Jump to content
BulForum.com

ЕЛЕКТРОМОБИЛ


Recommended Posts

2015 завършват станцията. 2020 я стартират. Преди 2020 тока ще е ценен...

 

ЕДИТ: Понеже може някой да не ме разбере - говоря за станцията във Франция, която строят Г8, в която ще се осъществява термоядрен синтез. Говоря за проект "Слънчо на Земята". :P

Link to comment
Share on other sites

  • Replies 127
  • Created
  • Last Reply
То, по големите магазини взеха вече да продават нлиматици с КПД 3 - 4 - 5..... пък едно динамо ли ще им се опре......!? ;) :lol:

Осъзнаваш ли каква глупост написа?

Link to comment
Share on other sites

Осъзнаваш ли каква глупост написа?

При условие, че професията ми е свързана с климатизацията и вентилацията, защо според теб съм го болднал и подчертал ? ;)

Link to comment
Share on other sites

При условие, че професията ми е свързана с климатизацията и вентилацията, защо според теб съм го болднал и подчертал ? ;)

Кажи в коя фирма си да знам да не идвам при вас.

 

Явно вие вече имате действащо перпетум мобиле. Скоро ще ви гледаме по телевизията. Вероятно и нобелова награда ще получите.

Би ли обяснил на нас простосмъртните как се постига КПД по - голямо от 1?

Link to comment
Share on other sites

Кажи в коя фирма си да знам да не идвам при вас.

 

Явно вие вече имате действащо перпетум мобиле. Скоро ще ви гледаме по телевизията. Вероятно и нобелова награда ще получите.

Би ли обяснил на нас простосмъртните как се постига КПД по - голямо от 1?

 

Виж сега ! Това, че в някои вериги не отделят достатъчно внимание на обучението на персонала... не означава, че и ние не правим разлика между КПД и КОП...... Схвана ли идеята ?

 

А КПД над единица теоретично може да бъде постигнато с помоща на монополюсни магнити. Но тъй като и самите те (ММ) са в сверата на теоритичното........... всичко все още си остава една голяма мечта ! ;)

 

 

П.с. Иначе заповядай при нас ! С удоволствие бих ти обяснил що е то КОП и как става така, че влагаш 1Kw а получаваш примерно 3.2 и на горе ....... но това е за друга тема. :)

Link to comment
Share on other sites

А ти правиш ли я тази разлика? В предишните си няколко мнения твърдиш за КПД от порядъка на 3-4 ;).

Стига вече ! Ше взема да приема на сериозно, че не разпознаваш иронията..... в контекста на всички тези глупости за атомни реактори в автомобили, зареждане на електромобил едва ли не за 5 минути от домашната ел. инсталация и т.н. ......

 

А КОП или Коефициент на термопомпен пренос от порядъка на 3 - 4 е нормалният такъв. Ако не ме лъже паметта най - високият постиган до сега е 8 от Toshiba. На мене на скоро ми се случи в "Техно маркет" едно момченце продавач-консултант, упорито да ме убеждава, че видиш ли ...."по принцип климатиците имали КПД винаги повече от три......" и колкото пъти се сетя за тази случка все ми става много смешно и тъжно едновременно. Все пак момчето беше към 22-23 годишно и би трябвало все нещо да му е останало в главата от часовете по физика в началното училище.....

 

П.с. Изяснихме ли го най - сетне ?

Link to comment
Share on other sites

П.с. Изяснихме ли го най - сетне ?

Вече да.

 

Просто ми стана "гадно" когато прочетох, че се занимаваш професионално с климатици и говориш за КПД 3-4 ;). Нищо лично.

Link to comment
Share on other sites

Вече да.

 

Просто ми стана "гадно" когато прочетох, че се занимаваш професионално с климатици и говориш за КПД 3-4 ;). Нищо лично.

 

Няма проблеми ! :)

:lol: Сложих му и кавички на КПДто да не вземе още някой да го приеме на сериозно....

Link to comment
Share on other sites

А не! Предпочитам да си карам Range Rover с разход 30 л на 100 :lol:

 

Сериозно: някога когато тъкмо си бях взел книжката баща ми ме предупреди: "Не се опитвай да се състезаваш с ускоряващ тролей." Много ясно защо! Макар че останаха ли тролеи по улиците в днешно време и да са са разбити.

 

Много от най-мощните машини са електрически: ескаватори, влакове и т.н. Единствената по-сериозна причина не всички двигатели да не са електрически е, че още не е измислен надежден метод за пренасяне захранване на подвиждните машини.

 

Даже има много машини такива, не знам, дали дизеловите влакове не бяха такива - горивото върти турбина прави ток, а самата машина се задвижва с електрически двигател.

 

Между другото споменавате за водородните двигатели: четох, че въпросът със съхранението на водорода е общо взето решен, проблемът е, че все още добиването на водород е неефективно и скъпо.

 

Не забелязах обаче някъде да споменавате за горивните клетки - те може би са бъдещето, но кога ли - не е ясно. Преди 10тина години се говореше, че до 10тина години ще са навлезли масово, но за сега нищо.

Link to comment
Share on other sites

Даже има много машини такива, не знам, дали дизеловите влакове не бяха такива - горивото върти турбина прави ток, а самата машина се задвижва с електрически двигател.

Естествено че са такива.Аз не знам да има влак,чийто дизелов двигател задвижда директно колелата.(ако има,дайте подробности да се образовам).

Link to comment
Share on other sites

Естествено че са такива.Аз не знам да има влак,чийто дизелов двигател задвижда директно колелата.(ако има,дайте подробности да се образовам).

 

Пообразовай се тогава за локомотивите от серия 04 и серия 052 и 054 ;) и трите модела са изцяло дизелови. Четвърта серия са снети от масова употреба преди около 17-18 години но и до момента се срещат в разни заводи. Другите два модела са познатите на всички "маневри" тези дето бутат или теглят вагони и композиции в рамките на гарата или в рамките на града. Всъщност дизелово - електрически от движещите се по нашата ЖП мрежа са само два модела 06 и 07. Всички други са изцяло електрически т.е. захранват се от преносната мрежа.

Link to comment
Share on other sites

Пообразовай се тогава за локомотивите от серия 04 и серия 052 и 054 ;) и трите модела са изцяло дизелови. Четвърта серия са снети от масова употреба преди около 17-18 години но и до момента се срещат в разни заводи. Другите два модела са познатите на всички "маневри" тези дето бутат или теглят вагони и композиции в рамките на гарата или в рамките на града. Всъщност дизелово - електрически от движещите се по нашата ЖП мрежа са само два модела 06 и 07. Всички други са изцяло електрически т.е. захранват се от преносната мрежа.

За маневрените не бях се замислях.Но всичките тези които мъкнат товарните или пътнически композиции между гарите ,които не са електрифицирани,мисля са дизел електрици.Това беше идеята на споменаването на влаковете в темата за електромобилите,щото някой хора си мислеха,че електродвигателя може да захранва само дясната гума на Тойота Приус и да върти миксера у вас.

Link to comment
Share on other sites

Пообразовай се тогава за локомотивите от серия 04 и серия 052 и 054 ;) и трите модела са изцяло дизелови. Четвърта серия са снети от масова употреба преди около 17-18 години но и до момента се срещат в разни заводи. Другите два модела са познатите на всички "маневри" тези дето бутат или теглят вагони и композиции в рамките на гарата или в рамките на града. Всъщност дизелово - електрически от движещите се по нашата ЖП мрежа са само два модела 06 и 07. Всички други са изцяло електрически т.е. захранват се от преносната мрежа.

Освен 06,07 и 55-та серия също са дизел-електрици. КЦМ-то имат един или два такива, не съм сигурен за точната бройка обаче.

Link to comment
Share on other sites

BTW Баща ми се пенсионира на такъв, вярвай един от най красивите локомотиви беше :)

1110337_t.jpg

 

Мдаа, имаше си и кардан и клапаните му бяха с размера на тромпет а всяка една от цилиндровите му глави тежеше по над 65Кг............

Link to comment
Share on other sites

  • 1 month later...

Снощи гледах интервю с CEO-то на Tesla Motors и той спомена, че съвсем скоро ще пускат в масово производство електрически Luxury Sedan на цена около $60к и ако всичко върви по план имат идея и да пуснат на пазара и трета генерация - нормална 4-местна семейна кола на цена около $30к....

Link to comment
Share on other sites

аз пък очаквах някой вече да е сглобил електромобил и да споделя резултати. чакам си още от началото на темата, ама май имам да си чакам още доста.

къде ни зачезна юзъра "нищъГАЗаз"?

Link to comment
Share on other sites

  • 2 months later...

Я малко по-реални, не концептуални неща( ако съберат паричките за производство, но нас батериит ни инстересуват ).

 

http://www.rs-auto.bg/reviews/article/7009/lightning-gt/

 

Ако материала е правдив, то този автомобил ще преобърне света на автомобилната индустрия с главата надолу( да водородните са истински чисти ама тоя енергията му може да се получава от елетроцентрала захранвана от водород в бъдеще например, пък и всеки има контакт у тях, а за водордни станции...хм само Калифорния ).

 

За батерията http://www.lightningcarcompany.co.uk/nanosafe.php

 

Единствено в тези коли дразни, че не издават звук, но...какво пречи да си сложим изкуствена система за създаване на усещане зa V12, V8 и т.н. двигател( такива има и сега ).Нещо обаче, което мен много би ме стресирало като шофьор е липсата на скорсти( никакви няма, само "напред" и "назад" ), както и факта, че е напълно лишена от вибрации( ако е изцяло електрически автомобила ).Дано успеят тези хора с техния модел, защото е красив, бърз, сигурен и не вреди.

Link to comment
Share on other sites

Единствено в тези коли дразни, че не издават звук, но...какво пречи да си сложим изкуствена система за създаване на усещане зa V12, V8 и т.н. двигател( такива има и сега )

Абе не е баш да са без звук да ти кажа.Като тролей на стероиди е.По-добре без звук,отколкото да изтипосат някакви говорителчета и те да бръмчат,че даже и различни видове двигатели да си избираш.Днес си ферари,утре порше,после форд фиеста и така.Малко тамагочи пауър смешно ми идва и несериозно.

Link to comment
Share on other sites

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.

×
×
  • Create New...