RaptoR Posted January 13, 2008 Share Posted January 13, 2008 Това какво си виждал или не си виждал няма значение. Първо поколение възглавници не се активира при незакопчан колан, защото има добра вероятност да те потроши или убие ако не е сложен колана, когато се отваря. На какъв език да го кажа?????? В по-късните години вече се появиха постоянно активните възглавници или: Second generation air bag systems utilize addition sensors to determine the location, weight or relative size of the occupant. This information is used by the crash sensor to control the performance of the air bags. This determines whether to be deployed at a high-force level for adults, or at a low-force level for children. It may not even be deployed at all, depending on the severity of the crash. При тях не е задължително колана да е сложен, тъй като почти няма опасност възглавницата да те нарани. EDIT: The front passenger occupant classification system judges whether the front passenger seat is occupied by an adult or child (with child seat) or is unoccupied, in accordance with the load that is applied to the front passenger seat and whether the seat belt is buckled. Thus, it restricts the deployment of the front passenger airbag, front passenger side airbag, and the front passenger seat belt pretensioner. In addition, the system informs the driver of the result of the judgment through the use of the AIRBAG ON/OFF indicator lights. This system consists of the Occupant Classification ECU, four occupant classification sensors, ”AIRBAG ON/OFF indicator lights”, seat belt buckle switch, and Airbag Sensor Assembly. -------- От страната на водача е същата работа: Seat Belt Buckle Switch The seat belt buckle switch detects if the seat belt is fastened. A contact type and non-contact type switch is built in to the seat belt buckle on the driver side. The contact type switch is for the seat belt reminder system and the non-contact type switch is for the SRS airbag system. A non-contact type switch is built in to the seat belt buckle on the front passenger side. The non-contact type switch contains a Hall IC and two magnets, installed into the front seat inner belt assembly. Целият файл и обясненията - ТУК Поне аз го разбирам така - ако т.нар. seat belt buckle switch не се активира чрез закопчаване на колана не се активира и възглавницата. Godfather както виждаш на таблото има лампа ОН/ОФ за възглавниците. Това, което аз сбърках е че фактически SRS е просто друго име на възглавницата - правилните термини са първо и второ поколение. Цитат от дискусия в американски форум относно най-старите възглавници: i think you people keep forgetting that these are not modern airbags. these are the first generation, government mandated early airbags. these are the bags that break peoples bones. these are the bags that seriously burn people. these are the bags that provided almost no protection, but did put 67% of the drivers at a greater risk of injury thаn a properly worn seatbelt. Именно затова смятам, че впоследствие е добавен детектора, определящ дали е сложен колана. С множеството сензори и регулатори и използването на новите технологии при второ поколение възглавници дори и без колан възглавницата няма да те нарани. Брат ми катастрофира така челно с един рейсър с Голф 2 и си излезе от колата без драскотина слава богу Link to comment Share on other sites More sharing options...
Godfather Posted January 14, 2008 Share Posted January 14, 2008 Първо поколение възглавници не се активира при незакопчан колан, защото има добра вероятност да те потроши или убие ако не е сложен колана, когато се отваря. На какъв език да го кажа?????? А аз колко пъти да повторя, че не говорим за архивни бараки? Тук обаче се опитваше да се прокрадне идеята, че съвременните еърбег системи били характерни с подобно поведение. Е, аз ти го казах същото нещо а ти сега ми говориш за някакви първи поколения, които даже не са се отваряли като хората. Link to comment Share on other sites More sharing options...
бат Ицо Posted January 14, 2008 Share Posted January 14, 2008 Вижте тези клипчета: А тук изберете в коя кола няма да си сложите колана: http://www.youtube.com/results?search_quer...p;search=Search Това е върха: http://www.youtube.com/watch?v=3BnfQjNxOAE Link to comment Share on other sites More sharing options...
Midex Posted January 14, 2008 Share Posted January 14, 2008 Мисля, че от линковете на AlBundy всеки ще си направи извода, че коланът си е задължителен, защото еърбегът може да не се отвори, може да се спука, а и както казаха вече само подпомага действието на колана. Карам вече 20 години и все коли без еърбег. За тия 20 години 2 пъти съм имал сериозни катастрофи - единият път челно+странично извън града ; вторият път една госпожа не спря на стоп до Военна болница и тъй като си мислеше, че е с предимство всъщност спря в мен (без грам спирачен път) - от страничния удар колата ми излетя на няколко метра (като фиатчетата от линковете по-горе ), удари се във висок бордюр и след като изкриви задната ос + останалите поражения, ставаше само за моргата. И двата пъти бях с колан. Първият път колата също беше потрошена тотално, а аз имах само една синина на веждата ; вторият път нямах нищо, а в колата на въпросната госпожа на задната седалка имаше 5 годишно дете, което при удара се беше озовало на предната седалка и малко му оставаше да излети през предното стъкло. Абе момчета и момичета - слагайте си коланите и спазвайте правилата за движение...и Господ да ни пази... Link to comment Share on other sites More sharing options...
Zingam Posted January 16, 2008 Share Posted January 16, 2008 Припомнихте ми нещо. Преди години видях, как един човек изхвърча от колата, когато друга се заби в нея. Едва ли това щеше да се случи, ако беше с колан. Това е за тези, които си мислят, че в града коланът е безмислен. Link to comment Share on other sites More sharing options...
artilerist Posted January 20, 2008 Share Posted January 20, 2008 Според мен коланът е задължителен,и не напразно е монтиран в автомобила. Като чета сега тези постове се сещам как загина мои прияте. Направи адската катастрофа с дърво,което излезе доста здраво.Просто воланът му се бе врязъл в гръдният кош.И според мен ако тогава бе с колан можеше да оживее момчето но уви. А и нетрябва да сме по големи от закона.Щом тои гласи,че коланът се изисква закачен значи трябва да е така.Без значение в какви условия щофираме. И да незабравя да пожелая на всички колеги по пътялеко и безавариино шофиране. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Lame_0ne Posted January 20, 2008 Share Posted January 20, 2008 Аз не виждам смисъл да се спори по този въпрос за колана. Той е ЗАДЪЛЖИТЕЛЕН за шофьори и тези които не го ползват, по-добре да не шофират. Бъдете живи и здрави и спазвайте закона, той за това е направен! Link to comment Share on other sites More sharing options...
toti_barabata Posted February 9, 2008 Share Posted February 9, 2008 Аз не виждам смисъл да се спори по този въпрос за колана. Той е ЗАДЪЛЖИТЕЛЕН за шофьори и тези които не го ползват, по-добре да не шофират. Бъдете живи и здрави и спазвайте закона, той за това е направен! Евала човек!Коланите не са направени за лошо!Винаги когато карам или се возя отпред слагам колана!Дори когато съм отзад,което вече се случва много рядко си слагам колана! Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts
Archived
This topic is now archived and is closed to further replies.