Jump to content
BulForum.com

Спомена на Ларини за 1 май 1994-та година


Recommended Posts

http://topsport.ibox.bg/comment/id_1076199932

„В този момент никой от нас не знаеше какво се е случило с Айртон, спомня си италианецът. - След инцидента състезанието бе спряно и никаква информация, освен че Сена е закаран в болница, нямаше. На подиума на мен не ми бе до веселие още повече, че аз се безпокоях и за механиците, които бяха ранени от излетялото колело от колата на Микеле Алборето".

 

 

Дано повече не чувам глупости за усмивки и т.н ;)

Link to comment
Share on other sites

Стефчо колко пъти да го дъвчем това. Няма усмивка. Може би. А и да има не е важно. и не е в тоя аспект...

 

 

На стълбицата и тримата знаят, че е свършен. В този момент Сена е вклинична смърт, от която връщане няма. Същинската смърт настъпва по-късно следобеда, след изключване на животоподдържащата апаратура. Разбира се поради неизбежен фатален резултат.

 

Знаеш че мразя вашия приятел, но няма нищо общо това със Аертон Сена.

 

----------------------

 

 

И ДНЕС

 

Въпреки че колата на Уилямс не е в много добро положение, Айртон взема първи позиции не само в Бразилия и Япония, а също и в Италия. Той води и рестартираното състезание в Сан Марино, когато изведнъж неговият FW16B необяснимо променя посоката си на движение на излизане от завоя Тамбурело и се удря в бетонната стена. Сена получава сериозна мозъчна травма и умира малко по-късно на път за болницата. Информацията за обстоятелствата около смъртта му е много бедна, но въпреки това има доста тези. Най-широко разпространената е тази, че предният носач на автомобила е пробил визьора на каската му, причинявайки фаталната травма на главата. В последното си състезание Сена е взел в болида си австрийския флаг с цел при евентуална победа на финала да го развее в памет на загиналия предишния ден австрийски пилот Роланд Ратценбергер.

 

И нека да не спорим повече за тази миг и т.нар. усмивка - глупаво е. Не смятам че МШ се е смял от злоба. Фактите СЛЕД този ден са важни.

Link to comment
Share on other sites

Широко е разпространено, че кормилната щанга е причина за смъртта щото от Ф18, ако не се лъжа е била снадена със Ф16. Рязли са я, за да направят повечко място. Аз вярвам на думите на Ларини. Пилот от Ф1 и карал тогава. Никой нищо не казва за Роланд и за комата на Рубенс. А и аз бях забравил за инцидента в бокса и още на самия старт къде Дж. Дж Лехто не успя да потегли и пак имаше фал

Link to comment
Share on other sites

Разследването показа че повредата в болида на Сена е техническа. И ако има виновни това са УИЛЯМС РЕНО!!!! Въпреки че са наясно че колата му е опасна в този си вид го оставят да я кара в това състезание. Затова ги и "обичам"

Link to comment
Share on other sites

Разследването показа че повредата в болида на Сена е техническа. И еако има винивни това са УИЛЯМС РЕНО!!!! Въпреки че са наясно че колата му е опасна в този си вид го оставят да я кара в това състезание. Затова ги и "обичам"

 

Сър Франк е подсъдим и до ден днешен ;). Мисля, че дори и Патрик Хед е в кюпа.

 

Енцо Ферари ако не се лъжа има 8 такива дела. Щото и титулярни и тест пилоти загиват в негова кола. И не е осъден ;). Тва е спорта. Тва са 300 км в час и говорим за преди 14 години и БЕТОН ;)

 

Най за ебане е Макс Мозли, който не е чул пилотите за това, че пистата е опасна точно на ТАМБУРЕЛО. Е след това се взеха мерки ама....

 

Още от ГП на Испания имаше изменение в кокпита и предпазна яка около каската, но не съм много сигурен. Трябва да прегледам състезанията пак

Link to comment
Share on other sites

Стефчо по мои спомени разследването доказа тотална вина на екипа на Рено, които са знаели много добре какво може евентуално да се случи с тоя болид (разследването помня че даде определение за него като "опасен"), но лакомията.... Предния ден загива пилот на тази писта!!!

 

EDIT: АНАЛИЗ, с две думи, няма как да спре

Link to comment
Share on other sites

Мдааа сега като чух една дума се подсетих и за друго. Казват, че 1 десета след като е усетил, че задницата тръгва, Сена е контрирал...прекалено бързо е контирал колата и е станал камшик. Тва също е верися. Можем да предположим, че е съвкупност от лошо стечение на обстоятелствата

Link to comment
Share on other sites

Глупости Стефчо! Хората ти казват - спирачките са натиснати, но не му стига мястото и посреща бетона, НЯМА КЪДЕ ДА ИЗБЯГА... ЕТО ти и поздрава с дупката във визьора.... Целият му екип в този момент се превръщат в убийци на най-великия пилот...

Link to comment
Share on other sites

Глупости Стефчо! Хората ти казват - спирачките са натиснати, но не му стига мястото и посреща бетона, НЯМА КЪДЕ ДА ИЗБЯГА... ЕТО ти и поздрава с дупката във визьора.... Целият му екип в този момент се превръщат в убийци на най-великия пилот...

 

Не са глупости. Аз съм гледал компютърна графика с волана му. Даже и на компа го имам. Как при последователно минаване през Тамбурело волана му описва една и съща траектория и колата завива, а преди удара волана се мърда но колата не реагира ;)

Link to comment
Share on other sites

Стефчо както казваше Лафазана - "Той все още не знае английски". Колата в един момент остава само на шините отдолу, губейки всякакво сцепление, което е нужно за вземане на завоя. Задницата "увисва", Сена точно започва да завива, десета по-късно предницата "захапва" и подмята колата надясно. Сена натиска спирачките, но няма къде да спре, освен в бетона

Link to comment
Share on other sites

убийци на най-великия пилот...

искаш да кажеш,че смъртта на Сена е позволила на Шуми да изгрее :sick

 

Сена през 1992-нищо, 1993-нищо, 1994 започва по много каръшки начин...

 

Далеч не съм убеден,че доминацията на Пилето нямаше да си проличи и при съревнование със Сена.естествено щеше да е доста интересно,но...

Link to comment
Share on other sites

искаш да кажеш,че смъртта на Сена е позволила на Шуми да изгрее :sick

 

Сена през 1992-нищо, 1993-нищо, 1994 започва по много каръшки начин...

 

Далеч не съм убеден,че доминацията на Пилето нямаше да си проличи и при съревнование със Сена.естествено щеше да е доста интересно,но...

 

Шумахер побеждава Сена в Бразилия ;). Побеждава го и в един от сезоните. А е новак и с далеч не силна кола. Не че на Сена е цвете по тва време, но е 3-кратен СШ. Каращ за МКЛ ;)

Link to comment
Share on other sites

Сър Франк е подсъдим и до ден днешен ;). Мисля, че дори и Патрик Хед е в кюпа.

Отдавна не е...явно се е потулило нещо.

 

In May 1994, following the death of Ayrton Senna da Silva in a Williams at Imola, Frank Williams was charged with manslaughter in accordance with Italian law, but was cleared after several years.

Link to comment
Share on other sites

.....

Сашо изтъкваш се като пълен глупак с тези си писания... Научи се че понякога не трябва да се обаждаш

 

Шумахер побеждава Сена в Бразилия ;). Побеждава го и в един от сезоните. А е новак и с далеч не силна кола. Не че на Сена е цвете по тва време, но е 3-кратен СШ. Каращ за МКЛ ;)

 

Стефчо ти поне си вътре в нещата с тоя спорт. Преди да кажеш нещо подобно - гледай и чети. Няма да си играя тук постоянно да ти вадя филми и статии. И по принцип е излишно да превръщаме темата в разправия. Знаеш много добре че до никъде няма да стигнем...

Link to comment
Share on other sites

Абе теории за конспирация колкото искаш. Ще се опитам да намеря един бая стар брой на Клубф1, имаше към 4 страници статия по случая. Твърдеше се, че даже кормилната щанга е била заварявана в нощта преди състезанието, а по време на състезанието заварката е поддала. Глупости колкото щеш ;).

Link to comment
Share on other sites

Абе теории за конспирация колкото искаш. Ще се опитам да намеря един бая стар брой на Клубф1, имаше към 4 страници статия по случая. Твърдеше се, че даже кормилната щанга е била заварявана в нощта преди състезанието, а по време на състезанието заварката е поддала. Глупости колкото щеш ;).

 

Не щете да четете и тва е. Тва с кормилната щанга също е версия. Ако беше ясно досега 1000 пъти щеше да се каже: това и това стана поради тези причини ...и т.н. Всичко още се точи

Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...
  • 4 weeks later...
Не щете да четете и тва е. Тва с кормилната щанга също е версия. Ако беше ясно досега 1000 пъти щеше да се каже: това и това стана поради тези причини ...и т.н. Всичко още се точи

 

Стефчо причините са налице - изчезнаха клиповете обаче дето цитирах... Забива му се това "жеуезце" в главата и го убива. Нищо не е заварявано предната вечер и прочее....

 

Това е част от "супа хипа мега дупа" новото окачване на Рено. НЕ Е ТЕСТВАНО понеже нямат време... Защото бързат, защото са лакоми. Сами не са наясно със стабилността на иновацията си.

 

Никой не знае защо точно се счупва и дефакто никой не може да претендира срещу тях понеже няма реална законова основа, за която да се хванат. НО... пострадва Големият... фатално. Какво да докажат? Че Рено са тествали новото си предно окачване в състезание?

 

Сега каквото и да измислят НЯМА ЗНАЧЕНИЕ. Отделно че вече никой не се занимава...И нищо не може да се докаже... И най-важно - НИЩО НЕ МОЖЕ ДА СЕ ВЪРНЕ.

 

Каквото било - било...

Link to comment
Share on other sites

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.

×
×
  • Create New...