virtuozo_ Posted February 14, 2008 Share Posted February 14, 2008 Здравейте то както личи от заглавието не става дума за електроника а за електротехника но надявам се не съм в чак таквоз нарушение и господа модераторите няма на ме "наградят" с % Та работата е следната имам един асинхронен електродвигател-монофозен и незнам как да го подкарам да върти. Двигателчето може да видите ТУК Значи от корпуса му както може би се вижда стърчат 6 кабелчета,но не е трифазно а две от кабелчетата са от центробежен прекъсвач който е монтиран в задния край на вала(най-ляво на снимката в кръглото капаче) А другите 4 кабелчета(белите) са двете намотки.Едната има съпротивление 3 ома а другата 8 ома-и ето тука е моето питане породено от незнание -коя по дяволите е работната и коя пусковата намотка и също така трябва ли на пусковата да вързвам кондензатор фазоизместващ и ако да то колко микрофарадов. И за завършек но не на последно място ето и данните за двигателя които успях да прочета от изключително пострадалата табелка(мотора е на 50 години) М 32/2 -туй ще да е модела май. Кw 0.8 /v 220 / А-6 / cos f 0.8 / обороти 2850 -ми това е за кондензатор май нищо не пише на табелката а и да е пишело вече го няма. Ако някой разбира от тия китуци и реши да отдели 5 минути тук във форума да ме просветли за намотките ще съм му благодарен и ще го споменавам със здраве Link to comment Share on other sites More sharing options...
SouLReAVeR Posted February 15, 2008 Share Posted February 15, 2008 Пусковата намотка с по-голямо съпротивление - с цел намаляване на големия пусков ток в началото. И да - щом е асинхронен, трябва да има дефазиращ кондензатор. За съжаление не мога да ти кажа колко фарада е(дали мили или микро...). И тези кабели ги събери в нещо като куплунг или кутия когато го свързваш - че така изглежда много аматьорско и грозно (и опасно). Надявам се да съм помогнал. Успех! Link to comment Share on other sites More sharing options...
virtuozo_ Posted February 15, 2008 Author Share Posted February 15, 2008 Да разбира се че когато реша да го въведа в експлоатация ще изработя клемна кутия и всичко ще бъде обезопасено-това че сега двигателя е в този вид е просто защото така ми го дадоха,нещо повече човека който ми го даде каза че е трифазен-тоест и той разбира колкото мен че и по-малко. Що се отнася до кондензатора има и двигатели които работят без кондензатор а иначе ако се слага такъв то стойността му ще е в микрофаради но незнам точно колко . Благодаря ти за отговора наистина ще ми е от полза,ако още някой може да каже нещо по темата за кондензатора ще съм благодарен. Link to comment Share on other sites More sharing options...
en3rgy Posted February 15, 2008 Share Posted February 15, 2008 ami za kondenzatora trqbva da si pi6e za wseki dvigatel e razli4no iz4ilqva se , ima si formula po princip za 0.8kw nqkyde 80-100uF puskov , apyk 20uF ako e raboten razbira se trqbva da e za visoko naprevenie veroqtno znae6 tova dosta staro izglejda moje i da e bez kondenzator sas specialna namotka p.s. vnimavaj центробежнua прекъсвач da ne e precakan Link to comment Share on other sites More sharing options...
virtuozo_ Posted February 15, 2008 Author Share Posted February 15, 2008 Да бе най-важното беше да разбера коя е пускова и коя работна намотка,като ми се отвори малко повече време ще го пробвам да го пусна за пускова ще използвам по високоомната а капачето на центробежния ще го сваля за да видя дали отваря при развъртането.Що се отнася до кондензатора ако не развърта без такъв ще пробвам имам тамън 3 кондензатора хартиени с напрежение 380 волта единия е 10 другия 16 а най големия 45 микрофарада ако поне видимо се вижда разлика ще ги монтирам във възходящ ред а накрая може и да почна да ки сумирам паралелно. Благодаря отново за съветите и поздрави Virtuozo Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts
Archived
This topic is now archived and is closed to further replies.