ има защита чрез еднократно изпращане на въпросните кодове чрез SMS. За еднократно използване (мисля).

Link to comment
Share on other sites

..

Понеже спомена за Виза Класик, в типичния й облик тази карта е кредитна, освен ако дадена банка не я предлага като дебитен продукт без реален кредитен лимит. В този смисъл ти казах, че принципно кредитните карти в ПП са bad idea.

 

Специално за получаване, Прокредит и ЦКБ не взимат такса/комисионна за получаване на пари без значение дали е под формата на refund/chargeback или просто трансфер. Това е проверено.

 

За банкирането на Проркедит. Дават ти списък от 25 ТАН код (6 цифрени пинове), с които да 'подписваш' транзакциите си. Един код може да се използва за една транзакция, а може примерно ако искаш да извършиш 5 плащания едновременно като ги запазиш като драфт и след това с един код да оторизираш всичките 5 транзакции. Да речем в края на месеца си плащаш тока, телефона и кабелната - можеш да изпълниш 3-те плащания отделно с отделни кодове или да ги подготвиш и трите да бъдат изпълнени с един код. 25-я, последен код се запазва. Когато стигнеш до него, вписваш го в менюто на банкирането, с което активираш нов списък от 25 кода, за който ще ти се обадят да вземеш от клон на банката.

 

Това със СМС оторизацията е добър вариант, но все пак минава през терминали, оператори...достига до теб по електронен начин, докато кодовете на хартиен носител са нещо доста по-сигурно.

 

 

 

Друго, което сигурно вече сам си се сетил. Банката към която ти е дебитната карта, направи си допълнителна разплщателна сметка и захранвай банковата ти сметка онлайн само когато ти трябва да плащаш нещо чрез картата. В останалото време можеш да си оставиш една малка сума от 20-на лева.

Link to comment
Share on other sites

Има ли разлика между това да си направя акаунт в E-Pay и това да си извадя сертификат за Интернет-банкиране от мойта банка? (Не че СИБанк ми е собственост, де :lol: )

Питам, защото за второто се изисква и някакво ходене до ЦУ, инсталиране на диска на определен компютър - съответно, да не мога да го ползвам на работа - и т.н.

Link to comment
Share on other sites

Има ли разлика между това да си направя акаунт в E-Pay и това да си извадя сертификат за Интернет-банкиране от мойта банка? (Не че СИБанк ми е собственост, де :lol: )

Питам, защото за второто се изисква и някакво ходене до ЦУ, инсталиране на диска на определен компютър - съответно, да не мога да го ползвам на работа - и т.н.

 

Има, огромна! Едното е електронен подпис, другото е акаунт в някакъв web site...

Link to comment
Share on other sites

  • 3 weeks later...

Да се оплача за пореден път от ПИБ.

 

Преди повече от седмица подадох декларация, че се отказвам от УЕП, което трябваше да се направи за да мога да извършвам активни операции (преводи) през Виртуалния клон, без да имам УЕП.

УЕП струва 24 лв на година, но предвид, че не ми е нужен, не виждам смисъл да си правя такъв. Засега.

И вече повече от седмица чакам, и още не се е появило там да извършвам активни операции.

Обаждам се в София, и се оказва, че не са получили изобщо декларацията, която се пращала по факс! Или по тяхната вътрешна поща. А трябвало до 2 дена максимум да се получи, и при тях там за секунди ставало каквото те трябва да направят.

Обаждам се тук, били го пратили.

На баба им фърчилото :pirate .

И кво, ще чакам минимум понеделник, да минат 10-15 дена за нещо, което принципно се оправя за секунди? От София ми казаха, че и по електронна поща за секунди да го сканират и да го пратят, пак е валидно.

Човека по теефона беше любезен, но за една банка се прави мнение не само от това, но и от клоновете и от цялата бюрокрация, с която си имаш взимане даване.

 

Та да попитам, понеже все още не съм се наканил в ПроКредит да отида, там онлайн банкирането, за да извършвам преводи, какви са изискванията, УЕП, някакъв техен сертификат достатъчен ли е, и т.н.?

Тук съм със сертификат, издаден преди години, но не е достатъчен за преводи, ОСВЕН ако не се откажа изрично (темата на този пост) от УЕП, и за което чакам вече 8 дни.

Link to comment
Share on other sites

Няма да е за първи път ПИБ да ме нервират от клоновете. Последно жена ми като искаше да си вземе една карта онзи от клона взе да пита къде е подадена молбата и прочее и в кой клон, обяснявме му че всъщност сме говорили по телефона и има предварително одобрение за кредитна карта, той вика няма такова нещо, не може да бъде. Обажда се тук и там и вика - в грешка сте. Обаждаме се пак на онзи телефон те ни обясняват че картата трябва да е там, после се оказа че не е там по неясно каква причина и вместо за 5 дена цялата процедура отне близо месец като 2 пъти дотам се нервирах че им крещях и на едните и на другите - абе Българска работа. Дотук най-любезни са били с мен от Алианц. Напоследък ПИБ много издишат в това отношение - оставили са някакви млади каки дето или не разбират или нещо не могат да се оправят с тези индийски софтуери и все нещо ми се мръщят и гледат накриво. Поне комисионните за превод са им ниски...

Link to comment
Share on other sites

Хъм току що си взех картите от Прокредит , след като преди 2 седмици четох темата и засега виско е ОК.

Онлайн банкирането е на базата на ТАН кодове ... дават ти един лист с 50 кода , всеки може да се ползва веднъж един вид ЕП по нагоре някой беше обеснявал за това.

Единствения проблем който в момента имат е ,че не са минали изцяло на Интернет банкиране ... нещо системата не е 100% интернет. Тъй като в момента , за да наредя превод от моя сметка на друга трябва да звънна на телефонното им банкиране , за да блокират за минути картата, че да мине плащането .. че правило някакъв конфликт.

И евентуалноз а в бъдеще ... ако правиш повече преводи .. тия 50 кода стигат за 50 превода после трябва ходиш до банката за нови 50-се ... добре ,че поне те имс е изпращат след като ти активираш 30-тия ти .. та няма да чакаш.

Смятам да тествам днес плащане .. да видим какво ще стане ;)

Link to comment
Share on other sites

Ползвам ОББ от две години. Много удобен интерфейс. За да се ползват УЕЛ трябва да си инсталираш сертификат, който ти дават безплатно от банката. С него се логваш с парола, като избираш активни операции, ако ще правиш плащания. Когато избереш "активни операции" ти се изпраща смс с временен код (идва за секунди). Таксите за превод са 50% от тези на гише. Може да ползваш и електронен подпис - тогава смсите отпадат. При всяко движение по сметка изпраща уведомителен смс.

Link to comment
Share on other sites

В ОББ и аз имам е-банкиране от 3 години вече, и наистина е много добре направено всичко в системата, AJAX базирана.

Но понеже не се приемат в PayPal техни карти, затова малко по малко вече не ползвам там. За смс-ите да, пращат за всяко движение, но докато бях на Мтел. Откакто съм на Вивател, спрях да получавам смс-и. Може би не работят с Вивател.

За активни операции последно видях, че без УЕП или техен сертификат не става. Честно казано оттам не съм правел преводи, понеже сметката ми е в $, и преводите излизат доста скъпо. Даже след последната преинсталация не съм си инсталирал и сертификата, който имам от тях, но си влизам и без него, разбира се не мога да правя преводи. С него не съм сигурен дали ще мога, къде съм го дянал, забравил съм.

 

За Прокредит, това е кофти с тва телефонно банкиране. ТАН кодовете както и да е, ще се преживее, все пак ако някой прави много преводи, ще си направи УЕП. Но това да се обаждаш, предполагам е временно, едва ли е практика.

Ако изключим тия мизерии с ПИБ последната седмица, засега търпя положението, и ме дразнят следните неща при работа с банкирането им:

1. Всяка транзакция отнема минимум 2 дни да се отрази, дори локална в България.

2. Бедна информация по състоянието на сметките, ако има блокирана сума, само е дадена без никакви данни кой и закакво я е блокирал.

3. Датите са без часове и минути, само дати. Забравил съм, но мисля преди моментът на всяка транзакция беше по-точен. При закъснение от 2 дни за всяка транзакция, пердполагам това е нормално сега, едното води към другото!

4. Много гадния интерфейс на FlexCube, свиква се обаче, стига да не си бизнесмен и да ти се налага Много често да работиш с нея.

 

Това, което ми харесва обаче, е че при получаване на пари от PayPal не видях да има такса, въпреки че ми казаха, че е 1% таксата. Или е по-ниска, или ми сметнаха $-ра по висок курс последния път :), защото както казах, липсва информация кога какви такси са взети. В ОББ поне за всяка транзакция имам по два записа, единия за сумата без таксата, и другия е самата такса.

Тук няма, братче..

Поне успокоението е че все пак системата РАБОТИ и се получават парите :) . И както изглежда май не взимат такса при получаване от пейпал, което кефи. Спрямо близо $20 такса при банков превод при ОББ, и $40-50 такса за изпращащия, така стана просто идеално откъм такси.

Link to comment
Share on other sites

Хъм току що си взех картите от Прокредит , след като преди 2 седмици четох темата и засега виско е ОК.

Онлайн банкирането е на базата на ТАН кодове ... дават ти един лист с 50 кода , всеки може да се ползва веднъж един вид ЕП по нагоре някой беше обеснявал за това.

Единствения проблем който в момента имат е ,че не са минали изцяло на Интернет банкиране ... нещо системата не е 100% интернет. Тъй като в момента , за да наредя превод от моя сметка на друга трябва да звънна на телефонното им банкиране , за да блокират за минути картата, че да мине плащането .. че правило някакъв конфликт.

И евентуалноз а в бъдеще ... ако правиш повече преводи .. тия 50 кода стигат за 50 превода после трябва ходиш до банката за нови 50-се ... добре ,че поне те имс е изпращат след като ти активираш 30-тия ти .. та няма да чакаш.

Смятам да тествам днес плащане .. да видим какво ще стане ;)

 

Ъ-ъ-ъ...кой ти каза, че банкирането не е 100% интернет? За пръв път го чувам след толкова много плащания. Как така ще "блокирата" картата, че да минело плащането? Логически не намирам смисъл в подобно нещо. Нито веднъж не съм се обаждал да правят каквото и да е, когато съм плащал нещо през карта/интернет. За ТАН кодовете, както бях обяснил по-горе, с един код можеш да направиш неограничен борй транзакции, ако ги направиш едновременно.

Link to comment
Share on other sites

Ъ-ъ-ъ...кой ти каза, че банкирането не е 100% интернет? За пръв път го чувам след толкова много плащания. Как така ще "блокирата" картата, че да минело плащането? Логически не намирам смисъл в подобно нещо. Нито веднъж не съм се обаждал да правят каквото и да е, когато съм плащал нещо през карта/интернет. За ТАН кодовете, както бях обяснил по-горе, с един код можеш да направиш неограничен борй транзакции, ако ги направиш едновременно.

 

Всъщност ако картата е Борика има смисъл и то голям. Всяка такава карта блокира определен лимит от сметката ти за разплащания с картата. Глупаво но е така. И ако искаш да направиш превод (т.е. платежно нареждане) към някой друг - т.е. от твоята сметка към нечия друга сметка, и нямаш достатъчна наличност, тогава трябва да се блокира картата за да се освободи лимита и да мине транзакцията. Ето пример - имаш карта с дневен лимит 500лв. Искаш да преведеш на някой сумата от 20лв. Да ама не. За да можеш да преведеш тая сума трябваше да имаш 525лв или нещо такова заради комисионните. Ако имаш по-малко трябва или да блокираш временно картата за да се освободи лимита или да внесеш толкова пари в картата че да подминеш дневния лимит.

Link to comment
Share on other sites

Всъщност ако картата е Борика има смисъл и то голям. Всяка такава карта блокира определен лимит от сметката ти за разплащания с картата. Глупаво но е така. И ако искаш да направиш превод (т.е. платежно нареждане) към някой друг - т.е. от твоята сметка към нечия друга сметка, и нямаш достатъчна наличност, тогава трябва да се блокира картата за да се освободи лимита и да мине транзакцията. Ето пример - имаш карта с дневен лимит 500лв. Искаш да преведеш на някой сумата от 20лв. Да ама не. За да можеш да преведеш тая сума трябваше да имаш 525лв или нещо такова заради комисионните. Ако имаш по-малко трябва или да блокираш временно картата за да се освободи лимита или да внесеш толкова пари в картата че да подминеш дневния лимит.

 

Прекалено много, "ако,ако" има тук. Принципно е така. Но това, за което ти говориш са кредитни карти, а в темата конкретно става въпрос за Виза Електрон дебитна карта и Пейпал. Там за да платиш 20 лв ти трябва да имаш ... 20лв (грубо), без да блокирваш каквото и да е било (ако освен не ползваш договорен лимит от овърдрафта на дебитната карта, което пак си е "ако")

 

Акцентът пада върху това, че банкирането при ПКБ е 100% интернет, а не както се каза по-горе.

Link to comment
Share on other sites

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.

×
×
  • Create New...