Jump to content
BulForum.com

ЕЛЕКТРОМОБИЛ


Recommended Posts

  • Replies 127
  • Created
  • Last Reply

Колата е супер, но и цените са едни такива хубааави. А пък един през друг ми говорят за екология. Ми как да стане масова тая кола с такива цифри.

Link to comment
Share on other sites

Що? Базовата цена е 60к $ - на мен не ми се вижда много за това което предлага...

Имай впредвид, че както първия модел, така и този не е предначанчен за "масите"

Компанията обещава, че третия модел, ще бъде семеен седан на по-достъпни цени.

Това е фирмена политика за натрупване на капитал и възвръщане на първоначалните

инвенстиции от 5 години разработки и тестове.

Link to comment
Share on other sites

Що? Базовата цена е 60к $ - на мен не ми се вижда много за това което предлага...

Имай впредвид, че както първия модел, така и този не е предначанчен за "масите"

Компанията обещава, че третия модел, ще бъде семеен седан на по-достъпни цени.

Това е фирмена политика за натрупване на капитал и възвръщане на първоначалните

инвенстиции от 5 години разработки и тестове.

 

Aми твърде много са си. 30 000 долара не са малко пари, но е доста по-примамлива цена. И ако има някакви субсидии или данъчни облекчения за хора притежатели на електромобили....тогава вече е друго

Link to comment
Share on other sites

Седанчето изглежда супер. Най-накрая екологично съобразен автомобил с хубав дизайн. Имах чувството, че умишлено грознят всеки опит за направата на интелигентен автомобил. Включително и Приус-а.

Link to comment
Share on other sites

Цената НЕ е 60k.Около 47k $ е поради различните данъчни и др. финансови бонуси, които ще се поемат от държавата при покупка( САЩ ).Има обаче врътка, че този автомобил НЯМА да го видим до 2011 като производствен.

 

Малко данни...0-100 5.6-6.0, около 300 мили( х1.6 за да получите км ) пробег с едно зареждане.

Също така автомобила има 7 места, още нещо интересно е, че Тесла имат стратегически партньор поел ангажимента да прибави към бензиностанциите в САЩ и инсталации за зареждане.С тях 100% заряд на батерията ще се постига за 6-8 минути( при пълно изтощаване на автомобила преди зареждане ).

Стандартния заряд ще отнема 45 минути.

Тази цена е 160 мили пробег пакета, този с 300 мили ще е по-скъп.

Модела ще бъде позициониран в конкуренцията на Е-клас на Даймлер и 5-та серия на БМВ - поне според производителите.

 

 

• 0-60 mph in 5.6 seconds

• 1/4 mile in 14 seconds

• 120 mph top speed

• Braking 60-0 mph 135 feet

• 42 kWh battery storage system standard

• 70 kWh and greater battery storage systems optional

• 9- inch liquid cooled electric motor

• Single-speed transaxle gearbox

• Curb Weight 3825 lbs

• Overall Length 196"

• Wheelbase 116.5"

• All-wheel-drive available (option available in future production models)

• Right hand drive available

Link to comment
Share on other sites

Чудно. Гледам ще има и RHD, което значи, че след 4-5 години нашите лондонски студенти ще започнат да ги купуват и да се перчат в България :)

 

На мен ми е интересно кой все пак е позволил да стигне толкова напред този проект. Петролните шейхове да не спят зимен сън?

Link to comment
Share on other sites

Ако това отговаря на истината: "... $4 to fully charge..." цената му е направо смешна...480 км. с едно 45 минутно зареждане струващо 4 долара...Изглежда страхотно, данните са му супер,просто арабеските ги чакат трудни дни :lol: Айде сега си представете подобно возило произведено от Тойота примерно,в сериозен тираж и със сериозна подръжка колко ще струва ;)

Link to comment
Share on other sites

  • 2 months later...
И България има проект да се използват масово електроавтомобили

Чак пък "масово"...аз поне няма да го доживея да го видя...между другото количката била италианско производство.

Как мислите бихте ли се качили на електромобил?

На това долу, дето генерира 700 BHP - веднага!

2008_lightning_gt.jpg

Освен това тоя електромобил ако му измислят начин зареждането да става бързо...

Ами по-бързо не ми и трябва...за да измине 400 км. му трябват 10 минути зареждане.

 

П.П. Цялата статия.

Link to comment
Share on other sites

Ей това е кола, като знам съотношението мощност - въртящ момент при повечето асинхронни двигатели на тая въртящия момент ще е 1500 минимум ако не е ограничен по-някакъв начин. Сигурно ще ускорява до 100 като драгстер. Много повече ме радва от поредното ферари, ламборгини или зонда да кажем.

Link to comment
Share on other sites

Тази Lightining е интересна - ето го и основния сайт:

http://www.lightningcarcompany.co.uk

 

И тези 10 мин са с някакъв специално зарядно. За домашната ел. мрежа отнема няколко часа и обхвата е 300 км, а не 400(пак според сайта). В него има и снимки с по-висока резолюция.

 

Като цяло при базова цена от 120 000 паунда излиза по-скъпа от Теслата, а като характеристики е същата...

Link to comment
Share on other sites

Нещо не е наред 0-100 за 4 секунди. Сигурно е компютърно ограничено или има някаква врътка и не е 700 коня. Електрически драгстер с 500 /вярно по-лек/ ги прави 100-те за малко над 2 секунди и заради линейното ускорение взима драг пистата за <10 сек. Има нещо гнило. Иначе е нормално да не се зарежда за 10 минути. Всеки който знае какви са ограниченията на домашната ел. мрежа е наясно какво може и какво не, все пак никой не иска квартала да остане без електричество, защото някой е тръгнал да си зарежда колата. Ще е интересно да се пуснат бюджетни коли с ел. двигатели - нещо от рода на астра или голф с 4 малки двигателчета по 30-тина киловата на сносна цена естесвено. Има бъдеще за мен технологията - за последните 10 години батериите се развиха много и е от друга страна много по-лесно да се направи станция за зареждане с електричество от такава с водород.

Link to comment
Share on other sites

Ахам. Ама хич не са бюджетни. Имах предвид нещо конкурентно способно. Ако бяха наполовина на цената им и не бяха китайски... Иначе количката не изглежда лоша. Ако сериозен играч в автомобилния бизнес се захване може и да се случи нещо, но за съжаление докато не свърши петрола никой няма да го направи. 3 долъра което си е има няма 5 лева си е оферта от всякъде за 160 километра, лошото е че толкова е и разхода на някоя малолитражка на метан като цената става неуправдана.

Link to comment
Share on other sites

  • 1 month later...

Малко като полу-офтопик се явява, понеже става дума за хибриден двигател :P , но е любопитно да се научи, тъй като става дума за Порше - ЦЪК.

Link to comment
Share on other sites

  • 6 months later...

Тъй като другата тема е за хибриди, пускам новината тук:

 

Британски фонд планира инвестиция от 100 млн. лв. в електромобили у нас

08.02.2010 20:05

 

Британски инвестиционен фонд има желание да инвестира в производството на електромобили в България. Това става ясно от съобщение на правителството по повод посещението на министър-председателя Бойко Борисов на Острова.

 

В момента 200 подобни прототипа се произвеждат в Германия и според представителите на британския бизнес подобно производство ще намери добър пазар у нас.

 

Уточнява се, че предвидената инвестиция е за около 100 млн. лв.

 

Според информация на БНР заводът ще бъде до Стара Загора. Планира се електромобилите да развиват скорост до 110 км в час, а с едно зареждане на батерията да изминават между 400 и 600 км.

 

Премиерът е на двудневно работно посещение в Лондон по покана на британския си колега. В делегацията, която го придружава, са вицепремиерът и министър на вътрешните работи Цветан Цветанов и министърът на външните работи Николай Младенов.

 

http://www.investor.bg/?cat=5&id=93657

Link to comment
Share on other sites

Новината е добра стига да стане реалност, че да не стане като завода за Роувъри край Варна. Иначе ако се продават на разумна цена бих си купил.

Link to comment
Share on other sites

То и аз не следя внимателно темата, но май LAMPO2 не е поместван досега: 408 коня, 0-100 за 5 сек, максимална - 200 км/ч., с един заряд - 200 км. пробег. Всъщност ако станциите със заредени батерии се намножат, "презареждането" чрез смяна е под 5 минути.

 

 

 

00.jpg

06.jpg

 

 

Link to comment
Share on other sites

Нещо май бъркаш >

The Protoscar Lampo2 is built on GM's Kappa platform but dispenses with the attractive Solstice/Sky shell for bad sci-fi styling and replaces the gasoline engine with two separate electric powertrains tied together to deliver 408 HP.

 

While having a look that burns like fire, the Lampo2 does has some slick ideas, not the least of which includes two completely separate powertrains at each axle. Running together the engines have a total output under full power of 408 HP and 472 lb-ft of torque. The car weighs in at a respectable-for-a-full-EV 3,483 lbs and delivers a 0-to-60 MPH time of five seconds flat and a top speed of 124 MPH. Not too shabby.

 

If you run out of juice you can take the traditional deep charge which takes about 8 hours and delivers a 124-mile range, though the second and more interesting option is a 10-minute quick charge using a stand-alone, high-power charging system for a claimed 62 miles of additional range — it's like Xanax for range anxiety.

 

______________

 

Това не им е изявлението пред пресата, та може и да има грешка пък в него. Дай линк към новината ;)

Link to comment
Share on other sites

Кое в данните не съвпада?:confused

 

Това за презареждането беше моя трактовка - затова го сложих в кавички и имах предвид пълно за празно.

Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.

×
×
  • Create New...