sharkbg Posted October 20, 2010 Share Posted October 20, 2010 (edited) Да всеки, който има притенции за проблем да направи това, което bibiiip казва! Но не е сигурно, че може да го изкара от някое "приятелче". И при мен ги има първите два рикуест тайм аута понякога в началото Всъщност глупости говоря, ако някой имаше претенции за проблеми, щеше да информира съпорта не нас С директен кабел. Някой знае ли защо рутера ми качва 2мс отгоре? Uploaded with ImageShack.us Edited October 20, 2010 by sharkbg Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
sloter Posted October 20, 2010 Share Posted October 20, 2010 Здравейте всички. sloter = laner (просто за инфо... това си ми е моя ник) За Yahoo има значение точно с кой сървър се прави тест.. примерно www.yahoo.com почти на 100% е сървър в европа и закъсненията са ниски , а ако се тества с yahoo.com почти винаги дава USA сървъри. Yahoo в момента са член на Българския интернет exchange (www.bix.bg) и трафика минава от там. Иначе имаме директна връзка с тях и през Франкфурт. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Ilves Posted October 20, 2010 Share Posted October 20, 2010 Здравейте всички. sloter = laner (просто за инфо... това си ми е моя ник) За Yahoo има значение точно с кой сървър се прави тест.. abv.bg - 30 ms? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
iso14496 Posted October 20, 2010 Share Posted October 20, 2010 Ядосвам се когато някои хора компенсират тъпотата си с нахалство. Та да ви обясня малко. Пакетите icmp, като всички други пакети, могат да се дропят от рутерите съвсем легитимно. Това става при т.н. congestion control или с по-прости думи, когато капацитета на дадена "тръба" се напълни. Това е причината за изискването, когато ping-вате gateway-я на доставчика да си спрете мрежово активните програми, като торенти и т.н., за да е сигурно, че пакетите ви няма да бъдат дропнати за да бъде спазен вашия лимит. По принцип се счита че сайтове хоствани във вашия доставчик са свързани с по-голям капацитет от този на потребителите му, а отделно съпорта може да провери натоварването на сайта, като възможност за въпросната загуба, затова те също са добър избор за тест. Отделно множество сървъри имат ограничение на icmp отговорите които изпращат, това е във връзка с т.н. DoS чрез icmp flood. Стандартния линукс кернел по подразбиране не отговаря с повече от 1000 pong-а в секунда. Та какво се опитвам да ви кажа. 1. Ако имате загуби на пакети във вашия доставчик, това е признак на авария, която те трябва да си отстранят. 2. Загуба на ICMP пакети може да не се реализира като загуба на TCP пакети. Трябва да докажете че имате загуба и на TCP пакети, и то преди достигане лимита на сайта. За последното ще ти трябва китайски. 3. Ако има загуби на пакети извън доставчика, тогава вече нещата стават сложни. Нека да кажем така, спри да постваш във форума, докато ТИ откриеш кой рутер из света ти дропи пакетите. Това са причините, аз и не само аз, да искаме от теб да покажеш какви са ти загубите до gateway-я, в момента когато считаш че имаш загуби до някои сайтове. Забележи, не казвам че няма проблем, просто ти отказваш да помогнеш не само на съпорта, но и на всички кадърни хора в този форум, да го диагностицират. Ако продължаваш с безсмислените си постове, ще помоля модераторите да си свършат работата, а ти да ходиш в планината при другите мечки, където интернета ти е перфектен. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
tedy Posted October 20, 2010 Share Posted October 20, 2010 (edited) ... Ти принципно си прав, но да не забравяме че вероятно при мечките нета му при никакви условия не влошава тези си характеристики, докато при другия доставчик лесно постига условия за това. Сега, дали запълва канал или не, факт е че при единия за него като неначетен потребител вероятно, има проблем, при другия няма. Тук на дневен ред идва как самия доставчик си управлява връзките, запълванията, лимитите, дали статични или в зависимост от натоварването/времето през деня и т.н. Или както един приятел казва, важното е да знаеш как да направиш абоната доволен. Е, някои успяват по-добре, други не чак толкова . И това не е трудно да се асимилира. Така че да не прибързваме да оневиняваме даден доставчик, защото е възможно и той да е виновен. А човека пак да си даде тестовете, за които го молите, може и да се разреши пролема ТУК, а не от прехваления телефонен съпорт Между другпто съм съгласен, че повечето хора се вманиачават по пинга. Важно е как се усеща нета, а дали има 1-2% загуби, не е такова значение, защото аз обикновено пускам пинг ако усетя забавяне, и като пингна, се виждат примерно 5+% дроп и т.н. Edited October 20, 2010 by tedy Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
sharkbg Posted October 20, 2010 Share Posted October 20, 2010 (edited) Теди интересно, как едно 9 часово прекъсване в една друга тема го приемаш с усмивка, а тук за голите изказвания на определен потребител заставаш твърдно зад него. Пак не откривам логика А съпорта не е прехвален, а реално похвален И пак доставчика бла бла бла бла бла бла Ти си ми попаднал затова да те питам, защо рутера ми слага +2 ms? Благодаря Някой друг ако знае нека да отговори Edited October 20, 2010 by sharkbg Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
sloter Posted October 20, 2010 Share Posted October 20, 2010 Мрежата е организирана по следния начин... 1) Access switch - към които директно се терминират клиентите на отделни портове съобразени със всички спецификации на метро етернет форума. Storm control , QoS , arp security , dhcp security , igmp security и т.н. 2) Aggregation switch - във всеки наш PoP има такъв и към него се терминират Access switch-овете. На него се терминира и целия Layer-3 .. т.е. той е default gateway за клиентите за всички услуги. 3) Core switch - от този суитч до всеки агрегейшън (с много малко изключения) има по две алтернативни връзки до всеки в port-channel .. тук се използва оптичния пръстен за да се резервират максимално трасетата. При рязане на дадено трасе или друга авария загубата на PoP-ове да бъде минимална. 4) Над Core суитча има вече Backbone Switch за междуградската ни мрежа и 10G ъплинк връзки до София + множество други по страната по националната ни мрежа. Тестовете трябва да се правят директно зад нашето оборудване по кабел без рутери и wifi мрежи. В частност до abv.bg имаме 10Gigabit-ов ъплинк през мрежата на bix.bg За тези 12 години съм разбрал, че когато повече от 2-3 човека се оплачат за дадено нещо дори то да не е видно е много вероятно, затова не си мислете, че си пиша по форумите без да правя някакви промени или че не търся вероятния проблем... Доста неща оптимизирах в последните няколко дни , но истината е, че без обратна връзка няма как да съм сигурен, че всичко е наред и дали има промяна. Така, че моля за малко търпение и обратна връзка от тези които имат проблем за да го локализираме и отстраним. Глобален проблем в мрежата няма остава да намерим локалните и да ги решим. Мерси за разбирането. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Ilves Posted October 20, 2010 Share Posted October 20, 2010 (edited) Директно с кабел: Pinging abv.bg [194.153.145.104] with 32 bytes of data: Reply from 194.153.145.104: bytes=32 time=30ms TTL=57 Reply from 194.153.145.104: bytes=32 time=31ms TTL=57 Reply from 194.153.145.104: bytes=32 time=31ms TTL=57 Reply from 194.153.145.104: bytes=32 time=31ms TTL=57 Ping statistics for 194.153.145.104: Packets: Sent = 4, Received = 4, Lost = 0 (0% loss), Approximate round trip times in milli-seconds: Minimum = 30ms, Maximum = 31ms, Average = 30ms Tracing route to abv.bg [194.153.145.104] over a maximum of 30 hops: 1 * * * Request timed out. 2 23 ms <1 ms <1 ms ge-0-0-0.border1.cooolbox.bg [89.25.0.1] 3 2 ms 2 ms 2 ms ae-7-0-0--br2.sof.ITDNet.net [212.116.135.109] 4 30 ms 30 ms 39 ms netinfo.bix.bg [193.169.198.168] 5 * 30 ms 31 ms abv.bg [194.153.145.104] Trace complete. Използвам момента да го пусна тук - иначе сутринта се обаждах на съпорта, но не могат да регистрират обаждането поради някакви други проблеми. Ще се обадя утре. Не че само по себе си точно този доста по-висок пинг от останалите ми е някакъв проблем, но ми прави впечатление. Edited October 20, 2010 by Ilves Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
plameni Posted October 20, 2010 Share Posted October 20, 2010 (edited) PING 193.169.198.168 (193.169.198.168) from 78.130.205.XXX: 56 data bytes 64 bytes from 193.169.198.168: icmp_seq=0 ttl=251 time=3.409 ms 64 bytes from 193.169.198.168: icmp_seq=1 ttl=251 time=3.199 ms 64 bytes from 193.169.198.168: icmp_seq=2 ttl=251 time=3.106 ms 64 bytes from 193.169.198.168: icmp_seq=3 ttl=251 time=3.138 ms 64 bytes from 193.169.198.168: icmp_seq=4 ttl=251 time=3.133 ms 64 bytes from 193.169.198.168: icmp_seq=5 ttl=251 time=3.167 ms 64 bytes from 193.169.198.168: icmp_seq=6 ttl=251 time=3.208 ms 64 bytes from 193.169.198.168: icmp_seq=7 ttl=251 time=3.120 ms 64 bytes from 193.169.198.168: icmp_seq=8 ttl=251 time=3.163 ms 64 bytes from 193.169.198.168: icmp_seq=9 ttl=251 time=3.185 ms --- 193.169.198.168 ping statistics --- 10 packets transmitted, 10 packets received, 0.0% packet loss round-trip min/avg/max/stddev = 3.106/3.183/3.409/0.082 ms 1 ge-0.aggregation.cooolbox.bg (78.130.205.193) 2.888 ms 1.373 ms 2.248 ms 2 * * * 3 ge-0-0-0.border1.cooolbox.bg (89.25.0.1) 0.721 ms 0.718 ms 0.592 ms 4 ae-7-0-0--br2.sof.ITDNet.net (212.116.135.109) 2.928 ms 2.872 ms 2.950 ms 5 netinfo.bix.bg (193.169.198.168) 3.323 ms 3.534 ms 3.274 ms 6 abv.bg (194.153.145.104) 3.062 ms 3.063 ms 3.062 ms Това е директно от рутера. Edited October 20, 2010 by plameni Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
mobo Posted October 20, 2010 Share Posted October 20, 2010 (edited) ...... За тези 12 години съм разбрал, че когато повече от 2-3 човека се оплачат за дадено нещо дори то да не е видно е много вероятно, затова не си мислете, че си пиша по форумите без да правя някакви промени или че не търся вероятния проблем... Доста неща оптимизирах в последните няколко дни , но истината е, че без обратна връзка няма как да съм сигурен, че всичко е наред и дали има промяна. .... браво. това е изненадващ и приятен отговор. офтопик.сега само остава да се намери начин да се спре да джафкането на шарки и темата ще стане по-смислена отново edit: дядо, ОПТИКАТА си е ОПТИКА. late edit: Альоо, кое наричаш джафкане? Какво разбираш под смислена тема? Плюенето ли? Това, че се опитваме да накараме даден потребител да пусне искани от нас тестове, а не да ни натриса пинг към сайт хостнат нейде из джунглите на Марс минаващ през 3000 рутъра със съмнително качество някъде в другия край Дядо Мраз ти подготвяй чувала с подаръците! Аз, ще кажа че мрежата си е мрежа стига да се изгражда от професионални лица FTTH обаче води до по-голяма сигурност Не съм от тези за които ме мислиш. Искам съвсем други подаръци няма да ти посвещавам нов пост, защото ще е е ненужно дразнене на модераторите, а и ти едва ли ще се стърпиш да отговориш, съответно ще отлети темата в реката. приятелски съвет: все пак опитай да намалиш исканията. никой с нищо не ти е длъжен, камо ли пък всички да са съгласни с теб по който и да е въпрос. тук никой не е плюл,а е критикувал според собствените си разбирания аз дори ви помагам с обясненията ( не ми обяснявай - или си кол центъра или си в маркетинга - ясно е). ако всеки негатив го възприемате като храчка говори за твърде високо, но пък непокрито самочувствие. и не забравяйте че потребителите ви са първо клиенти, а после непросветени в дебрите не мрежинга смотаняци. Edited October 22, 2010 by mobo Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
djadomraz Posted October 20, 2010 Share Posted October 20, 2010 (edited) Току-що получих email за прекъсване което не съм забелязал и се замислих че това е първия доставчик който ме уведомява за подобни неща и че като изтече месеца ми пращат фактура на email-a, което за заплес като мен си е много хубаво и ми напомня че трябва да си платя... От Н3 получавам през epay но там е малко мъгла - последния път трябваше да се логна и да цъкам проверка за нови задължения за да излезне. За момента ми е леко бавен (когато свалям филми единствено), но пък съм на ниската тарифа така че не мога да се оплача от това. ПС: И "оптиката си е оптика" ако го чуя от някой още 1 път ще се засиля да го душа с оптичен кабел - КАЧЕСТВЕНА разлика в интернета между Cooolbox и другите 2ма доставчици при мен - N3 и Langame не намирам. Разлика само в скоростта но това е въпрос на тарифа. ПС2: Ай пак подаръците зачесахме... аз вече се пенсионирах, друг ги носи материалисти такива! Дядо Мраз ти подготвяй чувала с подаръците! Аз, ще кажа че мрежата си е мрежа стига да се изгражда от професионални лица А последното се опитвах да обясня от известно време ама има едни хора ми обясняваха как оптиката си е оптика и разликата като влиза директно при теб а не медийния конвертор да е на сградата или на съседната кооперация била огромна и т.н. и т.н. ПС3: mobo, само ако можех да те намеря ама ти се криеш само и не искаш една хубава ракия да ми донесеш от 2 години насам... Edited October 20, 2010 by djadomraz Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
sharkbg Posted October 20, 2010 Share Posted October 20, 2010 (edited) Альоо, кое наричаш джафкане? Какво разбираш под смислена тема? Плюенето ли? Това, че се опитваме да накараме даден потребител да пусне искани от нас тестове, а не да ни натриса пинг към сайт хостнат нейде из джунглите на Марс минаващ през 3000 рутъра със съмнително качество някъде в другия край Дядо Мраз ти подготвяй чувала с подаръците! Аз, ще кажа че мрежата си е мрежа стига да се изгражда от професионални лица FTTH обаче води до по-голяма сигурност ПС2: Ай пак подаръците зачесахме... аз вече се пенсионирах, друг ги носи материалисти такива! Не съм от тези за които ме мислиш. Искам съвсем други подаръци Edited October 20, 2010 by sharkbg Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
ZGAN Posted October 20, 2010 Share Posted October 20, 2010 Явно с добро няма да стане: Следващите постове отнасящи се за КОЙТО И ДА БИЛО от проблемите на victory ще бъде третиран като СПАМ и OFF-топик. Не нормално в тема за обсъждане на проблемите на някой доставчик вече 3та страница /виждам по 40 поста на страница/ да приливаме от пусто в празно. ПИСНА МИ. Подчертавам: СПРЕТЕ ДА НИ ЗАНИМАВАТЕ С ПРОБЛЕМИТЕ НА victory victory: спри да пращаш репорти всеки път когато някой няма загуби до своя доставчик !!! ПРЕКАЛЯВАШ с търпението на екипа. Тази тема е за да се коментират проблемите или да си полафим за някое ISP не е нито форума на кулбокс нито личният ти форум да се отегчаваме вече седмици наред с едно и също.Каза ти се 15 пъти обади им се и толкова тука няма с какво да ти се помогне повече. Ако искаш прати ПМ/Рапорт на който искаш ако искаш плюй в другите форуми - тва е положението ! Следващите постове /да повторя за всеки случай/ който занимават аудиторията с vicotry-ския проблем ще бъдат НАКАЗАНИ без значение кой ги е писал и с колко добри чувства. Огъня се гаси като му се спре горивото ! за тва врътвам кранчето. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
tedy Posted October 20, 2010 Share Posted October 20, 2010 (edited) Теди интересно, как едно 9 часово прекъсване в една друга тема го приемаш с усмивка, а тук за голите изказвания на определен потребител заставаш твърдно зад него. Пак не откривам логика А съпорта не е прехвален, а реално похвален И пак доставчика бла бла бла бла бла бла Ти си ми попаднал затова да те питам, защо рутера ми слага +2 ms? Благодаря Някой друг ако знае нека да отговори Приемам го с усмивка, защото си имам друг доставчик, който ми е основен (Angelsoft), а Булсат ми е втори и legacy ISP, който съм го забучил само за сеира да гледам кога прекъсва и за колко, И като гледам не ме разочатова - като прекъсва, прекъсва яко. "защо рутера ми слага +2 ms? Благодаря " - Не знам, смени си рутера . Моя не слага и 1 мс. Edited October 20, 2010 by tedy Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Cayenne Posted October 20, 2010 Share Posted October 20, 2010 Тези 30ms към abv.bg са си много. Аз към abv.bg, data.bg имам 3ms, че то към google, rapidshare ми е по 48ms. Определено днес нещата с facebook и imageshack са доста по-добре. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
sharkbg Posted October 20, 2010 Share Posted October 20, 2010 (edited) Благодаря Тедиии Незнам Cayenne, при мен също е нормално. Но когато пингвам от интерфейса на рутъра навън ми показва все +100ms <100ms =100ms а за средна стойност ми обявява 000ms. Разбира се през команд промпта всичко е наред. Явно лека полека WRT54GC си отива, но засега се държи все още стабилно. Никакви рестарти не му правя а работи постоянно без забивания, само където ми слага +2ms отгоре. Поне така изглежда от тестовете, които правя или си въобразявам не знам. Какво казвате за WR1043ND? Този рутър работи идеално, така ли? Edited October 20, 2010 by sharkbg Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
RAMireZ Posted October 20, 2010 Share Posted October 20, 2010 (edited) Може малко да се вманячваме, ама как става така, ако сме на един и същи доставчик, да имаме толкова различни стойности за някои сайтове? На мен до yahoo.com си ми е точно 170 ms и почти не играе. При теб показваш средно 36 ms. Огромна разлика. Същото и това, което виждам до abv.bg - къде 3 ms, къде 30ms. Или пък youtube.com - при теб да дава средно 35 ms, на мен ми дава точно 210 ms От друга страна, при мен играят много по-малко стойностите от средното. опитай с пинг към yahoo.com и друг към www.yahoo.com опс не видях обяснението, дадено от @sloter Edited October 20, 2010 by RAMireZ Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Ilves Posted October 20, 2010 Share Posted October 20, 2010 (edited) опитай с пинг към yahoo.com и друг към www.yahoo.com Какво да опитвам, това го прочетох за yahoo и не там е въпросът. Ставаше дума конкретно за abv.bg Иначе към data.bg ми е 3 ms, към google и rapidshare, за които се пише по-горе, са ми по 45-46 ms. Пуснал съм имейл на съпорта, утре може пак да им се обадя по телефона. И то не защото ми пречи, а защото те самите искат обратна връзка за решаването на проблеми, от които се оплакват и други - тези за загубите на пакети. Ping statistics for 194.153.145.104: Packets: Sent = 100, Received = 88, Lost = 12 (12% loss), Approximate round trip times in milli-seconds: Minimum = 30ms, Maximum = 34ms, Average = 30ms Edited October 20, 2010 by Ilves Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
victory Posted October 20, 2010 Share Posted October 20, 2010 (edited) Ping statistics for 194.153.145.104: Packets: Sent = 100, Received = 98, Lost = 2 (2% loss), Minimum = 3ms, Maximum = 227ms, Average = 17ms @ Ilves, работата е ясна. Сутринта няма загуби, сега има. Защо ли? Защото хората са си в къщи, мрежата се натоварва и нещо от нея сгъва. За мен въпроса е приключил, това го поствам да ти помогна с информация... щом си решил да си губиш времето със съпорта. Ако искаш мога да ти пингна и други адреси, само кажи кои. Пожелавам ти успехи в борбЪтЪ За финал... малко добро настроение: http://www.youtube.com/watch?v=G8nQ4YwF16M А сега излизам да си разходя лошото куче, което гризе кабелите ми. Edited October 20, 2010 by victory Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Mockingbird Posted October 20, 2010 Share Posted October 20, 2010 Ping statistics for 194.153.145.104: Packets: Sent = 100, Received = 100, Lost = 0 (0% loss), Approximate round trip times in milli-seconds: Minimum = 2ms, Maximum = 5ms, Average = 2ms Явно проблема наистина е локален. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
sharkbg Posted October 20, 2010 Share Posted October 20, 2010 (edited) live, проблема ти е локален а не в цялата мрежа, както им се иска на някои. Предполагам че нещо се случва след втория хоп към уплинка на бикс гледайки стата, който си пуснал по-горе от 2ms скача на 30ms. Пробвай под сейф моуд да направиш тестче и сканирай за гадинки, но не ми се вярва проблема да е в теб. Защо утре да се обаждаш, съпорта е денонощен. Аз на твое място не бих издържал да чакам и секунда abv.bg С кабел директно. Uploaded with ImageShack.us Edited October 20, 2010 by sharkbg Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Ilves Posted October 20, 2010 Share Posted October 20, 2010 (edited) По-рано им писах имейл с подробности, преди час тъкмо преди да им се обадя, те ме потърсиха. Просто сами тази сутрин ме помолиха да се обадя утре. Каквото трябва от моя страна, подавам като информация. Сигурен съм, че и те правят каквото могат. Не става въпрос за мрънкане от моя, нито за нежелание да се открие причината от тяхна страна. Очевидно, ако има проблем той не е глобален и не трябва да се правят генерални заключения за цялата мрежа. Но си мисля и че не е след влизането на кабела при мен. Edited October 20, 2010 by Ilves Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
galaxi Posted October 21, 2010 Share Posted October 21, 2010 Ако има желаещи за включване в Cooolbox да са се обадят-имам 2 покани за 50 % отстъпка от месечната такса Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
w00x Posted October 21, 2010 Share Posted October 21, 2010 Голям праз. Всеки има познат на Куулбокс. Защо да не смъкнем тяхната такса примерно? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Lil Scrappy Posted October 21, 2010 Share Posted October 21, 2010 (edited) Някой на Cooolbox ще каже ли с колко сваля и ъплоадва от мецдународните тракери ( на най евтиният пакет ) обявените стойности реални ли са над 4 мб/с? Edit: plameni 10x за снимката Edited October 21, 2010 by Lil Scrappy Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.