Jump to content
BulForum.com

Онлайн пазаруване


samkijot

Recommended Posts

Защото ти си използвал тази дума, не ѝ се подигравам. :) Написах я, за да отнеса написаното към това, което е като идея в твоето съзнание.
Такива проблеми се решават, когато се появят. Никой няма да тръгне превантивно да прави подобни бази и системи. Ако се появят прекалено много скъпи злоупотреби, ще ги направят.

Link to comment
Share on other sites

  • Replies 1k
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Posted Images

Тук по принцип съм съгласен. Просто казвам, че е възможен вектор за злоупотреба. Къде точно се резолвира подобен проблем, може и в куриера да е, и преди сме го обсъждали. Всички по веригата са заинтересовани да няма злоупотреби. Щото по едно време се появиха доста потребители в olx които просто поръчват и не си взимат пратките. Последните 3-4г. аз лично съм имал поне 3 такива случая. Беше станало като епидемия някаква.

Иначе кой какво прави превантивно , ще се учудиш ако имаш взимане даване с подобни системи и изобщо фирми. Една фирма малко трудно би оцеляла ако не прави неща, които обикновен човек не би се и сетил. Превенция не е просто измислена дума без покритие ;) .

Link to comment
Share on other sites

Превенцията не се прави преди всякакви злоупотреби. Тя много често се прави с цел ограничаване на тип вече направена веднъж злоупотреба за вбъдеще. Първо трябва да знаеш възможната злоупотреба, преди да я предовтратяваш.

Link to comment
Share on other sites

Еми аз ти описах една възможна злоупотреба. За големи фирми с хиляди пратки на ден може и да не е оправдано да проверяват всеки (първи) потребител с неговото сефте. Рейтинг се прави почти винаги, на нещо, което е свързано с пари и клиенти. Поне от по-сериозните. А какви точно превенции се правят, си зависи от "шефа" доколко иска да се подсигури. Само казах и казвам, че е възможно някой да ти навреди по този начин описания преди.

Тя фирмата да прати 3-4 пъти на един и същ (фалшив) индивид стока за 1000 лв и да я върне, и това да струва примерно 30-40 лв в посока... трябва да е малоумна за да направи същата грешка и 5 и 6-ти път. Това имах предвид и това описвах, което всъщност се вписва в "ограничаване на тип вече направена веднъж злоупотреба". И ако всички злоупотреби се решават след като възникнат, къде ще му излезе края. Има го и момента, че докато злоупотребата се хване, често вече ще е навътрено с големи суми. Затова се правят рейтинги стандартно, на клиенти, контрагенти... а как точно и дали от върнати стоки, е отделен въпрос. И то говорим за съвсем прости неща в тази насока, а не специално да се пишат сложни системи за някаква борба с това.

Получаваш поръчка от клиент Х. Отиваш да я обработваш в системата. Няколко реда код могат да ти покажат някакъв рейтинг на този клиент, и една проверка с един ред, ако флага за незавършени поръчки (или завъшрени с някаква грешка) е по-голям от примерно 3, да вдига някакъв флаг на екрана. Това може да е направено дори не с цел предотвратяване на измами с непотърсени пратки.

Дори не точно такъв сценарий, много проблеми се решават "предварително" като се залагат различни стратегии за сигурност и предотвратяване, и човек може да попадне в различни "списъци" по един или друг начин. Злоупотреба е възможна по много начини.

Паролите съществуват именно за това, защото без тях е ясно какво би станало, и никой вече не прави система с акаунти без (поне) пароли , нали..

Иначе съм съгласен принципно, няои неща докато не станат по-масови, не им се обръща внимание. Но докато се обърне внимание, ще има единици изгорели, винаги.

Като стана дума за голяма и тежка пратка, акумулатор... нали ако дори веднъж им го върнат и там се изкилят да го прибират отново от офиса на куриера... най-малкото ще се запитат защо аджеба са се бъхтили 2ма души да го мъкнат половин час в права, после в обратна посока за тоя дето духа. Най-малкото ще се обадят да питат защо са изгубили 2 човекочаса работа и 100-тина лв пренос напред назад. Да, по-смотаните фирми ще чакат това да се случи още няколко пъти, да изгубят едно 5-10 000 лв преди да се усетят, че с 200 лв труд могат да си го спестят. Тук съм съгласен :) .

 

PS. Със сигурност като правиш поръчка някъде под акаунт, гледат дали имаш и предишни поръчки, то им излиза. Както и статуса им, дали са Недовършени (или както е там), с грешка и т.н. То просто се вижда. А дали има специално флаг за "върнати".... дори да няма, ако обърнат внимание или им попадне пред погледа, ще го видят!

Edited by tedy
Link to comment
Share on other sites

Сега гледам в Габиели, че пратка от германия с курс обявен тръгващ на 21.11 и пристигащ на 01.12 в тяхната система е отбелязано, че на 23 е готова за доставка, макар  в техния сайт курса да не пише, че се раздава и да се очаква на 01-ви

Edited by mIRCata
Link to comment
Share on other sites

Нещо са си омазали графиците тотално. Но са актуални де. Просто се променят динамично, явно според броя поръчки. Преди 2 седмици ги гледах, че са направени да тръгват всяка неделя. След това станаха всяка Сряда, а сега имам пратка, която е била изпратена вчера,,.

Link to comment
Share on other sites

Ми миналата седмица имат 3 курса като гледам. Като са изкупили де що има из амазона. Пък и с брексита, повече хора минаха към Германия, вместо в Англия

Link to comment
Share on other sites

  • 1 month later...
  • 8 months later...

Оффф, отново проблеми с тоя Немски Амазон (amazon.de)
Тръгнах да си правя поръчка, уж я направих и след 3 минути ми изкочи червен картон от амазона и ми казаха, че съм имал някакво несъответствие с информацията относно платежния метод - при положение, че не съм пипал нищо от последния път, когато поръчвах и ми наизкочиха ето тия съобщения:

Всичко ми е изрядно по картата.. Какво да правя?! :(

 

Screenshot 2022-09-23 at 19.51.22.png

Screenshot 2022-09-23 at 19.28.05.png

Screenshot 2022-09-23 at 19.29.43.png

Screenshot 2022-09-23 at 19.43.13.png

Edited by Ton4o
Link to comment
Share on other sites

2 hours ago, w00x said:

Трудно може да се каже какъв е проблема. Имаш ли наличности по картата?

 

 

Корекция!!
Причината за това недоразумение се оказа банката, като предният път!!
Неин служител, уж е бил махнал някакво ограничение за транзакции в чужбина (а в същия момент си пазарувах без проблем от алито) - но се оказа, че го е махнал временно, а не за постоянно и затова се е получавало така.
Благодаря, че се включи с коментар на момента!

Link to comment
Share on other sites

  • 3 weeks later...

  

11 minutes ago, netrootbg said:

Въпросните доставят и от Германия.

Тази страница вече липсва от сайта им.
http://www.dostavka-anglia.com/онлайн-пазаруване-от-германия/

 

  

11 minutes ago, netrootbg said:

Не съм имал такива проблеми с тях. Вече доста неща поръчвах и такива неща не ми са се случвали. Особено едната поръчка беше над 100 килограма. Даже отидоха сами да я вземат.

 

Говоря от личен опит. Още първия път, преди няколко години, едва си събрах нещата от офиса им. После, през година-две пак ги пробвах и все същото - мръсни и разкъсани кашони (моите пратки са по около 10-15-20 кг) и вече ги отписах. Предпочитам да платя повече на джиджи-биджи за доставките от Англия, но да знам, че всичко ще пристигне читаво. 

Edited by plameni
Link to comment
Share on other sites

Днес бях в Габиели да си взема едни пратки и питах за доставките от Англия.

Казаха, че лични онлайн поръчки (не на фирма) от Англия, се доставят по стария начин, но просто на новата тарифа.

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...