plameni Posted November 13, 2014 Share Posted November 13, 2014 Съображенията са много простички: Изискване на системата за локализация на обажданията до номер 112 е всеки стационарен номер да съответства на точно определен географски адрес. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
slick Posted November 13, 2014 Share Posted November 13, 2014 Съображенията са много простички: Изискване на системата за локализация на обажданията до номер 112 е всеки стационарен номер да съответства на точно определен географски адрес. За какво ми е 112 на смартфон? Спокойно може да се забрани, ако въобще трябва. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
plameni Posted November 13, 2014 Share Posted November 13, 2014 Е това пък никой няма право да го прави. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Lucky Luciano Posted November 13, 2014 Share Posted November 13, 2014 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
slick Posted November 13, 2014 Share Posted November 13, 2014 Така или иначе аз поне не го намирам това за съображение, още повече да е препъни камък. При нужда от позвъняване на 112, последното нещо, което ще направиш е да влизаш в интерет през телефона си, че да набереш 112 през СИП клиента. За 112 дори не ти трябва СИМ карта. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
бат Ицо Posted November 13, 2014 Share Posted November 13, 2014 Но те виждат откъде се обаждаш и без сим карта по координатите на клетката през която звъниш! Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
plameni Posted November 13, 2014 Share Posted November 13, 2014 (edited) Говорим ако обаждането е направено през SIP-акаунта (не е задължително да е от смартфон). При тях ще се покаже стационарен номер. Съществува ли като възможност обаждането да е от друго физическо място - съществува. Това е "пробив" в системата за локализация и никой не желае да носи отговорност за това. EDIT: Скоро не съм пробвал, но и при бизнес абонатите имаше ограничение за IP-адреса, от който можеш да ползваш SIP, та ми се налагаше да ползвам VPN от телефона за експериментите, които си правех. Edited November 13, 2014 by plameni Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
slick Posted November 13, 2014 Share Posted November 13, 2014 Говорим ако обаждането е направено през SIP-акаунта (не е задължително да е от смартфон). При тях ще се покаже стационарен номер. Съществува ли като възможност обаждането да е от друго физическо място - съществува. Това е "пробив" в системата за локализация и никой не желае да носи отговорност за това. Поради която причина обажданията към 112 могат да се забранаят от СИП килента на смартфона само по презумцията, че имаш устройство от което да се обадиш. Но така или иначе различните хипотези за евентуални пречеки са несъстоятелни, откакто от КБ казаха: При пакетите CooolOffice Advanced и Premium има възможност за предоставяне на телефонна услуга по SIP протокол, като в този случай потребителското име и парола се предоставят на клиента. От което единствено стои въпросът за разделението - бизнес/домашен клиенти, а не какви са техническите или нетехнически или други съображения. Над това наблегна и Lucky, това питах и аз. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
бат Ицо Posted November 13, 2014 Share Posted November 13, 2014 Онзи линк по-горе дето съм го дал е за цената на двата офис пакета при които се предоставя парола. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
slick Posted November 13, 2014 Share Posted November 13, 2014 Онзи линк по-горе дето съм го дал е за цената на двата офис пакета при които се предоставя парола. Да де, и изведнъж с бизнес пакета "проблема 112" изчезва. Отново се връщаме разделението на клиенти. Все едно да ми кажат - пускаме ти 100мбита, обаче не може да си сложиш рутер. Ако искаш рутер, стани бизнес клиент. За мен това е аналогията. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
plameni Posted November 13, 2014 Share Posted November 13, 2014 Не ме разбирай погрешно. Напълно разбирам разсъжденията ти и ги подкрепям. И аз съм го поставял като въпрос преди доста време във форума им, но бях отсвирен. Може би е време повече потребители отново да го поставим на дневен ред, ако се налага и с позоваване на ЗЗД: ЗЗД: Чл. 4. (1) (Доп. - ДВ, бр. 70 от 2004 г., в сила от 01.01.2005 г.) Забранена е всяка пряка или непряка дискриминация, основана на пол, раса, народност, етническа принадлежност, човешки геном, гражданство, произход, религия или вяра, образование, убеждения, политическа принадлежност, лично или обществено положение, увреждане, възраст, сексуална ориентация, семейно положение, имуществено състояние или на всякакви други признаци, установени в закон или в международен договор, по който Република България е страна. (2) Пряка дискриминация е всяко по-неблагоприятно третиране на лице на основата на признаците по ал. 1, отколкото се третира, било е третирано или би било третирано друго лице при сравними сходни обстоятелства. -------- Чл. 37. Не се допуска отказ от предоставяне на стоки или услуги, както и предоставянето на стоки или услуги от по-ниско качество или при по-неблагоприятни условия, на основата на признаците по чл. 4, ал. 1. И още една извадка, този път от Общите условия: 6.1. “АЙ ТИ ДИ НЕТУЪРК” АД е длъжно: ... 6.1.3. да предоставя услуги на всички ПОТРЕБИТЕЛИ при условията на равнопоставеност и прозрачност; 6.1.4. да не създава предимства за отделни ПОТРЕБИТЕЛИ или група от тях съобразно категориите ПОТРЕБИТЕЛИ, обема на трафика и други условия, свързани със свободата на договаряне; Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
бат Ицо Posted November 13, 2014 Share Posted November 13, 2014 То добре но не можеш да се оплакваш, че "фирмата" има едни условия, а гражданина Пламен - други Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
plameni Posted November 13, 2014 Share Posted November 13, 2014 Но можеш да се оплачеш, че една услуга се предлага само на един вид клиенти, а се отказва на други, т.е. нарушение на чл. 37 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
бат Ицо Posted November 13, 2014 Share Posted November 13, 2014 Глупости! Едните са физически лица, другите са юридически! За каква дискриминация става въпрос? Кой за каквото си плаща - такова получава. Разбирай договора за услуга който си подписал. Имаш пълната свобода да не го сключваш ако смяташ, че си дискриминиран затова, че не си юридическо лице. Макар, че никой не ти пречи да станеш юридическо лице и да получиш услугата, която предоставят само на юридически лица. Остава сега някой да протестира, че не го пускат в женската тоалетна да пикае прав Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
plameni Posted November 13, 2014 Share Posted November 13, 2014 Някъде да виждаш в Общите условия разделение между физически и юридически лица? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
mIRCata Posted November 13, 2014 Share Posted November 13, 2014 Ааааа, да питам аз - къде пише, че едната е само за юридически лица, другата само за физически? Не са ли просто са имена на различни пакети? Показващи за какво са подходящи, а не кой може и кой не да ползва? Или искате да ми кажете, че ако отида в КБ и кажа искам у нас пакет офис нещо, няма да ме пуснат защото съм физическо лице? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
plameni Posted November 13, 2014 Share Posted November 13, 2014 (edited) Мисля, че ще ти откажат, както на фирмите отказват договори за "домашните" пакети. Edited November 13, 2014 by plameni Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
бат Ицо Posted November 13, 2014 Share Posted November 13, 2014 Някъде да виждаш в Общите условия разделение между физически и юридически лица? Определено виждам разлика в цените на пакетите и параметрите на услугата. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
plameni Posted November 13, 2014 Share Posted November 13, 2014 и отказ от предлагане на услуги. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
бат Ицо Posted November 13, 2014 Share Posted November 13, 2014 (edited) 8.1.2. да получават услугите по т. 2 с параметри и качество, съгласно тези Общи условия и индивидуалния договор за услуги, подписан между страните; Телефонни номера, предоставени по SIP протокол: | не се предлага | до 8 при поискване | до 8 при поискване Edited November 13, 2014 by бат Ицо Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
plameni Posted November 13, 2014 Share Posted November 13, 2014 С подписването на Договор ставам ПОТРЕБИТЕЛ и вече имам право, съгласно Общите условия, да поискам предоставяне на услугите "при условията на равнопоставеност и прозрачност", било то и с анекс към Договора Виж, далеч съм от мисълта за конфронтация с Cooolbox/ITD. Това, което не разбирам обаче е, защо продължават да не желаят да действат като съвременна телекомуникационна компания: Защо при наличието на толкова фирми, които предоставят VOIP-услуги със стационарни номера в България на физически лица, те не желаят да го правят, при вече изградени възможности; Защо продължават да не приемат електронно подписани договори (дано да греша); Защо продължава да е силно ограничен списъка на допълнителните екстри към телефонната услуга; Защо дори и за наличните екстри никъде няма публикуван списък; Отдавна не бях подхващал тези въпроси, но очевидно пак им е дошло времето. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Shtip Posted November 13, 2014 Share Posted November 13, 2014 (edited) Здравейте, Бизнес клиентите също са ограничени да ползват SIP акаунтите си само през cooolbox услугата си. В тази връзка не се прави дискриминация между бизнес и домашни, а просто бизнес клиентите плащат допълнително за по-голяма функционалност (да ползват номерата си през собствена централа). Причините да ограничаваме ползването са много, но двете основни са: - Регулационни - нямаме право да предоставяме мобилни номера (реално свободният SIP акаунт е мобилен номер).Номерата трябва да са фиксирани към физически адрес. - Технически - много често се случва, колкото и добре да смята клиента, че е защитил SIP акаунта си, да бъде хакнат. Сдобият ли се хакерите с акаунта на клиента започват опити да пуснат през него огромно количество международен трафик от различни краища на света, като всичко това се трупа на сметката на клиента. От тази гледна точка ограничението да се провеждат разговори се приема от повечето ни клиенти като екстра. Въпреки това ние се вслушваме в мнението на всичките си клиенти и ще помислим дали има начин да преодолеем неудобствата и да предложим подобна услуга. Edited November 13, 2014 by Shtip Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
бат Ицо Posted November 13, 2014 Share Posted November 13, 2014 (edited) ... и съответното заплащане Едно време Другарката в училище ни учеше, че ще построим общество в което всеки ще бъде Потребител според нуждите си, и Доставчик според възможностите си. Не го разбирах тогава какво значи, то и сега още не го разбирам едит: коментара ми е към Пламен Edited November 13, 2014 by бат Ицо Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
plameni Posted November 13, 2014 Share Posted November 13, 2014 (edited) ... и съответното заплащане Нещо по-различно ли съм казал: било то и с анекс към Договора ясно е, че ще бъде срещу заплащане. Толкова ли е трудно да стане като фиксирания IP-адрес? Като искаш - плащай 15 лв. на месец и го имаш. Само че SIP-акаунта и да искаш да си платиш, пак не ти го дават. Edited November 13, 2014 by plameni Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
бат Ицо Posted November 13, 2014 Share Posted November 13, 2014 Е сега като се изясни въпроса - скука. Да питам тогава аз - кога ще можем да си гледаме телевизията на таблета в тоалетната, а не само на телевизора със СТБ-то? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.