Jump to content
BulForum.com

Първа кола


dunata

Recommended Posts

Като изключим финансовия проблем. Какъв друг проблем има някой млад шофьор да има нова кола? Дори и скъпа? За всяка щета си има застраховка.

 

Никакъв, стига разбира се да е здрава и стабилна кола а не спортна. Кола която да се държи добре на пътя и да е достатъчно добре обезопасена. И също така да не е някакъв огромен танк че ако случайно я изпусне да размаже някой форд ескорт до неузнаваемост, защото не е същото една вектра да тресне ескорта или да я тресне Toyota Land Cruiser или Шевролет Събърбън примерно...

 

И все пак както казах и преди - най-добре да си руса кака с големи очи и "спонсора" да ги сменя на всяка година-две че колкото и криво да я караш като ти омръзне - хоп нова и по-хубава и така :)

 

 

ама не на теб как ще ти дойде да те качат в някое поло ... примерно за мен ( за теб незнам не става въпрос само за тежеста ми ако си 2 метра примерно) 130 кила човек

 

Първо поло-то изобщо не е чак толкова тясно и маломощно колкото ти си мислиш - говоря от опит защото такава е на жената колата и второ - 130кила... май трябва да минеш на диета освен ако не си над 2.40 висок :P (бъзикам се за последното, то и аз съм за диети но това е друга тема).

 

 

как да си взема поло ще седна вътре едно че няма да ми е комфортно ми и друго че полвината от магаретата които ги притежава ще умрат и ако кача още двама кат мен или на полвината кво остава за колата да се движи ....

 

Остава остава че и отгоре. Зависи как я караш доста добре си ускорява с товар 500кг в нея даже, при това говоря за поло с двигател 1.0 а не 1.4 примерно.

 

 

еми как няма да опрем до външноста на колата всеки иска да е патрон ама кат нема манги седиш и си траеш... смисъл то даже като се замислиш повечето коли са свестни защото има едно такова разделение между мъжки и женски коли ..... не отричам че има хора си карат така наречените женски коли ама кат им е гот и се чушстват комфортно що трябва да им пука .... и до тук стиганахме до заключението че една много важна част е уверенността и голямото кръгло нещо на раменете ни ....

но като се замисли човек от 3 до 6 бинча (примерно) не може да вземеш нещо което ще те изтреля в въздуха а иначе е друг въпроса кой с кви манги разполага от там нататака имаш ли пари и книжка да нямаш пак можеш да вземеш каквото ти се иска .....

 

Малко не разбрах какво имаш предвид - я дай примери за единия и другия модел коли. Какво разбираш под кола която да те кара да се чустваш комфортно и уверено че май говорим за различни неща.

 

Моята мисъл беше че е пълна глупост да се вземе за първа кола нещо от сорта на Ауди ТТ или Додж Вайпър, ако имаш предвид че примерно в Шкода Октавия би те радвала хем и поддръжката е доста поносима - горе-долу това мисля и аз, ако говорим за някаква гъзария с много коне - ще ме извиняваш но наистина е тъпотия човек който не може да контролира добре автомобила да вземе нещо много мощно. Ако има някой друг в колата с него - да но самичък е лоша идея. Има един лаф: силата е нищо без контрол... Ако не може да управляваш мощна кола при един завой на ляво ако се опиташ да се завиеш и ти преди да са тръгнали другите като нищо може да я настъпиш толкова че да занесе и да се натресеш в някой стълб - виждал съм поне 3-4 подобни случая при влажно време и даже не са били кой знае колко сериозни коли... от друга страна съм се возил в Рено Клио с двигател 1.7 и ускорява невероятно бързо...

 

Та я поясни коя кола според теб би подтискала самочуствието и коя не...

Link to comment
Share on other sites

  • Replies 142
  • Created
  • Last Reply
R_a_p_t_o_R, значи за теб хората, които не карат антикварни коли не са шофьори, така ли? Това е смехотворно при положение, че електрониката вече е навсякъде. Пилотите на F1 също са някви хванати от улицата с XBOX в ръка вероятно, защото карат с хиляди системи в автомобилите. Като си купя Запорожец това ли ще ме направи шофьор? Щото ще спирам километър или ще въртя волана 16 пъти, а да не говорим ако някой ме изтряска - ламарината ли ще ме пази? Аман от носталгични изцепки.

 

Запорожеш не, ама ако си вземеш Волга, наистина ламарината ще те пази, плюс тва и возията и е като на S500, щото тежи 100тона

А за пилотите във Формула 1, добре си се насочил да питаш Виден за това. Питай го как са гледали Хамилтън, за да стане най-добрия ;)

Link to comment
Share on other sites

Не виждам какъв е проблемът като вземеш книжка да караш нова кола. На мен първата ми кола беше нова и що годе скъпа за класа си. Това ме научи да си пазя колата и да я ценя, и да внимавам за всичко. 100% съм сигурен, че ако карах някоя стара и евтина кола нямаше въобще да ми пука и след това на каквато и кола да се кача нямаше да я пазя както сега.

 

Vdigam i desette si race i kraka za tova mnenie!!!

Link to comment
Share on other sites

Запорожеш не, ама ако си вземеш Волга, наистина ламарината ще те пази, плюс тва и возията и е като на S500, щото тежи 100тона

А за пилотите във Формула 1, добре си се насочил да питаш Виден за това. Питай го как са гледали Хамилтън, за да стане най-добрия ;)

 

Да ама Волгата трудно се "храни" :) След 3тия месец ще вземат да ти се въртят едни такива мисли - дали пък само от икономията на бензин няма да можеш на 3тата година да си купиш Ауди А4 примерно :)

Link to comment
Share on other sites

Нещо не мога да разбера къде е проблема да се кара хубава кола веднага след взимането на книжка? При положение, че знам че няма да си взема лада, защо трябва да се уча на такава? Според мен колкото по-скъпа е колата, толкова повече ще се внимава на пътя. И най-добре за първата година едно пълно каско, че не се знае в какви ситуации ще попаднеш. :)

 

П.П. Гледал съм как шофьори на жигула въртят геврека яростно, за да направят един прост завой. Избликва ми единствено съжаление, че още се учат за майстори. :D

Link to comment
Share on other sites

Проблемът, ако мама и татко са паралии е никакъв, щото като си попилееш някъде колата ще ти купят нова или ще ти я оправят. Преди 2-3 години бях чул статистика за ПТП-тата на младите шофьори примерно до 2 години след взимане на книжката. Не си спомням точни цифри, но процентът беше наистина висок. Така че сами си правете изводите за какво става въпрос :lol:

Link to comment
Share on other sites

Това, че обучението е скапано или пък някой решил да се прави на герой означава ли, че не трябва да си взимаме нови и по-сигурни коли? И защо мислиш, че младите хора не вадат добри пари, че винаги се опира до мама и тати?

Link to comment
Share on other sites

И колко млади хора могат да си позволят на 18-19 години да карат SLK или Porsche, или....нещо от тоя сорт? Щото реално те са най-големите отворковци без чувство за вина.

Link to comment
Share on other sites

Нещо не мога да разбера къде е проблема да се кара хубава кола веднага след взимането на книжка? При положение, че знам че няма да си взема лада, защо трябва да се уча на такава?

 

Добър въпрос. Аз се учих на лада и като покарах малко един опел и почти получих оргазъм :)

 

 

 

Според мен колкото по-скъпа е колата, толкова повече ще се внимава на пътя. И най-добре за първата година едно пълно каско, че не се знае в какви ситуации ще попаднеш. :)

 

Е има една ценова граница която ако нямаш стабилен спонсор и особено ако си 18-20 годишен не виждам как ще издържиш да си я поддържаш. Пак давам пример с Паджеро - парите за застраховка, данъци, гуми, масло и т.н. отделно това че ще гълта доста повече бензин/дизел от някоя малка и невзрачна кола като астра или вектра примерно.. та мисълта ми е че тези текущи разходи ще са колкото една евтина малка кола.

 

Стига да можеш да си го позволиш - не виждам нищо лошо да се кара нова хубава кола стига да е някоя стабилна а не спортна кола вдигаща от 0 до 100 за 2-3 секунди.

 

 

 

И колко млади хора могат да си позволят на 18-19 години да карат SLK или Porsche, или....нещо от тоя сорт? Щото реално те са най-големите отворковци без чувство за вина.

 

Абсолютно!

Link to comment
Share on other sites

И колко млади хора могат да си позволят на 18-19 години да карат SLK или Porsche, или....нещо от тоя сорт? Щото реално те са най-големите отворковци без чувство за вина.

 

Много си прав колега.Точно до мама и тате опираме щото никой неможе да ме убеди че един 18 19 годишен, който никога не е чувал какво е тва работа сам си е купил SLK, Audi A6, Mercedes E или нещо подобно.Да бе да...

Link to comment
Share on other sites

Кой говори изобщо за такива случаи? От Лади скачаме на SLK и среден вариант няма? Тук говорим за нови коли, а такива вече има на доста приемливи цени. Реално спора тръгна от това кое е по-добро за един млад шофьор - таралясник, който ще кара един път в живота или нова кола, която може да си позволи и която ще му улесни живота, ще го направи по-сигурен поне на хартия и определено ще има по-малко проблеми.

Link to comment
Share on other sites

Кой говори изобщо за такива случаи? От Лади скачаме на SLK и среден вариант няма? Тук говорим за нови коли, а такива вече има на доста приемливи цени. Реално спора тръгна от това кое е по-добро за един млад шофьор - таралясник, който ще кара един път в живота или нова кола, която може да си позволи и която ще му улесни живота, ще го направи по-сигурен поне на хартия и определено ще има по-малко проблеми.

Ми добре, нека да говорим за нормални коли. Най-евтината е около 15к и как един млад шофьор току-що взел книжка на 18 години още ученик ще подвади 15к и ще иде да си купи въпросната кола? От закуски е спестявал, може би?

Link to comment
Share on other sites

Голяма, малка, дизел, бензин, ръчка , конвейр. . ти ако имаш някаква представа какво искаш нямаше да пишеш, 100 души - 200 мнения. Откъде да знаем дали тати ти щи купи чисто ново Айго или щи пробута стария опел, че да се учиш на него? На война се стреля с какво имаш, най-добре от гледна точка на трупане на опит е кола със заден реотан и фар за мъгла. Колите ги е страх от стоене и липса на масло и вода, другото е каране.

Link to comment
Share on other sites

А защо всички млади шофьори трябва да се качват на собствена кола на първия ден след изпита? И защо мислиш, че всички взимат книжки на 18? Познавам много хора, които имат книжки от години, но все още нямат личен автомобил. Напоследък се започна по-масово да се кара курс, заради повишението на цените, което се очакваше. Аз успях да си мина миналата година по това време, когато таксите бяха наполовина и си купих колата съвсем скоро... т.е. една година си спестявах и се блъсках по рейсове, колкото и да ми се искаше да карам. Имах си мечта и си я преследвах.

Ако си на 18, то разходите се поемат напълно от родителите... обяснимо защо. Но в повечето случаи се кара някаква семейна кола, за да се поизучи детето или пък поради финансови причини... все пак малко хора могат да си позволят няколко коли.

От друга страна в пловдивския офис на фирмата, за която работя има много младежи, които са на 18-19 и взимат четирицифрени суми. Зависи накъде се е ориентирал човек и какво може... Така че не всички младоци с хубави коли разчитат само на родители, проумейте го. Както има и баровци, които автоматично стават мафиоти, след като ги видим в някоя S-класа, а може хората да си имат съвсем легален бизнес. Само че тва е изцяло друга тема.

 

И на последно място - има кредити. Ако ги нямаше, то много малко хора щяха да карат нови коли и жилищата нямаше да се продават, като топъл хляб.

Link to comment
Share on other sites

Има го и този момент, че за същите пари за които ще си купиш чисто нова Фабия може да вземеш А4 на не чак толкова много години и след 4-5 години А4ката ще продължава да е в много добро състояние а при същата експлоатация Фабията ще е доста по-разбрицана...

Link to comment
Share on other sites

Факт, но консумативите за А4 са няколко пъти по-скъпи от тези на Фабията, така че тук по-скоро поддръжката играе роля. Но моят избор би бил А4, дори ако трябва да се лиша от нещо или ако трябва да почакам известно време.

Link to comment
Share on other sites

Кое му е робуването, когато ти самия имаш желанието? Въпрос на приоритети по-скоро, не мислиш ли?

Link to comment
Share on other sites

Направо си е робство бих казал. Да вземеш кредит и после да го изплащаш примерно 10 години заради едната кола, която даже не е и нова, това какво се нарича. Ами консумативите около нея за поддръжка? За това кола се взима според възможностите най-вече, така че почти да не го усещаш и да не се налага да се лишаваш около 10 години от друго. И аз искам ферари, ама го имам само на ключодържател. Иначе и на бугати вейрон не бих отказал. :)

 

Малко Off:// Някой може ли да ми обясни защо А3 са по-скъпи от А4 (от лични впечатления при преглед в mobile.bg)

Link to comment
Share on other sites

Запорожеш не, ама ако си вземеш Волга, наистина ламарината ще те пази, плюс тва и возията и е като на S500, щото тежи 100тона

А за пилотите във Формула 1, добре си се насочил да питаш Виден за това. Питай го как са гледали Хамилтън, за да стане най-добрия ;)

Ха тая волга е забила ръчна много агресивно покрай возията и безопасността на s500 и леко ги е подминала.В тоя гроб ако се натресеш с 50 викат направо ония дългите черните комбита да те возят.

По темата-казвате си ВАШИТе мнения и е нормално СПОРЕД ВАС те да са правилни.Ама колите са по особена категория вещи,специално за мъжете, просто трябва да ти хареса на теб.Ако искаш голяма-търси голяма.Ако искаш малко и икономично-вземи си такова.Ново,старо,с есктри,без екстри,щом имаш години за книжка,си достатъчно голям да се замислиш за различните варианти,да ги пречупиш през твоите предпочитания и да си направиш избор.

Лично мнение

За въпроса нова или стара-зависи от финансите.Според българина за да имаш скъпа кола е достатъчно да можеш да си позволиш да я купиш,поддържаш и всичко друго е гъзария.Най-последния крясък в фешън ауто гъзарията е да имаш S класа,паркирана пред панелка,щото цацаджийницата ти на морето е ударила добър сезон.Според мен сумата която отделяш за кола трябва да е пропорционална на доходите ти или се получават гореспоменатите изцепки.Но всеки има право да си харчи парите както си иска.

Link to comment
Share on other sites

Това, че обучението е скапано или пък някой решил да се прави на герой означава ли, че не трябва да си взимаме нови и по-сигурни коли? И защо мислиш, че младите хора не вадат добри пари, че винаги се опира до мама и тати?

 

винаги е така. особено като си на 18.....Освен ако ТАТИ не е собственик на нещо ГОЛЯМО и може да си позволи да поглези синчето си

 

И колко млади хора могат да си позволят на 18-19 години да карат SLK или Porsche, или....нещо от тоя сорт? Щото реално те са най-големите отворковци без чувство за вина.

 

Точно тия са най-големите .......цензура

 

Кой говори изобщо за такива случаи? От Лади скачаме на SLK и среден вариант няма? Тук говорим за нови коли, а такива вече има на доста приемливи цени. Реално спора тръгна от това кое е по-добро за един млад шофьор - таралясник, който ще кара един път в живота или нова кола, която може да си позволи и която ще му улесни живота, ще го направи по-сигурен поне на хартия и определено ще има по-малко проблеми.

 

Гранде Пунто 1,3 мултиджет - 90 коня. Дизел. Струва 28000 бона пооочти. Все още не ги печатам тия кинти. И това е евтина МАЛКА кола. С малък двигател харчеща малко.

Link to comment
Share on other sites

breakneck, това се нарича избор. Ако дойда и ти допра пищов в главата и ти кажа, че ако не си купиш Ферари ще те претрепя, то това вече няма да е собствен избор. Мисля, че всеки е достатъчно разумен да си направи сметка на приходи/разходи и да прецени кое може да си позволи.

 

DON_CHEFO, но пък може да си позволиш я някоя Fiesta, я Citroen C1/C2, а защо не Yaris... ако пък не искаш чисто нова за същите пари можеш да вземеш доста по-добри автомобили на 2-3 години, които дето се вика още са в гаранция или дори и да не са, са нещо, което си струва наистина.

Link to comment
Share on other sites

По - хубава кола от новата - НЯМА! (Има.. Служебната...)

Аз не разбирам защо спорите с РИП? Още от преди няколко месеца се изказа, че 400 лева никой не взимал, а той е някъв шеф...

Link to comment
Share on other sites

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.

×
×
  • Create New...