Cooolbox Posted September 18, 2023 Share Posted September 18, 2023 1 hour ago, londongunner said: Каква е причината , като сменяте "оборудване" при профилактика на мрежата да сменяте и IP адресите на бизнес клиентите ? През последните два месеца работим по основна промяна в дизайна на мрежата, което налага промяна на IP адресите фиксирани по DHCP на бизнес услугите терминирани в някои от техническите ни центрове. За повече информация: https://www.cooolbox.bg/blog/novata-100gbps-cooolbox-mrezha/ Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
mIRCata Posted September 19, 2023 Share Posted September 19, 2023 17 hours ago, Cooolbox said: За повече информация: Това не е никаква информация. Споменава се обновяване и "краткотрайни смущения на услугата". Къде пише - ще ви сменим ИП адреса? Днес сутринта целия офис на жена ми осъмнаха без VPN, защото през нощта им е сменено ИП адреса. Колегата ѝ, който се занимава с поддръжката там твърди, че няма предварително информиране за това, както се е очаквало. Просто осъмват с недостъпен VPN. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
ITD Posted September 19, 2023 Share Posted September 19, 2023 7 minutes ago, mIRCata said: Това не е никаква информация. Споменава се обновяване и "краткотрайни смущения на услугата". Къде пише - ще ви сменим ИП адреса? Днес сутринта целия офис на жена ми осъмнаха без VPN, защото през нощта им е сменено ИП адреса. Колегата ѝ, който се занимава с поддръжката там твърди, че няма предварително информиране за това, както се е очаквало. Просто осъмват с недостъпен VPN. Винаги информираме клиентите на бизнес услуги ако при профилактика ще се променят IP адресите фиксирани по DHCP (няма промени при активирана мрежа от IP адреси). Снощи имаше голяма такава профилактика. Ще проверим защо има неинформирани Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
londongunner Posted September 19, 2023 Share Posted September 19, 2023 Ние получихме,на 15-ти в петък мейл, за профилактиката и смяната на IP. Но аз исках да знам какво налага смяната му , защото това се случва за 2-ри път последните няколко години. При мен освен n на брой VPN ,имам връзки с чужбина за подръжка на сумати медицински апаратури и от сутринта се занимавам с изпращането на новите данни за връзка по мейл , разговори по телефона с някой не разбрал и т.н. Още повече ,че при предната смяна на IP ,бяхме преместени от 78.130 на 94.155, а сега от днес отново сме в 78.130 . За домашни абонати иди дойди ,но за бизнеса се причиняват доста неудоства, не ,че няма да ги отстраним но друг е въпроса. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
EEK! Posted September 19, 2023 Share Posted September 19, 2023 Е купете си един домейн, ако не ви се занимава с динднс-и. 0987654321.xyz струват по 1евро/година завинаги (уж) Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
ITD Posted September 19, 2023 Share Posted September 19, 2023 51 minutes ago, londongunner said: Ние получихме,на 15-ти в петък мейл, за профилактиката и смяната на IP. Но аз исках да знам какво налага смяната му , защото това се случва за 2-ри път последните няколко години. При мен освен n на брой VPN ,имам връзки с чужбина за подръжка на сумати медицински апаратури и от сутринта се занимавам с изпращането на новите данни за връзка по мейл , разговори по телефона с някой не разбрал и т.н. Още повече ,че при предната смяна на IP ,бяхме преместени от 78.130 на 94.155, а сега от днес отново сме в 78.130 . За домашни абонати иди дойди ,но за бизнеса се причиняват доста неудоства, не ,че няма да ги отстраним но друг е въпроса. Обикновено прехвърляне на клиенти в нов център или промяна на L3 дизайна на центъра Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
plameni Posted September 19, 2023 Share Posted September 19, 2023 Позволявам си да припомня една дискусия, която водихме преди повече от три години, по повод смяната на IP-адреси. Тръгна се от смяната при физически лица, но после разширихме обхвата. Дадох и конкретен пример за някои неудобства, които причинява смяната с неизвестен IP-адрес у бизнес абонат. Продължавам да смятам, че най-малко разликата в цената, която плащат бизнес абонатите ви задължава към малко по-отговорно отношение към тях. Какво толкова ви пречи, предварително да определите и да информирате за конкретните нови IP-адреси? On 4/23/2020 at 10:14 AM, plameni said: On 4/22/2020 at 8:48 PM, Cooolbox said: ...бизнес клиентите с фиксирани IP-та се уведомяват минимум 24 часа предварително ако е предвидена смяна. Уведомявате, но и тогава не предоставяте информация за новия адрес: Quote Бих желала да Ви уведомя, че на 02.05.2019 г. (четвъртък), в интервала между 10:00 и 12:00 часа, ще се извърши аварийна профилактика в нашата мрежа. Наш служител Ви е информирал с телефонно обаждане по-рано днес. В рамките на посочения интервал се очаква едно прекъсване на услугите с максимална продължителност до 1 (един) астрономически час. След приключване на профилактиката IP адресът към една от услугите ще бъде сменен. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
ITD Posted September 20, 2023 Share Posted September 20, 2023 12 hours ago, plameni said: Позволявам си да припомня една дискусия, която водихме преди повече от три години, по повод смяната на IP-адреси. Тръгна се от смяната при физически лица, но после разширихме обхвата. Дадох и конкретен пример за някои неудобства, които причинява смяната с неизвестен IP-адрес у бизнес абонат. Продължавам да смятам, че най-малко разликата в цената, която плащат бизнес абонатите ви задължава към малко по-отговорно отношение към тях. Какво толкова ви пречи, предварително да определите и да информирате за конкретните нови IP-адреси? Записвам си го като задача за разработка. С промените, които прави в момента, ще можем да го реализираме и да информираме предварително за новия IP адрес по DHCP, който бизнес клиентите ще получат след профилактика. Не очаквай да е супер бързо. Има много неща, които трябва да се случат преди това Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
plameni Posted September 20, 2023 Share Posted September 20, 2023 Благодаря, че взимате отношение, Наясно съм, че няма как да стане бързо. Като временна мярка, ще можете ли да изпращате информация за подмрежата? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
mIRCata Posted September 20, 2023 Share Posted September 20, 2023 On 8/14/2023 at 8:34 PM, mIRCata said: Имам един казус с мрежата(скоростите). Мине, не мине време и изведнъж почвам да имам слаб нет. 80-100 мбита, даже по кабел-а. Рутера не е натоварен, няма трафици , но скоростите малки. Рестартирам го и се отпушва и почвам да получавам 800-900 по кабела, и вече безжичните там е средно 200-300. Но wi-fi-то не е интересни. Някакви идеи какво може да е? Рутера е Mikrotik, ROS 7, ъпдейтва се редовно, наблюдавания "проблем" е с различни версии във времето. Не ми се сменя IP-то между рестартите. Дали нещо се "ошашква" рутера, или някъде нещо се задейства да ме реже? Само не съм отчитал дали го прави след продължителна работа на торентите. Друг с такива проблеми? On 8/15/2023 at 11:48 AM, mIRCata said: Не. Но например вчера скоростите бяха и такива по кабела. Имам вързано Apple TV към рутера с кабел. Преди рестарта и то показваше под 90мегабита. След рестарт стигна над 900. Първоначално си мислех, че е заради драйвера на WIFI картата, на компа, и тя ми правеше проблеми по едно време. Но след като вчера 2 wifi устройства и 1 с кабел показаха бавните скорости реших да питам. Това не е за първи път, просто сега вече мога да проверявам и с кабел как е. Ще го наблюдавам и следващия път поне ще бучна кабела директно в apple tv-то и ще видя какво е. Но пък не знам дали изключването от кабел и връзването на устройство, което иска настройки отново не оправя работата ако е от към доставчика. Но това също лесно ще се провери, като върна кабела в рутера без да съм го спирал. И понеже за мен е малко вероятно да е микротик-а, реших да питам за други с подобни проблеми. От както писах тези постове се случи 2 пъти. Първия път бучнах кабела от рутера в епъл тв-то и веднага заби 900 мбита. Днес пак умря и само вкарах и изкарах буксата от рутера и вдигна скоростите. Общото е, че се оправя след вадене на кабела и вкарване в устройство. On 8/15/2023 at 12:37 PM, plameni said: Да не се прецаква връзката между медия-конвертора и микротика и да превключва на 100mb/s? След рестарт имаш negotiation и пак тръгва на гигабит. Помня, че при @w00x имаше преди време сходен проблем, но към компютъра. Има ли промяна в описаната от @vkirov процедура, щото ми предстои спиране на една точка? Това не го проверих. Следващия път ще видя. Ако е нещо такова какви са ми опциите? Аз ползвам медиа конвертор на микротик, която се захранва от LAN кабела, защото нямам контакт там където ми влиза оптиката. Но работи с години - от както ползвам услугата. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
w00x Posted September 20, 2023 Share Posted September 20, 2023 Така като гледам, проблемът ти е в рутера. Иначе нямаше да се оправя с вадене/слагане на буксата. Ако проблемът беше при Куулбокс, щеше да е нужен някакъв рестарт на тяхната връзка. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
plameni Posted September 20, 2023 Share Posted September 20, 2023 (edited) 50 minutes ago, mIRCata said: От както писах тези постове се случи 2 пъти. Първия път бучнах кабела от рутера в епъл тв-то и веднага заби 900 мбита. Днес пак умря и само вкарах и изкарах буксата от рутера и вдигна скоростите. Общото е, че се оправя след вадене на кабела и вкарване в устройство. Това не го проверих. Следващия път ще видя. Ако е нещо такова какви са ми опциите? Аз ползвам медиа конвертор на микротик, която се захранва от LAN кабела, защото нямам контакт там където ми влиза оптиката. Но работи с години - от както ползвам услугата. - Прекримпване на конекторите; - Смяна на кабела; - Смяна на захранването; - Смяна на PoE-инжектора (ако е такъв, имам доста излишни и мога да ти дам); - Смяна на SFP-то (ще трябва да се разбереш с Кулбокс). Това, при положение, ако изобщо има възможност за преминаване на по-ниска скорост. - Да напишеш скрипт за изкл./вкл. на порта на рутера при падане на скоростта, за да предизвикаш negotiation. На първо четене толкова. Edited September 20, 2023 by plameni Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
mIRCata Posted September 20, 2023 Share Posted September 20, 2023 14 minutes ago, w00x said: Така като гледам, проблемът ти е в рутера. Иначе нямаше да се оправя с вадене/слагане на буксата. Ако проблемът беше при Куулбокс, щеше да е нужен някакъв рестарт на тяхната връзка. Как ваденето/слагането на кабела рестартира само половин връзка? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
w00x Posted September 20, 2023 Share Posted September 20, 2023 Това е въпрос към рутера. Явно re-negotiate-ва връзката, както и plameni е написал. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
mIRCata Posted September 20, 2023 Share Posted September 20, 2023 Добре, но това не значи, че точно от моя край се е ошашкал. А просто, че има такъв проблем. В някоя от двете страни. Ако се окаже това де. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
plameni Posted September 20, 2023 Share Posted September 20, 2023 - фиксни порта на рутера на 1000M full. 1 hour ago, mIRCata said: само вкарах и изкарах буксата от рутера и вдигна скоростите Какво пише в лога преди това събитие? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
mIRCata Posted September 20, 2023 Share Posted September 20, 2023 Нищо не пише, ще кача снимка от лога. Обаче от както писах, се разцепи да се връзва и развръзва връзката и нон стоп се рестартира и DHCP и всичко. Като работя към офиса и накъсва. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
w00x Posted September 20, 2023 Share Posted September 20, 2023 (edited) Ами, от това по-ясен знак, че проблемът идва от рутера (хардуер или конфигурация) - здраве му кажи. Виж и случайно дали не е пречупен някъде кабела на Куулбокс. Последната част, след изолирбанда. Edited September 20, 2023 by w00x Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
mIRCata Posted September 20, 2023 Share Posted September 20, 2023 На първата снимка се вижда първия запис в лога за последните 2 дена където въобще се споменава WAN-порта. Това е като измъкнах кабела и го върнах. И после писах тук. И от 5 без 20 стана дискотека. Постояно виждам как DHCP-то се изключва и обновява, лога също се напълни със записи, постоянно имам накъсвания на нета докато работя. На втората съм отбелязал едно затишие и пак се почна 13 minutes ago, w00x said: Виж и случайно дали не е пречупен някъде кабела на Куулбокс. Последната част, след изолирбанда. Не е мръднало от както е сложено. Седи си навито на руло цялото нещо до вратата, камара прах е събрало. Яко е хванато със опашки, даже прехода между жълтата и бялата оптика не се вижда Утре ще видя буксите на лан кабела. Едната мещо не ми харесва, може да я преправя наново Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
w00x Posted September 20, 2023 Share Posted September 20, 2023 То не му трябва много. На мен ми беше тук долу в краката и без да искам го побутвах понякога. Като го побутнех, вътре (под изолирбанда) нещо се прекъсваше и телевизията започваше да пикселизира. Интернетът си работеше. Та идеята ми е, че не му трябва много. Но с тези проблеми с DHCP, по-скоро нещо се е случило в рутера. Ако беше проблем с оптиката щеше да прекъсва изцяло, докато не разместиш кабела. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
EEK! Posted September 20, 2023 Share Posted September 20, 2023 То няма проблем с DHCPто, преди "lease stopped localy" e "link down", че и по няколко пъти в секунда, което е интересно как става, като обикновено на порта му трябва повече време за link negotiation. Или е кабела, или проблем в някое от двете у-ва, обикновено подути кондензатори по платките, а не в захранването. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
plameni Posted September 20, 2023 Share Posted September 20, 2023 Прегледай Status на порта и пробвай Cable Test: Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
mIRCata Posted September 20, 2023 Share Posted September 20, 2023 (edited) В статуса и теста всичко е ок. В лога всичко е приключило внезапно както започна в 6 без 10, малко преди да постна логовете от предния пост. DHCP Клиента показва, че вече почти 2.5 часа работи и не се е обновявало. Edited September 20, 2023 by mIRCata Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
plameni Posted September 21, 2023 Share Posted September 21, 2023 (edited) On 9/5/2023 at 12:15 PM, ITD said: Кулбокс АД 080045845 Ще го допълним в съобщението Греда: Edited September 21, 2023 by plameni Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
dubo Posted September 21, 2023 Share Posted September 21, 2023 пиши някой от съвета на директорите Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.