host Posted May 17, 2008 Share Posted May 17, 2008 Ще си вкарат автогол защото до 2 години ще започнат масово да излизат елктромобили и водородни, които по нищо не отстъпват на 2.0 агрегати дизел или бенз. Link to comment Share on other sites More sharing options...
wbyte Posted May 17, 2008 Share Posted May 17, 2008 Ще си вкарат автогол защото до 2 години ще започнат масово да излизат елктромобили и водородни, които по нищо не отстъпват на 2.0 агрегати дизел или бенз. Те тия излизат вече цяло десетилетие Link to comment Share on other sites More sharing options...
KyPo Posted May 17, 2008 Share Posted May 17, 2008 Ще си вкарат автогол защото до 2 години ще започнат масово да излизат елктромобили и водородни, които по нищо не отстъпват на 2.0 агрегати дизел или бенз. аз за тия електромобилите съм слушал че по нищо не отстъпват но най-големия недостатък е зареждането което траело 90минути Link to comment Share on other sites More sharing options...
Slain Posted May 17, 2008 Share Posted May 17, 2008 Ето малко инфо от друг форум, по същата тема и по-точно за акциза ... Има акциз и ... акциз. Само малко инфо: Лукойл продава 1 л дизел за 1 лв и 37 ст. Държавата директно прибира 1 левче за литър /точната сума е 0.60 ст за акциз и 0.395 ст ДДС/. Или доставната цена при бензиностанцията е 2 лв и 37 ст без транспортните разходи. Българският малък и среден транспортен бизнес е поставен от политиците в неравностойно положение спрямо фирмите от другите европейски страни. Във Франция, Белгия, Холандия, Испания и др. акцизът се възстановява на транспортните фирми. Това веднага се отразява на себестойността на останалата продукция , в която се калкулират транспротни разходи. Италия е страна в ЕС, но транспорта се дотира в размера на акциза. Третират фирмите като крайни потребители, каквито са в същност. Значи когато горивото се използва от транспортни фирми същите заплащат 600 лв акциз на 1000 лв , но в същото време ако същата нафта се използва в енергетиката акциза е 50 л, но в същото време същата нафта ако се използва в земеделието акциза е 50 лв. Когато пълниш резервоара на колата си ела ми се обади ако разбереш дали нафтата по документи е "транспортен" или "енергийен" акциз. А има и нещо друго. Бюджетът се крепи на приходите от акциз от горивата. Каза го твоя градски, др. Кадиев. Др.Кадиев си призна, че в момента тройната коалиция е задължена на алкохолните фирми и оттам акциз-кор. Link to comment Share on other sites More sharing options...
netrootbg Posted May 18, 2008 Share Posted May 18, 2008 Какво значи, че превозвачите са крайни потребители? Аз като си карам колата не съм ли краен потребител? Твърдо съм против това да намалят акциза само за превозвачите, а да го оставят същия за хората. Най - малкото ще се стигне до там да трябва да си купуваме гориво от разните му "превозвачи". Link to comment Share on other sites More sharing options...
karaman Posted May 18, 2008 Share Posted May 18, 2008 То да беше само цената на горивата, ами и на храните и то в световен мащаб. Цените се увеличават с една единствена цел: повишаване печалбата на фирмите, които се занимават с търговия на храни и петрол! Който не вярва, да прочете малко международни новини Link to comment Share on other sites More sharing options...
the_UniCorn Posted May 18, 2008 Share Posted May 18, 2008 Пише се Одобрявам! Срамна работа, ей ... то е ясно, че неграмотността е на ниво, но като го види човек написано и в заглавието на някоя тема, просто не се търпи. Извинявам се за off-topic-а. По темата - не, не го одобрявам, но с това нищо няма да се промени. Пътят на цените на горивата е само един и той не е надолу Link to comment Share on other sites More sharing options...
Thief Posted May 18, 2008 Share Posted May 18, 2008 От тея 1.37 и лукойл не е като да се церемонят колко да приберат Link to comment Share on other sites More sharing options...
break Posted May 18, 2008 Share Posted May 18, 2008 Явно има доста хора, които и одобряват, щом цели 11 човека са гласували за ДА. Ама 2010 като забранят газовите и метановите бутилки, ще видим пак кой е за. Единственото хубаво нещо е че ще има по-малко коли на пътя. Link to comment Share on other sites More sharing options...
gado Posted May 18, 2008 Share Posted May 18, 2008 Явно има доста хора, които и одобряват, щом цели 11 човека са гласували за ДА. Ама 2010 като забранят газовите и метановите бутилки, ще видим пак кой е за. Единственото хубаво нещо е че ще има по-малко коли на пътя. Не, няма да има по-малко коли на пътя, просто все по - малко от тях ще се движат с петролни продукти ! Ами да му мислим ние дето живеем в Цървулистан. Защото средностатистическото електорално добиче у нас , и след два живота няма да може да си позволи чисто нова каручка - направо от магазина. Link to comment Share on other sites More sharing options...
DON_CHEFO Posted May 18, 2008 Share Posted May 18, 2008 Не, няма да има по-малко коли на пътя, просто все по - малко от тях ще се движат с петролни продукти ! Ами да му мислим ние дето живеем в Цървулистан. Защото средностатистическото електорално добиче у нас , и след два живота няма да може да си позволи чисто нова каручка - направо от магазина. Аз също прочетох, че ЕС иска да наложи ГАЗ и Метан само колата излезе от завода така. Не знам дали е прието не знам и дали ще го приемат на 100%, но ако стане тогава какво правим. Щом вече не само в един форум става дума за цената на горивата значи нашите сериозно взимат да се уливат....... Link to comment Share on other sites More sharing options...
karaman Posted May 18, 2008 Share Posted May 18, 2008 много ясно, че се оливат, нали трябва да печелят повече. С годишна инфлация от 20% как да не вдигат цените! Link to comment Share on other sites More sharing options...
jozo Posted May 18, 2008 Share Posted May 18, 2008 Не одобрявам цените на горивата защото в БГ са изкуствено завишени.Има много такси и акизи които държавата е направила с цел да си пълни гушата.То за това и цените на храните се качват, защото селскотопанските машини са на нафта и всяка нормална европейска държава има нафта за земеделски производители която е без акцизи и такси.Тук обаче сме танзания и наще се правят на идеоти. Иначе за забраната на ГАЗ и Метан много силно се съмнявам.По вероятно е да забранят дизеловите автомобили отколкото тези на ГАЗ, защото просто ще се намесят еколозите.ГАЗ-та е екологична докато бензина и особенно дизела не са. Сега за мен е най-изгодно да се кара на ГАЗ.Подръжката на кола е евтина,газовият инжекцион не е чак толкова скъп,бутилките не са като метановите по сумати кила.Чудя се как за личен автомобил има още хора които да взимат дизел.За фирмен да разбирам ама за личен при тая цена.... Link to comment Share on other sites More sharing options...
Lucky Luciano Posted May 18, 2008 Share Posted May 18, 2008 Не знам някой нормален човек да одобри повишението на цените на горивата. Не е нито въпрос на инфлация, нито на нищо. Всичко е заради петрола и акциза. Нищо различно. Цените са нормални. Като си развалихме отношенията с братушките сега ще караме на 2.50 дизел и 2.45 бензин и ще ни пукат ушите. Това е положението. Тъпото е, че екогоривата като метан и пропан са с акциз, нещо, което го няма в ЕС. Нещо повече - в ЕС всички автомобили, които са на пропан и метан са освободени от данъци. Но това е положението. И тук можем да се надяваме да стане така. Аз лично съм на пропан и сметката ми си излиза. Мога да си карам и на бензин, но на ден минавам минимум 100км. градско, ткаа че предпочитам да си карам на газчица. Да не говорим, че колата повече "слуша" на газ Акцизите на бензина и дизела са си европейски - нали искахме много да се мушнем у европата... Link to comment Share on other sites More sharing options...
KyPo Posted May 18, 2008 Share Posted May 18, 2008 Не знам някой нормален човек да одобри повишението на цените на горивата. Не е нито въпрос на инфлация, нито на нищо. Всичко е заради петрола и акциза. Нищо различно. Цените са нормални. Като си развалихме отношенията с братушките сега ще караме на 2.50 дизел и 2.45 бензин и ще ни пукат ушите. Това е положението. Тъпото е, че екогоривата като метан и пропан са с акциз, нещо, което го няма в ЕС. Нещо повече - в ЕС всички автомобили, които са на пропан и метан са освободени от данъци. Но това е положението. И тук можем да се надяваме да стане така. Аз лично съм на пропан и сметката ми си излиза. Мога да си карам и на бензин, но на ден минавам минимум 100км. градско, ткаа че предпочитам да си карам на газчица. Да не говорим, че колата повече "слуша" на газ Акцизите на бензина и дизела са си европейски - нали искахме много да се мушнем у европата... искахме ама не само цените да са европейски ......... Link to comment Share on other sites More sharing options...
Ferante Posted May 18, 2008 Share Posted May 18, 2008 Аз съм твърдо ЗА повишаването на цените и вдигането на Акциза, верно е че някои се нагушват с повече пари, но поне ще се навдигне въпроса с алтернативните варианти. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Stenli Posted May 18, 2008 Share Posted May 18, 2008 Аз съм твърдо ЗА повишаването на цените и вдигането на Акциза, верно е че някои се нагушват с повече пари, но поне ще се навдигне въпроса с алтернативните варианти. Да бе, ще слагаме развалени круши и ще се дърпаме Айде бегай от тука, друго си е на бензинец Link to comment Share on other sites More sharing options...
break Posted May 18, 2008 Share Posted May 18, 2008 Какви алтернативи бре човеко? Не разбра ли, че с алтернатива ще караш само още 1 година, след това си хвърляш газовата и даваш тройно за бензин. И тогава ще търсиш водородни алтернативи, втора ръка. евродирективата вече е приета от Европейската комисия и трябва да влезе в сила от началото на 2010 г взето от тук. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Ferante Posted May 18, 2008 Share Posted May 18, 2008 Съжалявам, че не сте ме разбрали правилно. Имах предвид алтернативен транспорт, а не алтернативно гориво. Link to comment Share on other sites More sharing options...
break Posted May 18, 2008 Share Posted May 18, 2008 Хах, че то и при тея цени ми е по-на далавера да ходя на работа с колата, отколкото да давам 80 ст. за билетче. И то при положение, че карам на бензин. Пък и не ми се мръзне вече по спирките и да тичам да хвана рейса, че после ще чакам поне още 20 минути. А и рейсовете и те с гориво вървят. Като се покачи нафтата двойно и билета скача с толкоз. Когато европейския съюз реши, че всяка кола излезнала от завода трябва да гори мимнимум 20/100, тогава може би вече ще се кача на градския трянспорт. Чакай сега да формулирам разсъжденията си. Значи ти искаш да доведеш България до мизерия, за да се откажат хората от колите си и да се качат на градски транспорт. Браво, имаш моите адмирации. Може ли да кажеш само как се казваш, че имам чувството, че зад този ник стои г-н Жан Виденов. Или може би си негов втори наследник (боже опази). Link to comment Share on other sites More sharing options...
Thief Posted May 18, 2008 Share Posted May 18, 2008 Това не значи ли фалит за метан-станциите и газ-станциите ? Само се чудят как да направят живота на хората по-труден. Като че ли не им стига помията в тая страна... Link to comment Share on other sites More sharing options...
Ferante Posted May 18, 2008 Share Posted May 18, 2008 @breakneck - пак не си ме разбрал Има трамваи, тролей, влакове, велосипеди - всичко е въпрос на приоритети и възможности, но както казах високите цени ще повдигнат въпроса за алтернативите, където те са възможни. Link to comment Share on other sites More sharing options...
clio Posted May 18, 2008 Share Posted May 18, 2008 Твърдо съм против покачването на горивата. НО, когато нефта на Земята тръгва да свършва, цената му се повишава. Така е и в момента, като държавите с по-развита икономика ще внасят повече и ще плащат по-малко. Примерно в САЩ горивата са едни от най-евтините в света и това е така, тъй като внасят 25 % от целия нефт, който се произвежда. До няколко години ако не се намерят нови и големи находища на горива или алтернативни начини на предвижване, нефта ще продължава да поскъпва. Link to comment Share on other sites More sharing options...
stanley Posted May 18, 2008 Share Posted May 18, 2008 ЛУКОЙЛ-България: Предупреждавахме ЛУКОЙЛ-България изтъкват, че от доста време са предупреждавали за ценови шок и голяма инфлация при бързо вдигане на акцизите върху горивата.Това се казва в специално съобщение на ЛУКОЙЛ-България по повод предстоящите протести на превозвачите. Не се намери нито една структура - танспортна, превозваческа или обществена, която да застане твърдо срещу рязкото покачване на ставките им, пише в позицията. Нещо повече, заявяват от компанията - повишението на акцизите от 1 януари 2007 г. бе двойно над съгласувания с ЕС график, а от 1 януари 2008 г. се предприе и ново повишение, но и тогава различните сдружения, асоциации и организации в сферата на автомобилния транспорт останаха безмълвни. В писмото се припомня, че преди четири години ЛУКОЙЛ-България застава категорично срещу законодателната политика да се товарят с акцизни ставки бензините и дизелът, а да се оставя на преференциален режим пропан-бутанът за транспортни нужди. Аргументите тогава са били, че социалното гориво в страната е именно дизелът, а не пропан-бутанът, и че разхвърлянето на акцизните тежести единствено върху бензина и дизела ще доведе до колапс в сферата на транспорта. В същото време от ЛУКОЙЛ-България изтъкват, че на два пъти са изпълнили споразумение с правителството да задържат максимално дълго цените на горивата и да им плавен преход вместо шоково поскъпване. За този период цената на суровината се увеличи с близо 400 процента, акцизите върху безоловните бензини - със 128 на сто, а тези върху дизеловото гориво - с 445 процента, се отбелязва в откритото писмо. В заключение се заявява, че държавната политика от последните години за максимално натоварване на цените на горивата с акцизи никога не е била съпроводена с държавна политика за ограничаване и ликвидиране на "сивия сектор" в бранша, а именно там са големите резерви на държавата. Според ЛУКОЙЛ една системна борба срещу незаконния и често добре известен на властта "сив сектор" би донесла на държавата приходи, многократно надвишаващи тези от акцизите, и в същото време би поставила икономиката на светло. Това никога не бе направено и наместо от светло и прозрачно събиране на данъци в сектора, държавният бюджет бе поставен в положение да се пълни от непрекъснато надуване на акцизните ставки, завършва писмото. Междувременно в Министерството на транспорта се проведе среща между министрите Мутафчиев и Орешарски с представители на превозвачите. След тричасови разговори стана ясно, че проблемите не могат да бъдат решени веднага и не са в компетенциите на двамата министри. Не мога да да намаля цените на петрола, заяви финансовият министър. Източник: news.bg Link to comment Share on other sites More sharing options...
wbyte Posted May 18, 2008 Share Posted May 18, 2008 най-интересното е, че трафикът по улиците не намалява Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts
Archived
This topic is now archived and is closed to further replies.