Jump to content
BulForum.com

вдигането на цените на горивата?


Grosmaster

За или против  

139 members have voted

You do not have permission to vote in this poll, or see the poll results. Please sign in or register to vote in this poll.

Recommended Posts

Не одобрявам цените на горивата защото в БГ са изкуствено завишени.Има много такси и акизи които държавата е направила с цел да си пълни гушата.То за това и цените на храните се качват, защото селскотопанските машини са на нафта и всяка нормална европейска държава има нафта за земеделски производители която е без акцизи и такси.Тук обаче сме танзания и наще се правят на идеоти.

 

Иначе за забраната на ГАЗ и Метан много силно се съмнявам.По вероятно е да забранят дизеловите автомобили отколкото тези на ГАЗ, защото просто ще се намесят еколозите.ГАЗ-та е екологична докато бензина и особенно дизела не са.

 

Сега за мен е най-изгодно да се кара на ГАЗ.Подръжката на кола е евтина,газовият инжекцион не е чак толкова скъп,бутилките не са като метановите по сумати кила.Чудя се как за личен автомобил има още хора които да взимат дизел.За фирмен да разбирам ама за личен при тая цена....

 

Не си разбрал. Става въпрос само за кошовите, които караме. Нова кола излезнала от завода с ГАЗ няма да я пипат ;). Става дума за старите коли.

 

Не знам някой нормален човек да одобри повишението на цените на горивата. Не е нито въпрос на инфлация, нито на нищо. Всичко е заради петрола и акциза. Нищо различно. Цените са нормални. Като си развалихме отношенията с братушките сега ще караме на 2.50 дизел и 2.45 бензин и ще ни пукат ушите. Това е положението. Тъпото е, че екогоривата като метан и пропан са с акциз, нещо, което го няма в ЕС. Нещо повече - в ЕС всички автомобили, които са на пропан и метан са освободени от данъци. Но това е положението. И тук можем да се надяваме да стане така. Аз лично съм на пропан и сметката ми си излиза. Мога да си карам и на бензин, но на ден минавам минимум 100км. градско, ткаа че предпочитам да си карам на газчица. Да не говорим, че колата повече "слуша" на газ :)

 

Акцизите на бензина и дизела са си европейски - нали искахме много да се мушнем у европата... ;)

 

Добре де. Търсил съм какви ли не коли в мобиле.де. Защо над 90% от всички, които съм гледал НЯМАТ ГАЗ. Били те мощни или маломощни, нови или стари, немски, италиански и каквито още се сетиш. Защо в Дортмунд по думи на мой приятел има 2 газстанции.( не мога да го твърдя на 100%).

 

Аз съм твърдо ЗА повишаването на цените и вдигането на Акциза, верно е че някои се нагушват с повече пари, но поне ще се навдигне въпроса с алтернативните варианти.

 

Айде нЕма нужда, а. ;)

 

Да бе, ще слагаме развалени круши и ще се дърпаме :lol: Айде бегай от тука, друго си е на бензинец :bgrin:

 

Точно ;) :punk

 

Какви алтернативи бре човеко? Не разбра ли, че с алтернатива ще караш само още 1 година, след това си хвърляш газовата и даваш тройно за бензин. И тогава ще търсиш водородни алтернативи, втора ръка. :)

взето от тук.

 

Е значи, са го приели. Утре ще се хвана на БАС със съседа. Жалко, че каквото му кажа и то взима, че става. НЕ вярваше и за глобите за мръсни коли :):)

 

Това не значи ли фалит за метан-станциите и газ-станциите ? Само се чудят как да направят живота на хората по-труден. Като че ли не им стига помията в тая страна...

 

Труден ще е щото ние сме си за ебане с извинение ;)

 

най-интересното е, че трафикът по улиците не намалява

 

Еми как да намалее. Пеша ли да ходиш на работа. Аз съм в Тракия майка ми работи на единия край на града, а баща ми на другия. Директен транспорт няма. Какво да правят. Пеша ли да тръгнат. И не са само те, има МНОГО ТАКИВА В ГРАДА. А тези от Ягодово да речем........

Link to comment
Share on other sites

  • Replies 167
  • Created
  • Last Reply
най-интересното е, че трафикът по улиците не намалява

 

Именно, увеличава се.Наскоро слушах някакъв представител на КАТ по телевизията, който извади следната статистика: "За първото тримесечие на 2008 година има толкова регистрирани автомобила, колкото през цялата 2007" .........Незнам доколко е достоверна.

 

Не си разбрал. Става въпрос само за кошовите, които караме. Нова кола излезнала от завода с ГАЗ няма да я пипат ;) . Става дума за старите коли.

 

Абе човек не си ли разбрал, че България не е Европейски Съюз за всичко.То и акциз на домашната ракия има ама да си чувал скоро някой да е платил?Като народът се надигне и набият няколко полицая знаеш как набързо наредбата или закона ще си е има, а няма да има 1 глобен или заплашен...

 

П.П. Специално в България след това нещо ще тръгне друг бизнес.Убеден съм, че ще започнат продажба на документи за "фабричен монтаж".Да дойде да докаже някой тогава, че не ти е фабрична инсталацията, когато аз се кълна в обратното и имам документи.

Link to comment
Share on other sites

Именно, увеличава се.Наскоро слушах някакъв представител на КАТ по телевизията, който извади следната статистика: "За първото тримесечие на 2008 година има толкова регистрирани автомобила, колкото през цялата 2007" .........Незнам доколко е достоверна.

 

Еми толкова са. Ама какво е вкарано........ отападъка на Европа. Като няма мито ли как беше за кола до 164 коня......... ехееее

 

 

Абе човек не си ли разбрал че България не е Европейски Съюз за всичко.То и акциз на домашната ракия има ама да си чувал скоро някой да е платил?Като народът се надигне и набият няколко полицая знаеш как набързо наредбата или закона ще си е има а няма да има 1 глобен или заплашен...

 

Б-я на документ е в ЕС за мое съжаление. Нашата АЕЦ е по-добра от тази(тези) във Франция, но затвориха 2 реактора ли колко бяха. ;) Все едно не знаеш Зюмбюла, лично е участвал в експертизите. Поне така ни каза на нас.

Link to comment
Share on other sites

Не се шашкайте излишно,никва газ няма да забраняват :-)Това са раздувки на родните журналяги,имате ли си на идея колко пари се инвестират в газовия бранш,че да ги спират...Половин Европа кара на метан и пропан-бутан от години,що не питате простите Холандци,Италианци Англичани кое е икономически изгодното и екологично гориво...Навремето,ония смешници от Брюксел щяха и дизелите да ограничават,като гледам ултра успешно :-) Наскоро и АDАC се "произнесе" че автомобилите с агу не са по-опасни от тези само на бензин ;-)Дали една кола е фабрично направена на газ е въпрос на контрол,който по нашите ширини е равен на пари,срещу някой лев ще се сдобия с документ,че карам с вода...За мен бъдещето принадлежи на метан-а,най-евтин е и залежите в световен мащаб са най-големи,екологично чист е и лесен за добиване,единствено тежките бутилки са проблем за леките коли(но и там има решение-карбонови бутилки примерно тези на Fаbеr)

Link to comment
Share on other sites

искахме ама не само цените да са европейски .........

 

Цените на фона на съотношението евро/лев са си напълно нормални. Бензинът в Германия по последна информация е 1.47 евро, а дизелът малко по-високо. Така че в лева излиза около 3лв. бенз и 3 и малко дизел. Нормално е.

 

Някой по-горе беше писал, че трафикът не намалява - нормално, всеки ще си кара, но обича и да мрънка. Ако наистина са толкова високи цените никой не е толкова луд, че да кара на тези горива и ще ползва градски транспорт /примерно/. Щом си карат колите, значи цените са поносими. Ситуацията става малко като с високите цени на хранителните продукти и техниката. Магазините са пълни с народ! Как става това, нали нямат пари? Значи имат, но трябва да се мрънка. Аман от мрънкалници. Това е положението. Докато ни отърва ще караме коли, като не - каквото такова...

 

Днес чух нещо интересно по телевизията. Камионите, които стачкуват в София щели да загубят по 300 евро на ден... Еб*х тая печалба - 600лв. на ден от камион... Те какво искат? Дизелът да е 1.50 и на ден да имат по 1000лв. печалба? Нещо не се връзва тук, според мен. Или не вадят по толкова пари от камион, което значи, че цялата работа с този протест е поредният сценарии, а ако печалбата им е такава - значи и цена на дизеловото гориво от 5лв. на литър няма да им е проблем... Не може да се печелят по 600лв. на ден от камиони да протестерит, че цената има е висока... Пак казвам - явно важното е да се мрънка... ;)

 

@HEMO - много точно казано журналяги. Това не са журналисти, а създатели на "сензации"... Като си нямат интересни новини, се захващат за нещо и си измислят всякакви небивалици, за да са интересни :D

Link to comment
Share on other sites

Чакайте малко. Какво сравнявате с Германия. Там стандарта е 3x Българския. Найстина, сивия сектор е около 1/3, че и повече от този на светло. Вдигането на акциза не е начин да пълниш хазната. Тъпите БСПарски кратуни обаче ще го разберат когато инфлацията стане 20% и работят усърдно към срутването на борда. :)

Link to comment
Share on other sites

Цените на фона на съотношението евро/лев са си напълно нормални. Бензинът в Германия по последна информация е 1.47 евро, а дизелът малко по-високо. Така че в лева излиза около 3лв. бенз и 3 и малко дизел. Нормално е.

Значи на един приятел сестра му е женена за германец и живеят в Германия. Това, което казваш е наистина така, но не забравяй, че те взимат по 4-5к евро заплати. Значи нека аз да взимам 4-5к лева заплата, а бензина да е 1.47лв така според мен е малко по-реално отколкото да се гледат само цените на горива, продукти и т.н. Или да го обърнем в евро 4-5к евро и 1.47 евро. Щото тука 400-500лв заплата и бензин 2.30 и ако минаваш по 100км на 2-3 дена не можеш се оправиш никога :wacko:

Link to comment
Share on other sites

Писмото на лукойл май май има за цел да оправдае днешното им повишение. Те вдигат дизела на всеки 10 дена с по 1-2 %...Не е истина.

Link to comment
Share on other sites

Не правете сравнения с Германия, защото там не всеки взима 4-5к евро, разстоянията са доста по-големи и често хората си правят групички,за да ползват една кола, или направо ползват обществен транспорт. Горивото е скъпо навсякъде, факт ;)

Link to comment
Share on other sites

Съгласен съм с velvet_underground, горивото и за Германия и за България идва от почти едни и същи залежи на ~ еднаква цена, НО в Западна Европа не се усеща толкова разликата, поради малко по-високите заплати и наличието на развит алтернативен транспорт.

Link to comment
Share on other sites

Съгласен съм с velvet_underground, горивото и за Германия и за България идва от почти едни и същи залежи на ~ еднаква цена, НО в Западна Европа не се усеща толкова разликата, поради малко по-високите заплати и наличието на развит алтернативен транспорт.

 

За какъв алтернативен транспорт ми говориш бе приятелю.... !? Четох ти по-нагоре един пост ,и направо изумях. Що не вземеш да се пробваш, да разкарваш 350 - 500 кг. оборудване (като моето) с колелото или с обществен транспорт ? Ами нали като вдигат цената на горивото и аз също трябва да вдигна цената на услугата, и ако ти си ми клиент нали трябва и аз да ти бръкна по- на дълбоко в джоба за да не съм вътре. Айде опитай се да ми посочиш поне един сектор от икономиката, който да е независим от горивата..! Като почнеш да ядеш хляб от 100лв. бройката съм сигурен че, ще си промениш мнението за цените на горивата.

 

Алтернативното решение е ясно, ВОДОРОД ! От него запасите на планетата са практически неизчерпаеми. Друг е въпросът колко струва кола със задвижване от водородни клетки

 

И изобщо не разбирам, какво толкова има за обсъждане. Незнам на кой болен мазохист, би му харесало да дава от ден на ден все повече пари за насъщния, апък ако ще и да е най - върлият пешеходец,колоездач или конник !? :wacko: :confused

Link to comment
Share on other sites

Като заплатите ни станат европейски нека и останалите цени да са такива. Не може да взимат х5 на нашите заплати и да си сравняваме тука кво е и там кво е. Velvet, да, може би не всеки немец взима по 5к евро, но и едва ли взима по 400лв/евро.

Link to comment
Share on other sites

Абе тука кой взима 400лв стига с тея смехории, това е най най ниската заплата, а не средната. Като бях в германия преди 4 години съквартиранта ми разнасяше писма по цял ден и заплатата му беше 300евро. Аз съм за това горивото да поскъпне. Никой ли не се замисля защо в Европа акциза е толкова висок, а в Америка нисък? Ами ако тука бензина беше левче за литър колите щяха да са сигурно 2х като брой. Няма условия за толкова много коли, както е в Америка. Правителството трябва да приеме закон автомобили по стари от 10год да не се внасят + не бензина да поскъпне а газта на 2.50лв да видим тогава дали ще има задръствания. Всеки купил няква бракма, айде газовата и пердаши. Преди време баба ви и дядо ви все с кола са били,а? Вече всеки до магазина за хляб с колата ходи..

Link to comment
Share on other sites

Чакайте малко. Какво сравнявате с Германия. Там стандарта е 3x Българския. Найстина, сивия сектор е около 1/3, че и повече от този на светло. Вдигането на акциза не е начин да пълниш хазната. Тъпите БСПарски кратуни обаче ще го разберат когато инфлацията стане 20% и работят усърдно към срутването на борда. :)

 

Не кабинета измисля и слага акцизите. Това са изискванията на ЕС. В случай, че не наложат акцизите, които ЕС е казало, ще има санкции :) Не е в правомощията на кабинета /без значение дали е на БСП, Атака или ГЕРБ/ да намаляват или опрощават акцизи - те се "налагат" отвън.

Link to comment
Share on other sites

Вече всеки до магазина за хляб с колата ходи..

 

Бих се въсползвал от услугите на "Градски транспорт" ама той упорито не идва. Седя си на спирката да си чакам рейса вече 30 мин, а тъпата 16-ка пак никва я няма... Еми много по-евтино ми излиза да си пална 11 годишния таралясник и да са замъкна до университета, сутрин рано в 8, вместо да вися зимата в студа да чакам тъпия рейс... А пък ако случайно ми притрябва да ида до някой по-голям магазин като Метро или Била, сигурно ако са хвана пеша по-бързо ще стигна, от колкото с рейса.

Ако пък захванем темата за винетките, просто няма смисъл. Има 10 по-добри начина да се наложи пътен данък, от колкото винетка...

Link to comment
Share on other sites

Абе тука кой взима 400лв стига с тея смехории, това е най най ниската заплата, а не средната. Като бях в германия преди 4 години съквартиранта ми разнасяше писма по цял ден и заплатата му беше 300евро. Аз съм за това горивото да поскъпне. Никой ли не се замисля защо в Европа акциза е толкова висок, а в Америка нисък? Ами ако тука бензина беше левче за литър колите щяха да са сигурно 2х като брой. Няма условия за толкова много коли, както е в Америка. Правителството трябва да приеме закон автомобили по стари от 10год да не се внасят + не бензина да поскъпне а газта на 2.50лв да видим тогава дали ще има задръствания. Всеки купил няква бракма, айде газовата и пердаши. Преди време баба ви и дядо ви все с кола са били,а? Вече всеки до магазина за хляб с колата ходи..

Колко малко говори, па колко глупости каза! :lol: :laughing:

Link to comment
Share on other sites

Абе тука кой взима 400лв стига с тея смехории, това е най най ниската заплата, а не средната.Вече всеки до магазина за хляб с колата ходи..

Абе, пич, че аз до преди няколко месеца взимах 280лв заплата ти ще ми говориш, че 400 никой не взимал. Много хора не могат и да си мечтаят за 400лв заплата. Или що не отвориш малко jobs-a? И да, ще си ходя с 20 годишната таратайка до магазина, щото така ме кефи, ако ще 5лв да направят газта!

 

@Psihara^^ :laughing: :lol: :laughing:

Link to comment
Share on other sites

Абе, пич, че аз до преди няколко месеца взимах 280лв заплата ти ще ми говориш, че 400 никой не взимал. Много хора не могат и да си мечтаят за 400лв заплата. Или що не отвориш малко jobs-a? И да, ще си ходя с 20 годишната таратайка до магазина, щото така ме кефи, ако ще 5лв да направят газта!

 

@Psihara^^ :laughing: :lol: :laughing:

 

И аз се чудя къде да се наредя за 3000 лева(нормална заплата според Робин)

Link to comment
Share on other sites

Колко малко говори, па колко глупости каза! :lol: :laughing:

 

Слабо казано Ванчо, слабо казано... А пък иначе досега имам съвсем други впечатления от този човек - положителни предимно. Изненадва ме с този малоумен пост.

 

ЕДИТ: Робин ми да върнем нещата 25 години назад направо... По една Жигула/Лада/Москвич на семейство след 15 години чакане. Правиш вноска на сина ти като се роди и се надяваш да не му се падне понеделнична/петъчна продукция. Надявам се че това дето си го написал е плод на някакво моментно настроение. Иначе трябва да впрягаме на дядовците си каруците отново...

Link to comment
Share on other sites

ГАЗ-та не 2.50 трябва да е или както е сега 1.08 или нещо подобно, а трябва да е 75, 80 стотинки, защото в Европа на това гориво няма акциз понеже се води ЕКО ;) Тук обаче приемаме европейските закони за това, което ни изнася............

 

Това са простотии, че като е висока цената на горивото и всички ще спрем да караме коли.Много хора тук изобщо не си правят сметката,че горивата не са свързани само с разходка на собственият гъз, а че и храните са свързани с горивата.Искате по 2.50 ГАЗ и по 5 лв. нафта ама ако ти кажат след това 3 лв хляб ще има мрънкане....И после ти като питаш защо така?......Ще ти отговорят много просто.Житото се се сее с трактор.Той гори нафта.Житото се пръска с препарати пак с трактор, който е с нафта.После жътвата е с комбаин, който пак е на нафта.Транспорта му е с камион, който пак е с нафта.Сигурно сега като трябва да вземем каручките що не нарамим сърпа и паламарката та да сме ЕКО и хляба да ни е без пари....Хайде моля ви се!!!!!

Link to comment
Share on other sites

ГАЗ-та не 2.50 трябва да е или както е сега 1.08 или нещо подобно, а трябва да е 75, 80 стотинки, защото в Европа на това гориво няма акциз понеже се води ЕКО ;) Тук обаче приемаме европейските закони за това, което ни изнася............

 

Това са простотии, че като е висока цената на горивото и всички ще спрем да караме коли.Много хора тук изобщо не си правят сметката,че горивата не са свързани само с разходка на собственият гъз, а че и храните са свързани с горивата.Искате по 2.50 ГАЗ и по 5 лв. нафта ама ако ти кажат след това 3 лв хляб ще има мрънкане....И после ти като питаш защо така?......Ще ти отговорят много просто.Житото се се сее с трактор.Той гори нафта.Житото се пръска с препарати пак с трактор, който е с нафта.После жътвата е с комбаин, който пак е на нафта.Транспорта му е с камион, който пак е с нафта.Сигурно сега като трябва да вземем каручките що не нарамим сърпа и паламарката та да сме ЕКО и хляба да ни е без пари....Хайде моля ви се!!!!!

МНОГО ПРАВИЛНО .......

 

Не разбрахте ли че при нас всеки закон който се налага от ЕС и е в полза на държавата става непременно наложен в нашата мила държавица .. но когато трябва да се направи за държавата нещо ....винаги има време .. и винаги тва време се губи някъде в времевито пространсттво...

Германия кво изобщо говорим за гергманците че и при тях има бедност(за безработица не искам да говоря аз лично установих че работа има ама пари няма) има но колко е на фона на България..... Снощи като гледах новините ГЕРМАНИЯ Е С ЕДНО ОТ НАЙ СКЪПОТО ГОРИВО В ЕС най-евтиното до колкото чух е в Малта но не можах да видя колко е ... но за сметка на това видях в Кипър колко е 99цента което колко ще рече? мисля че сами може да си го сметнете..да докато писах поста забелязах че е постнато ценоразписа в страните който на колко продават горивата ми извинявайте ама Румъния която УЖ беше по назад от нас влезнаха си кат първите хора с нас в ЕС и кво стана минаха ни сигурно с 10 години напред и колко е горивото при тях 1.1 дизелаче..... Разбирам сравнение с другите държави ама не с държави който просто няма смисъл да говорим защото те са по 6-7-8 пъти по напред от нас .....

та за новините гледам аз министъра как се плюнче пред екрана и ми говори повърхностно върху нещата с горивата ... цитат "Петрола се вдига в целия свят" тва го знаем ама акциза да не го прибирам аз .....

Link to comment
Share on other sites

Тука като гледам има неяснота какво може да определи ЕС и какво правителството под формата на закон или данък...

и точно поради тази причина хората са доста късогледи и действат първосигнално на вдигането на цената.

 

В тези сфери където цената на горивото е жизнено-определяща - селското стопанство, е възможно да не се обременяват с акцизи.

а за останалите, които си карат 10 и кусур-годишните си автомобили и им се вижда скъпо /както повечето тук/ - натиснете общината и си търсете правата за повишаване качеството на обществения транспорт - но не закупуването на нови автобуси, а вместо това на тролеи...

 

 

Едит: Lame_0ne - съгласен съм.

Link to comment
Share on other sites

ГАЗ-та не 2.50 трябва да е или както е сега 1.08 или нещо подобно, а трябва да е 75, 80 стотинки, защото в Европа на това гориво няма акциз понеже се води ЕКО ;) Тук обаче приемаме европейските закони за това, което ни изнася............

 

Това са простотии, че като е висока цената на горивото и всички ще спрем да караме коли.Много хора тук изобщо не си правят сметката,че горивата не са свързани само с разходка на собственият гъз, а че и храните са свързани с горивата.Искате по 2.50 ГАЗ и по 5 лв. нафта ама ако ти кажат след това 3 лв хляб ще има мрънкане....И после ти като питаш защо така?......Ще ти отговорят много просто.Житото се се сее с трактор.Той гори нафта.Житото се пръска с препарати пак с трактор, който е с нафта.После жътвата е с комбаин, който пак е на нафта.Транспорта му е с камион, който пак е с нафта.Сигурно сега като трябва да вземем каручките що не нарамим сърпа и паламарката та да сме ЕКО и хляба да ни е без пари....Хайде моля ви се!!!!!

 

Не стига, че ти си объркан ами объркваш и съфорумниците си. Вдигането цените на горивата е едно от решенията за намаляване бройката на колите по пътищата според европейки съюз. Един поглед на таблицата по-горе и разбираш, че в европейските страни, цена за литър бензин не е по-малка от 1.10 Евро. Обърнете внимание също и на цените в Русия и Украйна.

Link to comment
Share on other sites

Тука като гледам на почти всички не им е ясно какво може да определи ЕС и какво правителството под формата на закон или данък...

и точно поради тази причина някои са доста късогледи и действат първосигнално на вдигането на цената.

 

В тези сфери където цената на горивото е жизнено-определяща - селското стопанство, е възможно да не се обременяват с акцизи.

а за останалите, които си карат 10 и кусур-годишните си автомобили и им се вижда скъпо /както повечето тук/ - натиснете общината и си търсете правата за повишаване качеството на обществения транспорт - но не закупуването на нови автобуси, а вместо това на тролеи...

Едит: Lame_0ne - съгласен съм.

 

Е не може всички да караме чисто нови коли. Трябва някой да кара и 10 годишни кошници. Брех мама му стара много богаташи, много нещо.......жалко, че все повече виждам уж скъпи, уж нови коли.....ама с капачка за ГАЗ, а иначе да говорим можем много. ;)

Link to comment
Share on other sites

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.

×
×
  • Create New...