Jump to content
BulForum.com

Първа кола


dunata

Recommended Posts

И си прав Жоре...

 

Колкото по-орязана и "сурова" е колата - толкова повече се научава. Да не говорим че действително се усеща автомобила в ръцете. Първите ми 3 години като самостоятелен шофьор карах Лада 1500S. Научих всичко на нея, а и разбрах истинския контрол върху возилото.

 

Всеки седнал директно в автомобили с хидравлики, асистенти и прочее е ПСЕВДОШОФЬОР. Сложа ли го в един Мускал 12-так и не може да го мръдне

 

Именно от по-трудното на лесното се преминава без проблем да ама обратното не е баш.Точно щото много хора си мислят че веднага трябва да седнат от учебната кола в нов автомобил има такива бясни паркирания и маневри.Например съм се нагледал на хора които в задънена улица обръщат автомобил с поне 5 маневри при положение че може да стане това с 2.Седят на едно място и въртят волана със сервото понеже им го позволява.Ама хеле да нямат серво много щеше да ми е интересно как ще обърнат.Или пък недай си боже да карат на заден ход тогава и какви други изпълнения има.

 

Офтопик.Мускал 12-так е машина ;)

Link to comment
Share on other sites

  • Replies 142
  • Created
  • Last Reply

Първата ми кола беше Поло 1.3 карбуратор без никакви екстри.

В началото ми беше малко странно ( сравнение с учебната - Фабиа 1.9 ТДИ ) но после свикнах. Покарах е 6-7000км , научих всичко по тая кола.

После карах бмв 3-ка, пак без екстри. Хидравлика .... - не. Но и на нея свикнах, това че нямаше хиодравлика не ми правеше впечатление. Давал съм на хора които имат коли с хидравлики и сякви глупости ... ем трудно им беше да е паркират примерно.

Сегашната ми кола пак няма хидравлика(но по други причини) въздушни възглавници и т.н.

 

Това го казвам във връзка че в началото един млад шофьор е хубаво да покара по - обикновена кола, за да усети наистина какво значи да управляваш кола и вече след това да се включват разни помощници като хидравлика, абс ......

Ама и това не е гаранция че някой пак няма да се прави на състезател и с стара кола.

В крайна сметка каквато кола му хареса на човек, такава да си земе, но да мисли като кара.

Link to comment
Share on other sites

jozo, специално ръчния (спортен) режим при автоматика е адски бонус, защото наистина можеш да цедиш колата. Аз се изненадах, че моя режим има такъв потенциал, защото на тест-драйва не бях тествал. За едно си прав обаче - ръчнната ск. к. е добре за начинаещи. Точно за това се учиш на такава и шанса да си вземеш подобна кола е по-голям. За паркиранията... на мен ми е малко трудничко, признавам. Колата ми идва доста голяма и все още свиквам с габаритите, но за сметка на това съм на 100% по-предпазлив и при паркирания и като шофьор. Тва за сервото си е глупост пак. Ако няма, ако няма... ако карахме каруци щеше да е още по-зор, но не караме.

 

R_a_p_t_o_R, значи за теб хората, които не карат антикварни коли не са шофьори, така ли? Това е смехотворно при положение, че електрониката вече е навсякъде. Пилотите на F1 също са някви хванати от улицата с XBOX в ръка вероятно, защото карат с хиляди системи в автомобилите. Като си купя Запорожец това ли ще ме направи шофьор? Щото ще спирам километър или ще въртя волана 16 пъти, а да не говорим ако някой ме изтряска - ламарината ли ще ме пази? Аман от носталгични изцепки.

Link to comment
Share on other sites

Ох боже какви глупости се пишат не е истина, според приложената теория в Западна Европа няма свестни шофьори - всичките са ПСЕВДОшофьори, тъй като никой от тях не се е качвал на автомобил без серво, абс, тракшън контрол и т.н.

 

В следствие на теорията - голямата съвкупност от "истински" шофьори би трябвало да живее в Русия (родината на Лада и Москвич)

 

Някакси това не отговаря на истината...

--------------------------------

А по отношение на темата - аз нямам автомобил и не смятам и да закупувам - нямам излишни десетки хиляди лева за нещо, което ще го гледам как гние....

 

В случай, че ми трябва автомобил - взимам под наем, хем е чисто нов, хем не му бера никакви грижи...

Link to comment
Share on other sites

Гледай кола,която да ти е удобна.А тва според мен са пълни глупости да е малка кола,малко коне и някви такива.Имаш ли акъл в главата и мислиш когато караш страшно няма.Дай му на някой дето се мисли за Шумахер и 55 коня кола,пак ще намери начин да напрви беля.

 

da be sigurno..... q se zamisli kato si vzel knijka , parvoto ti izlizane s kolata dali ne si q ra4kal qko , 6toto vsi4ki hora koito poznavam sled kato sa vzeli knijka 1-2 meseca sa karali kato nenormalni :wacko:

 

Въпросът за скоростите вече е много спорен.Всичко си има + и -.В задръстване определено автоматикът е рай.Да обаче на дълъг път или из града аз лично предпочитам да "ръчкам".Някой път ми е кеф да се влача като баба превключвам си скоростите на ниски обороти.Друг път ми е кеф да си вкарвам колата в "прекъсвач" и да изтягам.Или ако изтягам сам да си избере кога да сменя.Ако говорим вече за новите типтроник с опция за ръчно преключване е друго ама пак не ме кефят.А за старите автоматици на всеки е ясно че разходът е доста по-голям.Така че при всички положения за млад водач е по-добре ръчни скорости поне по моето мнение.

 

to4no zatova na avtomaticite ot 98ma natatak si ima bukvi4kata S i bukvi4kata D :D

 

--------------------------------

А по отношение на темата - аз нямам автомобил и не смятам и да закупувам - нямам излишни десетки хиляди лева за нещо, което ще го гледам как гние....

 

В случай, че ми трябва автомобил - взимам под наем, хем е чисто нов, хем не му бера никакви грижи...

 

o boje ebati jelqznata logika...... :wacko:

Link to comment
Share on other sites

И си прав Жоре...

 

Колкото по-орязана и "сурова" е колата - толкова повече се научава. Да не говорим че действително се усеща автомобила в ръцете. Първите ми 3 години като самостоятелен шофьор карах Лада 1500S. Научих всичко на нея, а и разбрах истинския контрол върху возилото.

 

Всеки седнал директно в автомобили с хидравлики, асистенти и прочее е ПСЕВДОШОФЬОР. Сложа ли го в един Мускал 12-так и не може да го мръдне

 

да не стигнем на края до едно задно предаване 3 педала, ръчна спирачка и....шпер :lol:

Link to comment
Share on other sites

abe ne e ba6 taka videne , az se ka4ix na kola koqto za vremeto si be6e limuzina , karal sum na dqdo mi moskvi4a 12tak , karal sum i ladata na drugiq mi dqdo 1500s i ne sam imal problemi , imam priqteli s avtosaloni i sam karal dooosta vidove koli dori i razni busove bez hidravlika i t.n. i ne sam imal problem , ama za sajalenie tova ne e polojenie pri vseki imam priqtel koito kara e270 2004ta godina , toq pi4 go probvaxme na edin ford transit ot parvite i izob6to ne moje6e da go kara , taka 4e si e do 4ovek

Link to comment
Share on other sites

Еха, темата се разви в як спор, което на мен ми харесва :lol: Съгласен съм напълно с Raptor и Jozo, но смятам, че колата трябва да е с хидравлика! Един колега много му знаеше устата и се чудеше що се оплаквам толкова много, че нямам хидравлика и един ден го накарах да се качи и да завърти волана на мястото както беше колата. Еми не можа човека :bgrin: Комбинация от голяма кола с меки гуми е просто трепач, а как паркирам само аз си знам добре че съм по-якичък, та не е чак такъв проблема :wacko: Твърдо подкрепям Jozo за механичната скоростна кутия, няма такова усещане като набиеш втора в движение със 70км :devil Абе да си взима човека квото го кефи :punk

Link to comment
Share on other sites

da be sigurno..... q se zamisli kato si vzel knijka , parvoto ti izlizane s kolata dali ne si q ra4kal qko , 6toto vsi4ki hora koito poznavam sled kato sa vzeli knijka 1-2 meseca sa karali kato nenormalni :wacko:

Ръчкал съм,ама ръчкането ми се изразяваше в това да напъна колата от някой светофар на първа и втора на някой по широк и дълъг булевард...Докато има паляци дето карат маломитражки и се праат на състезатели и те изпреварват(с доволна скорост) откъдето им е кеф,независимо дали ще засекът някой или ще му отнемат предимството :angry: .Ма това вече стана друга тема на разговор... :)

Link to comment
Share on other sites

............

 

-----------

 

............

 

Очаквах подобни мъдри писания... Момчета опитайте се да разберете първо какво искам да кажа и после може да го дискутираме ако желаете...

 

А аз като видя някой мизерник или овца в учебно БМВ 725 или нов МЕРЦЕДЕС А класа ми настръхва косата като знам после какви геройства ще върши с бащината 15 годишна барака. Мислете малко преди да се правите на интересни.

Link to comment
Share on other sites

Вие пък почнахте ся да я "жули някуде".Ами ако не я ужули?Аз например още нямам години за книжка(след 3 години живот и здраве),но се научих преди време да карам на татко Вектрата 2.0 115 коня.Трябва ти кола за теб.Като се качиш да ти е удобна.Да има АБС,хидравлика,климатиче също е голям плюс.Защо човек да се учи на малка кола и то с авто скорости аджеба?После голямата да му се чини трактор. :D Например Вектрата не емалка,но е лесна за каране и затова се учиш лесно и бързо.Така,че не леж на тая кълка за евтина кола и ,че навсяка цена трябва да се удари.Недей много стиска пари,щото после ще ти излезнат през носа за щяло и нещяло.Дано съм ти бил полезен.Успех!

Link to comment
Share on other sites

Еми майка ми, която тук има (ние де...) Фиеста на 20+ години ... 1.1, 55 коня, а в Испания служебната и е А8 4.2 ... като се върне тук, първите 1-2 дена не може да оправлява малкото нещо. Но казва, че това е малък проблем, защото от малка - на голяма много по-трудно свиквала...

Иначе аз мисля да се уча да карам на Фиестата, колкото и да е зле, а за по-нататък да си взема нещо от рода на Фокус/Клио... но предпочитам да съм с ръчни скорости...

Link to comment
Share on other sites

Вие пък почнахте ся да я "жули някуде".Ами ако не я ужули?Аз например още нямам години за книжка(след 3 години живот и здраве),но се научих преди време да карам на татко Вектрата 2.0 115 коня.Трябва ти кола за теб.Като се качиш да ти е удобна.Да има АБС,хидравлика,климатиче също е голям плюс.Защо човек да се учи на малка кола и то с авто скорости аджеба?После голямата да му се чини трактор. :D Например Вектрата не емалка,но е лесна за каране и затова се учиш лесно и бързо.Така,че не леж на тая кълка за евтина кола и ,че навсяка цена трябва да се удари.Недей много стиска пари,щото после ще ти излезнат през носа за щяло и нещяло.Дано съм ти бил полезен.Успех!

 

Тъй тъй... то най-добре да си руса мацка със големи "очи" и баткото да ти подари едно хубаво джипче - Паджеро примерно пък даже да треснеш нещо застраховката ще го поеме - кво ти пука...

 

Докато се научиш да усещаш габаритите на колата особено ако нямаш големи финансови възможности (а се предполага че щом ти е първата кола вероятно си около 18-20 а не над 40) и съответно ще е добре 1во да е икономична, 2ро да и е евтина поддръжката. Вземи си Паджеро и после да те видя смяната на маслото като е има-няма 600лв че и нагоре (не помня колко точно каза един познат че са му взели за неговото паджеро). На него само маслото, гумите и акумулатора струват колкото един Голф...

 

Тъй че препоръка за първа кола особено ако нямаш сериозен спонсор няма смисъл да се изхвърля на някакви сериозни.

 

Да климатик е добре да има, но има и Renault Clio с климатик, да не вдига над 100-120 по нанадолнище ама пък държи вътре хладно :)

 

За АБС и автоматични скорости моментално скачаш на въвсем друг вид коли с доста по-сериозна поддръжка а оттам и застраховка.

 

 

 

И колкото и да си чешем езиците и да се правим на велики шофьори, аз първата година като карах кола НЕ БЯХ одраскал само единия калник и едната врата :) Другите всичките някъде имаха нещо, вкл. 2те брони. Да едната врата някакъв кретен ми я надраска с ключ, другата я закачих в едни храсти, бронята отзад не видях един камък докато паркирах - такива прозаични работи ама после се ходи при тенекиджия...

Link to comment
Share on other sites

Прочетох много инересни мнения... И да ви кажа и аз - ЖИВЕЕМ В 21 ВЕК - машините навлизат навсякъде - АБС-и; ЕЪРБеци; борд-компютри, парктроници и т.н. Целта на съвременните коли е да направят шофирането много по- приятно за шофьора и пътниците... Но признавам, че първата кола на човек трябва да е малко по- опростена - НО и все пак да не е някой Запорожец, Москвич, Трабант и т.н. (да, това опира и до финансов въпрос). И все пак, дори и на младия шофьор да му бъде закупен Додж Вайпър, ако го кара спокойно и мисли какво върши, и осъзнава отговорностите си на пътя, това не е проблем...

Link to comment
Share on other sites

Прочетох много инересни мнения... И да ви кажа и аз - ЖИВЕЕМ В 21 ВЕК - машините навлизат навсякъде - АБС-и; ЕЪРБеци; борд-компютри, парктроници и т.н. Целта на съвременните коли е да направят шофирането много по- приятно за шофьора и пътниците... Но признавам, че първата кола на човек трябва да е малко по- опростена - НО и все пак да не е някой Запорожец, Москвич, Трабант и т.н. (да, това опира и до финансов въпрос). И все пак, дори и на младия шофьор да му бъде закупен Додж Вайпър, ако го кара спокойно и мисли какво върши, и осъзнава отговорностите си на пътя, това не е проблем...

 

Е точно Додж Вайпър (или Ауди ТТ и т.н.) пък ако някой баща купи на сина си като първа кола - извинявай ама по-голяма тъпотия рядко ще може да свърши. Ако имаш сериозни пари и можеш да си позволиш такава кола много по-СИГУРНИ коли има които може да вземеш а не просто машина за самоубиване.

 

Колкото и хубава да е колата това са коли за хора които знаят какво правят. И особено в ситуации при по-натоварен трафик като нищо ще се паникьоса хлапето, ще натисне рязко скоростта вместо спирачката и после ще трябва да остъргват някой от пейзажа. Вероятно не самото хлапе но зависи къде точно стане белята, ако е на някой мост може баш шофьора или спътниците му после да ги събират с пинсети оттук и там...

Link to comment
Share on other sites

Е точно Додж Вайпър (или Ауди ТТ и т.н.) пък ако някой баща купи на сина си като първа кола - извинявай ама по-голяма тъпотия рядко ще може да свърши. Ако имаш сериозни пари и можеш да си позволиш такава кола много по-СИГУРНИ коли има които може да вземеш а не просто машина за самоубиване.

 

Колкото и хубава да е колата това са коли за хора които знаят какво правят. И особено в ситуации при по-натоварен трафик като нищо ще се паникьоса хлапето, ще натисне рязко скоростта вместо спирачката и после ще трябва да остъргват някой от пейзажа. Вероятно не самото хлапе но зависи къде точно стане белята, ако е на някой мост може баш шофьора или спътниците му после да ги събират с пинсети оттук и там...

да спирачката и педала са едни и същи че при паниката ще натисне газта ............

няма нужда да взимаш кола която ще е по-голяма от теб с 5 или 10 години ..... това са коли който в най-скоро време ще се забравят даже ако не са и забравени ..... ми хора излезте на улицата колко волги москвичи , лади , трабани и прочия виждате по пътищата .... Вие още ли зачитате ABS и хидравлики за екстри ( да в някои случаи съм сагласен ) има толкова много разнообразие от автомобили и то на добри цени ..... според мен една кола между 3 и 6 бинча може да се вземе та даже и да имаш самочуствие и да си е караш със густо нали така не съм ли прав ?

Link to comment
Share on other sites

да спирачката и педала са едни и същи че при паниката ще натисне газта ............

 

Мисълта ми беше че човек който не се чувства уверен на волана да му връчиш кола която за има-няма 3 секунди ускорява от 0 до 100 си е пълна глупост, хайде сега кажи ми как ти си страшно отговорен човек и много добре ще се контролираш и т.н.

 

 

няма нужда да взимаш кола която ще е по-голяма от теб с 5 или 10 години ..... това са коли който в най-скоро време ще се забравят даже ако не са и забравени ..... ми хора излезте на улицата колко волги москвичи , лади , трабани и прочия виждате по пътищата .... Вие още ли зачитате ABS и хидравлики за екстри ( да в някои случаи съм сагласен ) има толкова много разнообразие от автомобили и то на добри цени .....

 

За новобранец даже бих настоявал да има хидравлика и ABS. Особено за ABS-a!

 

според мен една кола между 3 и 6 бинча може да се вземе та даже и да имаш самочуствие и да си е караш със густо нали така не съм ли прав ?

 

А май до самочувствието вече опряхме. Нали знаеш лафа кои мъже се бутат да карат големи коли. Ти по-малко мъж ли ще се чувстваш ако си с кола която не е нито кабриолет, нито спортна ами най-обикновена кола като Опел Вектра да кажем?

Link to comment
Share on other sites

Мисълта ми беше че човек който не се чувства уверен на волана да му връчиш кола която за има-няма 3 секунди ускорява от 0 до 100 си е пълна глупост, хайде сега кажи ми как ти си страшно отговорен човек и много добре ще се контролираш и т.н.

За новобранец даже бих настоявал да има хидравлика и ABS. Особено за ABS-a!

А май до самочувствието вече опряхме. Нали знаеш лафа кои мъже се бутат да карат големи коли. Ти по-малко мъж ли ще се чувстваш ако си с кола която не е нито кабриолет, нито спортна ами най-обикновена кола като Опел Вектра да кажем?

ама не на теб как ще ти дойде да те качат в някое поло ... примерно за мен ( за теб незнам не става въпрос само за тежеста ми ако си 2 метра примерно)130 кила човек как да си взема поло ще седна вътре едно че няма да ми е комфортно ми и друго че полвината от магаретата които ги притежава ще умрат и ако кача още двама кат мен или на полвината кво остава за колата да се движи .... еми как няма да опрем до външноста на колата всеки иска да е патрон ама кат нема манги седиш и си траеш... смисъл то даже като се замислиш повечето коли са свестни защото има едно такова разделение между мъжки и женски коли ..... не отричам че има хора си карат така наречените женски коли ама кат им е гот и се чушстват комфортно що трябва да им пука .... и до тук стиганахме до заключението че една много важна част е уверенността и голямото кръгло нещо на раменете ни ....

но като се замисли човек от 3 до 6 бинча (примерно) не може да вземеш нещо което ще те изтреля в въздуха а иначе е друг въпроса кой с кви манги разполага от там нататака имаш ли пари и книжка да нямаш пак можеш да вземеш каквото ти се иска .....

Link to comment
Share on other sites

Мисълта ми беше че човек който не се чувства уверен на волана да му връчиш кола която за има-няма 3 секунди ускорява от 0 до 100 си е пълна глупост, хайде сега кажи ми как ти си страшно отговорен човек и много добре ще се контролираш и т.н.

За новобранец даже бих настоявал да има хидравлика и ABS. Особено за ABS-a!

А май до самочувствието вече опряхме. Нали знаеш лафа кои мъже се бутат да карат големи коли. Ти по-малко мъж ли ще се чувстваш ако си с кола която не е нито кабриолет, нито спортна ами най-обикновена кола като Опел Вектра да кажем?

 

Мойто условие за колата е........да е лека(максимално) и да е до 99 коня. Защо ли? Защото към тоя етап такава мога да си позволя АЗ, а не да ми купят. Съвсем друг е върпоса-каква кола искате? :lol: :lol:

Link to comment
Share on other sites

Не виждам какъв е проблемът като вземеш книжка да караш нова кола. На мен първата ми кола беше нова и що годе скъпа за класа си. Това ме научи да си пазя колата и да я ценя, и да внимавам за всичко. 100% съм сигурен, че ако карах някоя стара и евтина кола нямаше въобще да ми пука и след това на каквато и кола да се кача нямаше да я пазя както сега.

Link to comment
Share on other sites

Не виждам какъв е проблемът като вземеш книжка да караш нова кола. На мен първата ми кола беше нова и що годе скъпа за класа си. Това ме научи да си пазя колата и да я ценя, и да внимавам за всичко. 100% съм сигурен, че ако карах някоя стара и евтина кола нямаше въобще да ми пука и след това на каквато и кола да се кача нямаше да я пазя както сега.

 

Финансов. ;) Преди няколко години казаха, че %-та нови коли беше или 17 или 21....някво такова криво число.. Сега е по-голям предполагам ама не с много

Link to comment
Share on other sites

Само като чета как някви хора с книжка от по половин или една година, дет имат всичко на всичко 5К км, се имат за най - големите шафиори и ми става ясно, защо трябва да се пазя на пътя.

Link to comment
Share on other sites

Финансов. ;) Преди няколко години казаха, че %-та нови коли беше или 17 или 21....някво такова криво число.. Сега е по-голям предполагам ама не с много

 

 

Като изключим финансовия проблем. Какъв друг проблем има някой млад шофьор да има нова кола? Дори и скъпа? За всяка щета си има застраховка.

Link to comment
Share on other sites

Освен за тази: (има го 10тина пъти в темата за вицове)

Кука се е облегнал на 1 ограда и описва проишествие:

ръка до вратата, 1 брой

крак до лявата гума, 1 брой

глава на трото - задрасква

глава на торто - задрасква

глава на тротор - задрасква

рита главата и пише - глава на пътя, 1 брой.

Link to comment
Share on other sites

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.

×
×
  • Create New...