Jump to content
BulForum.com

Cooolbox


Recommended Posts

1 hour ago, londongunner said:

Каква е причината , като сменяте "оборудване"  при профилактика на мрежата да сменяте и IP адресите на бизнес клиентите  ?

 

През последните два месеца работим по основна промяна в дизайна на мрежата, което налага промяна на IP адресите фиксирани по DHCP на бизнес услугите терминирани в някои от техническите ни центрове. За повече информация: https://www.cooolbox.bg/blog/novata-100gbps-cooolbox-mrezha/

Link to comment
Share on other sites

  • Replies 9.5k
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Posted Images

17 hours ago, Cooolbox said:

За повече информация:

Това не е никаква информация. Споменава се обновяване и "краткотрайни смущения на услугата". Къде пише - ще ви сменим ИП адреса? Днес сутринта целия офис на жена ми осъмнаха без VPN, защото през нощта им е сменено ИП адреса. Колегата ѝ, който се занимава с поддръжката там твърди, че няма предварително информиране за това, както се е очаквало. Просто осъмват с недостъпен VPN.

Link to comment
Share on other sites

7 minutes ago, mIRCata said:

Това не е никаква информация. Споменава се обновяване и "краткотрайни смущения на услугата". Къде пише - ще ви сменим ИП адреса? Днес сутринта целия офис на жена ми осъмнаха без VPN, защото през нощта им е сменено ИП адреса. Колегата ѝ, който се занимава с поддръжката там твърди, че няма предварително информиране за това, както се е очаквало. Просто осъмват с недостъпен VPN.

 

Винаги информираме клиентите на бизнес услуги ако при профилактика ще се променят IP адресите фиксирани по DHCP (няма промени при активирана мрежа от IP адреси). Снощи имаше голяма такава профилактика. Ще проверим защо има неинформирани

Link to comment
Share on other sites

Ние получихме,на 15-ти в петък мейл, за профилактиката и смяната на IP. Но аз исках да знам какво налага смяната му , защото това се случва за 2-ри път последните няколко години. При мен освен n на брой VPN ,имам връзки с чужбина за подръжка на сумати медицински апаратури и от сутринта се занимавам с изпращането на новите данни за връзка по мейл , разговори по телефона с някой не разбрал  и т.н. Още повече ,че при предната смяна на IP ,бяхме преместени от 78.130 на 94.155, а сега от днес отново сме в 78.130 . За домашни абонати иди дойди ,но за бизнеса се причиняват доста неудоства, не ,че няма да ги отстраним но друг е въпроса.

Link to comment
Share on other sites

51 minutes ago, londongunner said:

Ние получихме,на 15-ти в петък мейл, за профилактиката и смяната на IP. Но аз исках да знам какво налага смяната му , защото това се случва за 2-ри път последните няколко години. При мен освен n на брой VPN ,имам връзки с чужбина за подръжка на сумати медицински апаратури и от сутринта се занимавам с изпращането на новите данни за връзка по мейл , разговори по телефона с някой не разбрал  и т.н. Още повече ,че при предната смяна на IP ,бяхме преместени от 78.130 на 94.155, а сега от днес отново сме в 78.130 . За домашни абонати иди дойди ,но за бизнеса се причиняват доста неудоства, не ,че няма да ги отстраним но друг е въпроса.


Обикновено прехвърляне на клиенти в нов център или промяна на L3 дизайна на центъра

Link to comment
Share on other sites

Позволявам си да припомня една дискусия, която водихме преди повече от три години, по повод смяната на IP-адреси.

Тръгна се от смяната при физически лица, но после разширихме обхвата. Дадох и конкретен пример за някои неудобства, които причинява смяната с неизвестен IP-адрес у бизнес абонат.

Продължавам да смятам, че най-малко разликата в цената, която плащат бизнес абонатите ви задължава към малко по-отговорно отношение към тях.

Какво толкова ви пречи, предварително да определите и да информирате за конкретните нови IP-адреси?

 

On 4/23/2020 at 10:14 AM, plameni said:
On 4/22/2020 at 8:48 PM, Cooolbox said:

...бизнес клиентите с фиксирани IP-та се уведомяват минимум 24 часа предварително ако е предвидена смяна.

 

Уведомявате, но и тогава не предоставяте информация за новия адрес:

Quote

Бих желала да Ви уведомя, че на 02.05.2019 г. (четвъртък), в интервала между 10:00 и 12:00 часа, ще се извърши аварийна профилактика в нашата мрежа. Наш служител Ви е информирал с телефонно обаждане по-рано днес.

В рамките на посочения интервал се очаква едно прекъсване на услугите с максимална продължителност до 1 (един) астрономически час. 

След приключване на профилактиката IP адресът към една от услугите ще бъде сменен. 

Link to comment
Share on other sites

12 hours ago, plameni said:

Позволявам си да припомня една дискусия, която водихме преди повече от три години, по повод смяната на IP-адреси.

Тръгна се от смяната при физически лица, но после разширихме обхвата. Дадох и конкретен пример за някои неудобства, които причинява смяната с неизвестен IP-адрес у бизнес абонат.

Продължавам да смятам, че най-малко разликата в цената, която плащат бизнес абонатите ви задължава към малко по-отговорно отношение към тях.

Какво толкова ви пречи, предварително да определите и да информирате за конкретните нови IP-адреси?

 

 

Записвам си го като задача за разработка. С промените, които прави в момента, ще можем да го реализираме и да информираме предварително за новия IP адрес по DHCP, който бизнес клиентите ще получат след профилактика. Не очаквай да е супер бързо. Има много неща, които трябва да се случат преди това

Link to comment
Share on other sites

Благодаря, че взимате отношение, Наясно съм, че няма как да стане бързо.
Като временна мярка, ще можете ли да изпращате информация за подмрежата?

Link to comment
Share on other sites

On 8/14/2023 at 8:34 PM, mIRCata said:

Имам един казус с мрежата(скоростите).

Мине, не мине време и изведнъж почвам да имам слаб нет. 80-100 мбита, даже по кабел-а. Рутера не е натоварен, няма трафици , но скоростите малки. Рестартирам го и се отпушва и почвам да получавам 800-900 по кабела, и вече безжичните там е средно 200-300. Но wi-fi-то не е интересни.

Някакви идеи какво може да е? Рутера е Mikrotik, ROS 7, ъпдейтва се редовно, наблюдавания "проблем" е с различни версии във времето. Не ми се сменя IP-то между рестартите.

Дали нещо се "ошашква" рутера, или някъде нещо се задейства да ме реже? Само не съм отчитал дали го прави след продължителна работа на торентите.

Друг с такива проблеми?

 

On 8/15/2023 at 11:48 AM, mIRCata said:

Не. Но например вчера скоростите бяха и такива по кабела. Имам вързано Apple TV към рутера с кабел. Преди рестарта и то показваше под 90мегабита. След рестарт стигна над 900. Първоначално си мислех, че е заради драйвера на WIFI картата, на компа, и тя ми правеше проблеми по едно време. Но след като вчера 2 wifi устройства и 1 с кабел показаха бавните скорости реших да питам. Това не е за първи път, просто сега вече мога да проверявам и с кабел как е.

Ще го наблюдавам и следващия път поне ще бучна кабела директно в apple tv-то и ще видя какво е. Но пък не знам дали изключването от кабел и връзването на устройство, което иска настройки отново не оправя работата ако е от към доставчика.

Но това също лесно ще се провери, като върна кабела в рутера без да съм го спирал.

И понеже за мен е малко вероятно да е микротик-а, реших да питам за други с подобни проблеми.

От както писах тези постове се случи 2 пъти. Първия път бучнах кабела от рутера в епъл тв-то и веднага заби 900 мбита. Днес пак умря и само вкарах и изкарах буксата от рутера и вдигна скоростите.

Общото е, че се оправя след вадене на кабела и вкарване в устройство.

 

On 8/15/2023 at 12:37 PM, plameni said:

Да не се прецаква връзката между медия-конвертора и микротика и да превключва на 100mb/s? След рестарт имаш negotiation и пак тръгва на гигабит.

Помня, че при @w00x имаше преди време сходен проблем, но към компютъра.

 

Има ли промяна в описаната от @vkirov процедура, щото ми предстои спиране на една точка?

Това не го проверих. Следващия път ще видя.

Ако е нещо такова какви са ми опциите?

Аз ползвам медиа конвертор на микротик, която се захранва от LAN кабела, защото нямам контакт там където ми влиза оптиката. Но работи с години - от както ползвам услугата.

Link to comment
Share on other sites

Така като гледам, проблемът ти е в рутера. Иначе нямаше да се оправя с вадене/слагане на буксата. Ако проблемът беше при Куулбокс, щеше да е нужен някакъв рестарт на тяхната връзка.

Link to comment
Share on other sites

50 minutes ago, mIRCata said:

От както писах тези постове се случи 2 пъти. Първия път бучнах кабела от рутера в епъл тв-то и веднага заби 900 мбита. Днес пак умря и само вкарах и изкарах буксата от рутера и вдигна скоростите.

Общото е, че се оправя след вадене на кабела и вкарване в устройство.

 

Това не го проверих. Следващия път ще видя.

Ако е нещо такова какви са ми опциите?

Аз ползвам медиа конвертор на микротик, която се захранва от LAN кабела, защото нямам контакт там където ми влиза оптиката. Но работи с години - от както ползвам услугата.

 

- Прекримпване на конекторите;

- Смяна на кабела;

- Смяна на захранването;

- Смяна на PoE-инжектора (ако е такъв, имам доста излишни и мога да ти дам);

- Смяна на SFP-то (ще трябва да се разбереш с Кулбокс). Това, при положение, ако изобщо има възможност за преминаване на по-ниска скорост.

- Да напишеш скрипт за изкл./вкл. на порта на рутера при падане на скоростта, за да предизвикаш negotiation.

 

На първо четене толкова.

Edited by plameni
Link to comment
Share on other sites

14 minutes ago, w00x said:

Така като гледам, проблемът ти е в рутера. Иначе нямаше да се оправя с вадене/слагане на буксата. Ако проблемът беше при Куулбокс, щеше да е нужен някакъв рестарт на тяхната връзка.

Как ваденето/слагането на кабела рестартира само половин връзка?

Link to comment
Share on other sites

Добре, но това не значи, че точно от моя край се е ошашкал. А просто, че има такъв проблем. В някоя от двете страни. Ако се окаже това де.

Link to comment
Share on other sites

- фиксни порта на рутера на 1000M full.

1 hour ago, mIRCata said:

само вкарах и изкарах буксата от рутера и вдигна скоростите

 

Какво пише в лога преди това събитие?

Link to comment
Share on other sites

Нищо не пише, ще кача снимка от лога. Обаче от както писах, се разцепи да се връзва и развръзва връзката и нон стоп се рестартира и DHCP и всичко. Като работя към офиса и накъсва.

Link to comment
Share on other sites

Ами, от това по-ясен знак, че проблемът идва от рутера (хардуер или конфигурация) - здраве му кажи.

Виж и случайно дали не е пречупен някъде кабела на Куулбокс. Последната част, след изолирбанда.

Edited by w00x
Link to comment
Share on other sites

На първата снимка се вижда първия запис в лога за последните 2 дена където въобще се споменава WAN-порта. Това е като измъкнах кабела и го върнах. И после писах тук. И от 5 без 20 стана дискотека. Постояно виждам как DHCP-то се изключва и обновява, лога също се напълни със записи, постоянно имам накъсвания на нета докато работя.

dhcp-1.PNG

dhcp-2.PNG

На втората съм отбелязал едно затишие и пак се почна

 

13 minutes ago, w00x said:

Виж и случайно дали не е пречупен някъде кабела на Куулбокс. Последната част, след изолирбанда.

Не е мръднало от както е сложено. Седи си навито на руло цялото нещо до вратата, камара прах е събрало. Яко е хванато със опашки, даже прехода между жълтата и бялата оптика не се вижда

Утре ще видя буксите на лан кабела. Едната мещо не ми харесва, може да я преправя наново

Link to comment
Share on other sites

То не му трябва много.
На мен ми беше тук долу в краката и без да искам го побутвах понякога. Като го побутнех, вътре (под изолирбанда) нещо се прекъсваше и телевизията започваше да пикселизира. Интернетът си работеше.
Та идеята ми е, че не му трябва много.

Но с тези проблеми с DHCP, по-скоро нещо се е случило в рутера. Ако беше проблем с оптиката щеше да прекъсва изцяло, докато не разместиш кабела.

Link to comment
Share on other sites

То няма проблем с DHCPто, преди "lease stopped localy" e "link down", че и по няколко пъти в секунда, което е интересно как става, като обикновено на порта му трябва повече време за link negotiation. Или е кабела, или проблем в някое от двете у-ва, обикновено подути кондензатори по платките, а не в захранването.

Link to comment
Share on other sites

В статуса и теста всичко е ок. В лога всичко е приключило внезапно както започна в 6 без 10, малко преди да постна логовете от предния пост. DHCP Клиента показва, че вече почти 2.5 часа работи и не се е обновявало.

Edited by mIRCata
Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...