dunata Posted July 21, 2008 Share Posted July 21, 2008 Каква кола трябва да кара наскоро взел книжка човек ? Също така дайте и съвети, и обоснования за всеки, на когото му предстои. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Grosmaster Posted July 21, 2008 Share Posted July 21, 2008 Каква кола трябва да кара наскоро взел книжка човек ? Също така дайте и съвети, и обоснования за всеки, на когото му предстои. Малка (като размери), с малък двигател (скопена за да не се правиш на рацел след пърните изминати 200-300км.) и не на последно място, кола която ще можеш да поддъжаш в изплавност и ще е безопасна както за теб така и за другите участници в движението. Link to comment Share on other sites More sharing options...
DON_CHEFO Posted July 21, 2008 Share Posted July 21, 2008 Каква кола трябва да кара наскоро взел книжка човек ? Също така дайте и съвети, и обоснования за всеки, на когото му предстои. Всичко без БМВ и Хонда . Иначе е получил директен супер лиценз за състезател Link to comment Share on other sites More sharing options...
kodi Posted July 21, 2008 Share Posted July 21, 2008 Пич търси си "Запорожец" .с такава кола съм започнал и много бях щастлив.Тук в Пловдив не съм виждал подобна каручка от около 5 години и много ми домъчня .Колата не е правена за пътиша ами за постоянно пияни шофьори каращи в необятната руска шир и нейните черни пътища,каручката върви малко и гори малко и е с антикварна стойност. Едвали съм ти бил полезен ,но с какво ще си чупиш главата си зависи с какви пари разполагаш .Не шофьорската книжка кара колата а ...("господ"). Link to comment Share on other sites More sharing options...
dunata Posted July 21, 2008 Author Share Posted July 21, 2008 Аз първоначално се бях спрял на Фокус (най-стария модел), но напоследък много взеха да ми говорят против колата, за това реших да питам. Link to comment Share on other sites More sharing options...
raptor2721 Posted July 21, 2008 Share Posted July 21, 2008 В никакъв случай повече от 80-90 коня да е изправна добре е да има АВS за всеки случай, че руските машине не искат да спират добре точно когато най ти трябва да е лека и малка (Естествено не някоя абсолютна въшка да не можеш да се побереш ако си по едър) и с евтини ламарини, защото не вярвам някой да е много добър в паркиране след един шофьорски курс. Освен това в никакъв случай бегачка или накякаква рацерска играчка ала голф 2-ка или 3-ка особено GTI, Civic или каквото и да било с надпис V-tec още по-малко БМВ 3-ка. Тия направо в черния списък. И задължително с ръчни скорости и по-малко електроника. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Бегемот Posted July 21, 2008 Share Posted July 21, 2008 Koлата трябва да бъде читава и технически изправна, а най вече като седнеш в нея и си нагласиш седалката да почувстваш ,че е правена за теб и ти е удобна.Няма никакво значение каква марка и каква мощност е , всичко е до твоето лично усещане и не е нужно да слушаш съвети с ,които ти пълнят главата с излишни глупости.Тва ,че си нов шофьор не е гаранция, че не си по добър от някои заспали дърти хуйове, дето все още се намират и задръстват пътищата с (примерно) някоя издухана жигула горяща масло Link to comment Share on other sites More sharing options...
simbata Posted July 21, 2008 Share Posted July 21, 2008 Евтина. 90% ще я праснеш някъде първата година. Аз започнах с Трабант, перфектен е за първа кола, ако не те е срам Помня, че за смяна на предно стъкло ми искаха 8 лв /заедно със стъклото/, щото някой ми го беше помлял една нощ. Може и нещо друго, но по възможност малко, бавно, удобно и с ръчни скорости Link to comment Share on other sites More sharing options...
c0mp Posted July 21, 2008 Share Posted July 21, 2008 Сичко зависи от кесията, но като цяло за средностатистическия млад шофьор - нещо по-малко, но както споменаха горе все пак да може да си влезеш в колата Хем и ще ти е по-лесно да си "поиш коня", че с тези цени на горивата... Идеята за колица втора ръка не е лоша, че като я жулнеш някъде да не те е яд Айде със здраве и безавариен шоферлък : ) Link to comment Share on other sites More sharing options...
spot_ex Posted July 21, 2008 Share Posted July 21, 2008 Взимай на тати колата, бръмчи с нея известно време.. Хем той си я поддържа, хем ще видиш кое не ти харесва, кое ти харесва, возене, управление, ако щеш и марка даже.. И тогава си избирай твоя.. Обаче тръгнеш ли да избираш задължително гледай да има ABS и въздушни възглавници (колкото повече, толкова повече). Не гледай дали върви много, а гледай да спира бързо А тва за малките коли никога не съм го разбирал - ако се научиш на нормална кола, после въшките от сорта на корса, фиеста, клио, ще си ги въртиш както си искаш, повярвай.. Ама то тва си е до личен вкус - кеф ти голямо, кеф ти малко.. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Stenli Posted July 21, 2008 Share Posted July 21, 2008 От изчетеното до тук мога да се съглася с някои мнения, с други бих поспорил, но не това е идеята. Според мен си купи нещо евтино, дето, както се изрази симбата, като го праснеш да не те е яд, а и не е задължително да се праснеш някъде, начини да си счупиш колата колкото искаш Та гледай самата кола и поддръжката да е евтина, за да може да не се биеш по главата като я попилееш, а тва е доста възможно. Ще се съглася и с мнението на Простака, че колата трябва да е технически изправна, с добри спирачки и добри гуми, АБС е желателен, но не и задължителен, щото ако заледи яко зимата 15 АБС-а да имаш пак няма да ти помогнат и лошото е, че можеш да се предовериш и да спреш в задницата на някой пред теб Относно мощността, ако свикнеш на мощна кола после на нещо по-бавничко ще ти е много лесно, ама в началото си е страшно. Аз лично се учех да карам на Vectra 2.0 115 коня и честно да ти кажа не беше особено приятно. В началото няма да имаш ориентация за скоростта с която се движиш, ще се чудиш да спираш ли, скорости ли да сменяш, волана ли да въртиш и т.н. много други работи, които впоследствие ще започнеш да правиш механично. И така като гледам още един глас ще дам за нещо по-слабичко като за начало, но все пак ти си преценяш. Ако си вземеш мощна кола я държиш в ниските обороти, за да няма мощност и тва е. И аз лично си умирам от желание да имам хидравлика на колата, а не да се припотявам докато въртя волана, та това си е голям + Link to comment Share on other sites More sharing options...
chistacha Posted July 21, 2008 Share Posted July 21, 2008 Рено Клио примерно. Оптималния вариант според мен е примерно Клио '97 1,4 двигател с хидравлика и евентуално някой друг бонус. Сравнително евтина за поддръжка, с малък двигател (т.е. не толкова мощна и нисък разход). Но лично мое мнение е, преди да си вземеш твоя кола, първо да покараш с баща си например, който да ти даде някой акъл и съвет докато свикнеш с някои основни неща и чак тогава да се обзаведеш с возило Link to comment Share on other sites More sharing options...
sasho_1989 Posted July 21, 2008 Share Posted July 21, 2008 Автоматик...за да нямаш ядове Link to comment Share on other sites More sharing options...
zlobil Posted July 21, 2008 Share Posted July 21, 2008 аз пък не съм съгласен за евтиното , човека ако си я пази количката и чисто нова може да кара , няма никъде написана такава закономерност че всичките млади шофиори се блъскат , единственото нещо което според мене е определеящо е колата да не е наистина мощна , съдя по себе си като взех книжка карах на баща ми колата бмв 5ца 150+ коня , повярвай ми в началото карах абсолютно безрасъдно , скорости няма да споменавам но определено сега като се замисля осъзнавам колко съм бил прост . За големината също не съм съгласен , вземи си малка , вземи си голяма това са общи приказки колата щом ти допада няма значение размера , вярно паркирането е по сложно и някой други ситуации са по трудни ама то никой не се е научил без мъки. Имам приятел които тяхните му купиха малка количка , като казвам малка имам предвид мини купър , тяхните са заможни , той също след няколко години в нея си купи бмв 7ца , е няма да ти обяснявам какъв зор му беше . Моята първа кола беше също доста голяма , не съм я зажулвал , не съм я удрял , не съм имал кой знае какви проблеми с паркиране и т.н. така че това си е до човек. А и според мене караш ли на баща ти колата ще я пазиш повече ако знаеш че е твоя собствена , вземеш ли си трошка и всеки път като я зажулиш да си викаш голяма работа колата е евтина от тебе шофиор няма да стане. За автоматика също не съм съгласен повечето хора които го оплюват дори не са карали автоматик или поне не съвременен а в автомобилостроенето автоматика навлиза все повече и повече съвременните автоматици са дори по пестеливи от колкото "ръчката" а и имаш ли възможност за кола с автоматик дори не се замисляй в това движение след време ще стане незаменима екстра и всичките които сега го отричат тайно ще си мечтая за такъв Link to comment Share on other sites More sharing options...
__smirnoff__ Posted July 22, 2008 Share Posted July 22, 2008 аз единствено не мога да се съглася с мнението, че младите шофьори се очаква да се блъскат. Имам едно приятелче, на което още от 15-16 годишен тяхните му разправят "няма проблеми, като вземеш книжка ти даваме ладата, не се притеснявай, ще я блъснеш няколко пъти" и нашто момче за 1 година 3 катастрофи направи. Иначе от всичките ми приятели, може би 10% са се блъскали като млади шофьори. Всичко зависи от това дали си внимателен. Ако не ти пука дали има кола до тебе или зад тебе ще се блъснеш много ясно. А относно това дали да се кара голяма или малка кола - личен избор. Аз започнах от голфче, после след 1 година като се качих на по-голямата кола естествено, че ми беше по-трудничко Link to comment Share on other sites More sharing options...
бат Ицо Posted July 22, 2008 Share Posted July 22, 2008 Служебна Link to comment Share on other sites More sharing options...
V.i.P Posted July 22, 2008 Share Posted July 22, 2008 И аз съм на мнение, че много зависи от кесията... Иначе според мен колата трябва да е дизел, с малък разход на гориво, АБС( задължително), ЕЪР Беци (възможно най- много), Ръчка (препоръчително е с ръчна трансмисия)... А дали да е малка или голяма - въпрос на вкус и удобство Link to comment Share on other sites More sharing options...
RIP Posted July 22, 2008 Share Posted July 22, 2008 Аз не съм на мнението, че трябва да се купува стара кола, като за първа. Самата идея, че няма да я поддържаш добре, няма да я пазиш и т.н., точно защото е стара и не ти пука... някак не ми се вижда логична. За мощноста е същото - и 200 коня да е зависи как я караш. Моята първа кола си я взех преди няколко седмици - Lancer '08, 143 к.с., автоматик. Е, няма такъв кеф с автоматика в София... Мощноста ми е идеална... карам си спокойно, но когато искам да я настъпя знам, че мога. Доста обезопасена е и има страхотни спирачки, а това са важни неща, защото все пак живота е най-ценен и когато можеш да разчиташ на една кола, то се чувстваш по-уверен. Някои прекаляват естествено, но това си е до човек. Ако се взима нова кола на бензин е доста по-изгодно ако мислиш да я караш по-малко, защото дизелите са с няколко бона отгоре и тази разлика, дори по-малко не може да се избие с годините през които ще я изплащаш. Дизел взимай ако обикаляш по цял ден. За стара кола по-добрия вариант остава дизела. Единственият проблем, който срещнах аз е размера. Доста е дълга количката и малко трудно паркирам, но това си е до опит. Въпреки всичко препоръчвам да се свиква на по-голяма кола. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Lucky Luciano Posted July 22, 2008 Share Posted July 22, 2008 Малка (като размери), с малък двигател (скопена за да не се правиш на рацел след пърните изминати 200-300км.) и не на последно място, кола която ще можеш да поддъжаш в изплавност и ще е безопасна както за теб така и за другите участници в движението. Тук можем да поспорим. Първата ми кола беше 110 коня и на нея се научих да карам. Винаги е по-добре да свикнеш с по-мощна кола, отколкото винаги да си карал на скопена и изведнъж да се качиш на мощна кола и тепърва да свикваш с колата, мощността и габаритите й. Въпроса за рацерите не е до това каква кола караш, а колко акъл имаш в главата. Дай на някой кавал, който кара на принципа "в наше село по-голям шефер от мен нема" и едно Поло 60 коня, пък да видим дали няма да се пребие и с нея... А по темата - вземи си такава кола, която ти харесва на теб Всяка марка си има форуми - потърси ги, прочети за всяка и си избери кола. Успех и умната по пътищата Link to comment Share on other sites More sharing options...
jozo Posted July 22, 2008 Share Posted July 22, 2008 Аз пък немога да се съглася че от раз трябва да се качиш на кола производство едва ли не 2008 година, 100+ коня мотор, с хидравлика, автоматик и всички други глезоти.Много по-логично е за мен да се научиш на стар автомобил с ръчни скорости и с по-малко екстри и от там нататък да се качиш на друг.Ако свикнеш да въртиш тежък волан при обичайните маневри като френски гараж и т.н. и между временно да сменяш скорсти на такъв автомобил никъф няма да е проблема да седнеш да караш след това кола със сякви други глезотии. Link to comment Share on other sites More sharing options...
RIP Posted July 22, 2008 Share Posted July 22, 2008 Идеята е кой как разсъждава. Ако ти имаш намерение след като си купиш нова и хубава кола, впоследствие да минаваш на трошка, то логиката ти е желязна, да. Но аз мисля, че човек трябва да се стреми към по-добро и по-добро. Щом за момента можеш да си позволиш това, евала - бориш се за следващото по-добро. Естествено живота може да преебе всеки, но ако трябва да мислим така, то доникъде няма да стигнем. Екстрите са за това - да ти правят живота по-добър. Всеки се стреми към тях. Не само с автомобилите е така. Пък и все пак карането трябва да носи удоволствие. Поне в София с ръчни скорости удоволствие няма, а нерви. Последното нещо, което искам след тежък работен ден е точно това... Всичко е в дребните неща и ако ги пропускаме така със замах, то положението ще става по-лошо. Link to comment Share on other sites More sharing options...
BreAdeR Posted July 22, 2008 Share Posted July 22, 2008 Гледай кола,която да ти е удобна.А тва според мен са пълни глупости да е малка кола,малко коне и някви такива.Имаш ли акъл в главата и мислиш когато караш страшно няма.Дай му на някой дето се мисли за Шумахер и 55 коня кола,пак ще намери начин да напрви беля. Link to comment Share on other sites More sharing options...
jozo Posted July 22, 2008 Share Posted July 22, 2008 Явно не си ме разбрал.Аз съм изградил идеята си точно на база градация.За това казах че първо се научаваш на трошка, после купуваш по-ново с повече екстри и т.н.Така и някоя мадама да ме накара 1 път да и паркирам старата бричка що тя неможе аз ще успея докато ако съм глезено дете ще питам тоя волан няма ли хидравлика щото иначе немога да завия. Въпросът за скоростите вече е много спорен.Всичко си има + и -.В задръстване определено автоматикът е рай.Да обаче на дълъг път или из града аз лично предпочитам да "ръчкам".Някой път ми е кеф да се влача като баба превключвам си скоростите на ниски обороти.Друг път ми е кеф да си вкарвам колата в "прекъсвач" и да изтягам.Или ако изтягам сам да си избере кога да сменя.Ако говорим вече за новите типтроник с опция за ръчно преключване е друго ама пак не ме кефят.А за старите автоматици на всеки е ясно че разходът е доста по-голям.Така че при всички положения за млад водач е по-добре ръчни скорости поне по моето мнение. Link to comment Share on other sites More sharing options...
AssassiN Posted July 22, 2008 Share Posted July 22, 2008 Служебна баничарка с ръчни скорости, без хидравлика, без задно огледало, с пълно автокаско. Като се оправиш с нея, после всичко е песен... Link to comment Share on other sites More sharing options...
RaptoR Posted July 22, 2008 Share Posted July 22, 2008 Аз пък немога да се съглася че от раз трябва да се качиш на кола производство едва ли не 2008 година, 100+ коня мотор, с хидравлика, автоматик и всички други глезоти.Много по-логично е за мен да се научиш на стар автомобил с ръчни скорости и с по-малко екстри и от там нататък да се качиш на друг.Ако свикнеш да въртиш тежък волан при обичайните маневри като френски гараж и т.н. и между временно да сменяш скортси на такъв автомобил никъф няма да е проблема да седнеш да караш след това кола със сякви други глезоти. И си прав Жоре... Колкото по-орязана и "сурова" е колата - толкова повече се научава. Да не говорим че действително се усеща автомобила в ръцете. Първите ми 3 години като самостоятелен шофьор карах Лада 1500S. Научих всичко на нея, а и разбрах истинския контрол върху возилото. Всеки седнал директно в автомобили с хидравлики, асистенти и прочее е ПСЕВДОШОФЬОР. Сложа ли го в един Мускал 12-так и не може да го мръдне Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts
Archived
This topic is now archived and is closed to further replies.