w00x Posted January 21, 2014 Share Posted January 21, 2014 Парите ще ти ги върнат и без да им връщаш продукта, та - да. Има смисъл. С натискането на един бутон, ще ти върнат парите, които си дал за гаден продукт. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
djadomraz Posted January 21, 2014 Share Posted January 21, 2014 Особенно, когато случая е спорен дали ти си виновен или просто си прекалено претенциозен? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
w00x Posted January 21, 2014 Share Posted January 21, 2014 Нямам случка да са питали каквото и да е."Не ми харесва продукта, може ли да ми върнете парите"Refund.Говорим за стоки по 4-5лв, ако не и по-малко. Не говорим за неща по 100лв, но ти точно тези от по 4-5 визираше в горния пример. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
djadomraz Posted January 21, 2014 Share Posted January 21, 2014 Нямам случка да са питали каквото и да е. "Не ми харесва продукта, може ли да ми върнете парите" Refund. Говорим за стоки по 4-5лв, ако не и по-малко. Не говорим за неща по 100лв, но ти точно тези от по 4-5 визираше в горния пример. Без да им го връщаш? Някак не ми се струва честно на мен да си искам парите без да го върна, при положение, че проблема не е в тях а просто мен не ме кефи. Освен това не всички приемат refund, но това е отделна тема Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
exabyte Posted January 21, 2014 Share Posted January 21, 2014 Повечето правят refund, защото не си заслужава да си прецакаш рейтинг-а/акаунта за $5-6.Продавачите са прецакани винги, особенно в ebay Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
w00x Posted January 21, 2014 Share Posted January 21, 2014 Без да им го връщаш? Някак не ми се струва честно на мен да си искам парите без да го върна, при положение, че проблема не е в тях а просто мен не ме кефи. Освен това не всички приемат refund, но това е отделна тема Твоите морални възгледи са съвсем различно нещо, но за щастие, нямат общо с реалността. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
mIRCata Posted January 22, 2014 Share Posted January 22, 2014 Предприех първата стъпка - да се свържа с продавача, даже сложих линк в описанието на проблема към снимка . Отговори, че не може да я отвори и да му пратя снимката на поща. Отговорих през ebay, че съм му я изпратил. Сега да видим. В кейса пише, че не съм доволен от вида на продукта и искам замяна. http://postimg.org/image/4u9t72kk5/ - въпросния филтър с въпросните дефекти по него. Сега видях, че в дясно в ъгъла имало секция да си кача снимките. Ми кой да знае - все пак ми е първи проблем Качих и там снимка да видим какво ще стане. Ще почакам 3-4 дни и ако няма развитие ще почна да мрънкам. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Midex Posted January 22, 2014 Share Posted January 22, 2014 Това щях да ти кажа - изпращай снимките заедно със съобщенията, за да може при евентуално отваряне на "кейс", Ибей също да могат да разгледат приложените снимки. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
chistacha Posted January 23, 2014 Share Posted January 23, 2014 (edited) Някой ще поръчва ли скоро неща от DX.com? Ако може да удари едно рамо и да ми поръча и на мен едни неща... Трябва ми едно такова -> http://dx.com/p/mini-car-obdii-elm327b-v1-5a-wireless-code-reader-scanner-support-android-phone-blue-239487#.UuC1QhD8KUk или едно такова -> http://dx.com/p/elm327-bluetooth-odb2-v1-5-car-diagnostic-interface-126921#.UuC2VBD8KUl Edited January 23, 2014 by chistacha Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
mIRCata Posted January 23, 2014 Share Posted January 23, 2014 По моя случай - ще ми върне парите. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Nanko Posted January 28, 2014 Share Posted January 28, 2014 Бих искал да вметна, че преди 8 месеца направих 2 поръчки от ДХ и едната пратка ми пристигна този месец, другата още я чакаме. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Midex Posted January 28, 2014 Share Posted January 28, 2014 Бих искал да вметна, че преди 8 месеца направих 2 поръчки от ДХ и едната пратка ми пристигна този месец, другата още я чакаме. Редовен номер при DX...върнаха ли ти парите? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
sheep Posted January 28, 2014 Share Posted January 28, 2014 Защо да му връщат парите, нали си е получил поръчаната стока. Не е ясно каква е причината за закъснението. От DX какво са виновни в случая? Пиша, защото аз имах подобен случай. Поръчах едни неща от Хонк Конг преди време, само че през ebay. Продавачът беше написал нещо от сорта ако стоката не пристигне до 35 календарни дни връща парите. Така и стана, не пристигна навреме, писах му и се разбрахме да ми върне парите, като също така продавачът написа, че ако някога в бъдеще продуктите пристигнат дали аз бих му върнал парите (repay). И аз естествено се съгласих. Около 2 месеца след покупката пристигна стоката и аз съответно си му върнах обратно парите, които той ми беше върнал. Те бяха много доволни, благодариха ми. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Midex Posted January 28, 2014 Share Posted January 28, 2014 Защо да му връщат парите, нали си е получил поръчаната стока. Не е ясно каква е причината за закъснението. От DX какво са виновни в случая? Като влезеш вътре няколко пъти с неполучени стоки, пак ще те питам... Забеляза ли той какво написа - че след няколко месеца едната пратка все пак е пристигнала, а другата още не...и не е ясно дали някога ще пристигне. DX са голяма фирма и ежедневно опаковат хиляди поръчки...нормално е да правят фалове от време на време и всъщност това е единственият китайски сайт, от който досега имам няколко непристигнали поръчки ; от останалите десетина подобни на DX сайта, от които поръчвам редовно, за последните 2-3 години имам сумарно 1 (една) непристигнала поръчка, а само от DX са цели 3 + една, дошла със закъснение след няколко месеца мотане насам-натам. Въпросът с връщането на парите в рамките на определени дни е принципен. Със закупуването на дадена стока отнякъде, ти сключваш един вид договор с продавача, в който се включва и клаузата той да ти достави стоката в определен срок, който самият той е определил на сайта си, като му е добавил дори и още няколко дена за сигурност. Отделно много хора поръчват предмети за определен повод - рожден ден, годишнина, празник и т.н. ; като поръчат нещо за св. Валентин например 2-3 месеца преди това, а то дойде в края на март, за какво им е по това време? И ако е нещо скъпо (телефон, таблет, лаптоп и т.н.), но все пак дойде дори и след няколко месеца - пак добре, защото не си вътре с парите, обаче ако не дойде и дори с тракинг не може да го намериш? А по въпроса са "re-refund-а" - редовно го правя, особено в Ибей и особено последната (миналата 2013-та) година, когато доста от пратките ми закъсняха с пристигането. Някои от продавачите даже и не очакваха, че ще си спазя обещанието и ще им върна парите след получаването на стоката дори и след такова голямо закъснение, а съм имал и случаи когато ги питам за Пейпал адреса им, за да им преведа парите, а те ми казват, че нямало нужда. Така че в подобни случаи винаги предпочитам след 1 месец да поговоря с продавача защо закъснява стоката му и в зависимост от отговора, да му се доверя и да изчакам извън крайния срок за подаване на кейс или пък в последния ден да отворя кейс, да изчакам решението му и след refund-a и евентуалното пристигане на продукта след още някой месец - да направя re-refund. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
netrootbg Posted January 29, 2014 Share Posted January 29, 2014 Така че в подобни случаи винаги предпочитам след 1 месец да поговоря с продавача защо закъснява стоката му и в зависимост от отговора, да му се доверя и да изчакам извън крайния срок за подаване на кейс или пък в последния ден да отворя кейс, да изчакам решението му и след refund-a и евентуалното пристигане на продукта след още някой месец - да направя re-refund. Аз правя нещо такова. В последният момент отварям case и след това се договаряме за още известно време да изчакам. Миналата година имах няколко такива случая. Не мога да разбера логиката на sheep. Освен да изчакам няколко години да си получа стоката и тогава евентуално да си поискам парите . Има си посочени срокове в които трябва да пристигне. Не се ли случи е напълно нормално да си поискам парите и те да ми ги върнат. Искам да те видя как ще чакаш по 8 месеца и тогава тепърва да си ги поискаш. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Midex Posted January 30, 2014 Share Posted January 30, 2014 В понеделник получих от Китай една стока за 12 дена - досегашният ми рекорд за получаване от оня регион...но това, което получих вчера от Хонг Конг (и се надявам да си го прибера от митницата днес) минава всякакви рекорди - дори и от ЕС ги получавам по-бавно! Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
w00x Posted January 30, 2014 Share Posted January 30, 2014 И аз съм получавал за 7 дни от ebay. Някакво калъфче. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Midex Posted January 30, 2014 Share Posted January 30, 2014 Общо 5 дена - 2 дена обработка в Хонг Конг + 3 дена пътуване до Пловдив. Излиза, че в нашата митница са го държали още толкова, докато ми пратят бележката. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
mIRCata Posted January 30, 2014 Share Posted January 30, 2014 Ми на колега телефон дойде толкова бързо. Хватката е, че май държат склад на самото летище и го шипват моментално - т.е бързо стига до транспорта. Нещо таквоа имаше Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
sheep Posted January 31, 2014 Share Posted January 31, 2014 Не мога да разбера логиката на sheep. Освен да изчакам няколко години да си получа стоката и тогава евентуално да си поискам парите Моя грешка, аз не съм се изразил правилно. Съгласен съм, че си има някави определени срокове за доставка и се очаква те да са горе-долу точни. На база тези срокове купувачите си правят сметка дали да поръчат или не. По-скоро исках да коментирам за връщането на парите. На мен като ми се случи, купеното нещо да не пристигне в посочените срокове, много се чудих дали имам изобщо основание за претенция. Приемаме, че продавачът е коректен и максимално бързо си изпраща стоката. Оттам нататък кво става с пратката е извън неговия контрол, тя се размотава по пощата и всичко може да стане. Защото какво се получава - хората си купуват рази неща от другия край на света с ясното разбиране, че те ще бъдат изпратени без tracking number, обаче се приема, че рискът от непристигане на стоката по подразбиране си остава 100% в продавача. Дори и Midex както по-горе е коментирал, ако правилно съм разбрал, за пратки с tracking number също може да се случат да се загубят и да не се знае къде са. И пак да може да предявиш претенция за връщане на парите, въпреки, че с този tracking number ти виждаш, че продавачът е коректен и ти е изпратил стоката. Един вид едва ли не излиза, че самата екстра, като tracking number се обезмисля, защото всичко се свежда до 2 варианта - ако стоката пристигне ОК, ако не пристигне (с или без tracking number) претенция за refund. Но като цяло съм съгласен, като си купил нещо и си го платил трябва да ти пристигне стоката, така е редно. Исках само да коментирам за разпределението на рисковете и защо се приема по подразбиране, че рискът от непристигане винаги е 100% в продавача. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Midex Posted January 31, 2014 Share Posted January 31, 2014 Вярно е - и с тракинг може да ти се изгуби стока (макар и мноооого рядко), но при отваряне на кейс от твоя страна за непристигнал продукт, тракингът е един плюс за продавача при разглеждането на кейса от Ибей/Пейпал. Някои сайтове (или продавачи) предлагат опцията 'тракинг' срещу допълнително минимално заплащане (~$1-$2), която опция аз винаги ползвам когато е нещо по-скъпо или пък много държа непременно да пристигне. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
exabyte Posted February 3, 2014 Share Posted February 3, 2014 (edited) Тракинга е най-вече за продавача, ако иска да си вържи гащите. За съжаление, БГ тракинга не може да се ползва като доказателство пред нашите пощи, че купувача не го е получил.Просто след напускане на пратка от БГ, тя става непроследяема Единствения + е, че това (тракинга) донякъде респектира гОвненцата дето ровят и рандом тарашат пратки по летищата. Edited February 3, 2014 by exabyte Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
netrootbg Posted February 3, 2014 Share Posted February 3, 2014 Просто след напускане на пратка от БГ, тя става непроследяема Това не е така. Не може да се види между Бг и държавата за която е предназначен. Веднъж стигнала до държавата, се появява отново информация. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Midex Posted February 3, 2014 Share Posted February 3, 2014 Това не е така. Не може да се види между Бг и държавата за която е предназначен. Веднъж стигнала до държавата, се появява отново информация. Потвърждавам! И аз преди време мислех като него, но всъщност дори и от тук мога да си следя пратките. Мисля, че е добра идея БГ Пощи да си добавят някаква връзка към техния тракинг, който е само до нашата граница, за да може хората да си следят от едно място цялото движение. Пример - една моя пратка в момента е в New York за сортиране, предполагам че после ще се появи и следващата дестинация, макар и да съм чел, че понякога доста ги задържат в ISC NY... Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
exabyte Posted February 3, 2014 Share Posted February 3, 2014 (edited) Това не е така. Не може да се види между Бг и държавата за която е предназначен. Веднъж стигнала до държавата, се появява отново информация. Еми да ама не точно. Потвърждавам! И аз преди време мислех като него, но всъщност дори и от тук мога да си следя пратките. Мисля, че е добра идея БГ Пощи да си добавят някаква връзка към техния тракинг, който е само до нашата граница, за да може хората да си следят от едно място цялото движение. Пример - една моя пратка в момента е в New York за сортиране, предполагам че после ще се появи и следващата дестинация, макар и да съм чел, че понякога доста ги задържат в ISC NY... Ами явно си късметлия.Аз пращам редовно до Европа и такова животно нема.Я виж ти тези тракинги, защото аз не мога да ги проследя: RI099997261BG, RI099935987BG, RI099655528BG Всички са до UK. Сега опитах и с едно до Малта и то се появи. П.С. Това RI099655514BG до Ирландия и то не може да се проследи.Явно си имат white списък с държавите за които работи. Edited February 3, 2014 by exabyte Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.