Jump to content
BulForum.com

Онлайн пазаруване


samkijot

Recommended Posts

1 hour ago, Ton4o said:

 

Сега чукнах през на колега акаунта, свършило е; но нека ми, така ми се пада, като чакам в последния момент да поръчвам, вместо пробно да бях поръчал нещо за 5лв при регистрацията, че да се появи този проблем и да го реша вовреме...

Благодаря ти на Теб и на всички за помощта.

 

Няма ли нещо по-добро за малко повече пари? Алтернатива няма ли тоя продукт?

Има NVMe SSD-та на много добра цена в момента.

1ТБ Самсунг 980 за 80 евро.

Link to comment
Share on other sites

  • Replies 1k
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Posted Images

Някой може ли да ми покаже правилно попълнен акаунт в amazon.de,  защото уж ми го отблокираха и пуснах на ново поръчката си, отчете ми парите като преведени и пак ми го hold-наха за същото несъответствие и ще се се вбеся накрая... :unhappy:

Edited by Ton4o
Link to comment
Share on other sites

Коя част по-точно ти е проблемна?

 

Шипинг адрес и имена - Твоите имена и адреса на Габиели в Германия, с твоят (БГ) телефонен номер.

Билинг адрес и имена - твоят адрес в България, както си го подал пред банката, с твоите имена, както са изписани на картата (пластиката).

Link to comment
Share on other sites

Аз за номер мисля съм писал немския на габиели. За билинг адрес съм подал същия от настройките. Спомням си пе май едно време правих някаква верификация на картата, но може и за paypal да е било

Screenshot_20211127_112224_com.amazon.mShop.android.shopping.jpg

Edited by mIRCata
Link to comment
Share on other sites

10 hours ago, w00x said:

Коя част по-точно ти е проблемна?

 

Шипинг адрес и имена - Твоите имена и адреса на Габиели в Германия, с твоят (БГ) телефонен номер.

Билинг адрес и имена - твоят адрес в България, както си го подал пред банката, с твоите имена, както са изписани на картата (пластиката).

 

Точно така съм го направил и ме hold-ва...

Явно от много години пазаруваш от там и през времето сайта е синхронизирал профила ти със новите условия.

Но търся и търся и не мога да намеря в опциите Billing/Shiping адреси..

 

2 hours ago, mIRCata said:

Аз за номер мисля съм писал немския на габиели. За билинг адрес съм подал същия от настройките. Спомням си пе май едно време правих някаква верификация на картата, но може и за paypal да е било

 

 

Започнах и аз като кретените вече, за всяка дреболия да питам...

Но това което ме озадачава са детайлите, които трябва да се зададат за адреса за доставка (Габиели), дали куриерите знаят на кой точно да го дадат, защото тук има някакви опции като "съседи, гаражи, дворове...", което ме притеснява, че на порчката на дъното което съм поръчал, написах, че ги оставят на куриер и прочее; а като отворих на order-a, нямаше никакво инфо.

Screenshot 2021-11-27 at 14.30.53.png

Screenshot 2021-11-27 at 14.31.32.png

Screenshot 2021-11-27 at 14.31.49.png

Screenshot 2021-11-27 at 14.25.13.png

Link to comment
Share on other sites

Нямам идея какъв е тоя филм на първия скрийншот, в който си се вкарал. :D
Прекалено много го премисляш. Просто напиши адреса, който си написал и изпрати пратката, без допълнителни указания.

Link to comment
Share on other sites

2 hours ago, w00x said:

Нямам идея какъв е тоя филм на първия скрийншот, в който си се вкарал. :D
Прекалено много го премисляш. Просто напиши адреса, който си написал и изпрати пратката, без допълнителни указания.

 

Ами то взе, че стана филм вече; то ръцете ми треперят , защото и от най-малкото ме hold-ва!

Първия напълних кошницата и дадох "proceet to checkout" ме hold-на, след като ми отключиха акаунта, само на единият артикул директно му дадох "buy now", поръчката уж стана, пише че е диспатчед и пътува към Габиели и след 5мин пак си направих кошница, тръгнах да я плащам и ми.........

EDIT: ЕЕЕЕЕ РАЗГЕЛЕ, най-после успях!!! :laughing::D

И разбира се, както винаги, проблема е бил дреболия и е бил пред очите ми и явно е бил в това, че съм посочил горе вляво  до логото на сайта "Gutweiler, 54317" вместо "Bulgariа" и явно на база реално и виртуално посочено местопребиваване е отчитално, все едно живея в Германия, а някой "външен" хакер от България се е опитвал да борави с акаунта ми - поне така си го обяснявам....

Всичко е наред и ГОЛЯМО БЛАГОДАРСКО за помощта и се извинявам на модератора, който ще трие; но ако вие сте Вишисти в този тип пазаруване, то Аз, днес от 1-ви клас, съм вече в 3-ти!!!!:lol:

 

 

 

 

Edited by Ton4o
Link to comment
Share on other sites

Не е бил това проблема. :D Това само определя по кой адрес да изчислява доставката на артикулите, сокато разглеждаш. Ори мен винаги си седи немския.

Да не си ги поръчал директно в България?

Link to comment
Share on other sites

3 hours ago, w00x said:

Не е бил това проблема. :D Това само определя по кой адрес да изчислява доставката на артикулите, сокато разглеждаш. Ори мен винаги си седи немския.

Да не си ги поръчал директно в България?

 

Ами, след всяко разблокиране на профила ми, след като го потвърждавах от телефона - сайта се рефрешваше и си ставаше "деливър то България" и аз го връщах пак на немския адрес, но този път си го оставих така и пуснах поръчката и взе че стана.

Иначе ме подучиха да го държа винаги на немския адрес когато търся, защото филтрирало оферти.

Но с това главоболие, дето ми се случи с този Амазон, вместо да ми извади очите, ми изписа веждите, защото са запазили дъното и му потвърдих наново покупката и днес намерих рамта с 15лв по-евтина, а захранването вместо да го поръчам за 234лв, се появи амазонска оферта за 195лв, при все че тук варира над 280лв и бързо ми мина насъбрания яд! :grin::):wub:

П.п. за дъно съм си поръчал asus prime X570pro,  но няколко дни по-рано на същата цена е бил и Asus rog strix X570 и гледам опция, за отказване на поръчката въпреки, че е пусната днес и в случай, че на Cyber Monday го пуснат на подобна цена - за колко време ще ми възстановят парите от поръчката на предното, имаш ли идея?

Edited by Ton4o
Link to comment
Share on other sites

Един лееко страничен въпрос, но по темата.

Според вас дали куриерските фирми "споделят" някакво  инфо с по-големите магазини (или контрагенти - магазини сключили договор с дадения куриер) относно получателите на пратки, като надеждност на лицето примерно?

Защото вече няколко пъти ми се случва да поръчам нещо скъпо (и доста тежко като в случая с един акумулатор), даже за пръв път от даден магазин,  и да не ми се обадят по телефона даже за да потвърдя, че аз съм поръчал действително?

Имам доста оборот и през двата куриера, та се чудех как поемат такъв риск ако куриерите поне не казват "тоя е надежден, винаги си взима пратките".

 

Защото за мен това е много голям риск и за купувача - реално само с име и телефон се регистрирам и правя поръчката. Името и телефона се знаят от много хора, и само някой не е решил да направи на друг мръсно като му развали "имиджа" на купувач, особено за даден магазин примерно, откъдето ако истинския човек после реши да пазарува, може да има проблеми ако някой преди него се е направил на този човек.

 

Т.е. според мен сигурността в тия неща е доста изтървана, поне докато не почнат да се случват големи издънки и после всички ще ахнат "ама как е възможно досега така да сме карали".

Edited by tedy
Link to comment
Share on other sites

Не, няма кой да се занимава. По-скоро на куриерите се плаща само при успешна продажба. С оглед конкуренцията сред куриерите сигурно са принудени да се съгласяват на всичко за да работят примерно с емаг и ти ако не си вземеш пратката, разносът ще е за сметка на куриера. И ако е наистина така, то на търговеца не виждам защо ще му пука, а няма директно да ти прати стоката с цел по-бърза продажба и съответно по-голяма удовлетвореност в клиента заради бързината.

Link to comment
Share on other sites

Да, възможно е да е така, и това да е част от договора. В този случай тогава куриерът има интерес да знае по някакъв начин или да води статистика, на получателите си, защото ако даден такъв е системен нарушител примерно, шансът от загуби за куриера ще е голям, и той трябва да има включено в сметките си и този фактор. Не знам дали го правят де.

Иначе за удовлетвореността и бързината, не виждам какво им пречи едно потвърждение да направят по телефона за 30 секунди, както правят всички останали... освен ако правят стотици пратки всеки ден и няма кой да се занимава да прозвънява, и % невзети пратки е пренебрежим :) .

Link to comment
Share on other sites

Какво значение има, като 10 минути след обаждането може да размислиш, или 5 минути преди получаването.  Винаги просто можеш да я върнеш в рамките на 14 дена.

Не знам колко малък трябва да е бизнеса,  че да страда особено от някоя и друга отказана пратка и съответните такси за куриер...

Link to comment
Share on other sites

Има, защото има системни невзимащи, освен това потвърждението е основно да се знае, че си ти, а не както казах, всеки льольо, който ти има номера (и името съответно по подразбиране), да поръча от твое име, а един такъв може да ти създаде много проблеми. Днешно време на овълчване, не липсват такива хора, всякакви диви селяни, които са достатъчно нахъсани да "отмъщават" за какво ли не. Всички "по-малки" потвърждават по телефона, най-малкото първия път като си направиш акаунт при тях. След това ако поръчваш през акаунта, обикновено не се обаждат ако имаш поне една успешна поръчка. А-Б.... елементарна сигурност.

 

PS. Да не говорим че масово при регистрации не се иска и потвърждение на имейла! Всеки може да ти регистрира имейла на много места. Аз и редовно получавам подобни "регистрации", вкл. от руски сайтове, понеже имейлът ми е сравнително ... популярно като име преди gmail.com. Някои са за потвърждение, други директно ми казват Честито добре дошли, без потвърждаващ линк.

Edited by tedy
Link to comment
Share on other sites

Системните невзимащи са за сметка на търговеца. От куриера се иска да взема стока от точка А, да и да я закара до точка Б, посочена му от А. Или да закара и остави на съхранение в негов обект В, защото така му е наредено от А.

Ако имат договор за поемането на доставките от търговеца, той си плаща така или иначе транспорта. Ако е за сметка на купувача и той не си вземе стоката, за да може търговеца да си я получи трябва да плати на куриера разходите. Или гори със стоката.

Edited by mIRCata
Link to comment
Share on other sites

Точно така.

Само дето аз разъждавам така - всяка измама коства пари на някой. Този някой няма да извади парите от джоба си, а ще калкулира тези неща в другите цени, нещо като "застраховка". Колкото повече измами, толкова по-скъпо ще е за нас. А-Б на застраховането :) .

Освен това както казах, има го риска някой да ти ползва данните и да ти направи мръсотия, дори да не е фатална, е мръсотия, да те скара с някой търговец и т.н. Елементарна проверка поне първия път преди първа поръчка, за мен лично е задължителна. Това не е Амазон или подобни, където предплащаш нещото, което поръчваш, с всичките му ддс-та и такси.

Link to comment
Share on other sites

Да струва. На магазина. Те са тези, които има нужда да си водят записки коректен, не коректен. Куриера няма отношение. Той парите си ги взима. Него некоректността не го касае.

Link to comment
Share on other sites

Дали на магазина, дали на куриера, дали на някой друг по веригата, това са загуби, и освен за тях които ги калкулират в останалите цени, това може да доведе до проблеми за мен. Утре ще опитам да поръчам от по-голям магазин, от който не съм поръчвал, за да се окаже, че някой дивак се е представял за мен, и да не ми пратят стоката, защото решават, че съм достатъчно ненадежден. Капиш :) . Може да е леко екстремен пример, но е напълно реалистичен, и е само един от много други, които мога да дам.

Link to comment
Share on other sites

То реалистичен пример е и утре да ни завладеят извънземни. Друг е въпроса колко и дали ще стане наистина. Аз от куриера получавам поща/смс. Като се появи пратка бързо ще реагирам.

Link to comment
Share on other sites

38 minutes ago, tedy said:

от който не съм поръчвал, за да се окаже, че някой дивак се е представял за мен, и да не ми пратят стоката, защото решават, че съм достатъчно ненадежден. Капиш :)

LoL, честно казано бих се посмял бая ако ми се случи нещо подобно, но ми звучи прекалено изсмукано от пръстите :) Или като прекалено частен случай, че да е масово. 

На мен лично за всичките ми години онлайн пазаруване, не мисля, че някой ми се е обаждал за каквото и да е. Освен нали куриерите.

Като съм поръчвал доста неща с плащане на куриера, защото магазинче Х не приема карти поради някаква причина, но това май е повече в миналото вече. 

Link to comment
Share on other sites

Как ще реагираш ако се появи пратка?

Трябва да отидеш, да я откажеш евентуално, тях не ги интересува защо отказваш, стига да платиш обратния курс, а ти няма да го направиш :).

Дори да се установи злоупотребата, остава загубата на време и нерви да оправиш бъркотията в офиса, и с търговеца.

Всичко това е реалистично, не знам защо да е изсмукано. Не е решил някой да ви направи мръсно, а дотогава всичко е "изсмукано", да.

Е, аз съм видял различни неща и възможности, и общо взето съм наясно с различни дупки в сигурността в различни системи и места, за да съм предпазлив и проактивен, и затова се възмущавам на подобни силно занемарени и направо липсващи защити.

Темата за мен е дълга и признавам трудно е да се спори с хора, които са по-далеч от тези неща и не знаят какви неща са възможни, и най-често ме характеризират като параноичен хахо :). 

 

Ps. Да добавя, смс-ите от еконт са ми изключени и не получавам нотификации за пратките, ръчно гледам в акаунта си онлайн и знам кога да ги очаквам. Преди това пък рядко можех да разчитам на тях, не идваха винаги, даже често не получавах.

Edited by tedy
Link to comment
Share on other sites

3 hours ago, tedy said:

Как ще реагираш ако се появи пратка?

Трябва да отидеш, да я откажеш евентуално, тях не ги интересува защо отказваш, стига да платиш обратния курс, а ти няма да го направиш :).

Да ходя да се отказвам и/или плащам нещо?

"Здрасти,  не е моя, мерси, чао."

Ако не им харесва, появилата се пратка могат да я оставят на тротоара, но определено не ме интересува какво ще я правят. 

 

Link to comment
Share on other sites

:) Еми с това не правиш нищо.
"Ако не им харесва".... пак опираме до моята теза - важното е че ти има шанс така да влезеш в .. някакъв списък. Това е проблем, който трябва да бъде разрешен, иначе след време може да ти навлече проблеми, подобни на каквито писах одеве. Ако смяташ(те), че са изсмукани и нереалистични, Ок, аз си казах опасенията, съвсем принципно. Всеки е свободен да прави каквото иска. Само че покрай незаинтересованите най-често "горят" и заинтересованите. Едно време не им е пукало на хората и за Хитлер, ама малко по малко са се създали условия за такъв като него, и нещата са избухнали в един момент. Пак, сам принципно давам (екстремен) пример.

В случая аз бих elevate-нал проблема до където трябва, бих вдигнал някаква пушилка, вкл да се свържа с търговеца за проблема. Щото "не е моя, чао", и в системата ще излезе че просто не си я взел, нито платил обратния път. Търговеца няма да узнае дори че си казал не е моя. Той я е пратил на теб, а що не е проверил на кого праща... утре като поръчаш ти, и се случи за 3-4-ти път, търговеца може и да се "замисли".
Всичко това може да са спекулации, но искам да наблегна, че сигурността е силно пренебрегвана, а могат да станат различни поразии.
Просто се учудих, че ми пратиха пратка 63 кила, за пръв път от тях, без да потвърдят, че някой просто не се шегува от сайта им.

 

Всичко това са си мои размишления и опасения, както винаги - не ангажирам никого с тях. Все пак отново - всеки може да мисли и да прави каквото си иска, тук само си пишем. От друга страна, решенията на всеки един отделен човек повлияват малко или много и на другите хора, затова имам право поне да изпиша опасенията си.

Edited by tedy
Link to comment
Share on other sites

9 minutes ago, w00x said:

Да де, но такъв "списък" не съществува, затова на никой не му пука дали ще влезе в него. :D 

Е, нужно ли е сега да отговарям с очевидното?

Закакво го сложих в кавички? Имаш база данни при търговеца с поръчките, клиентите и всичко. "Списък" може да е просто една проста заявка от базата за теб като потребител дали и колко поръчки имаш "върнати". Аз ако съм, ще включа това в оценката на рисковете. Така и рейтинги може да се правят.

Никой не може да каже вътрешно дадена фирма какви стратегии има, какви списъци и т.н.

Edited by tedy
Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...