DON_CHEFO Posted February 15, 2008 Share Posted February 15, 2008 Значи търсим информация за такъв клапан за на съседа БМВ-то. Намерих му инфо от една мадама дето е патила от не добре работещ допълнително слаган "Блоу офф", ама на Уно турбо. По принцип действието им е едно и също и ако може някой да каже слагал ли е на Баварията такъв и как точно да се направи. Ето това намерих аз: Това е клапан нужен само при турбо системите!Действа по следния начин:Когато турбината качи налягане въздухът се завърта по целия тракт преминава през междинния охладител(intercooler) след, което пак се връща в турбото. Но когато върнем газта турбината не замразва, а има остатъчно инерционно завъртане, което може да предизвика доста високо налягане и да настъпят проблеми с маркучите..но не те са по големия проблем,а обратното налягане при голям надув прави турбото на салата,зна4и с BLOW OFF-a изли6ното налягане от турбото което не е нужно в момента се изпуска навън и позволява турбото да продължава да се върти без да е спирано от удара на обратното налягане,ще кажете и това си го знаем..но за да се ровя толкова и за да чета е имало защо,а имено проблем с мойта кола когато я пуснахме!!след като прочетах много разбрах,че не е толкова просто..... има много видове такива клапани,едни от тях са с "врътка". Тази врътка която е на НЯКОЙ от blow-offите регулира твърдостта на пружината която е вътре в клапана. Това е така понеже колкото по мека е пружината толкова по динамичен е самия клапан и мноо по бързо реагира на връщането на газта и същевременно намаля "back pressure"-удара в изпускателния тракт,който при натегнат blow-off е доста по силен,намяля доста оборотите на турбината така че колкото по мека е пружината на blow-offа толкова по добре, но при големи надуви над 1.5 бара примерно повечето blow-offи започват да изтърват надув и ако са рециркулиращи да го връщат в смукателния тракт,рециркулиращите клапани са тези който връшат обратно в системата малко след въздушния филтър!!а от там и в турбината?също така има и опън еър просто да изпускат в атомосферата.такъв като моя!!По този начин малко или мноо се бърка работата на мотора щото ако blow-offа изпуска това не се знае от ЕКУто на колата а то преди това е измерило въздуха и е пуснало определената доза гориво за което въздуха обаче не е достатъчен именно за това се получиха детонации,и ми заминаха сегментите... Съседа като го прочете и леко се дръпна. Ако някой обаче има такова БМВ и каже за какво иде реч - ще се зима и за на съседа :) Link to comment Share on other sites More sharing options...
Marvin Posted February 18, 2008 Share Posted February 18, 2008 Аз нещо не схващам целта на упражнението. На твоя съсед му се е повредил клапанът или неговата кола няма такъв, ама иска да си слага такъв понеже незнамквоси? Link to comment Share on other sites More sharing options...
DON_CHEFO Posted February 18, 2008 Author Share Posted February 18, 2008 Няма нищо повредено по колата. Това, което чух е, че неговия бил някакъв вътрешен. А новия трябва да външен и като дадеш газ и след това върнеш газта да се чува онова съскане от излизащото остатъчно налягане в атмосферата. Шукарийка малка, която е един от кефовете да караш турбо кола :) Link to comment Share on other sites More sharing options...
Lucky Luciano Posted February 18, 2008 Share Posted February 18, 2008 която е един от кефовете да караш турбо кола :) И един от "кефовете" да си създадеш бъдещи проблеми... Не се занимавайте с глупости, да не ви боли глава после Link to comment Share on other sites More sharing options...
DON_CHEFO Posted February 18, 2008 Author Share Posted February 18, 2008 В тубата видяхме слаган такъв клапан на същото БМВ - комби. И неговото е комби. Ама то няма да го слагаме ние. Разбрах, че по-трудно ставало. И собственика на магазина TOPSPEED ни каза, че при него няма blow off-и за дизели Link to comment Share on other sites More sharing options...
Lucky Luciano Posted February 18, 2008 Share Posted February 18, 2008 В тубата видяхме слаган такъв клапан на същото БМВ - комби. И неговото е комби. Ама то няма да го слагаме ние. Разбрах, че по-трудно ставало. И собственика на магазина TOPSPEED ни каза, че при него няма blow off-и за дизели Именно затова ти казвам да не правите такива упражнения, особено на дизел Не мисля, че си заслужава Link to comment Share on other sites More sharing options...
DON_CHEFO Posted February 18, 2008 Author Share Posted February 18, 2008 Ми на там клонят везните, ама не се знае още Link to comment Share on other sites More sharing options...
Marvin Posted February 18, 2008 Share Posted February 18, 2008 Значи колата в момента си върви и няма никакви проблеми?!? И искате да сложите такъв клапан за да върви повече ли? Как така ще повиши кефа от карането? Или искате да съска нещо? Link to comment Share on other sites More sharing options...
DON_CHEFO Posted February 18, 2008 Author Share Posted February 18, 2008 Колата си върви последно е била обслужена в Холандия преди 4000 км. Няма нищо повредено. Вървенето няма да се промени. Просто ще има съскане. Абе все едно не сте чували турбо кола как съска :) Link to comment Share on other sites More sharing options...
Marvin Posted February 18, 2008 Share Posted February 18, 2008 А бе виждали сме. Виждали сме и коли със "задно крило", със сини пръскалки на чистачките, с неонки по праговете, с накрайници за ауспух "Ремус", с разни лепенки на големи фирми по калниците и вратите и пр. чудесии, които поне на мен няма да ми повишат кефа от карането. Иначе сме възстановявали такъв клапан на колата на един колега (Croma 2.0 16V Turbo), ама щото беше гръмнал от некадърно сложена газова уредба (с вакумен!!! изпарител). Та имам представа що за чудо е и как действа и ми е чудно що му е на някой да се вкара зорлем в такова приключение. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts
Archived
This topic is now archived and is closed to further replies.